Uthopia en Valegro mogelijk verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:21

Wuis schreef:
Als ze dan toch ergens heen moeten, dan maar liefst naar Glock.

jaa. idd alleen ik zie gek genoeg edward gal of HP niet op Valegro rijden ofzo, ik weet niet. Misschien komt het doordat valegro altijd bereden is door een vrouw ofzo, haha.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:22

Mijn inschatting is dat Gal en Minderhoud liever zelf hun paarden naar de top rijden - in ieder geval het laatste stukje. De aanschaf van 2 van de beste paarden van de wereld die alles al hebben bereikt lijkt me risicovol en bovendien krijg je dan direct het Totilas/Rath-gedoe, maar dan in omgekeerde richting: als de paarden het super doen konden ze het al en valt het tegen dan zal dat een enorme discussie opleveren m.b.t. de rijderij van Gal en/of Minderhoud.

Bijzonder trouwens dat iedereen ongeveer een jaar lang Shockemöhle en Rath heeft veroordeeld maar het nu zou toejuichen als een identieke actie andersom zou worden uitgevoerd...

Wat dat betreft is - hoe zuur ook - de verkoop van dit soort paarden aan een sjeik of een jonge ruiter misschien wel het beste. Echt doodzonde dat ze van het top-wedstrijdtoneel verdwijnen, maar je voorkomt een hoop gedoe. Er zijn nl. niet veel voorbeelden in de dressuur dat een dergelijke overstap succesvol is geweest.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:29

Kendra schreef:
Mijn inschatting is dat Gal en Minderhoud liever zelf hun paarden naar de top rijden - in ieder geval het laatste stukje. De aanschaf van 2 van de beste paarden van de wereld die alles al hebben bereikt lijkt me risicovol en bovendien krijg je dan direct het Totilas/Rath-gedoe, maar dan in omgekeerde richting: als de paarden het super doen konden ze het al en valt het tegen dan zal dat een enorme discussie opleveren m.b.t. de rijderij van Gal en/of Minderhoud.

Bijzonder trouwens dat iedereen ongeveer een jaar lang Shockemöhle en Rath heeft veroordeeld maar het nu zou toejuichen als een identieke actie andersom zou worden uitgevoerd...

Wat dat betreft is - hoe zuur ook - de verkoop van dit soort paarden aan een sjeik of een jonge ruiter misschien wel het beste. Echt doodzonde dat ze van het top-wedstrijdtoneel verdwijnen, maar je voorkomt een hoop gedoe. Er zijn nl. niet veel voorbeelden in de dressuur dat een dergelijke overstap succesvol is geweest.

Jaa daar heb je absoluut een punt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:34

Kendra schreef:

Wat bedoel je met dat laatste stukje?
Ik denk namelijk even aan Romanov (Edward), Donna Silver (Hans Peter), Withney van 't Genthof (Hans Peter).
Er is niets mis met een GP paard aankopen, wat mij betreft. Kijk eens naar Anky en Upido. Die geeft aan dat er voldoende moeilijkheden bij komen kijken om zo'n geschoold paard naar jouw hand te zetten. Dat zal voor HP en Edward ook gelden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:36

Vooral mbt het eerste stukje zou je wel eens gelijk kunnen hebben Kendra. Ik zie het ook niet voor me.
Dit zijn paarden die al echt in de top meedraaien, dat is toch anders dan net er onder.

UMayDream

Re: Uthopia en Valegro mogelijk verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:49

Zo, dat is echt l*ullig voor Charlotte en Carl, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk als die 2 paarden nu zó veel waard zijn..
Welke zal de volgende zijn? Salinero? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:52

UMayDream schreef:
Zo, dat is echt l*ullig voor Charlotte en Carl, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk als die 2 paarden nu zó veel waard zijn..

Salinero is van Anky zelf, die wordt niet verkocht.
Evenals dat ze Bonfire en Prisco altijd zelf in eigendom heeft gehad.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:57

ik ben wel erg nieuwsgierig wie hem gaan kopen. Het maakt mij echt niet uit, ik hoop dat ze naar net zulke goede ruiters gaan als hen en dat we nog veel van ze mogen hopen. Het blijft gewoon jammer, na totilas waren dit net weer de combinaties waar ik weer echt kippevel van kreeg.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:03

Janine1990 schreef:
UMayDream schreef:

Salinero is van Anky zelf, die wordt niet verkocht.
Evenals dat ze Bonfire en Prisco altijd zelf in eigendom heeft gehad.

Daarom was 't ook sarcastisch bedoeld. :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:14

Wuis schreef:
Als ze dan toch ergens heen moeten, dan maar liefst naar Glock.

Dat zou pas zonde zijn.. De Glock heren rijden met erg veel druk, terwijl Valegro gereden is met bijzonder veel gevoel. Ik ga er echter wel van uit dat Carl en Charlotte de juiste ruiter of amazone voor Uthopia en Valegro 'kiezen'.

Gelukkig zijn ze nog niet verkocht. Ik hoop van harte dat Valegro bij Charlotte blijft, maar helaas komt aan alle goede dingen een eind.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:15

Als Glock die paarden koopt, mag hij wat mij betreft de amazone er bij inhuren ;)
Edward en Hans Peter hebben genoeg paarden te rijden toch? Zonde om zulke jonge combinaties te scheiden.

Aan de andere kant, als je de recordscores al gehaald hebt en Olympisch goud binnen hebt gehaald, tja, dan kan het bijna alleen maar minder gaan. Misschien dan beter om het met een nieuw paard opnieuw te proberen, dan door te gaan met je kampioenspaard tot die terug gaat vallen in prestaties... Dat is ook een beetje zonde...

Kendra schreef:

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:18

Janine1990 schreef:
Ik denk namelijk even aan Romanov (Edward), Donna Silver (Hans Peter), Withney van 't Genthof (Hans Peter).
Er is niets mis met een GP paard aankopen, wat mij betreft. Kijk eens naar Anky en Upido. Die geeft aan dat er voldoende moeilijkheden bij komen kijken om zo'n geschoold paard naar jouw hand te zetten. Dat zal voor HP en Edward ook gelden.

Helemaal eens, dat bedoel ik ook. Een GP paard is iets anders dan de Olympisch kampioen. Mijn 'laatste stukje' zit daar tussenin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:20

Kendra schreef:
Janine1990 schreef:

Helemaal eens, dat bedoel ik ook. Een GP paard is iets anders dan de Olympisch kampioen. Mijn 'laatste stukje' zit daar tussenin.

Okidoki, dan zijn we het eens :) :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:42

ojaa, dat is natuurlijk ook zo. Dat vergeet ik nog wel eens. Hoger kan je eigenlijk niet meer halen. Ja de WEG misscien nog en het EK maar dat zal altijd 'mindere wedstrijden' zijn.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:46

sassie81 schreef:
Ik vind het voornamelijk weer erg knap. Carl heeft zijn hele leven keihard moeten werken voor zn geld. En als je dan twee paarden zo kunt op leiden en zo kunt verkopen heb je dat gewoon super knap gedaan. Ik hoop alleen dat er wel een beetje ruiters op komen en dat de paarden het goed blijven doen in de sport. Anders zou dat eeuwig zonde zijn. En voor zulke bedragen kun je ze gewoon niet houden!

Zo kun je er natuurlijk ook over denken :)
Erg jammer voor Charlotte, ik vond ze een superteam en prachtig om naar te kijken!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:39

Helaas is Charlotte niet de eigenaresse van Valegro.

Ik begrijp dus dat het nieuws is dat de paardjes te koop staan , zet ze maar op MP dan beginnen we met bieden :D

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:13

ik kan er niks aan doen, maar bij mij bekruipt dan altijd het gevoel dat als je dan het voornemen hebt om zo'n goed sportpaard als een Valegro te kopen, er weinig sportiefs aan zit

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:15

Dat blijft toch altijd zo , talentvolle voetballers bijv worden ook weggekocht door grotere rijkere clubs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:23

Waarom staat dit nieuws nog steeds op de voorpagina? Ik dacht dat speculaties sowieso uit den boze waren op bokt, laat staan dat in dit verhaal Carl Hester zelf heeft gezegd dat hij nog steeds eigenaar is van beide paarden.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:26

ja dat is zo, alleen een paard kan je kopen, een ruiter kan je "kopen", maar de chemie tussen een succesvolle combinatie blijft toch echt onbetaalbaar. Vanwaar de drive toch om zoiets te willen?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:35

Asyaa schreef:
Waarom staat dit nieuws nog steeds op de voorpagina? Ik dacht dat speculaties sowieso uit den boze waren op bokt, laat staan dat in dit verhaal Carl Hester zelf heeft gezegd dat hij nog steeds eigenaar is van beide paarden.

Bokt is toch een en al speculate. Maak niet uit waarover ;-)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:37

Kendra schreef:
Bijzonder trouwens dat iedereen ongeveer een jaar lang Shockemöhle en Rath heeft veroordeeld maar het nu zou toejuichen als een identieke actie andersom zou worden uitgevoerd....

Het is absoluut geen identieke actie, Gall was de ruiter maar niet de eigenaar die verkocht

Hester is ruiter en eigenaar Charlotte is zijn stal amazone en Hester heeft voor de spelen altijd aangegeven dat de paarden na de spelen verkocht zouden worden, daarnaast had hij ook gedacht dat hij met Uthopia hoger zou eindigen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:17

De schoorsteen moet roken en Carl Hester is gelukkig iemand die WEL slim genoeg is om zich in te kopen in zijn paarden. Zal fijn voor hem zijn om nu over de financiele middelen te beschikken om zelf goede beesten aan te kopen en zo in de toekomst gewoon lekker door te rijden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:20

PielskePony schreef:
Waarom zouden ze hem verkopen. Ze zijn best ver met de paarden gekomen. :j

omdat t nu de beste tijd voor hun is na de OS om ze te verkopen..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:26

ps wat een heerlijk filmpje van charlotte en valegro......zo lekker ontspannen aan het lopen op een trensje, waren er maar meer ruiters met zoveel gevoel als carl en charlotte!

KWa verkopen...ik snap carl +andere eigenaren prima...hoop eigenlijk wel dat ze niet naar NL topruiters gaan.