Paard London in beslag genomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:45

Droomkoning schreef:
Ik zie niet in waarom ik op een forum mijn NAW gegeven zou hoeven te openbaren.
Als jij dat leuk vindt moet je dat vooral doen, ik pas.

Zeg ik ergens dat je je hele hebben en houden erin moet zetten? Even bekend maken wie je bent zou toch niet zo'n probleem moeten zijn. Blijkbaar ben je in de springwereld bekend (althans dat vind jijzelf). Dan zou het niet zoveel uitmaken dat je je hier bekend maakt.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:59

Cayenne schreef:
Verschrikkelijk zeg! Wat een wending.
Het zat er aan te komen, maar moet dat perse op Olympische grond?

Dat begrijp ik dus ook niet

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:07

Wat ik me afvraag: toen Totilas verkocht werd, werd Edward Gal daar niet slechter van omdat hij 10% van de verkoopsom kreeg (volgens de berichten). Ik neem aan dat dit normaal gesproken ook voor Gerco Schröder en London zou zijn gebeurd. Maar als het paard in een faillissement valt, neem ik aan dat alle opbrengsten gaan naar de preferente schuldeisers en dat Gerco er niets van te zien krijgt. Weet iemand hoe dat zit? Want dan zou het wél heel zuur zijn als je op die manier niets terugziet van de (tijds)investering die hij zeker 5 jaar in dit paard gestoken heeft...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:08

Kimmej schreef:
Cayenne schreef:
Verschrikkelijk zeg! Wat een wending.
Het zat er aan te komen, maar moet dat perse op Olympische grond?

Dat begrijp ik dus ook niet

Ik wel hoor. Denk dat het een hele bewuste keuze is, de ritten zijn net 2 dagen achter de rug en de Spelen zijn nog in volle gang voor diverse andere sporten. Kortom nog "In the picture" en vers in het geheugen bij velen investeerders en rijke paardenlui, door het nu te doen wordt het in veel landen gepubliceert zijnde "olympisch item" hierdoor blijft de inbeslagname van zo'n paard niet in het geruchtencircuit maar stapt men sneller naar voren om zo'n droomdier te kunne bemachtigen. Geinteresseerde zijn er nu immers in overvloed.... = hogere opbrengst en grotere financiele tegemoetkoming aan de schuldeisers.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:09

eenitraM schreef:
Ach, dit loopt al tijden.

Ik wou net zeggen, niks nieuws toch? Ze hebben mazzel dat hij de Olympische spelen nog kon lopen. Eurocommers gaat al een flinke tijd 'niet goed'.

Netje schreef:
Wat ik me afvraag: toen Totilas verkocht werd, werd Edward Gal daar niet slechter van omdat hij 10% van de verkoopsom kreeg (volgens de berichten). Ik neem aan dat dit normaal gesproken ook voor Gerco Schröder en London zou zijn gebeurd. Maar als het paard in een faillissement valt, neem ik aan dat alle opbrengsten gaan naar de preferente schuldeisers en dat Gerco er niets van te zien krijgt. Weet iemand hoe dat zit? Want dan zou het wél heel zuur zijn als je op die manier niets terugziet van de (tijds)investering die hij zeker 5 jaar in dit paard gestoken heeft...

Zo zou het in weze wel gaan ja. Gerco ziet er niks van weer. Risico van het vak zullen we maar zeggen.

Anoniem

Re: Paard London in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:13

Jeetje, vanmiddag hadden ze Gerco bij 3FM nog aan de lijn, hier zei die dat ze alweer thuis waren, maar heb niks meegekregen van dat London niet mee naar huis was. Niet leuk voor Gerco, maar denk dat hij het ook wel aan heeft zien komen? Misschien was het zelfs wel de afspraak, dat ie m nog mocht rijden in de OS en daarna weg/in beslag genomen..?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:15

uryanne schreef:
Welkom droomkoning op dit forum. Het is geloof ik gebruikelijk om je voor te stellen als nieuwe bokker ;)

In een nieuws topic???? Nog nooit van gehoord.

Vreselijk sneu voor Gerco... en alle betrokkenen eigenlijk. Ook al heeft Ger V. de paarden proberen te "redden" wat ook fout was, niemand zit op een faillisement te wachten

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:20

Pinda_Dipje schreef:
Ik wel hoor. Denk dat het een hele bewuste keuze is, de ritten zijn net 2 dagen achter de rug en de Spelen zijn nog in volle gang voor diverse andere sporten. Kortom nog "In the picture" en vers in het geheugen bij velen investeerders en rijke paardenlui, door het nu te doen wordt het in veel landen gepubliceert zijnde "olympisch item" hierdoor blijft de inbeslagname van zo'n paard niet in het geruchtencircuit maar stapt men sneller naar voren om zo'n droomdier te kunne bemachtigen. Geinteresseerde zijn er nu immers in overvloed.... = hogere opbrengst en grotere financiele tegemoetkoming aan de schuldeisers.

Half mee eens, geïnteresseerden zijn toch wel geïnteresseerd, en bedenken zich voor zulke bedragen echt niet ineens voor volgende week. Jij zegt het blijft niet in het geruchtencircuit, nee dat klopt, maar juist daarom snap ik niet dat het nu moet gebeuren. Je kan er natuurlijk op wachten dat hier weer grote koppen over verschijnen (aangaande dat het echt helemaal klopt.. telegraaf vertrouw ik niet 100% en het is inderdaad van horses af, en daar zullen ze best een reden voor hebben), en dat vind ik gewoon een domper zetten op de sportprestatie. Niet meer Gerco en London wonnen zilver, maar London in beslag genomen vanwege wandaden Ger Visser zal dan herdacht worden, dat is gewoon zuur, ook voor de ruiter. Al zal die het inderdaad al lang hebben zien aankomen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:28

Lijkt me als ruiter een heel raar gevoel, weer terug naar huis zonder je paard...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:37

Als dit maar niet het begin is van...er loopt nogal wat Eurocommerce rond in de sport.
Maar erg sneu voor Schröder. Beter nu dan 2 weken geleden, maar dit is toch wel heel bijzonder.
Paard verdient nu eigenlijk een paar weken rust op z'n vertrouwde stal....

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:37

Droomkoning schreef:
Juut schreef:
Hoe dan ook zuur voor Gerco dat zijn olympische spelen op deze manier eindigen. Paardenwereld is niet alleen maar geld, Droomkoning.

Hoezo is paardensport niet alleen maar geld?
Noem mij eens één topruiter op die het zonder geld kon.

Adelinde

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:42

Th0mas schreef:
Droomkoning schreef:
Hoezo is paardensport niet alleen maar geld?
Noem mij eens één topruiter op die het zonder geld kon.

Adelinde

Dacht het niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:44

Lees net dat de KNHS beweert dat London gewoon op de vrachtwagen van Eurocommerce naar Lochem is.
Hmm, wie moet je geloven.
Mijn vader is momenteel in Lochem aan het werk, ga maandag mee om London op te zoeken :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:06

Droomkoning schreef:
Ook in de winter gaat het dekken gewoon door omdat sperma de hele wereld over gestuurd wordt en als het hier winter is, is het ergens anders zomer.

als er zoveel verschil zit als in" ergens anders is het zomer "...dan hebben we het niet over vers sperma maar diepvries en dat wordt niet effentjes afgenomen als er vraag is ..dat komt dan uit het stikstofvat :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:22

onze fokmerrie is "gekocht" door EC maar we hebben nog geen geld gezien. Inmiddels staat ze wel in Lochem (is gedekt in een kliniek). Ik mag toch hopen dat er geen "pensionpaarden" in beslag genomen kunnen worden? Wij zijn tenslotte nog steeds eigenaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:26

Als jullie nog eigenaar zijn lijkt het me dat ze de merrie niet in beslag mogen nemen.
Maar je zegt dat ze gekocht is, is ze nog niet overgeschreven?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:32

dennisvlieg schreef:
petraaken schreef:
Is dat aso? Of is dat een liefhebber die zijn paard koste wat kost probeert te bewaren?

Ik denk eerder dat het financieel gezien aantrekkelijk is om het paard zelf te houden. Zal niks met liefde te maken hebben.

Die quote is wel niet van mij hoor. :\

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:36

@max66: als ze nog op jullie naam staat en er niet betaald is, is ze nog van jullie. Maar hoe zit het met het veulen straks? Hebben jullie nog het dekgeld betaald en de pensionkosten?

@Droomkoning: ik vond je uitleg heel verfrissend en realistisch en hoop dat je familie nog wat van het geld terugziet.

@Mistic: ik vond jou heel erg op het randje van (niet)fatsoenlijk. Niemand is verplicht zich op Bokt voor te stellen of gegevens openbaar te maken. Daarbij legde je Droomkoning regelmatig woorden in de mond die hij/zij niet gezegd had. Goed lezen of luisteren is ook een vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:36

Lees net dat de rabobank achter de beslaglegging van London zit.
Rabobank zou naar de curator zijn gegaan voor beslaglegging.
Raar, want Rabobank is sponsor van KNHS...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:40

Dan probeert de Rabo het paard te behouden lijkt me.

dennisvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:42

petraaken schreef:
Die quote is wel niet van mij hoor. :\

sorry dan heb ik iets fout gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:43

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:46

amykimmie schreef:
Als jullie nog eigenaar zijn lijkt het me dat ze de merrie niet in beslag mogen nemen.

nee, ze is nog niet overgeschreven en er is nog niks voor betaald. Ze is dus nog van ons. Wij hebben de papieren gewoon nog.
Ik heb wel eens gehoord dat ook pensionpaarden bv in beslag genomen worden in het geval van faillissement, vandaar...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:48

Heb net het hele topic gelezen. Tja, iedereen heeft een beetje gelijk, de een meer dan de ander.

Maar voor wat betreft beslaglegging. Als er beslag gelegd wordt op een onroerend goed met inhoud, dus de onroerende zaken, in dit geval ook paarden, is alles in beslag genomen, ook de eigendommen van anderen die zich op dat moment van beslaglegging in dat onroerend goed bevinden.

Dat betekent dus voor max66, dat ook die merrie in beslag is genomen. Dan zou ik al ik jullie was, maar bliksemsnel aan de curator wenden en bekend geven, met bewijs, dat die merrie daad werkelijk jullie eigendom is.

Het zal niet meevallen, haar zomaar terug te krijgen. Met "gekocht" en niet overgeschreven wordt het moeilijk. Je zult dan tevens moeten bewijzen dat het paard niet betaald is.

En wedstrijden willen rijden in die orde van grootte kosten kapitalen. Daar moet dan enorm in geïnvesteerd worden, m.n. veel geld.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:49

max66 schreef:
amykimmie schreef:

nee, ze is nog niet overgeschreven en er is nog niks voor betaald. Ze is dus nog van ons. Wij hebben de papieren gewoon nog.
Ik heb wel eens gehoord dat ook pensionpaarden bv in beslag genomen worden in het geval van faillissement, vandaar...

Misschien is het slim om je merrie weer op te halen en pas weer over te dragen als er voor betaald is? Anders heb je grote kans nooit een cent of paard weer terug te zien.