Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:59

Caira en Quebelle:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik hoop dat dit het begin is van een ommekeer, maar ik ben bang van niet -O- . Het publiek wil immers voorbeenzwaaierij en een paard dat in 3 delen loopt?? Sjefke geeft het publiek wat het wil....

Caira

Re: Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:03

The rider can only be satisfied when the horse loves his job.....

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:04

Ik las trouwens in de Hoefslag of Ros(?) geen idee, dat parzival zich niet eens fatsoenlijk op laat zadelen?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:08

Lies_Beuker schreef:
juniper schreef:
Ik vind Charlotte de terechte winnaar, puur om de vriendelijkheid in de proef. Die vos liep constant met zijn mond open, ging in de piaffe niet zitten. Die zwarte gaf een rustiger beeld, de stang teugel stond niet zo strak en niet constant dat gezwiep met die staart. Ik zie liever dat, ik was blij toen ze won.

Helemaal met je eens: De FEI wil graag een Happy Athlete zien: Valegro!!

Ja, eindelijk!! Ben daar ook blij mee :) Goed voor de sport.

Wat ik niet snap; er zijn zat mensen die roepen dat het 'belachelijk' is dat Charlotte niet afgestraft werd voor die fout... Maar wie zegt dat dat niet gebeurd is? Of jullie moeten allemaal de protocollen hebben gezien en ik niet... -O- ;)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:09

[***] schreef:
Caira en Quebelle:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik hoop dat dit het begin is van een ommekeer, maar ik ben bang van niet -O- . Het publiek wil immers voorbeenzwaaierij en een paard dat in 3 delen loopt?? Sjefke geeft het publiek wat het wil....

Nee hoor, niet 'het publiek'. Het NEDERLANDSE publiek.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:46

Daarom geniet ik zo van combinaties als bijvoorbeeld Vicky Smits.
Ja,er is nog werk aan qua oefeningen maar het ziet er zooooo ontspannen en vriendelijk uit.
Paard lijkt plezier te hebben en werkt ook helemaal niet tegen en kijk die stangteugel!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:47

Quebelle schreef:
Daarom geniet ik zo van combinaties als bijvoorbeeld Vicky Smits.
Ja,er is nog werk aan qua oefeningen maar het ziet er zooooo ontspannen en vriendelijk uit.
Paard lijkt plezier te hebben en werkt ook helemaal niet tegen en kijk die stangteugel!

[ Video ]

Agree.. Ik vind haar ook erg fijn rijden inderdaad.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:49

Het is jammer dat dressuur eerder 'spectacelwerk' word ipv gymnastiserend.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:51

Valegro was ook 1 van de weinige paarden die de hele tijd mooi met zijn oren naar voren liep.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:00

Quebelle schreef:

Zeker weten waar. Maar spektakel is voor erg veel mensen gemakkelijker te herkennen dan een goed gereden paard die een harmonieuze combinatie met z'n ruiter vormt. Ik zie het op Bokt ook heel veel voorbij komen: veel mensen vonden de proef van Charlotte en Valegro saai. Dat zegt toch al genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:00

Hoipiepeloii schreef:
[***] schreef:
Caira en Quebelle:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nee hoor, niet 'het publiek'. Het NEDERLANDSE publiek.

Ja sorry, daar heb je gelijk in. Sjefke heb ik nooit eerder zo horen zeuren toen Anky 3x achter elkaar goud won?? Hij moet gaan solliciteren bij John de Mol. De showbizz is wel wat voor hem :D

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:02

Ik zei het al, ik zou Sjef wel es bij het Belgische team willen zien.
Kijken om wat ie dan zeurt _O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:05

Bomba schreef:
Quebelle schreef:

Zeker weten waar. Maar spektakel is voor erg veel mensen gemakkelijker te herkennen dan een goed gereden paard die een harmonieuze combinatie met z'n ruiter vormt. Ik zie het op Bokt ook heel veel voorbij komen: veel mensen vonden de proef van Charlotte en Valegro saai. Dat zegt toch al genoeg?

Nou inderdaaad!

Mensen zeggen hier echt dingen dat ik denk JA! :')

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:17

Dan krijg ik kippenvel van saaie dingen... :')

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:26

Kan ik de beide proeven nog ergens terug zien? Ik heb het gemist en zit me rot te zoeken.. -O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:38

xMercury schreef:
Ik las trouwens in de Hoefslag of Ros(?) geen idee, dat parzival zich niet eens fatsoenlijk op laat zadelen?

Veel toppaarden zijn paarden met een gebruiksaanwijzing. Als het niet fatsoenlijk op laten zadelen van een paard nou het minste probleem is, dan is daar mee te leven :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:43

[***] schreef:
Ja sorry, daar heb je gelijk in. Sjefke heb ik nooit eerder zo horen zeuren toen Anky 3x achter elkaar goud won?? Hij moet gaan solliciteren bij John de Mol. De showbizz is wel wat voor hem :D

Dan moet je toch echt wat beter opletten. Sinds de tijd dat Anky, als beste ruiter van dat moment, altijd achter de duitsers geplaatst werd, vechten ze al voor een eerlijkere jurering. Toen Anky de nummer één was en zij het voordeel van de jurering had, zijn ze daar gewoon door voor blijven vechten. Dat is dus geen reden om hem het recht te ontzeggen iets over de jurering te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:51

Ik ontzeg hem helemaal niets, (dat zou een mooie boel worden) hij mag van mij zeggen wat hij wil, maar ik mag daar van vinden wat ik wil.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:51

Pfffft... wat een chauvinisme van Sjef zeg.

Hij heeft ook makkelijk praten dat hij nu vind dat er een beter handboek moet komen (wat ik overigens een goed idee vind) nu zijn Anky al alles uit de oude methode gehaald heeft wat er te halen viel.

Je maakt mij tenminste niet wijs dat zo iemand als Anky écht zoveel beter is dan álle andere ruiters in Nederland dat ze 7 keer aan de OS mee kan doen... zonder Lobby en connecties waren zij en Sjef ook nooit geweest waar ze nu zijn. En dan zegt ze; ja als ik niet tegen een jurysport kon had ik moeten gaan springen. Volgens mij bedoelt ze; als er geen jurysporten waren had ik nooit een OS meegemaakt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:00

@ sallandval Als je dit topic hebt doorgelezen, dan had je gelezen dat Sjef Janssen hier al heel lang mee bezig is. En vind dat hij een heel juist punt heeft.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:22

FriesWytske schreef:
@ sallandval Als je dit topic hebt doorgelezen, dan had je gelezen dat Sjef Janssen hier al heel lang mee bezig is. En vind dat hij een heel juist punt heeft.

Waar staat dat dan?

Ik vind het ook een goed punt dat er een voorbeeld kan worden genomen aan andere jurysporten, daar hoor je mij ook niet over.

Maar deze man weet als geen ander dat een jurysport ook bestaat uit (vriendjes)politiek, als geen ander heeft hij daar een leven lang voordeel van gehad. Dan vind ik het best een beetje hypocriet uit zijn mond dat hij er zo op tegen is als zijn land eens niet wint. Daar krijg ik een beetje 'd epot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' vibes bij.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:23

Karl66 schreef:
[***] schreef:

Dan moet je toch echt wat beter opletten. Sinds de tijd dat Anky, als beste ruiter van dat moment, altijd achter de duitsers geplaatst werd, vechten ze al voor een eerlijkere jurering. Toen Anky de nummer één was en zij het voordeel van de jurering had, zijn ze daar gewoon door voor blijven vechten. Dat is dus geen reden om hem het recht te ontzeggen iets over de jurering te zeggen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:23

Bomba schreef:
.. Maar spektakel is voor erg veel mensen gemakkelijker te herkennen dan een goed gereden paard die een harmonieuze combinatie met z'n ruiter vormt. Ik zie het op Bokt ook heel veel voorbij komen: veel mensen vonden de proef van Charlotte en Valegro saai. Dat zegt toch al genoeg?

Ik vond het ook saai :o :D ...en heel erg mooi tegelijk.
En Parzical was minder saai en sterker in de oefeningen - had duidelijk meer power, expressie en liep een supergecontroleerde proef. Ik vind spektakel dan ook een bijzonder denigrerende term.

Dressuur op dit niveau is topsport. Harmonie tussen ruiter en paard is niet het enige waar het om draait; er moet ook een topprestatie neer worden gezet. De discussie zal nog wel even doorgaan, maar er zal ook van de FEI meer duidelijkheid moeten komen. De waarheid zal ergens in het midden liggen; meer nadruk op de harmonie, maar hopelijk toch ook voldoende oog voor de atletiek en de topsport.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:24

Vreemd dat er niemand reageert op de opmerking van Oji (pagina 2). Ik ben t met haar eens. Dat Laura en Adelinde niet bepaald de vriendelijkste handjes hebben, dat is wel duidelijk. Maar van mij mag Gal ook aan dit rijtje worden toegevoegt. Vond t beslist geen plezier om naar de combinatie Gal/Undercover te kijken.
Voor wat betreft de uitslag goud en zilver. Beide erg hoog gepunt. Maar ik kies toch voor t vriendelijkere beeld dat Valegro laat zien.
Ik vond Anky en Salinero wel echt mooi om naar te kijken. Mocht van mij wel wat hoger gepunt worden.

De opmerking van Sjef.. tsja om t netjes te zeggen, niet slim. En dat geldt ook voor beide nederlandse jury personen.

Maarre hee das mijn mening hè, die van anderen is vast heel anders.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:51

ben het hier helemaal mee eens, heb het vandaag ook weer eens meegemaakt wat voor een jurysport en vriendjespolitiek dressuur is... geef mij maar gewoon springen