Ik hoop dat dit het begin is van een ommekeer, maar ik ben bang van niet
. Het publiek wil immers voorbeenzwaaierij en een paard dat in 3 delen loopt?? Sjefke geeft het publiek wat het wil.... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lies_Beuker schreef:juniper schreef:Ik vind Charlotte de terechte winnaar, puur om de vriendelijkheid in de proef. Die vos liep constant met zijn mond open, ging in de piaffe niet zitten. Die zwarte gaf een rustiger beeld, de stang teugel stond niet zo strak en niet constant dat gezwiep met die staart. Ik zie liever dat, ik was blij toen ze won.
Helemaal met je eens: De FEI wil graag een Happy Athlete zien: Valegro!!
Goed voor de sport.
Quebelle schreef:Daarom geniet ik zo van combinaties als bijvoorbeeld Vicky Smits.
Ja,er is nog werk aan qua oefeningen maar het ziet er zooooo ontspannen en vriendelijk uit.
Paard lijkt plezier te hebben en werkt ook helemaal niet tegen en kijk die stangteugel!
[ Video ]
Quebelle schreef:Het is jammer dat dressuur eerder 'spectacelwerk' word ipv gymnastiserend.
Hoipiepeloii schreef:[***] schreef:Caira en Quebelle:
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat dit het begin is van een ommekeer, maar ik ben bang van niet. Het publiek wil immers voorbeenzwaaierij en een paard dat in 3 delen loopt?? Sjefke geeft het publiek wat het wil....
Nee hoor, niet 'het publiek'. Het NEDERLANDSE publiek.
Bomba schreef:Quebelle schreef:Het is jammer dat dressuur eerder 'spectacelwerk' word ipv gymnastiserend.
Zeker weten waar. Maar spektakel is voor erg veel mensen gemakkelijker te herkennen dan een goed gereden paard die een harmonieuze combinatie met z'n ruiter vormt. Ik zie het op Bokt ook heel veel voorbij komen: veel mensen vonden de proef van Charlotte en Valegro saai. Dat zegt toch al genoeg?

[***] schreef:Ja sorry, daar heb je gelijk in. Sjefke heb ik nooit eerder zo horen zeuren toen Anky 3x achter elkaar goud won?? Hij moet gaan solliciteren bij John de Mol. De showbizz is wel wat voor hem
FriesWytske schreef:@ sallandval Als je dit topic hebt doorgelezen, dan had je gelezen dat Sjef Janssen hier al heel lang mee bezig is. En vind dat hij een heel juist punt heeft.
Karl66 schreef:[***] schreef:Ja sorry, daar heb je gelijk in. Sjefke heb ik nooit eerder zo horen zeuren toen Anky 3x achter elkaar goud won?? Hij moet gaan solliciteren bij John de Mol. De showbizz is wel wat voor hem
Dan moet je toch echt wat beter opletten. Sinds de tijd dat Anky, als beste ruiter van dat moment, altijd achter de duitsers geplaatst werd, vechten ze al voor een eerlijkere jurering. Toen Anky de nummer één was en zij het voordeel van de jurering had, zijn ze daar gewoon door voor blijven vechten. Dat is dus geen reden om hem het recht te ontzeggen iets over de jurering te zeggen.
Bomba schreef:.. Maar spektakel is voor erg veel mensen gemakkelijker te herkennen dan een goed gereden paard die een harmonieuze combinatie met z'n ruiter vormt. Ik zie het op Bokt ook heel veel voorbij komen: veel mensen vonden de proef van Charlotte en Valegro saai. Dat zegt toch al genoeg?
...en heel erg mooi tegelijk.