Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:58

Tendance schreef:
Uitspraak van een 81 jarige man met internationale ervaring op zowel dressuur als springgebied:
Totilas komt niet terug op topniveau. Het is een circuspaard, dat kunstjes aangeleerd heeft gekrege,waarvan alleen Edward de manier weet. Die van Cornelissen, dat is een goed paard.

Tja, ik heb ervaring met bejaarden van boven de 80 die veel kinderen hebben en daarom op dat gebied alles beter denken te weten. Dat je zo oud bent en ervaring hebt wil niet zeggen dat zij alle wijsheid in pacht hebben op het gebied van kinderen.

Ik weet trouwens zeker dat een Carl Hester prima met een paard als Totilas zou kunnen rijden. En ik weet bijna zeker dat een MAR níet met "die van Cornelissen" door een deur kan...

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:00

Alane schreef:
Cowgirl schreef:
P.S droomt :Z

Sjef Totilas trainen? Ik ben dan heel benieuwd wat er in duitsland gaat gebeuren. iemand al de vreselijke trainings foto's gezien van Kittel en Adelinde? De ophef over de trainingen is weer volop losgebarsten.

Laat Totilas maar lekker in de wei zijn merries dekken.

Niet Totilas trainen, maar Rath leren Totilas te rijden.

Volgens mij heb ik een stukje van een interview van Sjef gelezen waarin hij ook zei dat Totilas het allemaal wel kan, maar MAR heeft nog het 1 en ander te leren...

Tendance

Re: Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:02

Dan denk ik dat je deze man verkeerd inschat.

Maar om te genieten van de dressuur heb ik geen Totilas nodig hoor. Ik kan heel goed genieten van andere paarden, maar Totilas is dan ook nooit mijn favoriet geweest, misschien dat dat het is.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:02

Dan is denk ik ieder paard een circus paard, denk ook niet dat rath met salinero binnen no time er uit kan halen wat anky kan,
zowel anky met salinero als edward met totilas als adelinde met parzival zijn na elkaar toe gegroeid door jaren training en hebben door een klik te hebben ruiter/paard kunnen behalen wat ze neer hebben gezet.

Maar dit is mijn mening en hoeft natuurlijk niet door iedere bokker gedeeld te worden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:03

Denk dat jullie dus niet begrijpen wat hij bedoelde.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:11

Wat we niet moeten vergeten is dat MAR nog jong is en wellicht met de begeleiding van Sjef, de knopjes van Totilas weet in te drukken.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:12

Ik maak er uit op dat adelinde haar paard correct volgens hem op de juiste manier alles heeft aangeleerd (zodat iedere ruiter die correct rijd er op kan weg rijden.) en edward zijn paard via allerlei wegen er heeft gekregen maar niet de juiste,

Maar nu ik het stukje een paar keer overlees besef ik dat hij met die uitspraak van alles bedoelt kan hebben.

zou je me willen omschrijven hoe hij het volgens jou bedoeld tendance?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:13

Jong en eigenwijs!!! Hahaha ben ik ook!!! Ik wil Totilas ook wel, ook al is hij niet mijn favoriet......

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:21

Gelukkig heeft Edward Gal nog een nieuwe toot, klaar in voor de OS in 2016: Jack Sparrow!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:39

Toch weer mooi dat er alweer 6 pagina's vol gepraat zijn ;), Totilas is best een goed paard, geen wonderpaard, geen vaderdier (vind ik), maar met de juiste ruiter wel wat ze momenteel in de top willen zien. Rath reed op de duitse manier, nu hij specifieker met Janssen gaat trainen zal Rath het 'kunstje' (Tendence ;)) ook wel leren.... Of in ieder geval aardig mee kunnen draaien in de top.
Al is Duitsland zich momenteel een beetje tegen Rath aan het keren (omdat hij 'Nederlands/Janssens' manier' gaat trainen).

BAStable: Als jij gelijk krijgt.....(En JS mee draait in de hoogste top, dus top 5) dan kunnen we onze fokkerij wel opdoeken, want zo slecht stappen en dan nog winnen.... Is niet waar we heen willen...
Ben afgelopen weekend in Verden geweest, o.a. Charmeur (en vele duitse hengsten gezien).... En ook deze hengst (ondanks dat zijn draf en galop overweldigend zijn en nog wel beter dan JS) heeft een beter stap als JS, maar niet genoeg..... Dat gaat uiteindelijk in de punten opbreken....
(Ook in verden het geval Charmeur kreeg 'maar' een 7,5 voor zijn stap maar de top 3 kreeg een 9 of hoger.... Tja dan moet je draf galop en rijdbaarheid een 10 hebben (ipv 9/9.5) om zoiets te verbeteren.....

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:48

Ik ben geen expert, ik baseer mijn mening op foto's :')
Maar heeft JS een zwakke stap? Zonde, want verder strekt hij wel mooi ver uit.
Ik vind Undercover iets te 'strak' in de schouder zitten, weinig schoudervrijheid waardoor hij zijn benen niet ver naar voren beweegt.
Bovendien niet echt de 'golden winnar'-uitstraling.
Leuk paardje die zijn ding doet maar echte uitstraling...
Nope, geef mij dan maar Totilas of Jack Sparrow :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:52

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:19

BAStable schreef:
Ik ben geen expert, ik baseer mijn mening op foto's :')
Maar heeft JS een zwakke stap? Zonde, want verder strekt hij wel mooi ver uit.
Ik vind Undercover iets te 'strak' in de schouder zitten, weinig schoudervrijheid waardoor hij zijn benen niet ver naar voren beweegt.
Bovendien niet echt de 'golden winnar'-uitstraling.
Leuk paardje die zijn ding doet maar echte uitstraling...
Nope, geef mij dan maar Totilas of Jack Sparrow :)

WWWWWHHHHAAAATTTTT?...Jack Sparrow???

Totilas is een goed dressuurpaard (en dat is iets anders dan een goed paard en zeker iets anders dan een goed vaderdier) maar Jack Sparrow dankt nog veel meer dan Totilas zijn uitstraling aan de ruiter....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:22

sarabande schreef:
Ayasha schreef:
Daar zouden wij Belgen dan wel kampioen in kúnnen zijn als we die mentaliteit er op na hielden. ~~}>
Ik voel een nieuwe olympische discipline op komen waarin Belgie, Nederland en Duitsland voor de podiumplekken zullen gaan. _O-

Huidige medaillespiegel
Duitsland 9e
Nederland 10e
België 44e

Ik heb de indruk dat zowel Duitsland als Nederland geen underdog zijn of zich zo voelen, integendeel

Lieve meid als je wil steken, lees dan op zijn minst even.
Het ging over de teams die met Nederlandse paarden winnen waarbij een deel bokkers zo fier zeggen dat de medaille dan een "Nederlands randje" heeft.
1 op 5 van de springpaarden, kwam van België en de drie medailles, maakten ook belgische paarden deel van uit. Jaha, ook die mooie zilveren... ;)

Je begint een beetje vermoeiend te worden zo stil aan. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:31

gummie schreef:
Dan moet je misschien een definitie van "Nederland" geven, want het zijn imo niet de ruiters en amazones die dat doen ;)

Overigens wil ik Edward inmiddels helemaal niet meer op Totilas zien... Die tijd is geweest, klaar.

Ik zou hem juist wel weer op het paard willen zien, al is het alleen maar om te bewijzen dat je alleen presteerd wanneer je een team bent. Daarnaast lijkt mij het wel leuk te zien of hij het paard binnen niet al te lange tijd weer op top nivo heeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 06:49

Tendance schreef:
Dan denk ik dat je deze man verkeerd inschat.

Maar om te genieten van de dressuur heb ik geen Totilas nodig hoor. Ik kan heel goed genieten van andere paarden, maar Totilas is dan ook nooit mijn favoriet geweest, misschien dat dat het is.

Toot hoeft niet je favoriet te zijn, maar het is gewoon jammer en zonde wat er gebeurd.
Door iemand met centen word toot gekocht en gedacht daarmee alles in de pocket te hebben.
Wat ik overigens voor een ps een erg rooskleurige gedachten vind.
Nu staat dit mega goede paard op stal als die eigenlijk moet schitteren, zo jammer.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:09

En ik denk daar dus heel anders over.
Handel is handel, soms loopt het goed en soms loopt het mis....
Dit paard is gewoon een paard binnen die grote paardenhandel. Hij is niet meer en niet minder.

Denk juist dat het probleem hem zit in het feit dat te veel mensen het willen verromantiseren in plaats van met handelsogen te kijken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:39

Tendance schreef:
Dit paard is gewoon een paard binnen die grote paardenhandel. Hij is niet meer en niet minder.

Denk juist dat het probleem hem zit in het feit dat te veel mensen het willen verromantiseren in plaats van met handelsogen te kijken.

Tuurlijk, ik begrijp ook dat het allemaal om centen gaat en als je zo'n stap niet maakt om zo'n paard te verkopen als je het kunt, dan ben je misschien wel gek.
Een paard heeft immers niet het eeuwige leven en een blessure is natuurlijk ook nooit uitgesloten.
Toot is voor mij niet zaligmakend en toch vind ik het jammer.

Ook vind ik het knap dat MAR niet opgeeft en doorgaat, menig ander hadden de zakdoek al in de ring gegooit.
Als hij ooit met dit paard overweg kan, dan is het een duur en goed leerpaard :D
Een weg terug zal er niet zijn.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:39

@Rinske, waarschijnlijk heb ik het verkeerd verwoord, daarom deze foto's.
Edward Gal op Jack Sparrow:
Afbeelding

Edward Gal op Undercover:
Afbeelding

Misschien ligt het aan mij, misschien omdat mijn voorkeur sowieso uitgaat naar zwart en rond, maar ik vind de combinatie Edward-JS en de beweging van JS gewoon mooier en beter :) Maargoed, meningen verschillen (gelukkig!)
Undercover is een goed getraind paard, loopt super! Maar kijkend naar zijn bewegingen, zie ik dus liever Jack Sparrow.

Edit: @Kendra, klopt, daarom zie ik de combinatie graag :) voor mij gaat het om het totaalplaatje
Laatst bijgewerkt door BAStable op 08-08-12 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:55

Een weg terug hoeft ook niet. En wat voor ons mega duur is, dat hoeft voor een ander misschien niet zo veel te betekenen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:18

Ik vind undercover ook geen mooi paard (wat niets zegt over zijn kunnen, laat dat duidelijk zijn, voor ik weer eentje op mijn dak heb). Kwa uitstraling vind ik het twee keer niks. :) Maar hij doet het en Gal zal niet zomaar voor Undercover gekozen hebben. :)
Maar puur kwa uitstraling vind ik JS ook leuker. :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:50

Tendance schreef:

Dat klopt - maar uiteindelijk kan handel alleen bloeien door de romantici. Een paard - ook Totilas - is niet meer waard dan de slachtprijs + wat een gek er voor wil geven. Als de gekte afneemt kelderen de prijzen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:19

Ik denk niet dat je begrijpt wat ik wil zeggen, want je neemt compleet het verkeerde aspect op uit mijn post.
Het gaat niet om de kopers/ verkopers. Het gaat om het schreeuwende volk eromheen, dat zich al dan niet fan noemt of toeschouwer.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:56

Dat snap ik, alleen denk ik dat de bloeiende handel van de afgelopen jaren mede te danken is aan het scheeuwende vok er omheen. Die willen namelijk allemaal een veulentje van Totilas en daarom had PS er zoveel geld voor over....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:01

Ik denk dat degenen die afgeven op mensen die genieten van de sport en het oprecht betreuren als combinaties waarvan genoten wordt uit elkaar gehaald worden (gaat nu ook weer gebeuren met veel topcombinaties op de OS) te vergelijken zijn met een spookrijder

Ik rij niet verkeerd alle anderen doen dat :P