Aken:Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden*update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:54

SchootsSr schreef:
Graag wil ik even reageren op de veronderstellingen . Het is ons evenals alle aanwezige Nederlandse officials onbekend dat Lotje een berisping/waarschuwing in Aken heeft gekregen. Sterker Lotje heeft nog nimmer een officiele berisping gehad . Ook de veronderstelling dat er iets op de tong van het paard zou zijn aangebracht voorafgaand aan de wedstrijd is uit den boze. Zoals bij iedere wedstrijd controleert en reinigt mijn vrouw o.a. het hoofdstel en bit en krijgt Torricelli een suikerklontje als beloning . Niets meer en niets minder ! Om onze paarden in topconditie te brengen en te houden zijn wij dag en nacht zeven dagen per week met ze bezig. Het belang van het paard staat vooral bij Lotje maar zeker ook bij ons altijd voorop en daarom zijn onze paarden ook altijd in staat om TOP te presteren . De uitslag van het afgenomen bloedmonster zien wij net als alle tientallen voorgaande keren met vertrouwen tegemoet. Wij hebben de wedstrijd in Aken als mooi en plezierig ervaren en zijn dan ook bijzonder verbaasd omtrent deze ophef na thuis komst en kunnen dit op geen enkele manier plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dhr. G.J. Schoots.

Dan ben ik van mening dat U voldoende reden heeft een klacht in te dienen bij de WDR! Als hun uitzending onwaarheden bevat, is dat schadelijk voor (de reputatie van) Lotje.

Als willekeurig persoon vind ik het zinvol en respectabel dat U deze post heeft geplaatst. Zoals al eerder gezegd: hoor en wederhoor! :)

Imker

Re: Aken: Lotje Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:07

Ik ga met bovenstaande post mee. Indien Lotje op geen enkele manier enige berisping heeft ontvangen, zou ik een klacht indienen bij sowieso de WDR en evt. de organisatie van Aken, welke in deze heeft geholpen om deze onwaarheid in de ether te brengen.

U reageert op een zeer correcte manier en ik denk dat velen hier op Bokt een voorbeeld aan uw post kunnen nemen.
Verder zijn nog überhaupt nergens plaatjes/filmpjes of iets dergelijks te vinden, waarop de vermadelijde Rollkür wordt verreden.
Indien die echt gereden zou zijn, zouden deze ongetwijfeld al hebben gecirculeerd op internet. Tot op heden kan ik er ook nog helemaal niets van vinden.
De steward op het plaatje kan ook gewoon een opmerking hebben gegeven of voor het zelfde geld zei hij goedendag....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:22

ceasario schreef:
[Ik zou als ik U was een klacht bij de WDR neerleggen..of om opheldering vragen, zodat in uw ogen "dit fabeltje" uit de media snel in de vergetelheid kan geraken.

Volgens Lotje Schoots zijn de beschuldigingen van de WDR over het te lang losrijden volgens de LDR methode ongegrond.

bron:De Hoefslag
http://www.dehoefslag.nl/2012/07/lotje- ... n-de-hand/

bron: De Hoefslag
Lotje Schoots krijgt reprimande wegens te lang inrijden met LDR methode
http://www.dehoefslag.nl/2012/07/lotje- ... r-methode/

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:39

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:45

Je kunt helaas niet horen wat de man te vertellen heeft.... Maar even serieus: WAS DAT HET?

Ik zie een rustige hand, een gesloten mond, gewoon een heel normaal losrijden. ALS er al iets van gezegd is, dan toch niet daarover, want daar valt helemaal NIETS op aan te merken.

Pfffffffffffff (en ik maar denken dat het heel vreselijk was, aangezien in dit topic geschreven werd over zagen en trekken). dus neem aan dat dit stuk niet het getoonde stuk op WDR is?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:46

_O- Iedereen slape loze nachten om niks

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:47

gummie schreef:
dus neem aan dat dit stuk niet het getoonde stuk op WDR is?

Is het wel. :+

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:51

Alle respect voor u mijnheer Schoots dat u de moeite neemt om hier op Bokt, Lotje haar kant van het verhaal te vertellen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:51

Skygirl schreef:
gummie schreef:

Dan stel ik voor dat een aantal mensen hun post even wat bijstellen, want die klopt dan van geen kanten!!!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:52

Right. En over naar de orde van de dag... Iets over storm en een glas water...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:53

Lauura schreef:
_O- Iedereen slape loze nachten om niks

Ja precies!!! Ik ben echt heel erg VOOR toezicht, ingrijpen daar waar nodig, etc. En TEGEN dieronvriendelijke methoden. Maar om nou te doen alsof dit zo schokkend is? Pfffffff, jeetje.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:53

Ik vind dat ze gewoon netjes rijdt? :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:54

Skygirl schreef:
gummie schreef:

Nee, dat was in het gesprek met Frank Kemperman (vraag zijn er nog onregelmatigheden o.i.d. geweest) waarbij ook het de benen van een paard getoond werd, aan gaande de warmteuitstraling bij de "scan" waarbij zij het vermoeden hadden dat er een smeersel opgezeten had of zat..ging over Denis Lynch.
Dus bloed afnemen.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 09-07-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:55

Oh ik had het over het losrijden, voor zover ik weet klopt dat gewoon.

edit: Dit is het enige stukje wat ze van Lotje hebben laten zien op WDR.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 09-07-12 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:56

Nou snap ik er niets meer van....

Als ik een klomp zou hebben, zou die nu breken :+

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:03

gummie schreef:
Nou snap ik er niets meer van....

Als ik een klomp zou hebben, zou die nu breken :+

De berichtgeving met enkele beelden kwam in het gesprek met Kemperman..ongeveer 5 voor 4
Bovenstaande beelden (youtube) ken ik niet.

Maar blijkbaar is men druk in de weer geweest.
Toch eens de Hoefslag vragen als bron.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 09-07-12 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:05

Volgens mij was er meer beeldmateriaal dan wat hierboven te zien is. En om het getoonde nu fijne beelden te noemen :? Ik zie en amazone die niet eens kan zitten en vind het gewoon geen beeld wat volgens mij met dressuur en happy atleet bedoeld wordt.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:09

Doma_clasica schreef:
Volgens mij was er meer beeldmateriaal dan wat hierboven te zien is. En om het getoonde nu fijne beelden te noemen :? Ik zie en amazone die niet eens kan zitten en vind het gewoon geen beeld wat volgens mij met dressuur en happy atleet bedoeld wordt.

Kun je dat uitleggen? Want ik zie niet wat jij ziet.... Dit is geen vraag ter aanval/ verdediging, in tegendeel.. Ben oprecht geinteresseerd in wat voor jou maakt dat dit geen beeld is wat bij dressuur past... :)

Ikzelf zie slechts een ontspannen paard en een rustige hand.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:16

gummie schreef:
Kun je dat uitleggen? Want ik zie niet wat jij ziet.... Dit is geen vraag ter aanval/ verdediging, in tegendeel.. Ben oprecht geinteresseerd in wat voor jou maakt dat dit geen beeld is wat bij dressuur past... :)

Ikzelf zie slechts een ontspannen paard en een rustige hand.

Ja hoor, dat wil ik wel.
Ik zie een paard wiens zicht ontnomen wordt door de ronde houding van de hals. Daarbij zie ik de beiden handen van de amazone die terugwerken en dicht bij het zadel liggen. Het paard heeft de mond iets open en heeft een hele droge (stugge)mond. Het paard neemt het bit niet aan. Bij deze manier van rijden wordt het paard niet van achter naar voor gereden zoals het in dressuur gewenst is. Doordat het paard zo op de voorhand wordt gereden is normaal doorzitten ook eigenlijk onmogelijk en dat is aan de amazone goed te zien. Zou het paard naar de hand gereden zijn dan is het doorzitten voor de amazone waarschijnlijk ook geen probleem meer.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:21

Ah okee :)

Ik zie op geen enkel moment een open mond, en zie bovendien dat het paard "schuimt", en niet overmatig zoals dat bij o.a. rollkur het geval kan zijn. Verder zie ik aan de deining van de spieren dat het paard "los" is. Ik zie dat het paard wel degelijk het bit aanneemt. Ik zie geen enkel teken dat dit niet het geval is. In tegenstelling tot de extremere vormen, zoals rollkur, loopt het paard ondanks dat die achter de loodlijn loopt (wat bij LDR sowieso het geval is) niet met de kin tegen de borst. Er zit ruimte tussen. De plaats van de handen vind ik minder belangrijk dan de ontspanning in de handen/ armen. Ik zie een amazone die meebeweegt met haar paard.

Dus we zien wat anders :)

Als ik zou zien wat jij omschrijft, zou ik het met je eens zijn wat betreft de conclusie.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:33

Gummie, de doorgeslagen stang zie jij ook niet?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:34

Topsport is en blijft inderdaad grenzen verkennen en verleggen. En dat geldt niet alleen voor paardensport. De topsportpaarden in Nederland zie ik over het algemeen als happy-athleets door de baan gaan, zegt mij genoeg. Ik zou niet graag zien hoe top-turners (kinderen!) getraind worden, en die wordt gewoon bevolen om blij te kijken, bij paarden is dat gelukkig niet het geval. En wat is nou het probleem van kin tegen de borst als de spieren daar netjes op getraind en gerekt zijn? Die turn-kindjes gaan in houdingen dat mijn maag drie keer omdraait en dat mag wel gewoon?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:37

Als dít het filmpje is waar alle ophef over is, dan zoek ik hier de 'sjongejongewaarvallenwetochallemaalover-knop'.
Dit is voor zover we hier kunnen zien, niet eens een benádering van een rollkür.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:37

TJolieke schreef:
Topsport is en blijft inderdaad grenzen verkennen en verleggen. En dat geldt niet alleen voor paardensport. De topsportpaarden in Nederland zie ik over het algemeen als happy-athleets door de baan gaan, zegt mij genoeg. Ik zou niet graag zien hoe top-turners (kinderen!) getraind worden, en die wordt gewoon bevolen om blij te kijken, bij paarden is dat gelukkig niet het geval. En wat is nou het probleem van kin tegen de borst als de spieren daar netjes op getraind en gerekt zijn? Die turn-kindjes gaan in houdingen dat mijn maag drie keer omdraait en dat mag wel gewoon?

Die turners doen het nog zichzelf aan. Je mag een paard of welk ander dier ook, niet de dupe laten zijn voor je eigen gewin.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:48

Doma_clasica schreef:
Gummie, de doorgeslagen stang zie jij ook niet?

Dat noemde je net niet :) Yep, de positie van de stang is, evenals bij de meeste ruiters op niveau, imo niet correct. Daarmee zeg ik nog niets over de inwerking van die stang, want daarover kan ik niets zeggen.

Edit: maar vind je dit dieronvriendelijk en een reprimande waard? Is dit wat je verstaat onder agressief rijden? Is deze manier van rijden in jouw ogen niet toegestaan? :)