Rath & Totilas niet naar Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:26

Bloodymary schreef:
Hoe dan ook, ik vind het gewoon heel jammer dat we niet meer van Totillas kunnen genieten. Bij geen een paard heb ik ooit zo'n gevoel gehad van schoonheid, dat je bijna zat te kwijlen op de bank met tranen in je ogen hoe mooi dat ging. En of hij nou door Jantje of Pietje gereden wordt, dat maakt me niet uit. Als het er maar uit komt.

Maar met Rath heb ik echt geen medelijden na al dat gedoe dit jaar. Wat een faalhaas. En of die Pfeiffer nu echt is of niet, denk dat het hem wel goed uit komt want volgens mij waren de OS geen droom meer voor hem inmiddels, maar een nachtmerrie.

En dat laatste is dan toch sneu. Welke ruiter droom er nou niet van de spelen.
Niemand anders wou op dat beest kruipen en hij heeft dat wel gedaan of dat nou goed of fout is gegaan het verdient toch wel een beetje respect.
Een slachtoffer van Totilas zijn succes en de ego van zijn ouders en P.S (die ik zowieso al niet mocht)

Ik hoop gewoon voor hem dat hij ooit eens een paard krijgt waar hij het wel mee kan vinden en zo op een eerlijke manier mee kan doen aan de spelen en andere wedstrijden.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:31

Wat is nu trouwens het team dat voor Duitsland naar de OS gaat? Het team dat vandaag van start is gegaan? :o Of is het nog niet bekend?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:33

Aah wat sneu! Had ze zeker na zijn laatste wedstrijd graag willen zien tijdens de Olympische spelen. Totilas hoort gewoon in de ring thuis en zeker in de finale. Maarja ziektes kan je helaas niet plannen. Heb de ziekte zelf ook gehad, gelukkig wel op 6 jarige leeftijd waardoor ik me vrij weinig kan herinneren behalve dat ik zelfs toen het buiten 25 graden was niet met vriendjes mocht gaan spelen. Naja gelukkig is Totilas nog redelijk jong en moet ie zeker de volgende olympische spelen kunnen halen en wie weet haalt hij wel de 100 % dan, haha. Ik wens MAR in ieder geval veel beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:33

Ik denk dat MAR behoorlijk onder druk staat, niet alleen van het land, van de wereld, maar ook zeker van het thuisfront en van PS. Ik heb het idee dat als hij het over kon doen, het allemaal terug zou draaien. Ik denk dat MAR eerder een slachtoffer is van andermans hebzucht en prestige, het heeft hem persoonlijk niets gebracht, zijn ruiterkunst wordt niet serieus genomen, toot moet eigenlijk presteren anders gaat bij PS het dekgeld omlaag en noem het maar, welke hij niet waar kan maken.
Ipv MAR er op aan tekijken, kan je beter achter het pushende team erachter kijken.

Elisa2

Re: Rath & Totilas niet naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:36

Jammer had wel een titanenstrijd willen zien tussen Toot en Valegro..maar goed niks aan te doen..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:41

Aangenomen dat het niet verzonnen is vind ik het sneu voor de beste jongen. Heb van begin af aan al met hem te doen..........en of hij nu wel of niet zou presteren op de OS, dat hij er nu niet heen kan is natuurlijk wel heel jammer voor hem !

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:43

Toch jammer voor Rath maar volgens mij zit hier iedereen stiekem een beetje te lachen dat de Duitsers die de kampioen van Nederland hebben weggekocht om zelf met de prijzen er vandoor te gaan nu niet op de OS verschijnt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:44

Cowgirl schreef:
Wat ik altijd al gezegd hebt; Dit paard had niet verkocht moeten worden.
.

Dan had hij misschien nu wel via een duistere BV-constructie. nu bij de FIOD gestaan. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:48

Rosenhart schreef:
Toch jammer voor Rath maar volgens mij zit hier iedereen stiekem een beetje te lachen dat de Duitsers die de kampioen van Nederland hebben weggekocht om zelf met de prijzen er vandoor te gaan nu niet op de OS verschijnt

waar zie jij het stiekeme?
En niet iedereen. Vind het oprecht zonde. Gunde het hem voor 200%.

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:49

Ayasha schreef:
Rosenhart schreef:

waar zie jij het stiekeme?
En niet iedereen. Vind het oprecht zonde. Gunde het hem voor 200%.

Bij wijze van spreken dan ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:55

Wat ontzettend zonde, ik had Totilas echt graag op de OS gezien! (en ik ben laaang niet de enige die dat graag had gewild haha := )
Erg l*ullig voor Rath, toch een vreemd idee dat zo'n geweldig paard niet op de OS gaat verschijnen, met welke ruiter dan ook.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:55

Ik in ieder geval wel!

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:59

jammer voor Totllas,maar het meeste hebben ze aan zich zelf te danken al die druk en te hoge verwachtingen.hebben ze voor een groot deel zelf op de hals gehaald
lees het interview wat Ludger Beerbaum heeft gegeven over Rath en Totilas,daar ben ik het helemaal mee eens.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:07

Wat een onsportieve reacties komen hier voorbij! Je kunt ook denken "wat heeft die jongen dit jaar een pech gehad en wat zal het een zware klap voor hem zijn dat hij nu de OS niet kan meemaken". In plaats daarvan wordt hij in sommige posts met de grond gelijk gemaakt.
Het paard is nu eenmaal verkocht, get over it. Sommigen doen alsof het uit hun eigen achtertuin is weggekaapt. Ik vind het hartstikke sneu voor Rath, hoop dat hij snel weer opknapt en dan de sterren van de hemel rijdt. Alhoewel ik denk dat het voor hem erg moeilijk gaat worden om ooit nog goed te doen in de ogen van alle deskundigen.
En wat er jammer voor Totilas is dat hij de OS mist? Denk niet dat hij er zelf al zoveel mee bezig was of de dagen aan het aftellen was. Het is nog altijd gewoon een paard, geen magisch wezen.
Nogmaals, ontzettend jammer voor een ruiter die zó zijn nek heeft uitgestoken!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:09

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:14

xPenny schreef:
http://www.dehoefslag.nl/2012/​07/​ludger-beerbaum-nederland-was-h​et-echte-wonder-van-totilas/
Helemaal gelijk naar mijn mening. :)

+1

Citaat:
Bij de dressuur heeft men te maken met het scenario dat Matthias Alexander Rath en Totilas misschien niet aan start komen. Hoe belangrijk is het om een wonderpaard in het team te hebben?

“Totilas is geen wonderpaard. Het is een gewoon paard. Nederland was het echte wonder.”

Wat bedoel je?

“Edward Gal en Totilas waren samen de perfectie combinatie. Nu is slechts de helft van die wondercombinatie in Duitsland. Dan mis je een essentieel stuk om het plaatje weer compleet te maken.”

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:22

chevax schreef:
Je kunt ook denken "wat heeft die jongen dit jaar een pech gehad en wat zal het een zware klap voor hem zijn dat hij nu de OS niet kan meemaken".

Je kunt er lang of kort over 'huilen' maar feit blijft dat dit 'm niet gaat worden. Niemand zijn schuld, zo loopt het gewoon. Soms moet je je over je ego heen zetten en afwegen wat het beste is voor (in dit geval) Totilas. Ik bewonder hem zeer om het feit dat hij dit avontuur durfde aan te gaan en gun deze combinatie het beste maar dit werkt gewoon niet. Klaar.

Gaurlover12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:39

jammer zeg !!!!! :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:43

Ellie_F schreef:
chevax schreef:
Je kunt ook denken "wat heeft die jongen dit jaar een pech gehad en wat zal het een zware klap voor hem zijn dat hij nu de OS niet kan meemaken".

Je kunt er lang of kort over 'huilen' maar feit blijft dat dit 'm niet gaat worden. Niemand zijn schuld, zo loopt het gewoon. Soms moet je je over je ego heen zetten en afwegen wat het beste is voor (in dit geval) Totilas. Ik bewonder hem zeer om het feit dat hij dit avontuur durfde aan te gaan en gun deze combinatie het beste maar dit werkt gewoon niet. Klaar.

Terug gaat ie niet, zoveel is zeker. Might as well start thinking positive and hope for the best. :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:50

muc schreef:
Ik vindt het ook wel opvallen dat er elke keer wat is, als er een belangrijke wedstrijd is. Eerst een hoefzweer toen duurde dat wat langer, nu weer Mathias. Als het allemaal waar is, is het erg sneu....maar het is wel heeeel toevallig.

Ik vind het ook allemaal heel toevallig steeds, erg zonde van dit toppaard.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:54

jesito schreef:
muc schreef:
Ik vindt het ook wel opvallen dat er elke keer wat is, als er een belangrijke wedstrijd is. Eerst een hoefzweer toen duurde dat wat langer, nu weer Mathias. Als het allemaal waar is, is het erg sneu....maar het is wel heeeel toevallig.

Ik vind het ook allemaal heel toevallig steeds, erg zonde van dit toppaard.

als hij in aachen wordt behandeld is het echt niet verzonnen, geloof me.
die arts die hem behandelt ( was net op tv ) heb ik ook een paar keer gehad en die gaat niet zo'n dingen op tv zeggen als het niet waar is.

spijtig, ik had totilas graag in de ring gezien, zeker na al die tijd dat hij daar bijna niet te vinden was.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:58

Als we nu eens nuchter vanuit de investeringswaarde kijken, wat zou dan naar de toekomst het beste zijn, dat het paard zich nu slecht toont op de OS of dat hij thuis blijft?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:59

Zeg ik dat de diagnose verzonnen is, maar er is wel altijd wat.
Toot komt nooit meer in de ring.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:03

jesito schreef:
Toot komt nooit meer in de ring.

Denk ik ook niet. 100% fok vanaf nu.
En zo scheef als die die laatste gefilmde proeven liep.. een pauze zal hem deugd doen. Als het al niet te laat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:07

Wat onwijs jammer!