paard uit sloot arnemuiden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: paard uit sloot arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:18

precies, ik ook :)

Domingo08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:22

Dit had nooit zo gedaan mogen worden, ook niet als laatste redmiddel! Er heeft een kracht van minstens 5000N op de nek gestaan en zoals eerder is gezegd, hier lopen alle zenuwbanen doorheen. Ik vind het niet gek dat het paard na een aantal dagen nog steeds niet zelfstandig kan staan en het lijkt mij sterk dat dit enkel en alleen door verzuring van de spieren komt. Het kan niet anders of dit paard heeft hier ernstige schade aan overgehouden, als het dier uberhaupt nog leeft.

Het paard had naar mijn mening een spuitje moeten krijgen toen het nog in de sloot lag (tenzij er een andere VEILIGE manier toegepast had kunnen worden om het dier uit deze benarde situatie te bevrijden). Dit had het paard waarschijnlijk veel pijn en stres bespaard.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:31

Sederen en takelen dmv van slangen..
Dat is altijd een optie.. dit heb ik zelfs zien gebeuren met een dier wat in de kreukels lag!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:31

Het paard heeft het niet overleefd.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:37

nickynicole schreef:

Echt?
Wat sneu ;(
:(:)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:41

misschien maar beter voor het paard. Vervelend dat er zo een eind aan heeft moeten komen..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:30

Het verbaasd me niet, maar ik had het graag een leuker bericht gelezen. Wat ontzettend jammer en sneu voor het beestje ;(

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:33

Ach, dat is nu triest. Wat is nu de oorzaak dat het paard het niet overleefd heeft? Ik ben hier toch wel benieuwd naar, aangezien de verschillende reacties op het takelen, of was het paard teveel verzwakt?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:33

-O- heel triest voor het dier en de eigenaren.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:31

Ik ben toch wel benieuwd naar het verhaal hierachter...?!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:35

Arm dier, arme eigenaar......Sterkte.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:37

Eigenlijk zou ik dit verhaal naar de brandweer van Kennemerland moeten sturen!!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:53

aerdenhout1 schreef:
Eigenlijk zou ik dit verhaal naar de brandweer van Kennemerland moeten sturen!!!

Ik heb het bij ons al bekend gemaakt, dat is bij mijn collega die de cursus redden grote huisdieren doet nu ook bekend. Paard optakelen aan zijn nek is praktisch of ik denk eigenlijk altijd (maar zal het voorzichtig) zeggen altijd einde verhaal. (we hebben er helaas nog zo'n voorbeeld van die in de cursus gebruikt word)

Paard zijn nek is niet het sterkste punt van het skelet, een paard heeft andere wervels dan een koe.
Daarbij moet je als mens even proberen 5 minuten te gaan spijkerbroek hangen en dat vervolgens ook met een touw om je nek achter je oren langs te gaan hangen. Dan voel jezelf het verschil wat dat paard heeft doorgemaakt....klinkt hard.....maar ik zou niet weten hoe ik anders Duidelijk moet maken wat dat paard gevoelt heeft.
Ik vind het verschrikkelijk te horen hoe dit helaas toch is afgelopen. Ook voor de DA en omstanders (brandweer idem) zijn er toch inschattingsfouten gemaakt bij de inzet, maar vooral door onwetendheid en zeker niet met opzet, dat is niemand zijn intentie daar ben ik wel van overtuigd. De DA zal naar eer en geweten hebben gehandeld evenals de brandweer, maar dat maakt het verlies van dit dier nu niet minder moeilijk.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:57

Ik ben het met je eens hoor Bianca dat het niet de manier is maar of het paard hierdoor ook is overleden is nog maar de vraag.
Vaak overijden ze ook aan longonsteking omdat ze vuil water in de longen hebben gekregen.
(Of heb ik over de oorzaak van overlijden heengelezen?)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:05

Zou de dierenarts en de brandweer echt niet weten dat het anders moet?
Ik denk van wel, maar als niets lukt dan kun je kiezen uit daar in de sloot dood laten gaan of het toch nog proberen en hopen op geluk.
Wat dan de juiste keuze is is achteraf altijd gemakkelijk.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:31

jury schreef:
Ik ben het met je eens hoor Bianca dat het niet de manier is maar of het paard hierdoor ook is overleden is nog maar de vraag.
Vaak overijden ze ook aan longonsteking omdat ze vuil water in de longen hebben gekregen.
(Of heb ik over de oorzaak van overlijden heengelezen?)

Bij het weglopen was dat voor mij al duidelijk bij dit paard... ;) het paard in onze andere casus werd van gezegd dat het door de gevolgen van koliek van het koude water was overleden....?? die werd ook aan zijn nek getrokken op een vrij steile oever en was daarna al onmiddelijk dood. Mijn collega en ik weten dat dit nooit de juiste diagnose kan zijn geweest, maar dat kun je als leek niet bewijzen bij je paard, dus word het daaraan opgehangen : kou etc...??. Maar een arts zal nooit zeggen : sorry ik heb dit fout gedaan. Zou ook wat zijn ivm de verzekering.....Stel dat dit een heel duur paard betrof dan gaat de verzekering verhaal halen bij de arts die nl verantwoordelijk word gehouden.

En in de wereld zijn mensen op alle fronten heel erg goed in het ontkennen van schuld, niet alleen hier, maar in alle branches. Triest, maar waar.......

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:12

Wat ontzettend jammer. Het is een kwestie van onkunde en onwetendheid. De brandweer valt niets te verwijten imo, maar de DA had toch beter moeten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:18

Misschien heeft de brandweer het zo gedaan, omdat men koeien er zo wel uittrekt. Daar schijnt dat wel bij te kunnen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:18

nickynicole schreef:

Had dus ook eigenlijk niet anders verwacht!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:50

sonde :( echt verschrikkelijk :(

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:51

jammer om dit te lezen, en dat hij alsnog heeft moeten lijden, maarja het is nu eenmaal zo gegaan.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:17

Dendy is indd overleden 1 week geleden.
Hij stond die dag helemaal op eigen kracht dus we hadden goeie hoop, maar is in die nacht overleden.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:30

Wat een nare ervaring zeg..... Laten we hier met zijn allen wat van leren!!!
Sterkte!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 17:49

ach jeetje wat sneu, lees het nu pas.

daisviola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:40

dendy was jarenlang mijn verzorgpaard en is helemaal niet gestorven die nacht! hij is nog steeds van mijn buren en ben er pas nog naar toe geweest en hij stond gewoon in de wei!