jury schreef:Ik ben het met je eens hoor Bianca dat het niet de manier is maar of het paard hierdoor ook is overleden is nog maar de vraag.
Vaak overijden ze ook aan longonsteking omdat ze vuil water in de longen hebben gekregen.
(Of heb ik over de oorzaak van overlijden heengelezen?)
Bij het weglopen was dat voor mij al duidelijk bij dit paard...
het paard in onze andere casus werd van gezegd dat het door de gevolgen van koliek van het koude water was overleden....?? die werd ook aan zijn nek getrokken op een vrij steile oever en was daarna al onmiddelijk dood. Mijn collega en ik weten dat dit nooit de juiste diagnose kan zijn geweest, maar dat kun je als leek niet bewijzen bij je paard, dus word het daaraan opgehangen : kou etc...??. Maar een arts zal nooit zeggen : sorry ik heb dit fout gedaan. Zou ook wat zijn ivm de verzekering.....Stel dat dit een heel duur paard betrof dan gaat de verzekering verhaal halen bij de arts die nl verantwoordelijk word gehouden.
En in de wereld zijn mensen op alle fronten heel erg goed in het ontkennen van schuld, niet alleen hier, maar in alle branches. Triest, maar waar.......