Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:24

Ai wat zonde zeg. Er gaan wel meer paarden omhoog in de piaffe. Donna was niet de enige deze week.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:24

Waarschijnlijk zelf een hele slechte ervaring

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:25

tita schreef:
Waarschijnlijk zelf een hele slechte ervaring

Dat klopt, merrie heeft op de een of andere manier een trauma opgelopen, vermoedelijk door het in het verleden aanleren van de piaffe.
Maar tijdens het trainen gisteren ging het nagenoeg foutloos. Ze kan het dus blijkbaar wel? :?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:36

mss dacht Donna zelf dat het gedaan was met de eerste lettergreep pia...
slim wit diertje.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:46

CharleyT schreef:
Uh.... Vur: geloof dat je quote niet correct is. Ik heb dat niet geschreven volgens mij.

En ja, dat filmpje van 'toen' doet me goed. Wat zit ze er mooi op, wat een harmonie.

Oh, I''m so sorry. Ik zit er altijd mee te worstelen met die dingen. Ik kan hem nu niet meer aanpassen helaas. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:47

Cayenne schreef:
Dat klopt, merrie heeft op de een of andere manier een trauma opgelopen, vermoedelijk door het in het verleden aanleren van de piaffe.
Maar tijdens het trainen gisteren ging het nagenoeg foutloos. Ze kan het dus blijkbaar wel? :?

Klopt dat staat al meerdere keren in dit topic dat ze daar een trauma over heeft, hoe gaat het met de rest???

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:51

murphy102 schreef:
Dressúúr is toch fysiotherapie voor het paard?

Drie dramatische filmpjes, met dank aan hun trainingsmethode.
Undercover galoppeert als een houten hobbelpaard, geen verzameling maar verkorting door de hand, alles op de voorhand, niets op de achterhand, doordat het tempo niet eens onder controle is, ... en dat op dát niveau. Basiswerk klopt van geen kant.
Hoe kan een paard dan in hemelsnaam ONTSPANNEN om over de rest nog maar te zwijgen.
Electrisch achterbeen? Spastisch achterbeen zou ik zeggen, alsof het paard "bewerkt" is op de kroonrand. Veel voorbeen-gezwaai, achterbenen hangen in een soort van arbeidsdraf.
Nul ontspanning! Taktmatig?? Niet gezien in de gehele proef! Ga zo maar door, zonde van zo'n geweldig paard.

Donna Summer, geheel uit elkaar: achterhand in Limburg, voorhand in de ring op het NK.
Hoog gehobbel in Piaffe, Passage. Verder zelfde verhaal. Geweldig paard, dat wel. Jammer van zijn ruiter.

Anky kan beter thuis blijven. In Oostenrijk, begin dit jaar, was het al dramatisch en dat is het nog steeds.
Paard heeft absoluut geen plezier, is stijf en voor geen moment regelmatig in welke gang dan ook!!
De rechter diagonaal is voortdúrend "uit de takt": rechtsvoor is veel hoger dan linksvoor en linksachter blijft voortdurend hangen voor een goeie seconde om "bij te kunnen blijven" bij het rechtervoorbeen, heel goed zichtbaar in iets wat Piaffe/Passage schijnt te zijn.
"Oud" (??) en op ...

Is het trouwens opgevallen dat géén van de Nederlandse topruiters (alle 5 overigens) niet vierkant kunnen halthouden? Zij staan alleen gestrekt!! Hoe komt dat toch ...?? Trainingsmethode misschien ...?!

Onbegrijpelijk dat er zoveel punten gegeven worden voor iets wat men dan ook nog dressuur durft te noemen!

Ik ben het lang niet altijd met je eens, soms wel eens een beetje, maar nu kan ik alleen maar zeggen dat ik je gelijk moet geven. Ik kan er niets anders van maken. Ik gun het ze zo, maar niet op deze manier.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:24

Kom op jongens, niet overdrijven! 'Het Sjef tijdperk voorbij'? Door een paar slechte proeven? Anky wordt ook een dagje ouder, traint niet meer zoveel als vroeger. Logisch, ze heeft alles al bereikt, alles wat ze nu nog doet is voor de lol.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:27

JessicaD88 schreef:
Kom op jongens, niet overdrijven! 'Het Sjef tijdperk voorbij'? Door een paar slechte proeven? Anky wordt ook een dagje ouder, traint niet meer zoveel als vroeger. Logisch, ze heeft alles al bereikt, alles wat ze nu nog doet is voor de lol.

Op dat niveau doe je iets niet voor de lol, het is geen B wedstrijd

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:39

JessicaD88 schreef:

uhmmm Anky doet het echt niet voor de lol hoor, die gaat alleen mee naar de OS als ze reële medaille kansen heeft of iets toe kan voegen aan het team.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:47

Ik zou Anky nog graag een keer live willen zien op de OS, dus hopelijk gaat de proef vandaag meer naar wens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:51

Symbeami schreef:
JessicaD88 schreef:

uhmmm Anky doet het echt niet voor de lol hoor, die gaat alleen mee naar de OS als ze reële medaille kansen heeft of iets toe kan voegen aan het team.

Ik denk voor haar helaas niet dat dat zo is. Als ik zie hoeveel toppaarden er mee doen (niet van NL helaas).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:54

Wuis schreef:
Ik denk voor haar helaas niet dat dat zo is. Als ik zie hoeveel toppaarden er mee doen (niet van NL helaas).

Wel van Nederland, de meesten hier gefokt *\o/*

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:57

JessicaD88 schreef:

Een paar slechte proeven? Het gaat hier niet om of de proeven goed of slecht zijn, maar hoe er gereden wordt.
Zoals hier al gezegd wordt, Anky rijdt niet voor de lol mee. Dan was ze wel thuis gebleven.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 16:01

Nu is Anky in de ring:

Edward Gal nu op 1 met Romanov ca. 75%
Edward gal nu ook op 2 met Next One ca 75%
Patrick van der Meer op 3 met Uzzo...??

Imke met Toots 67.844%??

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:11

Wat ging er mis bij Imke? :oo

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 16:16

Anky 73%

Hans Peter Minderhoud-Tango retired? :o

Geen flauw idee, ik volg alles via de online-scores...

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 16:16

Zoals het er nu uit ziet, wordt Edward Gal 1,2 en 3 :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:17

purkie schreef:
2006, Anky & Salinero

86.1%

Prachtig.

Moet zeggen dat ik Salinero hier een pak fijner vind lopen dan op het filmpje wat ik op pagina 1 zag. Ook vind ik Anky er veel relaxter opzitten. vind het filmpje op pagina 1 bijna overeenkomen met het betere duw en trekwerk. Ook zitten die benen bij de uitgestrekte draf niet zo achterlijk in zijn neus. Is dat sowieso iets nieuws? kan niet zeggen dat ik het heel mooi vind. zeker niet als de uitgestrekte draf voornamelijk inhoudt dat we de benen in de neus gaan maaien, maar verder geen verruiming zien.....want dat idee krijg ik soms wel.....(niet dat ik er genoeg verstand van heb hoor, en laat staan zo kan rijden, maar zie wel duidelijk verschil!)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:19

Volgens mij sturen we gewoon edward met 3 paarden naar de OS :=

Happie heeft afgegroet met een hele bange Tango hoorde ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:20

Er staat in de voorlopige uitslagenlijst dat met Tango is afgegroet, iemand details? Hij ging gisteren boven verwachting namelijk.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:21

Volgens de paardenkrant (twitter) vond Tango de wapperende zeilen eng en is Happie er maar mee gestopt. Ook Toots vond iets eng, waardoor hij kennelijk een paar keer het anker uitgooide. Salinero was beter dan gisteren maar had weer een paar mispassen. (niet gezien hoor, maar van Twitter overgenomen)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:22

Lovely schreef:
Er staat in de voorlopige uitslagenlijst dat met Tango is afgegroet, iemand details? Hij ging gisteren boven verwachting namelijk.

Hij was bang.
Van de week zat ik me dat al te bedenken. Die spanbanden die er hangen maakte toen al een kolere herrie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:28

Het is inderdaad enorm zonde als daardoor de proeven niet lukken. Het blijven paarden en ze worden dit NK wel erg getest door de weersomstandigheden waardoor de tenten en hekjes al door de lucht vlogen.

Danseresje, op het filmpje met Bonfire rijdt Anky ook nog heel anders.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:28

En jawel Edward 1, 2 en 3!!

Undercover liep 76.422%