Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:24

Tja, hij was nu wel super ongelijk in het voorbeen. Dat is niet goed en de cijfers zijn wel hoog, dat is toch wel een misser op dat onderdeel. Maar ja, dat zal wel eens vaker gebeuren, ook bij andere combinaties. Helen reed goed, alleen de piaffes waren wel erg voorwaarts. Ook niet al te best wat mij betreft, de rest was wel top. Helen heeft wereldbekerwedstrijden gereden, dus zij is wel bekend. Ik ben benieuwd hoe ze het doen in verhouding met de Engelsen en Adelinde. Spannend.

jerich0

Re: Totilas wint grand prix Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:21

Als je overtempo rijdt zal dat ongelijke been idd minder opvallen, maar dat is geen.oplossing.
het is idd een hele situatie dat hij hulp vroeg aan sjef, maar die uitleg deed ik al en vind het correct van hem, maar om te zeggen dat hij volgens hetzelfde wordt getraind is toch mooi mis, hij loopt ontspannender dan ervoor en al deze commentaren wijzen we degelijk op een andere trainingsmethode, dus mijn hele "theorie" gaat wel zeker nog op hier. Alleen wil men dit niet zien hier, want owee ik vind een duitser beter rijden met totilas dan Gal... ik denk dat u te weinig kent over klassiek om te kunnen oordelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:56

Doma_clasica schreef:
Een beetje bespiering is er nog wel maar er is veel verdwenen. Ik mag aannemen dat je dat toch wel ziet.

:j een regelrechte schande, dat ze hem nog buiten durven laten komen... Niet meer om aan te zien dat arme scharminkel, een slachtpaard ie het geworden. :n :(:) Je zou hem 5 cent geven als je hem tegen kwam. Arme, arme Totilas... Om te janken... En dan nog mishandelen ook, een scheef paard door een GP proef dwingen... Pfff... Knoop hem op! Bind hem aan de schandpaal! Zoals vroeger! Dát zal ze leren om de wonderhengst zo te mishandelen...

anoukorion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:12

Ik vind die uitgestrekte draf nog niet eens een voldoende voor de Z. hij sloft met zijn achterbenen over de grond en komt nauwelijks van de grond en strekt al helemaal niet. Die voorhand zwaait ie maar wat naar voren...........Pirouettes zijn ook niet om aan te zien....ongelooflijk.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:19

Ayasha schreef:
Doma_clasica schreef:
Een beetje bespiering is er nog wel maar er is veel verdwenen. Ik mag aannemen dat je dat toch wel ziet.

:j een regelrechte schande, dat ze hem nog buiten durven laten komen... Niet meer om aan te zien dat arme scharminkel, een slachtpaard ie het geworden. :n :(:) Je zou hem 5 cent geven als je hem tegen kwam. Arme, arme Totilas... Om te janken... En dan nog mishandelen ook, een scheef paard door een GP proef dwingen... Pfff... Knoop hem op! Bind hem aan de schandpaal! Zoals vroeger! Dát zal ze leren om de wonderhengst zo te mishandelen...

En waar slaat dit op? Ben je ineens penny meisje geworden?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:21

Ik snap nog steeds niet waarom mensen maar hun mond moeten houden over de combinatie ? Tuurlijk, vergelijken met Gal heeft geen zin, opmerkingen als : '' Hup, terug naar Nederland'' ook niet. Maar ik neem toch aan dat we toch het recht gewoon hebben om bepaald onbegrip te tonen bij het zien van de proef en de punten ?

Ja, ik ben een recreatieve ruiter, momenteel uitgeschakeld wegens gezondheids problemen, maar ik zie de proef van gisteren toch niet de 83% waard zijnde, die hij wel heeft gescoord. Een hupsje hier, een hupsje daar, een bijna ''slepend'' achterbeen in de uitgestrekte draf, ongelijk voorbeen.

Ik heb proeven van dezelfde scores gezien of lager, die toch duidelijk harmonieuzer en correcter uitgevoerd waren.

Verder zou ik niet zeggen dat hij zo enorm zielig is en zoooooooveel spier heeft verloren, maar er ontbreekt wel iets van DE Totilas die je eerder wel zag. Misschien vergt het dekken en trainen gewoon iets teveel momenteel, het is natuurlijk wel dekseizoen.

Desalniettemin benieuwd naar de progressie van deze 'combinatie'.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:24

jerich0 schreef:
Als je overtempo rijdt zal dat ongelijke been idd minder opvallen, maar dat is geen.oplossing.
het is idd een hele situatie dat hij hulp vroeg aan sjef, maar die uitleg deed ik al en vind het correct van hem, maar om te zeggen dat hij volgens hetzelfde wordt getraind is toch mooi mis, hij loopt ontspannender dan ervoor en al deze commentaren wijzen we degelijk op een andere trainingsmethode, dus mijn hele "theorie" gaat wel zeker nog op hier. Alleen wil men dit niet zien hier, want owee ik vind een duitser beter rijden met totilas dan Gal... ik denk dat u te weinig kent over klassiek om te kunnen oordelen.

Ik weet genoeg over klassiek om te kunnen oordelen dat MAR Totilas niet 'correct klassiek' rijdt. Dan was ie niet zo scheef en zwieberend. Ik begrijp dat je achter de klassieke school staat, maar ik kan die mening niet stroken met je verdediging ten opzichte van MAR.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:26

JessicaD88 schreef:
En waar slaat dit op? Ben je ineens penny meisje geworden?

Nee hoor ben bloedserieus :j Mijn gebedje van vannacht is voor Totilas... :j En ik heb een kaarsje branden ook.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:35

mooie totilas! <3

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:44

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:52

Hij is niet 100% klassiek, kan ook niet met een 100% niet-klassiek paard. Tenzij u beter kan natuurlijk?
Verder zag ik reeds verscheidene proeven waarbij het paard constant achter de loodlijn liep en die kregen bijna 90% terwijl in de FEI reglementen staat dat als een paard langer dan 10 sec achter de loodlijn loopt deze gediskwalificeerd zou moeten worden. Maarja, dan blijven die GP proeven leeg.
Verder kan ik moeilijk inzien dat iedereen nu een paard ziet die sloft met de achterbenen maar dit niet ziet bij Gal, anky, cornelissen,... dat is selectief blind zijn.

Ik ga zeker niet beweren dat hij dit percentage verdiend of zelf in de top 3 dient te staan. Maar ik kijk naar de verandering die het paard reeds doorgemaakt heeft.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-06-12 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:58

jerich0 schreef:
Verder kan ik moeilijk inzien dat iedereen nu een paard ziet die sloft met de achterbenen maar dit niet ziet bij Gal, anky, cornelissen,... dat is selectief blind zijn.

Ik heb nergens geschreven dat hij bij Gal wel super liep. Vind ik niet relevant. Ik schrijf alleen wat ik nu zie.
Klopt overigens wel dat Totilas in deze proef sloft. |(

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:01

Jeetje iemand die eerste serie eens goed bekeken? Hij schopt gewoon zn àchterhand om... Hij slingert over de diagonaal.. De eeners gaan gelukkig wel iets beter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:07

jerich0 schreef:
Hij is niet 100% klassiek, kan ook niet met een 100% niet-klassiek paard. Tenzij u beter kan natuurlijk?
Verder zag ik reeds verscheidene proeven waarbij het paard constant achter de loodlijn liep en die kregen bijna 90% terwijl in de FEI reglementen staat dat als een paard langer dan 10 sec achter de loodlijn loopt deze gediskwalificeerd zou moeten worden. Maarja, dan blijven die GP proeven leeg.

Amen. Dit afkeuren (wat op zich ontspannen en net oogt, met natuurlijk nog wat fouten maar goed) maar de rijkunsten van de 'nederlandse top' (en de rest overigens) wel goedkeuren. Met alle respect, maar dat is inderdaad wel selectief blind zijn. De laatste keer dat ik een paard heb zien lopen dat écht een goede uitgestrekte draf en pi/pa liet zien, nou, dat weet ik al niet eens meer geloof ik. En daarmee bedoel ik dus gedragen, achterhand erbij en niet alleen maar show. Jammer.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:09

Ayasha schreef:
een scheef paard door een GP proef dwingen... Pfff...

Wel, los van al het andere gezever over het feit dat het nu om dit paard met die ruiter gaat.. is dat wel een feit vrees ik. Hij beweegt scheef en loopt licht gekanteld. Dat hoort toch zo niet.
En GP is wat mij betreft altijd dwingelaarij, maar daar zullen we het nu maar eens niet over hebben

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:12

whahaha mijn pc is aan t flippen met t filmpje want ik zie dus een kur in nog geen eens 2 minuten speedy conzales toot hahaha hilarisch :') kijk em straks wel ff op nieuw

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:13

Ik moet wel lachen om het commentaar wat bij dat filmpje staat, zegt iemand "zo dat was wel een héél duur leerpaard" daar zit wel wat in haha.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:21

Of we nu voor of tegen Mathias zijn, hij krijgt Totilas langzamerhand wel aan het lopen. Wordt een interessante OS :)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:22

Jerich0: dat ben ik met je eens, bij Edward en Adelinde kan/moet het achterbeen er mi ook meer onder. Dat is zeker waar. Toch zie je dat bij hen dat de paarden meer expressie tonen, meer in balans zijn en meer constand, bijvoorbeeld een appuyement laat bij hen steeds dezelfde mate van buiging zien, met dezelfde paslengte. Ik zie Totilas nog veel te veel wisselen in 1 appuyement. Maar eerlijk gezegd maakt mij de vergelijking met Edward nog niet eens het meest uit. Als ik punten opnoem die volgens mij beter zouden moeten kunnen bij MAR, wil dat niet zeggen dat ik daarmee alle andere ruiters alles 100% goed vind doen. Ik vind dat wat MAR nu laat zien bij lange na niet genoeg is voor 82%. Meer niet.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:25

Toot loopt niet in balans, verre van dat zelfs. Jammer.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:32

Nee precies, dat zeg ik ook.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:43

En hop Nederland is weer heel wat juryleden rijker...............en toptrainers.............. en ruiters.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:44

Wilawander schreef:
En hop Nederland is weer heel wat juryleden rijker...............en toptrainers.............. en ruiters.........

Cliché-antwoord.

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:03

Ik zeg ook dat hij die punten niet verdiend, maar paard heeft plezier nu. Vidn hem net meer expressie hebbn. En ja, hij is wat scheef. Paard is veel buiging niet gewoon en zoekt zelf het correcte evenwicht nu. Ook hij moet nog veel leren, geef hem die tijd.
Ivm de appyumenten ben ik het niet met u eens. Deze van Gal en etc zijn helemaal niet meer parallell met de lange zijde maar meer diagonaal met extra buiging wat een schijn-kruisend rffect heeft. De voorbenen kruisen niet echt, daardoor dat het er zo gelijk uitziet. Nu is het nieuw voor totilas, maar komt wel hoor. Maar eigenlijk te vroeg voor competitie. Maar geld heerst in deze wereld,...

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:04

Hmm, ik zie vooral erg veel benen tijdens de proef...

Te lang, te beweegelijk en tenen die naar buiten steken :o