Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:06

sarabande schreef:
horseyfries schreef:
Kan er mij nu één iemand die hier commentaar op heeft vertellen wat de andere plannen die ingediend waren inhielden, en op die manier niet dingen suggereren, maar daadwerkelijk bewijzen dat er andere en betere plannen ingediend waren die meer deden voor de minder bedeelden?
Want als die plannen niet waren ingediend, dan ligt dat dus aan de mensen die het zouden kunnen indienen. Sterker nog, heeft iemand die hier commentaar levert en zelf in Brabant woont, zelf een plan ingediend wat voorzag in betere voorzieningen voor minder bedeelden?
Hardroepen is één ding, echt iets doen is iets anders.

Even teruglezen

Ik dacht het hele topic gelezen te hebben maar als jij het antwoord op deze vraag ergens hebt gezien dan graag een quote, want ik heb het niet gezien.
Heb ook nog niemand een antwoord gehad op die vraag, dus het komt erop neer dat iedereen heel hard roept maar geen idee heeft tussen welke plannen ze konden kiezen.
Goede raad voor de volgende keer: als je zelf ook graag subsidie wilt: dien dan een plan in.
Anders lijkt het een beetje op klagen dat dokters goed verdienen als je zelf te lui was om naar school te gaan en uiteindelijk geen werk krijgt omdat je op de bank zit te wachten tot ze komen aanbellen dat ze een baantje voor je hebben.

sarabande

Re: Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:08

Ergens staat een link naar een krantenbericht dat een overzicht geeft van degenen die wel en niet gehonoreerd zijn, Bartels wordt daar niet eens genoemd wel een stel hockey accommodaties, waar de gewone man al over valt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:12

Embe schreef:
@Netje: het gfaat hier om dit specifieke geval, als je voor marktwerking bent zal je beamen dat fam Bartels geen subsidie nodig heeft en inderdaad ook niet zo'n geweldige impuls gaan geven aan de economie van Brabant dat dit zo veel meer banen op gaat leveren. En ja, we leven in een zorgstaat die omkijkt naar de minder bedeelden in de samenleving en daar zijn de subsidies en potjes voor bedoelt mi.

En ja, ik heb 3 paarden en een enorme boerderij en vind de fam. Bartels te gek. Kan ook volledig begrijpen dat zij voor die subsidie gegaan zijn maar ik denk dat Brabant de plank een beetje mis heeft geslagen om die aan hun toe te kennen. Maar dat is mijn mening.

Daar ben ik het gloeiend mee eens.
Waarom zou een dergelijke sector zoveel geld nodig hebben als ze het zonder ook redden? In mijn ogen heeft Brabant de plank behoorlijk mis geslagen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:40

horseyfries schreef:
sarabande schreef:

Even teruglezen

Ik dacht het hele topic gelezen te hebben maar als jij het antwoord op deze vraag ergens hebt gezien dan graag een quote, want ik heb het niet gezien.
Heb ook nog niemand een antwoord gehad op die vraag, dus het komt erop neer dat iedereen heel hard roept maar geen idee heeft tussen welke plannen ze konden kiezen.
Goede raad voor de volgende keer: als je zelf ook graag subsidie wilt: dien dan een plan in.
Anders lijkt het een beetje op klagen dat dokters goed verdienen als je zelf te lui was om naar school te gaan en uiteindelijk geen werk krijgt omdat je op de bank zit te wachten tot ze komen aanbellen dat ze een baantje voor je hebben.

Dat is een vergelijking van niets, op alle fronten. :D

Het gaat hier om belastinggeld en dat werd al niet bijeengebracht door mensen die op de bank zitten.

Vervolgens ga jij er kennelijk vanuit dat het om pure jaloezie gaat dat mensen dit geld zo slecht besteed vinden, maar volgens mij is er hier niemand die Bartels het geld misgunt, of die het liever zelf gehad zou hebben. Waarom zou ik een plan indienen voor een potje in een tak waarin ik helemaal niet speel, ik heb zelfs nooit uitgezocht hoe de subsidies in eigen branche verdeeld werden - toen ze nog bestonden. :') :z

Verder vind ik dat die andere plannen er niet toe doen, je hoeft potjes immers niet leeg te schudden, dan vloeit het geld weer terug naar waar t vandaan kwam en kan vervolgens voor andere zaken worden ingezet.

Nee, men vindt zoals ik het hier zie, voornamelijk dat het geld beter voor andere doeleinden aangewend had kunnen worden.

En zoals ik al eerder zei, je kunt het de fam. Bartels niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van wat voorhanden is, wel kun je vraagtekens zetten bij het beleid.

en nee, ik afgelopen keer niet gestemd op een partij die dit soort beleid ondersteunt. :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:56

Nee, ik zeg nergens dat het om pure jaloezie gaat, ik zeg slechts dat je pas oordelen kan als je feiten weet, en als je niet eens weet welke plannen zijn ingediend dan is het toch onmogelijk om te oordelen dat de keuze op het verkeerde plan is gevallen?

Lijkt mij redelijk logisch hoor, maarja, dat ben ik. Zo vind ik het onlogisch Sarabande dat jij zegt dat "ergens een artikel staat waar gezegd wordt wie wel en niet gehonoreerd werden", maar vervolgens zeg je zelf dat Bartels daar niet bijstond. Dan is dat artikel dus blijkbaar onvolledig, dat moet je toch met me eens zijn? En dus is wederom mijn conclusie dat iedereen die hierover loopt te roepen, geen idee heeft waarover ze nu eigenlijk roepen. Als je tegen iemand zegt je kunt kiezen tussen zwart en groen dan is het toch ook raar dat vervolgens de hele wereld erover valt dat diegene geen rood heeft gekozen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:00

randalinpony schreef:
Dat is een vergelijking van niets, op alle fronten. :D

Het gaat hier om belastinggeld en dat werd al niet bijeengebracht door mensen die op de bank zitten.

Vervolgens ga jij er kennelijk vanuit dat het om pure jaloezie gaat dat mensen dit geld zo slecht besteed vinden, maar volgens mij is er hier niemand die Bartels het geld misgunt, of die het liever zelf gehad zou hebben. Waarom zou ik een plan indienen voor een potje in een tak waarin ik helemaal niet speel, ik heb zelfs nooit uitgezocht hoe de subsidies in eigen branche verdeeld werden - toen ze nog bestonden. :') :z

Verder vind ik dat die andere plannen er niet toe doen, je hoeft potjes immers niet leeg te schudden, dan vloeit het geld weer terug naar waar t vandaan kwam en kan vervolgens voor andere zaken worden ingezet.

Nee, men vindt zoals ik het hier zie, voornamelijk dat het geld beter voor andere doeleinden aangewend had kunnen worden.

En zoals ik al eerder zei, je kunt het de fam. Bartels niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van wat voorhanden is, wel kun je vraagtekens zetten bij het beleid.

en nee, ik afgelopen keer niet gestemd op een partij die dit soort beleid ondersteunt. :D

Je vergeet één ding: als het geld niet naar Bartels was gegaan dan was het naar een ander plan gegaan wat wél ingediend is en niet zoals jij verondersteld dat het geld terug was gevloeid en voor andere zaken wordt ingezet. Ik hoop dat je zelf ook beseft dat je nu een wel heel roze bril opzet met deze voorspelling en dat het in werkelijkheid nooit zo was gegaan, maar het geld wel naar een ander plan was gegaan wat ook ingediend was. Een plan waarvan zowel jij als ik niet weten wat het inhield, of het zinvol was en of het goed uitgevoerd zou worden. Dus beter besteed? Ik waag het te betwijfelen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:38

Het is Godgeklaagd wat hier gebeurd is..
De brabander heeft in onbezonnenheid zijn eigen Energiemaatschappij verkocht..dat geld zit in een pot en nu gaat men aan het uitstrooien onder aanvoering van de 2 decadente dames van VVD en D66.

Academy Bartels Reusel-de Mierden (upgrading Academy Bartels)

‐ [regionale functie] Academy Bartels vervult een internationale en nationale functie als het gaat om topsporttrainingen in de hippische sport (incl. Paralympisch); De helft van de Brabantse toptalenten traint hier; Academy Bartels heeft als enig trainingscentrum in Nederland drie KNHS talententrainers (inclusief de Bondscoach voor Jong Oranje) in dienst;

‐ [(inter)nationale promotie] Academy Bartels is in de hippische sport internationaal bekend als trainingscomplex, maar ook als locatie voor druk bezochte (inter)nationale hippische events en congressen, zoals Global Dressage Forum; Daarnaast zijn de naam en veelzijdige werkzaamheden van de familie Bartels tot ver over de grenzen bekend (uitvoering Rabo‐Talentenplan, beoefening van de topsport zelf, lectoraat en publicaties); De Academy spant zich regionaal in voor "Branding De Kempen";

‐ [breedte‐ en gehandicaptensport] Academy Bartels biedt ook voor breedtesport allerlei faciliteiten, waaronder de druk bezochte Nationale trainingsweken. Door de voorgestelde uitbreiding van de accommodatie kunnen meer faciliteiten geboden worden voor gehandicaptensporters;

‐ [technologische innovatie] Academy Bartels is al jarenlang betrokken bij innovaties in de hippische sport door deze mede te ontwikkelen en binnen de accommodatie te testen (o.a. flexchair, aquatrainer), nieuwe kennis te helpen ontsluiten door de organisatie van bijvoorbeeld het grootste wetenschappelijke hippische congres in de wereld (ISES) in 2011, en deelname in de Stichting Hippische Innovatie Projecten (HIP);

‐ [samenwerking 3 O’s] Academy Bartels werkt intensief samen met HAS Den Bosch, Helicon Deurne en maakt veel gebruik van stagiaires. De organisatie is regionaal verenigd in Convenant Hippische recreatieve poort Weeldse Heide (samen met gemeente en veel ondernemers) en in het initiatief Kempenpaard, en organiseert jaarlijks het Hippisch ondernemerscongres dat door circa 600 ondernemers wordt bezocht;

‐ [verwachte economische spin‐off]Er is een aanzienlijke economische spin‐off in de vorm van bestedingen aan verblijf en horeca door de frequente en relatief omvangrijke (inter)nationale bijeenkomsten/congressen, en de trainingsstages/trainingsweken van topsporters en breedtesporters voor de gemeente en omliggende regio; Paardensport is per definitie een sporttak met een sterke economische waarde (exportproduct).

Ik meen dat er 15 miljoen ergens in een reserveringspot zat..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:52

Investeren in sport is veel beter dan investeren in tijdelijke zaken in de maatschappij, zoals het eerder genoemde verpleegtehuizen en voedselbank. Bij de voedselbank weet de gemiddelde donateur waarschijnlijk niet eens waar het geld heengaat.

Ik verbaas me echt heel vaak over de tunnelvisie van sommige bokkers. Het hart zit op de goede plaats alleen wordt er zo kortzichtig gedacht. Denk aan de extra miljoenen die Academy Bartels zal gaan verdienen, en ook dat geld komt op zijn beurt weer in de belastingpot dus alsjeblieft beste iedereen, hou op met zeuren over dat je het onzin vind dat dit soort dingen worden gedaan van de belasting want belasting moet betaald worden om ons land beter te krijgen en vooral beter op de kaart te zetten.

En tot slot: Het plan zal niet voor niets zijn gekozen. Er is vast hard gewerkt voor dit plan en heeft een bepaald doel voor ogen waar juryleden blijkbaar iets veelbelovends in zien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:59

Elja schreef:
En tot slot: Het plan zal niet voor niets zijn gekozen. Er is vast hard gewerkt voor dit plan en heeft een bepaald doel voor ogen waar juryleden blijkbaar iets veelbelovends in zien.

Dit geld is van de brabantse burger en dient in reserve te blijven..zo simpel..
Maar zoals wie de laatste jaren gezien hebben is de happy view slecht in boekhouden..hoogstens goed in "stelen" en lucht verkopen. :(:)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:02

Citaat:
Denk aan de extra miljoenen die Academy Bartels zal gaan verdienen, en ook dat geld komt op zijn beurt weer in de belastingpot dus alsjeblieft beste iedereen, hou op met zeuren over dat je het onzin vind dat dit soort dingen worden gedaan van de belasting want belasting moet betaald worden om ons land beter te krijgen en vooral beter op de kaart te zetten.

Ah, dus t is helemaal geen subsidie, het is een renteloze lening. :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:07

horseyfries schreef:
. Zo vind ik het onlogisch Sarabande dat jij zegt dat "ergens een artikel staat waar gezegd wordt wie wel en niet gehonoreerd werden", maar vervolgens zeg je zelf dat Bartels daar niet bijstond.

En ik denk dat dat een tactische zet was dat ze niet alle info aan de pers gegeven hebben, als je ziet hoe er al op die hockey zaken gereageerd wordt door het volk.......

Mijn punt is in deze tijd is geld geven aan dit soort projecten gewoon heel fout. En dan van een partij die te pas en te onpas zijn tegenhangers beschuldigd van geld weggooien.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:10

Randalinpony, als je het zo verwoord eigenlijk wel ja :))

Ceasario, belasting wordt niet betaald om het vervolgens weer aan de burger terug te geven, het wordt gebruikt op een manier dat de provincie (in dit geval) wat kan betekenen voor de provincie. Het is dus helemaal niet zo simpel.
Over dat tweede kan ik niets zeggen want daar heb ik geen kennis van :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:16

Het is geen belastinggeld..Het is een opbrengst uit verkoop wat van de brabanders is..
Je kunt dat geld beter gebruiken voor voorfinanciering van de infrastruktuur van de RUIT om Eindhoven richting het achterland Duitsland etc.
Dan bevorder je de export.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:56

sarabande schreef:
horseyfries schreef:
. Zo vind ik het onlogisch Sarabande dat jij zegt dat "ergens een artikel staat waar gezegd wordt wie wel en niet gehonoreerd werden", maar vervolgens zeg je zelf dat Bartels daar niet bijstond.

En ik denk dat dat een tactische zet was dat ze niet alle info aan de pers gegeven hebben, als je ziet hoe er al op die hockey zaken gereageerd wordt door het volk.......

Mijn punt is in deze tijd is geld geven aan dit soort projecten gewoon heel fout. En dan van een partij die te pas en te onpas zijn tegenhangers beschuldigd van geld weggooien.

Toemaar, nog complottheoriën ook, het opzettelijk achterhouden van informatie aan de pers? Ik zou me als goede journalist toch zoiets niet laten gebeuren, als je er niet achter komt dat er nog andere plannen waren dan kan dat maar dat gaat moeilijk op in deze situatie als dit plan juist in het nieuws komt als de uitverkorene. Dan kan het dus niet zo zijn dat die journalist niet weet dat dit plan ook ingediend was, iedereen weet het nu immers?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:58

GittekeZ1 schreef:
Als je weet hoeveel investering er moet worden gedaan zal er echt niets in eigen zak komen
Waarom zijn jullie bijna allemaal niet eens blij
Eindelijk is er een gemeente die paardensport ook belangrijk vindt
en niet de voetbalvelden en verenigingen geld toe steken en er alleen maar vandalisme voor terug krijgen

Omdat we Hollanders zijn en altijd liever over iets zeuren? Neem nu het weer vandaag, dat is toch ook weer vrésélijk! -O-

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:05

Ik vind het belachelijk. Dat geld zou een heel andere besteding moeten hebben,
zeker in deze tijd.

judith15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:51

ja vind ik ook,allemaal vriendjespolitiek,ze kennen zoveel mensen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:57

judith15 schreef:

En het kennen van zoveel mensen is fout omdat???

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:15

HF, kom van de kast, het is etenstijd. ;)
Je kunt het sowieso nooit goed doen in dit land, maar ik denk dat je maar zo moet denken; Men moet eerst maar eens naar zichzelf kijken. Ik heb net zo goed ook 4 paarden en als ik die verkocht kon ik het geld ook aan de armen geven of de voedselbank er van sponsoren ofzo, maar dat doe ik ook niet. Uiteindelijk gaat toch iedereen voor zichzelf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:24

Lante schreef:
HF, kom van de kast, het is etenstijd. ;)
Je kunt het sowieso nooit goed doen in dit land, maar ik denk dat je maar zo moet denken; Men moet eerst maar eens naar zichzelf kijken. Ik heb net zo goed ook 4 paarden en als ik die verkocht kon ik het geld ook aan de armen geven of de voedselbank er van sponsoren ofzo, maar dat doe ik ook niet. Uiteindelijk gaat toch iedereen voor zichzelf.

Ja zal best, maar jij hebt niet in die 4 paarden geld geinvesteerd met geld van de belastingbetaler. Ik heb er niks op tegen dat je je eigen verdiende geld besteedt aan wat jijzelf wilt.

Het enige dat heel heel misschien wat bijdraagt aan de omgeving om de Acadamy heen is de genoemde economische spin off voor horeca en dergelijke in de directe omgeving.
Maar door uitbreiding van de logeerfaciliteiten gaan klanten dan echt niet in een hotel zitten :D
En dat de halve Brabantse jeugd daar traint zal best. Maar niet gratis :D
De goede naam die FM Bartels al heeft zullen ze zeker niet verliezen als ze de 1 mio niet hadden gekregen.
De uitbreiding zal voornamelijk meer omzet betekenen voor de Fm Bartels zelf. En dat vind ik oneerlijke concurrentie.
Overigens blijkt het geld dus niet uit "een potje" te komen maar is het winst uit verkoop van een provinciaal bedrijf en heeft de provincie er zelf een "potje" voor gevonden. Dat had dus beter een ander "potje"kunnen zijn. Zoals verbetering van de infrastructuur in de regio - zoals Cecario al zei. Want daar heeft iedereen profijt van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:25

horseyfries schreef:
En het kennen van zoveel mensen is fout omdat???

Nou dat lijkt me wel en dan ga ik weer even logisch fantaseren

Zon subsidie moet aangevraagd worden en terwijl andere noodlijdende sportorganisaties men man en macht proberen duidelijke plannen op te stellen waaruit moet blijken dat geld niet alleen nodig is maar ook goed voor de gemeenschap, zit Bartels ergens aan een chique borrel met een mevrouw te praten die opeens zegt

Weet je wat jij moet doen subsidie aanvragen

Bartels totaal flabbergasted: Ik subsidie hoezo :? :?

Waarna een gesprek volg over een leuk potje dat nog helemaal vol is etc etc en Bartels zou de zakenman niet zijn als hij dat liet lopen

Dat is een voorbeeld van hoe het gegaan zou kunnen zijn voor iemand die veel mensen kent dus het is geen feit, geen mening maar een mogelijkheid. Want zo gaat het in het echte leven van de politiek

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:29

Ik vind dat kleinere sportverenigingen dit beter kunnen gebruik dan mevr bartels in dit geval. Als je ziet waar gymverenigingen het tegenwoordig mee moeten doen.. om maar een voorbeeld te geven :n Zwembaden hier moeten sluiten, omdat er niet genoeg gezwommen word.. ja, ook die kunnen gestimuleerd worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:22

judith15 schreef:

Och ja hier worden ook belastinggelden stuk geslagen door de juiste mensen te kennen en binnen de juiste club te zitten, algemeen bekend.....je doet er niets aan, dat is een macht, die heb je of heb je niet...een inktvlek.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:35

Astaloca schreef:
Ik vind dat kleinere sportverenigingen dit beter kunnen gebruik dan mevr bartels in dit geval. Als je ziet waar gymverenigingen het tegenwoordig mee moeten doen.. om maar een voorbeeld te geven :n Zwembaden hier moeten sluiten, omdat er niet genoeg gezwommen word.. ja, ook die kunnen gestimuleerd worden..

Hiermee geef je het antwoord al: waarom investeren in iets wat mensen kennelijk niet meer willen doen...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:37

Netje schreef:
Astaloca schreef:

Hiermee geef je het antwoord al: waarom investeren in iets wat mensen kennelijk niet meer willen doen...

Ik gaf natuurlijk een hele kleine simpele voorbeeld. Zwemmen is belangrijk voor kinderen. Doordat zwembaden niet kunnen investeren in betere baden blijven kinderen weg en moeten zwembaden samenwerken en zwembaden sluiten.