Een 6,9 voor Jack Sparrow in A-proef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Een 6,9 voor Jack Sparrow in A-proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:43

Mousmous: ik zou dan denken dat juist in de draf en de galop Edward het wel lukte om die spanning wat af te laten vloeien en te laten zien dat de draf en galop goed voor elkaar zijn. De algemene indruk/souplesse is niet alleen gebaseerd op de draf en galop maar ook op de stap. Die moet dan behoorlijk slecht zijn geweest om toch nog een 6 te geven. Dan kom je makkelijk op de 6,9 uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:04

Hier JS in een de HC.
Met een stuk stap en ik kan daar niet warm van worden.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:12

Pletje123 schreef:
saga schreef:
Jammer van zo'n mooie hengst, maar ik ben bang dat de stap toch een probleem blijft vormen bij dit paard. Ik heb gehoord dat hij ook niet aangeboden wordt bij het verkort verrichtingsonderzoek bij het KWPN i.v.m. onregelmatige stap.

Volgens het persbericht had het een heel andere reden :)

Ja dat klopt, dat is wel logisch dat ze andere berichten naar buiten brengen. Het is natuurlijk niet echt handig om te gaan verkondigen dat je hengst in stap niet regelmatig is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:22

Nou het KWPN heeft de stap heel goed kunnen bekijken en m doorgelaten naar het verrichtingsonderzoek. Ik denk als daar iemand wat minder op druk rijdt de hele tijd, die stap ook wel meevalt al wordt het nooit een 8 denk ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:06

colette_007 schreef:
Wat een onzin in duitsland zijn erg goede pony's! (laatst hengstenshow gezien met paarden en pony's menig pony liep beter dan de paardeb ;)).
Edit naast de pony waren er nog 5 die beter liepen blijkbaar ;)

Als dit op mij was, ik was sarcastisch he. :D

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:14

Pascha schreef:
Peterina schreef:
Snap eigenlijk niet waarom al dat paniek ... JS zal zeker in het najaar of vroeger voorjaar aangeboden worden in een van de Duitse HK's (Westfalen, Rheinland ...noem maar op) en dan is er ook natuurlijk het D.S.P. (Duitse Sport Paard) en die keuren bijna alles goed (zelfs hengsten uit moeders met niet WB ggk vaders)! Enige nadeel voor JS is dat bij goedkeuring in een DL stamboek hij ook een HLP moet lopen om die dekking licentie te behouden.

En bij Westfalen hoeven ze geen test te lopen denk je zeker? ook daar moeten de paarden een verrichting lopen die je niet moet onderschatten.

HLP!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:34

saga schreef:
Pletje123 schreef:

Volgens het persbericht had het een heel andere reden :)

Ja dat klopt, dat is wel logisch dat ze andere berichten naar buiten brengen. Het is natuurlijk niet echt handig om te gaan verkondigen dat je hengst in stap niet regelmatig is.

Dat had dan toch iedereen al lang kunnen zien? Deze hengst is al meerdere malen voor publiek gepresenteerd en daar zaten veel kenners tussen. En wat Janderegelaa ook zegt: hij liep mee in de HC en op basis daarvan heeft het KWPN hem aan gewezen :)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:53

Net als Totilas in Hagen: vriendjespolitiek! :j :j :j :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:54

En dat kun je oordelen zonder de proef gezien te hebben?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:35

De stap ansich is nog geen eens zo heel slecht. Alleen kan het erg lastig zijn om een paard met spanning correct te laten stappen, ook een paard met een stap die van nature correct is.

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:53

Op de video is te zien dat de stap veel te snel is met te veel spanning waardoor de stap er dus zo slecht uitziet. Ik vind het allemaal wel makkelijk oordelen als je er zelf niet bij was.

Ik ben wel eens vaker in Duitsland en mijn zus rijd daar een fries op wedstrijden. Een A proef zit eigenlijk tussen de B en de L in. Je kunt het niet zo direct vergelijken met de Nederlandse proeven en geloof me ze geven daar niet gauw hoge cijfers. Wil je een 8 in de A krijgen dan moet het al uitzonderlijk goed zijn. Het is maar een momentopname en misschien had hij gewoon zijn dag niet. Ik vind een 6.9 dan nog helemaal niet zooooo slecht. Het is gemiddeld goed en niet uitzonderlijk goed. Voor Duitse begrippen dan. Je kunt toch ook niet verwachten met 1 wedstrijd er te zijn, zelfs niet voor een prof. ruiter met goed paard.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:14

Raggel schreef:
JessicaD88 schreef:
Jij wel? Ik kan een wedstrijd waar 33 euro prijzengeld vergeven wordt en waar de jury als commentaar 'teveel bovenin' geeft niet serieus nemen.

Dat zegt misschien meer over JS en EG dan over de wedstrijd en de jury...

inderdaad...en t is toch niet zo dat ze op DEZE wedstrijd dienden te rijden? Op een wedstrijd, ze hadden ook een grotere uit kunnen zoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:20

TAVA schreef:
Op de video is te zien dat de stap veel te snel is met te veel spanning waardoor de stap er dus zo slecht uitziet. Ik vind het allemaal wel makkelijk oordelen als je er zelf niet bij was.

Ik ben wel eens vaker in Duitsland en mijn zus rijd daar een fries op wedstrijden. Een A proef zit eigenlijk tussen de B en de L in. Je kunt het niet zo direct vergelijken met de Nederlandse proeven en geloof me ze geven daar niet gauw hoge cijfers. Wil je een 8 in de A krijgen dan moet het al uitzonderlijk goed zijn. Het is maar een momentopname en misschien had hij gewoon zijn dag niet. Ik vind een 6.9 dan nog helemaal niet zooooo slecht. Het is gemiddeld goed en niet uitzonderlijk goed. Voor Duitse begrippen dan. Je kunt toch ook niet verwachten met 1 wedstrijd er te zijn, zelfs niet voor een prof. ruiter met goed paard.

Kom op, het is verdorie een A proefje. Is niet eens een nationale proef... :? En ja ik ken de a proeven want wij rijden ze in België ook.
ben nu wel benieuwd naar die pony en de ruiter daarvan. :D Je zal maar als ponyruiter voor Edward Gal eindigen. :+

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:45

Dus jij rijd ook de sterren van de hemel begrijp ik zo. Direct van de A door naar de S. Het zijn wel dieren en die kunnen een slechte dag hebben. Heb je ook ervaring in Duitsland dan?

In de A worden zelden hoger dan 8 gejureerd. Vooral paarden die op hoger niveau lopen hebben problemen met lagere klasses. Vaak genoeg meegemaakt. V.b. mijn zus reed een proef in de A en in de L op dezelfde dag (dat kan dus in Duitsland heeft te maken met de Leistungsklasse) en eindigde in de A met een laag cijfer (5.6) en won in de L (6.8). Ze zit ondertussen in de M (met een hogere Leistungsklasse). Ik weet dus hoe het loopt op Duitse wedstrijden.

Mij stoort het gewoon dat hier over een proef wordt geoordeeld die in een ander land plaats vindt waar de meeste niet eens weten hoe er wordt gereden of hoe er wordt gejureerd in de A. Het zal wel zijn reden hebben waarom hij in de A is gestart. Waarom niet afwachten en kijken hoe hij het op andere wedstrijden doet voordat er wordt geoordeeld. Ik ga dit op dit moment niet beoordelen of JS goed of slecht is.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:47

1. wat is er mis met pony's!?

maar het word wel een beetje lachwekkend ja :Y)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:51

Tava mbt zelden hoger dan 8 is behoorlijk onzin JS had namelijk 8,5 en 9 voor 2 onderdelene alleen 3/4x 6 voor stap souplesse etc.
Laatst bijgewerkt door Ashley5760 op 31-05-12 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:52

Nee maar ik ben geen GP ruiter die Olympische spelen gereden heeft met dito aan kwaliteit onder der kont (want voor het dekgeld dat ze er voor vragen en hoe hoog ze van de toren blazen mag je er toch van uit gaan dat het gewoon een goed paard is) ook niet en ik heb wel degelijk 8'en gereden in de A. _O- met verschillende paarden. :+

Ik weet ook dat A en L op één dag kan, zoals ik al zei, we rijden volgens het duitse systeem. ;) Punt is dat ze in die proeven ontspanning en vooral ruimte in de hals willen zien met een góede, lichte aanleuning anders kom je niet aan die 8. En als Gal nu één ding vaak mist in zijn paarden is het lengte in de hals en een lichte aanleuning. Dus ja, ik betwijfel ten zeerste of dit "toeval" is. ;)
Die pony kwam aan 7.9. Dan moet deze combi toch ook meer kunnen halen dan 6.9. :+
Waarom hij a heeft gestart staat zelfs in het bericht. Kan je dus zo lezen. :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:58

Hoe kan je oordelen over een proef die je niet gezien hebt..? Is je tweede naam Dereck?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:06

Of het paard z'n dag wel of niet had, of we de proeven wel of niet kennen, wat de gebruikelijke punten zijn...heel leuk allemaal.

Deze hengst had een bepaald resultaat moeten neer zetten in een hoger geklasserde proef en heeft dat om wat dan ook voor een rede niet gedaan.
Goedkeuring komt dus in gevaar. Misschien hadden ze nog even moeten wachten met aanbieden bij het KWPN(of welk stamboek ddan ook) tot hij wel de gewenste klassering wel had behaald.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:10

Pletje123 schreef:
Hoe kan je oordelen over een proef die je niet gezien hebt..? Is je tweede naam Dereck?

Nee gelukkig niet want die zou ik per direct laten veranderen dan. Maar als er een 8 gevraagd werd voor goedkeuring is het een teken dat het dier het had moeten kunnen halen. ;) En dat heeft ie niet. En waarom kan ik me prima voorstellen als ik dat stukje zie. De wijze waarop Gal zijn paarden rijdt werkt misschien in de hoge GP proeven maar in díe proeven willen ze wat anders zien. Doe je niks aan.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:11

Ayasha schreef:
Nee maar ik ben geen GP ruiter die Olympische spelen gereden heeft met dito aan kwaliteit onder der kont (want voor het dekgeld dat ze er voor vragen en hoe hoog ze van de toren blazen mag je er toch van uit gaan dat het gewoon een goed paard is) ook niet en ik heb wel degelijk 8'en gereden in de A. _O- met verschillende paarden. :+

Ik weet ook dat A en L op één dag kan, zoals ik al zei, we rijden volgens het Duitse systeem. ;) Punt is dat ze in die proeven ontspanning en vooral ruimte in de hals willen zien met een góede, lichte aanleuning anders kom je niet aan die 8. En als Gal nu één ding vaak mist in zijn paarden is het lengte in de hals en een lichte aanleuning. Dus ja, ik betwijfel ten zeerste of dit "toeval" is. ;)
Die pony kwam aan 7.9. Dan moet deze combi toch ook meer kunnen halen dan 6.9. :+
Waarom hij a heeft gestart staat zelfs in het bericht. Kan je dus zo lezen. :j

Een 8 in een A-proef is inderdaad helemaal niet zo zeldzaam. Wat je zegt, in de Duitse proeven willen ze lengte in de hals en een goede, lichte aanleuning zien. Een paard dat correct, ontspannen op z'n eigen benen loopt. Ik vind Jack Sparrow een goede draf en galop hebben en daar hebben ze ook naar gepunt, maar hoe hij gereden wordt vind ik echt verschrikkelijk. Zo hoort een vierjarig paard absoluut niet gereden te worden. En zo te zien is hij daar op afgestraft.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:38

Jeetje wat een ophef om een slechte prestatie...ieder paard kan het een x slecht in de ring doen. Edward rijd em erg netjes,maar had dit keer pech.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:42

En is het zo vreemd dat een jonge hengst een keer niet zijn belofte waar maakt?
Ik zou mijn merrie er niet door laten dekken, maar dat heeft niet zo zeer te maken met deze hengst ( hij past niet eens bij mijn merrie), maar meer met het feit dat hij nog niet is goedgekeurd. Hij heeft nog wel even de tijd om zich te bewijzen en anders niet. Zijn stap vind ik echt niet goed of dat door de spanning komt of niet vind ik niet belangrijk. Een hengst moet zich kunnen bewijzen en anders is het geen goede dekhengst, maar dat hoeft nu nog niet kan ook later. Marketing maakt een boel gek, maar te snel oordelen vaak ook. Nuchter verstand gebruiken.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:15

WoW, Jack Sparrow _/-\o_ lijkt wel op Totilas 8-) of zie ik dat nou verkeerd :? ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:14

Alle zwarte paarden die een beetje leuk lopen lijken tegenwoordig op Totilas.

Jack Sparrow had btw een 8,5 op zijn draf en een 9 op zijn galop. Het was enkel de stap en 'het algemene beeld' (ivm het teveel oprichten waarschijnlijk) wat lager was.