Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pletje123 schreef:saga schreef:Jammer van zo'n mooie hengst, maar ik ben bang dat de stap toch een probleem blijft vormen bij dit paard. Ik heb gehoord dat hij ook niet aangeboden wordt bij het verkort verrichtingsonderzoek bij het KWPN i.v.m. onregelmatige stap.
Volgens het persbericht had het een heel andere reden
Pascha schreef:Peterina schreef:Snap eigenlijk niet waarom al dat paniek ... JS zal zeker in het najaar of vroeger voorjaar aangeboden worden in een van de Duitse HK's (Westfalen, Rheinland ...noem maar op) en dan is er ook natuurlijk het D.S.P. (Duitse Sport Paard) en die keuren bijna alles goed (zelfs hengsten uit moeders met niet WB ggk vaders)! Enige nadeel voor JS is dat bij goedkeuring in een DL stamboek hij ook een HLP moet lopen om die dekking licentie te behouden.
En bij Westfalen hoeven ze geen test te lopen denk je zeker? ook daar moeten de paarden een verrichting lopen die je niet moet onderschatten.
saga schreef:Pletje123 schreef:
Volgens het persbericht had het een heel andere reden
Ja dat klopt, dat is wel logisch dat ze andere berichten naar buiten brengen. Het is natuurlijk niet echt handig om te gaan verkondigen dat je hengst in stap niet regelmatig is.
Raggel schreef:JessicaD88 schreef:Jij wel? Ik kan een wedstrijd waar 33 euro prijzengeld vergeven wordt en waar de jury als commentaar 'teveel bovenin' geeft niet serieus nemen.
Dat zegt misschien meer over JS en EG dan over de wedstrijd en de jury...
TAVA schreef:Op de video is te zien dat de stap veel te snel is met te veel spanning waardoor de stap er dus zo slecht uitziet. Ik vind het allemaal wel makkelijk oordelen als je er zelf niet bij was.
Ik ben wel eens vaker in Duitsland en mijn zus rijd daar een fries op wedstrijden. Een A proef zit eigenlijk tussen de B en de L in. Je kunt het niet zo direct vergelijken met de Nederlandse proeven en geloof me ze geven daar niet gauw hoge cijfers. Wil je een 8 in de A krijgen dan moet het al uitzonderlijk goed zijn. Het is maar een momentopname en misschien had hij gewoon zijn dag niet. Ik vind een 6.9 dan nog helemaal niet zooooo slecht. Het is gemiddeld goed en niet uitzonderlijk goed. Voor Duitse begrippen dan. Je kunt toch ook niet verwachten met 1 wedstrijd er te zijn, zelfs niet voor een prof. ruiter met goed paard.
Pletje123 schreef:Hoe kan je oordelen over een proef die je niet gezien hebt..? Is je tweede naam Dereck?
Ayasha schreef:Nee maar ik ben geen GP ruiter die Olympische spelen gereden heeft met dito aan kwaliteit onder der kont (want voor het dekgeld dat ze er voor vragen en hoe hoog ze van de toren blazen mag je er toch van uit gaan dat het gewoon een goed paard is) ook niet en ik heb wel degelijk 8'en gereden in de A.met verschillende paarden.
Ik weet ook dat A en L op één dag kan, zoals ik al zei, we rijden volgens het Duitse systeem.Punt is dat ze in die proeven ontspanning en vooral ruimte in de hals willen zien met een góede, lichte aanleuning anders kom je niet aan die 8. En als Gal nu één ding vaak mist in zijn paarden is het lengte in de hals en een lichte aanleuning. Dus ja, ik betwijfel ten zeerste of dit "toeval" is.
Die pony kwam aan 7.9. Dan moet deze combi toch ook meer kunnen halen dan 6.9.![]()
Waarom hij a heeft gestart staat zelfs in het bericht. Kan je dus zo lezen.