Lovely schreef:NK in Ermelo?? Het NK voor de subtop moet nog verreden worden.
Over de Orun gesproken nav de post van Jasmijn1989: voor de paarden kun je best een one size fits all benadering kiezen want door de band genomen werken alle paarden wel zo'n beetje hetzelfde. De baasjes is echter een heel ander verhaal en bij de Orun leer je de eerste, tweede en derde fase niet om de ruiter een betere ruiter te laten zijn. Sommige instructeurs leren het overigens nooit, want dat stukje van instructeur zijn heeft wel echt met talent en gevoel voor mensen te maken en niks met technische kennis van het paardrijden of hoe men zelf rijdt.
Ik geloof dat je het hier wel heel goed verwoord hebt. Een ruiter leren om zelf iets te voelen en daar een passende reactie op te geven is ook het lastigste. Anders krijg je last van iets wat ik altijd een 'afstandsbestuurdbare ruiter' noem.
Nav de andere opmerkingen, ik heb pas vorig jaar mijn ORUN gehaald, dus weet niet zo goed hoe het vroeger was (vroeger was alles beter natuurlijk
) Maar ik zou van geen van mijn medeleerlingen les willen hebben, en er was er maar 1 waaraan ik (sommige) van mijn leerlingen zou durven toevertrouwen, dus ik denk dat dat genoeg zegt.