Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:15

Aranel schreef:
Ontopic: ik moet al schoorvoetend wel toegeven dat ik het een goede proef vond. Weer een beetje de Totilas van vroeger. Al staan de oren wel dwars op de kop en mag de stang wel 10 cm losser van mij. En dat apart losrijden vind ik ook stom; dat wil ik ook wel met die druktemaker van mij, maar je hoort je gewoon aan te passen, als je je paard niet kunt hanteren of op jou kunt laten letten bij het inrijden, wat doe je dan op wedstrijden?!

Maargoed, nette proef dus :)

Bij Gal stond het stangetje ook vaak wel strak en vond hem bij Gal vaak korter in de hals dan nu +:)+

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:16

Aranel schreef:
Lizzyy schreef:
Zojuist de proef terug gekregen, jeetje wat was me dat een fantastische kür!
Helemaal terecht dat ze hebben gewonnen! :j

Geen kür, gewoon proef :))
Ik vraag steeds of hij nou morgen ook meerijdt maar niemand geeft antwoord, of mijn vraag was te dom om te beantwoorden :+

Ik weet het niet, anders had ik je wel geantwoord. Maar ik zie dat je vraag inderdaad (al 2 keer) gewoon straal genegeerd word _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:18

Super. Zo zie je maar dat het tijd duurt voor je een combinatie wordt samen. Voorwaarts is hij in ieder geval. Nu nog fine tunen en rust. Zelfs de wissels om de pas gingen goed _/-\o_
Wat een spanning zal Rath gehad hebben. Hij heeft vast niet goed geslapen gisteren. Maar vandaag zal hij wel hele goed slapen. :j

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:35

Eindelijk wat positieve resultaten en berichten rondom Totilas en MAR *\o/* Ontzettend fijn! Dit geeft weer hoop dat de combinatie wellicht toch zal kunnen gaan slagen!

Ik heb de proef bekeken en moet zeggen dat het in vegelijking tot het laatste beeldmateriaal natuurlijk echt vele malen beter is. Het drafgedeelte vind ik echter nog wat gehaast ogen, hij draaft wel érg groot en hard bij vlagen. Het mist nog net dat beetje rust en vanzelfsprekendheid. Ben benieuwd naar eventuele Olympische Spelen resultaten.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:42

MalaQ schreef:
Aranel schreef:
Ik vraag steeds of hij nou morgen ook meerijdt maar niemand geeft antwoord, of mijn vraag was te dom om te beantwoorden :+

Ik weet het niet, anders had ik je wel geantwoord. Maar ik zie dat je vraag inderdaad (al 2 keer) gewoon straal genegeerd word _O-

Nee hoor, 2 reakties boven jouw reaktie, is er al gereageerd op de vraag van Aranel ;) de 1e reaktie op deze pagina.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:49

Nou, dat was heel netjes! Wat gingen die eners goed!
Ik ben blij dat ze een fijne comeback hebben kunnen maken en hoop dat we na zondag niet weer zo lang moeten wachten voor we ze opnieuw aan het werk zien.
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe kür!

astridastrid

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:52

Keurig hoor, knappe proef!
En wat blijft Toti toch een topper!

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:52

Ben erg blij voor MAR ziet er veel meer ontspannen uit. Maar alsnog zie ik nog steeds niet die sprankeling van totilas naar mijn gevoel dan.

Maar alsnog toppie! :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:55

xSwanHeart schreef:
Aranel schreef:

Ik geloof het wel. 'Am Sonntag setzt das Dressur-Duo nun die Mission Olympia mit Musik von Pop-Ikone Michael Jackson fort.' Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien, haha. :Y)

Ja dat hoorde ik ook! Maar ik meende ergens anders gelezen te hebben dat hij de kür wel op een ander moment zou rijden omdat hij de gewone proef nog wilde oefenen voor Londen :o?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:59

Eerlijk is eerlijk, dit geeft een fijn beeld :j Fijn voor de combinatie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:00

OomaaikeoO schreef:
Ik ben blij dat ze nu eindelijk vooruitgang hebben geboekt, maar dat apart losrijden vindt ik dan weer een beetje kansloos. Ik vind dat de omstandigheden voor een wedstrijd voor iedereen gelijk moeten zijn en dus gewoon bij de rest losrijden. Veel publiek of niet. Naast de ring is toch ook veel publiek? die sturen ze toch ook niet weg?

Er zit erg veel druk op die arme ruiter, iedereen zeikt hem min of meer af en volgens mij erg zenuwachtig, dus ff apart om ff te kunnen concentreren denk ik.

Iedereen rijdt anders en dan is het vast niet makkelijk om alle juiste knopjes te vinden en of aan te leren dat het anders kan enz. enz.

Fijn dat het steeds beter gaat.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 28-04-12 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:00

@Aranel: Dat was volgens mij waarom hij eigenlijk de GP voor de Special zou rijden,omdat hij de kur ook nog wel ergens anders een keer kon rijden en de special vaak niet gereden wordt, maar hij heeft later toch gekozen om de GP voor de kur te rijden, dus ik verwacht ook dat hij morgen gewoon de kur rijdt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:11

wat fijn dat toot weer back on track is :)

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:13

Wat fijn voor ze! Ook voor rath, zou niet graag in z'n schoenen willen staan!

Je kan wel zien dat ze nu een combinatie vormen, denk dat ze het allemaal een beetje onderschat hebben ook al koop je een paard van 10 miljoen dan nog duurt het een tijdje voordat je een combinatie vormt met een paard en zeker zo'n paard als totilas daar moet je toch wel een hele goede ruiter voor zijn om die rond te kunnen sturen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:13

Wordt spannend dus morgen :D

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:20

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:21

geerke schreef:
het lijkt wel of het hun niet gegund wordt....triest eigenlijk.

Heel erg triest is dat ja. Ik heb het vanaf het begin gezegd hij gaat hem echt aan de gang krijgen en dat is dus nu inderdaad zo. Maar nu gaan we miepen over een losrijterrein echt te hilarisch.

Ik gun het die jongen echt na wat voor bagger hij over zich heen gekregen heeft. Wereldproef en een relaxte Totilas waar nu ook veel minder druk op stond en die hele mooie overgangen liet zien en poeh ik vond zijn achterbeengebruik nu echt meevallen! Meer rust in de bewegingen geeft het achterbeen ook veel meer tijd de bewegingen af te maken en dus meer onder te treden. Goed gedaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:22

Visitor schreef:
Aranel, dit is de startlijst voor morgen, hij staat er op. http://www.hippo-results.com/startlist. ... =06&lng=de

Alleen dacht ik dat Charlotte Dujardin ook wel mee zou doen eigenlijk.. Sorry ik heb altijd wat te vragen en te zeuren maar waarom doet zij nou weer niet mee dan? :+ Kon er nog enige concurrentie zijn voor Rath, gebeurt 't niet.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:26

Eerlijk is eerlijk, hij laat wel een onwijs goede proef zijn, maar toch blijft het jammer dat toot niet meer onder het zadel is bij Gal..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:28

Ik vindt het helemaal niet jammer, vooral voor Toot niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:30

Ja, want Gal is zo'n paardenmishandelaar...

:roll:

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:31

ohw? mis ik iets?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:32

blubdevis schreef:
ohw? mis ik iets?

Ik was sarcastisch :P

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:32

gelukkig ;)..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:33

Ik zie toch duidelijk beter achterbeengebruik hier, dus het is voor het paard beter op deze manier.