Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:12

liedje89 schreef:
Ailill schreef:
Absoluut niet, de dame in kwestie wijst en handelt. . . met een doel. We hebben het hier allemaal over deze dame en dus zijn we bezig met deze dame. Dat is imo meer, veel meer zelfs dan heel veel andere mensen bereiken.

We zijn inderdaad bezig met deze dame, niet met haar boodschap. Wat ik trouwens ook een vreemde nietszeggende boodschap vind, we zijn hypocriet en dan :? . Vast wel, wisten we toch ook wel, hoe ziet mevrouw voor zich dat we dat gaan veranderen dan??

Door een dood roze paard op rolschaatsen te zien gaat er dan ineens een knopje om :') ?

Ik zie het anders, ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel gaan nadenken n.a.v. haar actie's. . . de een ziet de boodschap wel, de ander ziet hem niet of denkt er anders over. Volgens mij is het wakker schudden van mensen 9 v.d. 10 keer een goed iets, omdat het mensen daadwerkelijk aan het denken zet.

Wat haar doel is met dit nieuwste project is mij ook nog een raadsel, maar ik denk dat ze met deze actie ook een statement wil maken.

vuurneon

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:15

Misschien dat kinderen die spelen met my little pony's een vertekenend beeld hebben van échte paarden en potentiële penny's kunnen worden? :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:21

arno8 schreef:
En dan vinden ze het vreemd dat sommigen roepen dat op kunst moet worden bezuinigd. De manier waarop ze zogenaamd een punt wil maken slaat helemaal nergens op. Het komt steeds weer neer op dieren mishandelen of (na hun dood) vernederen om te laten zien dat dieren mishandelen en vernederen slecht is. Wat gaat ze doen zodra het publiek is afgestompt op doodgemartelde dieren en ze geen opzien meer baart? Kinderen verkrachten om te laten zien dat kinderen verkrachten slecht is?

Een 'kunstenaar' zoals zij wil voortdurend in de schijnwerpers staan, het gaat al lang niet meer om de boodschap maar om haarzelf. En dan heb je ook nog mensen in de kunstwereld die het verdedigen met 'maar ze weet het wel onder de aandacht te brengen'. Ik betwijfel of dankzij haar knotsgekke acties ook maar iets aan dierenwelzijnsverbetering is bereikt. Ik denk dat ze meer had kunnen betekenen als ze bijvoorbeeld vrijwilliger voor de Dierenbescherming was geworden. Maar ja... die staan niet voortdurend in de schijnwerpers...

Inderdaad!!

Ik kan hier niks aan waarderen.. Laat ze zien dat het slecht is en ondertussen draait ze wel haar eigen kat de nek om en laat ze hamsters uren in ballen rondlopen? De pot verwijt de ketel in dit geval.
Ik walg van dat wijf.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:24

vuurneon schreef:
Misschien dat kinderen die spelen met my little pony's een vertekenend beeld hebben van échte paarden en potentiële penny's kunnen worden? :D

Doet me denken aan: http://www.youtube.com/watch?v=Lu679XBII98

Op 1 minuut, arm kind..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:27

Ik vind het trouwens best een leuk idee om een levensgrote my little pony te hebben maar waarom van echt paard?? Volgens mij word dat helemaal niet mooier dan plastic, en dat belerende vingertje hoef ik er ook niet bij :Y)

@aillil: Je word tegenwoordig alleen nog maar doodgegooit met berichten die je "wakker moeten schudden" en "mensen aan het denken moeten zetten". Als dat allemaal zou werken zou de wereld al lang een veel veel veel betere plek zijn. Als mensen ergens iets niet willen krijg je ze nooit zover door ze toe te schreeuwen, dan gaan ze juist alleen maar meer weerstand bieden.

EDIT: misschien niet iets waar veel mensen het perce mee eens zijn maar ik denk dat het geval van dierwelzijn maatschappelijke druk lang niet altijd positieve verbeteringen met zich mee brengt. Soms worden maatregelen genomen die in de oren van het publiek goed klinken maar voor het individuele dier vaak soms zelfs een verslechtering van het welzijn kan betekenen.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 16-04-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:29

Ailill schreef:
WolinLotte schreef:
Inderdaad!!

Ik kan hier niks aan waarderen.. Laat ze zien dat het slecht is en ondertussen draait ze wel haar eigen kat de nek om en laat ze hamsters uren in ballen rondlopen? De pot verwijt de ketel in dit geval.
Ik walg van dat wijf.

En de sfeer is weer slechter :D

Ja nou en? Ik geef gewoon mijn mening over de openingsbericht. Ik ga niet dit hele topic doorspitten om te kijken wat de rest er van zegt om de goede vrede te bewaren.. Wat een onzin.
Ik keur haar praktijken gewoon niet goed en vind dat ze een kronkeltje ergens heeft..

Ik meen me te herinneren dat er ooit een bericht was over een stel dat hun oude paard uit zn lijden had verlost en toen is zij in dat kadaver gaan kruipen om 'een' te worden met het paard... KOEKWAUS! :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:33

Hoe harder er geschreeuwd wordt hoe minder er geluisterd wordt!

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:02

Quote, Brabants woordenboek:
Jij hebt ze niet allemaal op een rijtje : "Verrekte koekwous!"

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:21

mij lijkt een opgezette tinkebell met rolschaatsen wel wat....stukken beter dan een levende in ieder geval.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:46

En waarom dan Geerke?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:50

Die kunstvorm bestaat allang.... Dat is ook oud nieuws!
Body worlds :)

Al vind je daar vast niet roze, rolschaatsende my little ehh echte pony's.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:52

Haha ja precies! En daar staan nog mensen ook. Begrijp echt niet waar iedereen nou zo'n probleem van maakt..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:53

Vivian__ schreef:
En waarom dan Geerke?

omdat ik het een heel vreemd mens vind.....maar dat vind ik al jaren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:59

Vivian__ schreef:
Haha ja precies! En daar staan nog mensen ook. Begrijp echt niet waar iedereen nou zo'n probleem van maakt..

Dat is mijn punt dus ook;
Maar goed, mijn gehaktbal die ik vanavond heb gegeten is minder boeiend dan een gele opgezette koe met schaatsen onder (als nieuw idee :') ); beide dieren zijn er echt niet minder dood om.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:07

geerke schreef:
Vivian__ schreef:
En waarom dan Geerke?

omdat ik het een heel vreemd mens vind.....maar dat vind ik al jaren.

Dat is toch geen reden? Ik vind zoveel mensen raar, maar om ze nou gelijk 'op te willen zetten'...??

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:38

vuurneon schreef:
Die kunstvorm bestaat allang.... Dat is ook oud nieuws!
Body worlds :)

Al vind je daar vast niet roze, rolschaatsende my little ehh echte pony's.

En daar is ook veel ophef over geweest! De eerste versie was namelijk van Chinese zwervers, die voor een goede maaltijd hun lichaam gaven.

Nu de tweede versie is dan wel 'gelukkig' van lichamen waarvan mensen toestemming hebben gegeven.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:14

Tja, dit is echt zo'n eeuwige discussie.

Veel mensen die zeggen; als hij er maar niet speciaal voor geslacht wordt.
Uhhhh en wat dacht je van koeien/varkens etc. die geslacht worden om laarzen van te maken??

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:15

Tinkerbell in mijn ogen sensatie geil. Ze verzint iedere keer weer iets anders om in het nieuws te komen. En ja hoor het is weer gelukt. Iedereen valt weer over haar heen.
Ik denk dat ze eens met een psycholoog moet gaan praten. Hoewel ik me afvraag of dat wel zin heeft >;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:18

'kan ik ook de sessies betalen in kattentassen? :D'

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:38

Fiffill schreef:
Ik snap de ophef niet. Ook niet over die kat. Beest was een natuurlijke dood gestorven, moet zij toch weten wat ze er daarna mee doet? Een paard opzetten is ook niks nieuws.
Verder ken ik haar niet, van de hamsters wel. Dat vond ik wel sneu, maar dat zijn levende dieren.

Ik weet niet of jullie Berlinde de Bruyckere kennen, die gebruikt paardenhuiden (alleen de huid) waarmee ze als het ware opnieuw paarden maakt.

Fiffil, je bent mijn held. Ben al een tijd op zoek naar de naam van deze kunstenaar. :D

Er zijn trouwens genoeg kunstenaars die kunst maken van dieren.

Bekend voorbeeld is bijvoorbeeld Damien Hirst (met de opgezette haai, kalf doormidden gezaagd, noem maar op). En Marco Evaristti, met de goudvissen in de blender (waarvan de stekker in het stopcontact zat) en waar meerdere mensen op het "aan" knopje hadden gedrukt.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 16-04-12 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:41

Ik snap de ophef over die hamsterballen wel...
Vind het maar een weird wijf, geen kunstenares in ieder geval.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:13

Hier in NL kan iedereen aan een paardenhuid komen. Ik vind alles best zolang ik mijn eigen paarden die naar de destructie zijn gegaan niet tegen hoef te komen. Als je zo'n dier naar de destructie laat gaan heb je bewust gekozen voor inslapen en destructie. De huid laten verhandelen komt dan niet in mijn woordenboek voor, en ik ga er van uit dat dat niet gebeurd kan zijn. Dat huiden van geslachte dieren gebruikt worden is eerder aannemelijk. En ja...als iemand er dan een My Little Pony van wil maken....?

Niettemin, ik vind het walgelijk, maar er worden wel meer paarden opgezet. Denk maar aan Trigger van Roy Rogers die pas nog onder de veilinghamer is gegaan.

Dat deze mevrouw steeds in the picture komt spreekt voor zich als ik lees wat ze met haar kat en de hamsters heeft gedaan. En nu is ze alweer veelbesproken, dus heeft ze weer haar zin.

Kunstenaars hebben wel vaker van die vreemde dingen. In Zuid Amerika had er 1 een zwaar uitgemergelde hond op een tentoonstelling vastgeknoopt. Dat dier kreeg ook geen water en voer dus stierf terwijl de mensen met de champagne in de hand stonden toe te kijken. Dat vind ik nou net een graadje erger en pure dierenmishandeling. Een dood paard opzetten is dan niet te vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 16-04-12 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:17

Dit is waarom ckv2 zo een makkelijk vak was.

'wat was het doel van kunstenaar X met werk Y?'
Ze wilden het anders doen en ophef veroorzaken onder de massa. Hijzij was het niet eens met actueel maatschappelijk probleem Z en bood daar op deze manier weerstand tegen.

Werkte altijd :j
Die Tinkerbel moet gewoon een baan gaan zoeken :\ wat een mediageile tuthola zeg.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:27

Een vreemde meid misschien, maar ik kan er niet wakker van liggen. Er worden toch ook zoveel schapen geslacht voor die vreselijke uggly's?

Magrathea, werkte dat maar zo makkelijk met CKV. Dan had ik nu niet zoveel stof uit mijn hoofd moeten leren om het vak in te toekomst te kunnen geven. :D

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:39

http://youtu.be/ugS6TQYUb2Q

in dit filmpje legt ze wel uit wat ze bedoelt ermee. ik snap het wel.. wij lopen toch ook rond met leren schoenen enz. die van een mishandelde weet ik veel wat koe is? en zo'n kat die het beste leven heeft gehad is dan opeens zielig.. maargoed, ik ben er ook niet voor, maar ik begrijp haar punt verder wel.. Ik vind alleen wel een beetje doorgedraaid om dat op zo'n manier te doen..