Fotofinish tijdens loodzware Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:01

Wat leuk dat je een super ervaring gehad hebt daar!! Baalde er behoorlijk van dat ik niet mee kon.
Ik ben blij dat ook iemand hier een mening neer zet die er zelf geweest is en zo een mening gevormd heeft.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:05

Wat gaaf dat je jouw ervaringen hier deelt celticpony, interessant, en mocht je de foto's willen delen O:)

Anoniem

Re: Fotofinish tijdens loodzware Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:06

Ik ben ook benieuwd naar je foto's celtic, misschien kun je er een apart topic van maken :)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:16

ben een nerd op gebied van foto's plaatsen, maar zal er eens op een rustig moment voor gaan zitten, was echt superspeciaal om er zo te zijn. en als iemand mij kan wegwijs kan maken hier in het nederlandse wereldje houd ik me aanbevolen..ik ben helemaal om.
Laatst bijgewerkt door celticpony op 16-04-12 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:20

celticpony schreef:
ben een nerd op gebied van foto's plaatsen, maar zal er eens op een rustig moment voor gaan zitten, was echt superspeciaal om er zo te zijn. Als ik nou volgend jaar weer meekan (en heb nu iemand ontmoet die tickets kon regelen) dan laat ik het weten aan jullie. en als iemand mij kan wegwijs kan maken hier in het nederlandse wereldje houd ik me aanbevolen..ik ben helemaal om.

Gewoon rechtermuis knop op de foto en dan 'afbeelding kopieren'. En dan een topic openen en op img drukken, en dan de link ertussen plakken ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:21

Joolien schreef:
celticpony schreef:
ben een nerd op gebied van foto's plaatsen, maar zal er eens op een rustig moment voor gaan zitten, was echt superspeciaal om er zo te zijn. Als ik nou volgend jaar weer meekan (en heb nu iemand ontmoet die tickets kon regelen) dan laat ik het weten aan jullie. en als iemand mij kan wegwijs kan maken hier in het nederlandse wereldje houd ik me aanbevolen..ik ben helemaal om.

Gewoon rechtermuis knop op de foto en dan 'afbeelding kopieren'. En dan een topic openen en op img drukken, en dan de link ertussen plakken ;)

Moet je wel de afbeeldings URL kopieren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:26

Marjoow schreef:
Joolien schreef:

Moet je wel de afbeeldings URL kopieren ;)

Ja in chrome kun je dat kiezen he :P Das nieuw voor mij :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:29

Ja maar afbeelding kopieren werkt sws niet ;) Als je geen chrome hebt, moet je via eigenschappen de link hebben :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:50

Ik vind zeker niet dat je de GN moet afschaffen; is natuurlijk een prachtige traditie. Maar ik vind wel dat je met de tijd de race moet aanpassen, zodat er minder ongelukken gebeuren. Op welke manier dat het beste kan weet ik niet, daar ben ik geen deskundige in. Op zich vind ik zo'n race wel spectaculair maar de GN vind ik te zwaar. Ik snap dat er in zo'n race door de zware omstandigheden fouten worden gemaakt, maar stoor me bijvoorbeeld erg aan beelden van jockey's die achter op de kont van hun paard zitten, hangend in de teugels, terwijl hun paard springt. Totale onbalans van de jockey lijkt mij, en voor het paard een vrijwel onmogelijke opgave om dan nog zo'n hoge hindernis te springen. Ik ben het er mee eens dat in alle takken van sport ongelukken gebeuren en voor een deel is dat waarschijnlijk onvermijdelijk, maar je moet continu proberen de veiligheid te verbeteren. De vele vallende paarden en elk jaar dodelijke ongelukken maakt voor mij de race niet aantrekkelijk om naar te kijken.
De saamhorigheid, het feit dat het hele land meeleeft met de race, dat vind ik iets prachtigs en jammer dat we dat in Nederland niet hebben. Wat is trouwens de reden dat de GN niet op de Nederlandse TV wordt uitgezonden?
Overigens is er nog een derde paard overleden: direct na de race aan een hartstilstand.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:53

Nikass schreef:
Ik vind zeker niet dat je de GN moet afschaffen; is natuurlijk een prachtige traditie. Maar ik vind wel dat je met de tijd de race moet aanpassen, zodat er minder ongelukken gebeuren. Op welke manier dat het beste kan weet ik niet, daar ben ik geen deskundige in. Op zich vind ik zo'n race wel spectaculair maar de GN vind ik te zwaar. Ik snap dat er in zo'n race door de zware omstandigheden fouten worden gemaakt, maar stoor me bijvoorbeeld erg aan beelden van jockey's die achter op de kont van hun paard zitten, hangend in de teugels, terwijl hun paard springt. Totale onbalans van de jockey lijkt mij, en voor het paard een vrijwel onmogelijke opgave om dan nog zo'n hoge hindernis te springen. Ik ben het er mee eens dat in alle takken van sport ongelukken gebeuren en voor een deel is dat waarschijnlijk onvermijdelijk, maar je moet continu proberen de veiligheid te verbeteren. De vele vallende paarden en elk jaar dodelijke ongelukken maakt voor mij de race niet aantrekkelijk om naar te kijken.
De saamhorigheid, het feit dat het hele land meeleeft met de race, dat vind ik iets prachtigs en jammer dat we dat in Nederland niet hebben. Wat is trouwens de reden dat de GN niet op de Nederlandse TV wordt uitgezonden?
Overigens is er nog een derde paard overleden: direct na de race aan een hartstilstand.

Ik denk dat de meeste mensen deze mening delen.
En welk paard had dan een hartstilstand daar is savonds om 1 uur snachts niets van gezegd op de bbc.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:56

Neptune op zondag waarbij zijn overwinning is gevierd.
Dit paard gaat nu van een welverdiend pensioen genieten.
Afbeelding

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:59

:( |( voor de omroepen te weinig kijkers, zowie zo weinig aandacht voor draf en rensport hier in nederland :(

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:00

Heb ook niets gehoord van een hartstilstand..zelf in de nieuwe berichten word er maar gesproken van 2 paarden...Er heeft trouwes 'n jockey z'n enkel gebroken in een val.

Over het verlagen van de hindernissen/minder hindernissen:

He adds: “There will be inquiries and reviews into his death and 'bad luck’ is an answer which will not satisfy
“Continual tinkering with the course has not resulted in a safer race and the authorities have made it clear that occasionally changes to the courses can have unintended consequences.
“The most obvious example of that is a lowering of the fences which, in theory, would make it easier, but in fact is counteracted by the fact that the horses go faster.”

Watie zegt is wel waar,dat het verlagen/vermidneren van hindernissen leid tot nog hoger tempo met als risico nog meer valpartijen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:10

Ik begreep dat ChigacoGrey een hartstilstand kreeg na de race. Excuses als ik het verkeerd heb gelezen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:12

Ik denk het niet,maar die viel wel redelijk in het begin van de race.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:19

Quebelle schreef:
Als je ziet hoe het er vroeger aan toe ging...die heggen waren echt massief.
Zo zieje wel wat er allemaal verbeterd aan is.

Prachtige 1ste overwinning voor Red Rum trouwes,die won de GN 3 keer.

Kan me vergissen maar zie er daar toch een stuk minder vallen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:21

Kan zijn,heb ze niet geteld :+
Heggen waren wel veel harde en de landingsplaatsten waren ook uitgegraven.
Red Rum was echt een fantastisch paard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:24

Wie helpt me? Heg met direct er achter een diepe geul... Dacht dat dat de chair was, maar dat is m niet.

Trouwens, op dat oude filmpje springen ze toch ook min of meer door de heg heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:45

stef schreef:
Wie helpt me? Heg met direct er achter een diepe geul... Dacht dat dat de chair was, maar dat is m niet.

Trouwens, op dat oude filmpje springen ze toch ook min of meer door de heg heen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_National#Fences

Bencher brook?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:50

Open Ditch is met de geul ervoor dus ik ga ook voor Bencher Brook.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:20

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:27

Dit vind ik op de facebook pagina van Chicago Grey:
..: I've heard a very nasty rumour going around that Chicago Grey suffered a heart attack in the hours following his run yesterday. Does anyone know any news on this. I hope it isn't true.
Gisteren om 20:46
..: It was confirmed by his trainer this morning that he was at home in Ireland
Gisteren om 20:49
..: So there was no heart attack?
Gisteren om 21:00

Gok dus dat het inderdaad niet waar is.

In het andere filmpje lijken er inderdaad minder te vallen, maar aan de andere kant lijken er ook véél minder te finishen dan er begonnen en is het natuurlijk wat minder goed gefilmd, waardoor het imo wat minder duidelijk is. Er vallen er wel een paar flink zeg bij die ene sprong!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:28

@ colorado; of er minder finishen kan ik niet echt zeggen.
Maar heb bijvoorbeeld liever dat de jockey's/ paarden er mee stoppen dan dat ze ten val komen.
Maar dat is een persoonlijke mening.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:30

In 1977 zijn er ooit maar een stuk of 8 geeindigt maar is geen een paard gestorven dacht ik.
Laatst bijgewerkt door Quebelle op 16-04-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:35

Oh, maar die mening deel ik zeker met je :)
Wbt het minder finishen doelde ik meer op de verhouding overigens, ik heb niet echt geteld haha. Alhoewel ik op een gegeven moment wel globaal een beetje heb gekeken en ik telde er toen zo'n 16, alleen ik weet niet zeker of dat ze allemaal waren die nog meerenden en het zou ook best kunnen dat er paarden zonder jockey tussen liepen.

8 is helemaal niet veel!