Glossy over paarden op komst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke titel spreekt jou het meest aan?

Paardengeluk
66 (4%)
Paardig
30 (2%)
Happy Horses
86 (5%)
Paard en passie
1091 (75%)
Paard
127 (8%)
Houden van paarden
51 (3%)

Totaal aantal stemmen: 1451

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:08

Koia schreef:
Ik weet dat het misschien niet al te 'glossy' is maar ik zou het leuk vinden om een keer geen bekende ruiter-interviews te zien of alweer een zoveelste artikel over hoe geweldig totilas wel niet is. Ik vind het persoonlijk veel leuker om artikelen over de 'gewone huis tuin en keuken' ruiter te lezen (van welke tak dan ook). Er zijn zat ruiters die bijzondere dingen doen met hun paard die niet algeheel bekend zijn neem ik aan? Bij een veredelde reclame folder met sportuitslagen haak ik af denk ik. Mooie fotoreportages zijn ook altijd leuk. Ik hoop wel op een lekker dik nummer waar je lang mee doet en niet binnen 10 minuten in bent uitgebladerd. :)

Ik heb daar ook helemaal geen interesse in, maar het kan ook anders? Hengstenstallen, fokkerijen in het buitenland, therapieën, trainingsmethodes, of meer over endurance en cross of de paarden van de koninklijke stal, military, luxe stallen weeeeeeet ik veel.

Die artikelen over welzijn, voeding en huisvesting enzo vind ik hartstikke leuk om te lezen maar dan vind ik het geen glossy en naar mijn mening zijn er al genoeg paarden welzijn bladen.

CoronaLime

Re: Glossy over paarden op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:12

Bij welzijn en huisvesting krijg je toch al gauw zoveel mogelijk paards, dus op de wei of hitactief stallen, paddock paradise. Vaak zijn de glamour locaties meer stal, op de wei met veel beenbescherming.

Zei ook niet dat welzijn en natural bij elkaar horen maar dat associeer ik met elkaar ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:27

Cosmo Horse :')
Naast de Cosmo Girl en Cosmo Polatin...

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:36

Prima, een nieuw blad....
Direct een idee: een vaste trekpaarden/koudbloed rubriek.... 9 van de 10 bladen zit vol met KWPNers...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:46

Ik had er aanvankelijk ook 'overheen' gelezen, maar de uitgave van deze glossy is EENMALIG..
vergelijkbaar dus eigenlijk met de glossy die Bokt uitbracht tgv het jubileum.
Alle voorstellen voor rubrieken, human interest items, kleding etc. zijn overbodig - men wil een belangrijk deel wijden aan paardenwelzijn.
Eigenlijk een soort ondersteuning van Bleeker's Paardenbesluit?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:55

Ohw.. Nou dan is het weer wat anders :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:11

Ooohw, eenmalig... Ik dacht dat het een echt nieuw blad zou worden!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:02

Marjoow schreef:
Cosmo Horse :')
Naast de Cosmo Girl en Cosmo Polatin...

Als deze optie erbij had gestaan had ik voor deze gekozen. Vind de andere titels niet echt pakkend.

Waarom trouwens "paard en passie" en niet "Passie voor paarden"?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:12

Passie voor paarden vind ik inderdaad ook een mooie!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 03:29

Geen vd titels roept de associatie met paardenwelzijn direct op. Doe dan maar PAARD als ik moet kiezen.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:23

Mijn suggestie:

Paard+

Dit omdat er bij een paard en zijn welzijn heel wat meer komt kijken dan alleen de aanschaf van het dier. Koop je een paard, dan koop je een paard + alle verzorging die erbij komt kijken.

Daar kan in het magazine dan op worden ingespeeld als:

Paard+ Verzorging
Paard+ Voer
etc

Edit: Typo :+

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:04

bruceandnoon schreef:
Ik denk toch dat ik kies voor Paard. Een beetje in de trant van de glossy Linda en meer BN'ers die hun naam ( eenmalig) aan een glossy verbonden ( zoals Jan van Jan Mulder, Sint, Ruud van Ruud Gullit, Maarten van Maarten van Rossum )

Goed idee! Maar ik stem dan voor Salinero of nog beter Totilas!!! :D :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 06:16

Waarom een eenmalige glossy op 4 oktober door deze initiatiefnemers? Ik kan mij wat betreft welzijn er wel wat bij bedenken: een mooie manier om het nieuwe Paardenbesluit aan te kondigen, als daar dan inmiddels doorgang voor heeft gevonden. Kan het me echter niet voorstellen.
Als ik de openingspost lees denk ik dat het een zoveelste blad wordt wat gevuld wordt door mooie plaatjes en herkauwde artikelen, dat het leuk is voor de heb misschien, maar qua nut? Gaat de opbrengst naar een goed doel?
Ik heb bewust geen keuze gemaakt wat betreft titel. Als het over welzijn gaat en echt interessant is, dan mogen wat mij betreft de genoemde organisaties op de voorkant staan met als titel Nederland en Paardenwelzijn of Paard en Welzijn in Nederland. Maar maak er dan geen Glossy van!

Het is hier thuis iedere dag dierendag. Wordt er weleens op die dag gedacht aan het dierenleed in NL terwijl je je hond of paard een extra koekje geeft?

De initiatiefnemers breng ik ook absoluut niet in verband met Glossy maar met kennis en de nodige inzichten die kunnen bijdragen aan het houden van paard en welzijn.

Dus titel: Kennis en Inzicht in Paard en Welzijn. :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 07:36

ik vind dat al die titels niet 'glossy' uitstralen.
ik denk dat iets chiquers dan mooier staat.
iets als Chevaux of zoiets.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:54

Horse & Happiness!

(sorry als dit al eerder gezegd is.. heb geen tijd gehad om alle berichten te lezen! ;))

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:41

Hahhaha, ik vind Cosmo Horse leuk *D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:14

"houden van paarden" is wmb de beste titel, klinkt niet erg glossy, maar ik heb ook geen behoefte aan een glossy met mooie kleding en het zoveelste artikel met bekende ruiters.
Een dik, informatief blad voor de "gewone" paardenliefhebber zou ik erg leuk vinden. Voor al die sjieke "glossy" dingen heb ik toch geen geld... ben veel meer geinterseerd in wat ik inhoudelijk nog kan leren over gedrag en welzijn van paarden.

_sannexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:54

paard en passie

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:24

Paard en passie vind ik de leukste naam. :j
De andere vond ik een beetje niet echt leuk voor een "Glossy"

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:40

Glossy Rossie :D

Of gewoon.... Glossy Ros...

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:33

Nikass schreef:
"houden van paarden" is wmb de beste titel, klinkt niet erg glossy, maar ik heb ook geen behoefte aan een glossy met mooie kleding en het zoveelste artikel met bekende ruiters.
Een dik, informatief blad voor de "gewone" paardenliefhebber zou ik erg leuk vinden. Voor al die sjieke "glossy" dingen heb ik toch geen geld... ben veel meer geinterseerd in wat ik inhoudelijk nog kan leren over gedrag en welzijn van paarden.

Mooie spullen voor jou en je paard hoeven niet altijd duur te zijn! ;)

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:21

Vind Cosmo Horse inderdaad een leuke, jammer dat die er niet bij staat.

sunnie_pablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:24

Paardrijkskunde is ook wel grappig, van de zomer voorbij.

Maar ik heb gestemd op Paard en Passie

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:55

Horsemopolitan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:08

Qua input trouwens, zou ik artikelen over de fokkerij ook leuk vinden, als ze wat dieper gaan. Dus wat uitleg evt. met foto´s waarom een specifieke hengst nou een bepaald fokadvies krijgt bijvoorbeeld, ik noem even wat. Vaak bestaan dit artikelen in Bit bijvoorbeeld uit een lulverhaal van een KWPN-inspecteur die noemt van nou de merrie heeft dit en dat, blabla, en daarom is die hengst geschikt. Dan weet je dus eigenlijk nog niks. :)

Daarnaast zou ik ook aandacht willen zien voor meer dan alleen Engels rijden. De focus dus niet op dressuur (50%), springen (40%) en de rest, dan ga ik ´m in elk geval niet lezen. Ik rijd zelf western maar ben ook erg geinteresseerd in de Engelse sport, maar kan nooit paardrijbladen vinden (behalve De Quarter en Paints en Quarters) die wat meer over de westernsport gaan dan dat het over reining gaat. Er is zóveel meer dan dat! Het zou leuk zijn daar wat van terug te zien. Bijv. iets over westernzadels, verschil in ligging met Engelse zadels ofzo... nogmaals noem ik maar wat. Maar een leuk achtergrondartikel dat informatief is zou leuk zijn.