Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:19

En friezen zijn niet allemaal hetzelfde :') haha

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:22

lovefi schreef:

Hihi mijn gedachte jij zegt het :P

Maar gelukkig heeft iedereen zo zijn mening, anders hebben we allemaal hetzelfde type paard, zou wel saai worden :j

Nanne

lovefi schreef:

Jawel toch?

Ze zijn toch allemaal zwart? :o?

jenn0dv

GamblersCup schreef:
Over smaak valt gewoon niet te twisten. Maar ik blijf erbij: het komt allemaal door de titel. Anders had ik jullie AV-fans wel met rust gelaten 8-)

Stalker :)

Ik hou van Shires, das het andere uiterste. Vandaar dat dit niet mijn smaak is. Maar voor een Arabier zal hij vast geweldig zijn!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:23

Ik probeerde dat wel als penny meisje vroegah.......Kon moeilijk bevatten dat men de Av niet mooi vond :D

En inderdaad de titel is wel een beetje provicerend............want nu moeten alle paarden liefhebbers huilen om het feit dat hun lieveling ras van de troon is gestoten door een Arabische volbloed *\o/* Lekkker puh uh :+ :+

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:25

kijk dat je een bepaald paardenras nou niet aansprekend vind, alla, maar sommige uispraken die ik lees, daarbij vraag ik me af, of je echt in hart en nieren stapel op paarden/dieren bent. Een echte liefhebber van het dier, paard, zullen dergelijke uitspraken geheel anders verwoorden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:27

GamblersCup schreef:
Nou, ik vind dat niet overdreven, ik denk er net zo over. Iemand zei hier "geenfoutje te zien, prachtig dier" of iets in die strekking... het dier is in mijn ogen 1 grote fout. Ik vind ze echt een beetje mismaakt. En ze lopen ook lelijk op die luciferhoutjes.

Toevallig hebben arabieren wel de hardste benen van allemaal en het meeste uithoudingsvermogen.
Ze worden niet voor niets gebruikt om andere rassen te veredelen en te verbeteren.
Of je zo'n hoofd mooi vind is persoonlijk maar om te zeggen dat hij mismaakt en fout is klopt gewoon niets van.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:28

sherif schreef:
Een echte liefhebber van het dier, paard, zullen dergelijke uitspraken geheel anders verwoorden.

Nee.

anneliesdj schreef:
GamblersCup schreef:
Nou, ik vind dat niet overdreven, ik denk er net zo over. Iemand zei hier "geenfoutje te zien, prachtig dier" of iets in die strekking... het dier is in mijn ogen 1 grote fout. Ik vind ze echt een beetje mismaakt. En ze lopen ook lelijk op die luciferhoutjes.

Toevallig hebben arabieren wel de hardste benen van allemaal en het meeste uithoudingsvermogen.

Goh, nu vind ik m ineens hartstikke mooi!

Not. :+
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-03-12 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:29

Ik ga me niet mengen in de huidige disussie. wilde allen zeggen dat ik het dood eng zo vinden om zo een waardevol paar op stal te hebben staan. Zie dan al gelijk allemaal enge dingen gebeuren. Koliek, of een beschadiging of zo iets... en dan gelijk de hele wereld weet het... nee hoor, ik houd me lekker bij mn huis-tuin en keuken knolletjes.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:32

Gadver, die Magnum Psyche vind ik echt vreselijk lelijk!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:34

Ik zou me er niet druk over maken, het kan met ieder paard misgaan. Tis wel zuur als het met je inkomen misgaat (in de vorm van een hengst) natuurlijk, maar je kunt zo'n ding niet in een box laten staan, bekleed met kussens :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:34

LecyTinker schreef:
Ik ga me niet mengen in de huidige disussie. wilde allen zeggen dat ik het dood eng zo vinden om zo een waardevol paar op stal te hebben staan. Zie dan al gelijk allemaal enge dingen gebeuren. Koliek, of een beschadiging of zo iets... en dan gelijk de hele wereld weet het... nee hoor, ik houd me lekker bij mn huis-tuin en keuken knolletjes.

Tja soms kan je pech hebben.......dit is al eens geloof met een duurverkocht spring paard gebeurd.
Kort na de verkoop brak hij geloof ik zijn been.

Denk dat de beveiliging rondom zo bedrijf en de stal management net wat anders is dan bij ons gemiddelde paarden stallen.

En de huidige discussie is niet zo intressant....Zitten elkaar alleen een beetje op te stangen.....is goed tegen de stress...
Niet te veel op letten :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:35

GamblersCup schreef:
Ik zou me er niet druk over maken, het kan met ieder paard misgaan. Tis wel zuur als het met je inkomen misgaat (in de vorm van een hengst) natuurlijk, maar je kunt zo'n ding niet in een box laten staan, bekleed met kussens :)

In een glazen vitrine met een spotje erop :+: :j

GamblersCup

Nee joh, niet te zwaar aan tillen (wat sommige hier duidelijk wel doen :D )

anneliesdj

GamblersCup schreef:
anneliesdj schreef:

Goh, nu vind ik m ineens hartstikke mooi!

Not. :+

Ben je op jacht ofzo?
Ik zeg toch niet dat je hem mooi moet vinden? Dat is helemaal persoonlijk.
Als jij van Friezen houd prima, een ander vind dat niet mooi, is toch niets mis mee?
Maar daarom hoef je de arabier niet af te branden, je argumenten zijn ongefundeerd.
Ik roep toch ook niet dat die Friezen waar jij dol op bent mismaakt zijn omdat ze zwakke benen, doorgezakte ruggen en geen uithoudingsvermogen hebben?
Welk ras is er dan eigenlijk mismaakt?
De Arabier die waar zoveel stamboeken zo graag gebruik van maken om de harde benen en uithoudingsvermogen?
Of de Fries die de arabier nodig heeft omdat ie anders uitstreft?

En de nek waar je ook over viel, is die zoveel anders dan een Friezennek? Nee.
Op de foto's jutten ze hem op waardoor hij zij hals er extra opzet, is tenslotte een hengst.

lovefi

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:38

Maar er is wel een verschil tussen een beetje stangen en een ras volledig afbranden, wat hier gedaan word.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:39

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om een beetje on topic te blijven. Bedankt alvast.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:41

Even terugkomend op make-up; wel eens bij een Welsh keuring geweest? Daar is dat beetje wax dat er bij de Arabieren op gaat niks meer bij hoor :=
Op een keuring/show gaan ze nu eenmaal in de make-up. Umoyax, op mn avatar, staat op die foto ook in de make-up... T maakt ze nét effe mooier :D

Zo'n duur paard op stal lijkt mij ook wel spannend := Heb t nu al met de drie dekhengsten in spé en die kosten alleen nog maar geld, levert nog niet eens wat op. Kun je nagaan hoe dat wordt als ze gaan dekken.... Ik denk dat ik Umoyax toch maar in een glazen kistje ga zetten O:)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:41

bbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr tja tis maar wat je mooi vind

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:42

amyz schreef:
Even terugkomend op make-up; wel eens bij een Welsh keuring geweest? Daar is dat beetje wax dat er bij de Arabieren op gaat niks meer bij hoor :=
Op een keuring/show gaan ze nu eenmaal in de make-up. Umoyax, op mn avatar, staat op die foto ook in de make-up... T maakt ze nét effe mooier :D

Zo'n duur paard op stal lijkt mij ook wel spannend := Heb t nu al met de drie dekhengsten in spé en die kosten alleen nog maar geld, levert nog niet eens wat op. Kun je nagaan hoe dat wordt als ze gaan dekken.... Ik denk dat ik Umoyax toch maar in een glazen kistje ga zetten O:)

Maar in buitenland mag geloof ik nog met zwarte ultra etc gewerkt worden.
En het scheren van de panda eyes mag ook niet meer...
Ziet het een beetje als smokey eyes op zijn extreemst..

Wij mogen alleen de blanke gebruiken op shows....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:43

Ook Friezen en kwpn gaan in de make-up hoor, het valt alleen wat minder op.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:44

anneliesdj schreef:
Ook Friezen en kwpn gaan in de make-up hoor, het valt alleen wat minder op.

Maar dat is vaak baby olie of vasaline.

Ultra is wat dikker en blijft beter zitten en is uv beschermend

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:45

mooi dier,
vind het wel een beetje raar dat er zo gereageert word op de moderater :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:45

Nessie schreef:
lovefi schreef:

Hihi mijn gedachte jij zegt het :P

Maar gelukkig heeft iedereen zo zijn mening, anders hebben we allemaal hetzelfde type paard, zou wel saai worden :j

Haflingers dan ook :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:48

Tja ik heb een halve schimmel Haflinger :+ (Ze zijn dus niet allemaal 'geel') Maar ik ben het met je eens die kun je ook best over 1 kam scheren :j . Alleen ik vind er heel veel niet zo mooi dus ik doe dat maar niet :P ;)