Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FahyaFemke schreef:tsjah dan kan hij er wel voor geleerd hebben, maar ik ben het er ook zeker niet mee eens.
de boer zijn erf, de boer verhuurt delen van zijn erf aan mevrouw, en moet delen van zijn erf vrijgeven voor de werkzaamheden van dat loonbedrijf. mevrouw heeft niks te maken met loonbedrijf, of andersom. mevrouw en loonbedrijf hebben enkel beide contact met/via de boer.
Dus de boer had tegen mevrouw moeten zeggen rond deze tijd komen ze op de weide: opgepast. of ; ik zet de wei af. of in dit geval: doe er zelf wat mee want ze moeten alles zelf doen als pensionklant begrijp ik.
loonbedrijf kan wat mij betreft aansprakelijk gesteld worden, maar dit is niet aan mevrouw om dit te regelen, maar aan de boer; het is zijn land; en zijn spelletjes die hij daar op speelt. als daarbij ongevallen gebeuren dient hij dit in alle netheid en eerlijkheid op te lossen.
ik vind niet dat je kunt zeggen mevrouw vond alles maar prima. wist die vrouw dat er zo'n apparaat in het weiland terecht kan komen? zo ja: dan vond ze het prima. zo nee: dan kun je dat niet over haar zeggen. wél over de boer want die woont daar vast al wat langer. en je weet toch van je verhuurt.
en je denkt vaak te weten wat je húúrt, maar dat valt zo nu en dan toch ook nog wel eens tegen hoor.
). Caira schreef:Maar als de boer wel wist dat ze kwamen zou hij toch wel maatregelen genomen hebben!
Waves schreef:Niet qua logisch denkvermogen in ieder geval, hij had ze prima op een rijtje. In sociaal opzicht is ie ongetwijfeld onhandig en hij heeft zich zeer passief opgesteld in deze zaak, dat zeker.
anneliesdj schreef:Met het verschil dat het weiland geen openbare weg is en de boer echt heeft geweten dat die aannemer kwam.
Misschien niet precies wanneer maar hij wist dat ze dat elk jaar kwamen doen rond dezelfde tijd, heeft hij in het programma ook gezegd.
anneliesdj schreef:Hij kan toch simpel genoeg een draadje langs de sloot spannen?? Of de eigenaren dat zelf laten doen?
Paardjes in een ander weiland zetten voor een maandje, die boer heeft echt wel meer land dan 2 HA.
anneliesdj schreef:Hij kan toch simpel genoeg een draadje langs de sloot spannen?? Of de eigenaren dat zelf laten doen?
Paardjes in een ander weiland zetten voor een maandje, die boer heeft echt wel meer land dan 2 HA.
secricible schreef:Vind de vergelijkING met het bed die hier gemaakt wOrd ontzettend krom. De aannemer was er niet in opdracht van de boer en is een derde Partij.
Tijdens de uitzending werd een betere vergelijking gebruikt imo, namelijk het vplegende:
Als ik mijn fiets ergens op de openbare fiets parkeer en Pietje struikelt daar over is de eigenaar van die weg toch ook niet aansprakelijk?
russel schreef:Had nou niet echt het gevoel dat de RR de geest van de wet hanteerde, is gewoon gaan zoeken naar een artikeltje wat voor de hand lag.