De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Curly_sue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:28

mijn ouders dachten mij een plezier te doen door met het hele gezin naar collendoorn te gaan jaren terug.
ik vond het vreselijk,buiten de liefste pony om die ik elke dag had.
de laatste dag was het huilen geblazen want de pony wilde niet bij me weg,die had een luizenleventje gehad en bleef maar achter me aan lopen.

nu jaren later.....zelf kinderen waarvan de oudste ook dol is op paarden.maar collendoorn?? nee noooit ga ik er meer heen.
er zijn mensen die weten hoe ze met de pony's om moeten gaan maar veel meer mensen die maar aanrommelen en maar doen.
vind het maar zielig en doe er dus niet aan mee.
ponyparkslagharen is ook niet mijn ding ;)

Yvonne1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:43

stef schreef:
Yvonne, jij hebt het over colendoorn, das wat anders

Uhm Ponyparkcity toch? Want Slagharen zijn al eeuwen geen pony's meer te vinden volgens mij.

LadyMadonna

Re: De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:47

ja, en die komen nu dus terug, dat is het hele punt van het bericht

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:47

Maar als der al een ponyparkcollendoorn is? Waarom willen ze nog pony's nog terugsturen naar slagharen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:49

Omdat dat twee heel verschillende parken zijn. Bezoekers van attractiepark slagharen (die dus niet bij collendoorn in een huisje zitten, de gewone dagbezoekers) schijnen al jaren naar de pony's te vragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:03

Vroegah vond ik dat ook het enige leuke aan het park... :=

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:26

ja inderdaad .heb toen wel gelachen heb onderweg mijn neefje toen verloren was er onderweg afgestapt,lette ondertussen ook op mijn nichtje die kon net voor het eerst alleen rijden maar die stond ondertussen weer op stal met pony en al mijn vriendin reed tegen de stroom in echt lachen was het ik was te groot voor de ponys,er waren toen nog geen soort stoepranden alleen een rijbak ponys konden alle kanten op.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:28

JoyCiej007 schreef:
Rumpleteaser schreef:
Tja, om heel eerlijk te zijn vind ik paarden en pony's als 'attractiemiddel' niets....
Maar goed; ben benieuwd hoe ze dit gaan doen en of het welzijn van de paarden echt goed in acht wordt genomen :)

Zowiezo, dieren als attractie.........

van mij mag er ook wel een verbod op die kermispony's komen.........

Als kids dan zo graag een rondje willen rijden, laat ze dan met hun ouders maar naar een manege gaan. De praktijken die op Pony Park City gebeuren bijv. dat kán toch gewoon niet. :n

De man die hier altijd met de pony's loopt op de kermis is er hartstikke goed voor ,
die hebben een wei thuis waar ze lekker op kunnen door de weeks , en zijn gewend om met die kinderen te rijden , ze worden goed verzorgt.

weet niet of ze het allemaal doen , maar die man van hier is er hartstikke goed voor .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:35

Sammie schreef:
Volgens hem is de kans op ongelukken en bijtincidenten, die zich in het verleden voordeden, nu een stuk kleiner. “We gaan de drukte rond de pony's beteugelen.”

Met alle respect, maar ze gaan er zelf idioot mee om.
De laatste keer dat ik daar was was mijn zoontje 2,5 jaar en hadden ze een weitje met wat minishetten waar ook veulens en jaarlingen bij liepen.
Klaphekje erbij, kindjes konden erin dus ik loop met mijn kind naar binnen, komt zo'n medewerker op mij af of ik er wel uit wil gaan. Hoezo, dit is toch om te aaien? Ja mevrouw, maar voor de kinderen, niet voor u. U bedoeld dat ik mijn kind van 2 moet achterlaten bij 6 (jonge) shetlanders? Ja mevrouw, ze zijn heel vertrouwd anders liepen ze hier niet. Maar er is ook geen personeel bij wat toezicht houd, jullie lopen 100 meter verderop. Dat is niet nodig mevrouw, ze zijn heel lief en doen echt geen gekke dingen, wilt u er nu uit gaan?

Ze wilde écht dat ik eruit ging en mijn kind van 2 daar alleen achter liet... :\
Als ik eraan terug denk snap ik het werkelijk nog niet, hoe kunnen ze zo denken :n

Edit; dit is 2 jaar geleden, ze hebben nu alleen nog een apart stukje waar ze dus een paar paddocks hebben waar oa minishets, haffie, tinker en arabier lopen. Let wel; zandpaddocks van 15x15 waar ze de hele dag in staan, alleen...

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:39

Dat aai-plan van 2 jaar terug was inderdaad al heel snel weer van de baan...
Ik mocht toen (op een rustige dag) zo waar wel mee met Tristan, die toen ook bijna 2 was.
En iedereen die het SBS programma had gezien wist dat ook die pony's niet heilig waren...

Maar ze zullen nu een nieuwe kans hebben :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:41

Geen programma gezien, toen wij er waren was alles verlaten, geen publiek te zien en al helemaal geen personeel.
Pony's zagen er wel rustig en schattig uit maar leer mij een shetlander kennen, waren bovendien meerdere jonkie's (0-2 jaar) bij.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:45

Zal ff verder pb-en voordat we weer te ver afdwalen ;)

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:09

GamblersCup schreef:
Omdat dat twee heel verschillende parken zijn. Bezoekers van attractiepark slagharen (die dus niet bij collendoorn in een huisje zitten, de gewone dagbezoekers) schijnen al jaren naar de pony's te vragen.

Ok dan dus kunnen ze zeg maar attractiepark en ponypark combineren.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:20

nee ponypark (collendoorn) ga je namelijk een paar dagen heen, zit je in een huisje en krijg je een pony bij het huisje
daar ben ik iets van 12 jaar geleden geweest, had wel een leuke pony (geen bit een geen zadel trouwens)

ik snap niet zo goed waarom mensen zo fel tegen het terug komen van de pony's zijn?
als ik mocht kiezen als pony, liever een hele dag rondjes stappen, dan iedere dag een uur lang aan mn bek getrokken worden en mijn hele lijf vast gereden worden :+ en vervolgens weer 22 uur op stal verdwijnen.... (wat toch nog steeds bij heeel veel paarden hier gebeurt... of op een manege dat 'geschop' en getrek en als een plank door de bocht vliegen...)

als ze gewoon wat eet/drink/rust pauze tussendoor krijgen en geen bit in, of halster erover en daar de teugels aan oid zie ik er niet zo'n probleem in
en misschien een maximum lengte hanteren

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:20

CindyUniek schreef:
nee ponypark (collendoorn) ga je namelijk een paar dagen heen, zit je in een huisje en krijg je een pony bij het huisje
daar ben ik iets van 12 jaar geleden geweest, had wel een leuke pony (geen bit een geen zadel trouwens)

ik snap niet zo goed waarom mensen zo fel tegen het terug komen van de pony's zijn?
als ik mocht kiezen als pony, liever een hele dag rondjes stappen, dan iedere dag een uur lang aan mn bek getrokken worden en mijn hele lijf vast gereden worden :+ en vervolgens weer 22 uur op stal verdwijnen.... (wat toch nog steeds bij heeel veel paarden hier gebeurt... of op een manege dat 'geschop' en getrek en als een plank door de bocht vliegen...)

als ze gewoon wat eet/drink/rust pauze tussendoor krijgen en geen bit in, of halster erover en daar de teugels aan oid zie ik er niet zo'n probleem in
en misschien een maximum lengte hanteren

met alle respect voor jouw mening, ik vind dit geen argument ter verdediging van het gegeven 'ponypark'

doe mij dan maar South Park!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:27

Enige wat in mijn gedachte op komt, arme, arme ponys... Schandalig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:28

Wat is er schandalig aan dan?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:58

Maar die huisjes waar ze nu ook die pony's hebben, dat hoort toch bij slagharen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:02

Nee, dat is colendoorn, is al eerder uitgelegd in dit topic

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:27

Dat is indd Colendoorn. In het attractiepark heb je ook huisjes, maar daar krijg je geen pony bij ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:09

Ja Mirka, wat is er dan schandalig aan? Leg eens uit? Dat geschreeuw hier zonder onderbouwing....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:25

mirka1994 schreef:
Enige wat in mijn gedachte op komt, arme, arme ponys... Schandalig!

En waarom die arme pony's? Waarom schandalig?

Als je zo'n heftige gedachte neerzet, doe dan iig nog moeite om te onderbouwen. Want hier kan niemand iets mee natuurlijk :+

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:34

purkie schreef:
met alle respect voor jouw mening, ik vind dit geen argument ter verdediging van het gegeven 'ponypark'

doe mij dan maar South Park!

nee dat is waar...
maar ik bedoel alleen
ik denk dat de pony's het zo slecht nog niet zullen hebben, al helemaal niet in vergelijking met het meerdendeel in paardenland

uiteraard als blijkt dat de pony's slecht verzorgd zouden worden, er zwaar vermoeid uit zien. verwaarloosd of ondervoed of heel erg gaan bijten e.d. is het duidelijk dat het gewoon geen optie is, maar zo lang dat niet aan de orde is zie ik er geen kwaad in...

AmbrJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:14

dieuwertje_ schreef:
met wat voor bit worden ze in colendoorn dan bereden? zijn dat niet van die normale bitjes?

ze rijden niet met bit, dat is niet toegestaan. Gewoon met Halster of bitloos hoofdstel ;)

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:13

Nu het topic weer open is wilde ik even melden dat het bij Slagharen héél erg tegen viel... ;(
Toen wij keken waren er 4 pony's, de twee 'ervaren' zwartbonte shets deden het leuk.
Er waren ook 2 appal's die erg dribbelden, de zadels pasten niet goed, en ze waren niet aangesingeld, er gleden met regelmaat kindjes af.
Het is wel gezegd tegen de jongen die erbij stond, die zei dat ze wel aangesingeld waren, dat je goed rechtop moest blijven zitten (snap wel dat er een rondje linksom gelopen werd, hoe rechtop je ook zit, dat helpt je weinig in de bocht...)
De ouder houdt het halstertouw vast, en loopt het rondje mee met de pony, vlekkeloos ging dat dus ook niet.
Helaas, het had zo leuk kunnen zijn...
Hopelijk doen ze er nog iets aan, of schaffen ze het anders snel weer af...

De pony's waren geloof ik wel alleen op bepaalde tijden daar, gelukkig hoefden ze dan niet uren te sjouwen.