Waves schreef:Famke160301 schreef:@ HC
Ik ben t niet vaak met je eens. Maar deze keer heb je t helemaal juist. Hoezo hypocriet om wel een paard te willen houden, maar niet bij willen dragen aan t onderhoud van ruiter/men-routes. Om maar te zwijgen over de mest die op of langs de wegen blijft liggen. Zodra er over een evt. belasting wordt gesproken, is t allemaal maar onzin? Bovendien vind ik ook dat er gruwelijk naïef wordt gedacht over meldplicht. Vele denken hier dat er meteen een ruimingsactie achteraan komt. Maar zien over t hoofd dat een meldplicht een eventuele massale ruiming kan voorkomen. Immers als elk paard netjes en up to date is geregistreerd zijn er tal van andere acties die genomen kunnen worden om verdere verspreiding van echt ernstige ziekten te voorkomen, wat weer veel paardenlevens kan sparen.
Je hoofd in t zand steken en net doen in zo'n situatie dat je geen paard hebt om hem te beschermen (niet melden dus)zou vérstrekkende gevolgen kunnen hebben voor de rest van de paarden in NL en met pech, ook nog in de omringende landen..
Oh ja, hoe dan????
Als je zoals nu gewoon je eigen paarden afschermt da kan je buurman ongemeld rhino oid hebben zonder dat jij besmet wordt. Is het een ander virus dat door de lucht gaat dan ben je toch al besmet voordat je iets kan doen. Rhino idem dito, voor de eerste stallen erachter kwamen dat het rhino was heeft de besmetting al plaats kunnen vinden.
Meldplicht is pure schijnzekerheid! Niks anders.
En ik betaal me blauw aan belasting waar ik steeds minder voor terug zie en ik ruim mijn mest op. Zolang het niet hoeft wil ik idd liever geen paardenbelasting betalen.
HC heeft makkelijk kletsen vanuit Spanje. Neem aan dat jij geen paardenbelasting betaalt of wel dan?
op het dikgedrukte, volgens mij kan de overheid als er meldplicht is wel de ernst van de situatie inschatten nu kan dat niet, ze hebben geen idee waar het allemaal nog meer zit?