Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:54

Wat vinden jullie van deze oplossing:
Afbeelding
Zo'n soort zadeltas (ik heb er zelf eentje met aan twee kanten een vak). Hier kan je makkelijk een vuilniszak en schepje meenemen. Het ligt op de plek van het schabrak, dus geen gedoe met gevaarlijke poepzakken. Je schept de mest in een vuilniszak en de eerste beste vuilnisbak die je tegenkomt deponeer je de vuilniszak in.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:55

Share schreef:
Citaat:
Ik zie genoeg mensen die zich niet willen inzetten hoor: geen poepzak, geen schep mee, niet willen afstappen...

Je zou beter neer kunnen zetten: geen poepzak, geen schep mee, niet KUNNEN afstappen..

kijk er zullen er altijd zijn die hier laconiek in zijn en idd geen zin hebben om hun poep te ruimen en dus hun kop in het zand steken.. Maar het betuigd in dit topic toch ook wel een beetje aan gebrek aan begrijpend lezen. Er zijn paarden die nog moeten leren. Er zijn plekken waar het gewoonweg niet veilig zijn om op en af te stappen. Wat niet wilt zeggen dat die mensen er geen rekening mee willen houden. Die zullen echt hun poep wel wegschuiven/opruimen als hun paard eenmaal wel braaf genoeg is óf als de verkeers situatie wél veilig genoeg is..

Maar dit is dan toch het probleem van diegene die die met een jong paard gaat rijden? neem dan eerst iemand mee zodat je het rustig kunt leren om op/af te stappen.
op een plek waar het echt gevaarlijk is op af te stappen zullen ook niet zo snel fietsers zijn, en wat doe je er dan als het zo gevaarlijk is....
waar een wil is is een weg, en het is jouw(of mijn) paard, dan heb ik maar te zorgen dat ik geen overlast bezorg aan mede weggebruikers. en of dat nou een oud paard is of een jong paard braaf of niet braaf, opgevoed of niet opgevoed. het blijfd poep!
kijk zit je in een rolstoel, kun je met aangepast zadel wel rijden, maar echt niet staan. dan is er een reden waarvan ik zeg jij KUNT niet afstappen.
probeer dan zoveel mogelijk te rijden op plaatsten waar een ander bijna geen last van de poep kan hebben. is er een vrijwilliger voor poep ruimen dan graag, Maar is deze niet voorhanden m dan zou IK er minder moeite mee hebben dat het een keer blijfd liggen.
Voor al die andere ruitrs geld.. eigen risico als jij wilt buitenrijden zul je af en toe wel eens stront moeten schuiven/opscheppen..
dat heet hobby en ook bij een hobby heb je minder leuke kanten.

en Ik lees wel, maar we hebben gewoon een verschillende kijk op niet KUNNEN. sommige kunnen al heel snel niet, terwijl anderen heel veel kunnen. maar tussen niet kunnen en niet kunnen zit een groot verschil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:55

wendyenbram schreef:
tja met een jong paard kun je ook de trailer pakken en richting bos/hei gaan. kun je het ook leren. en zodra je dan de straat op gaat kun je iemand meenemen om te helpen met poep wegschoppen.

ik heb al meerdere keren gezegd dat de poepzak maar een raar idee is en dat IK die ook niet bij mijn paard zou gebruiken. Maar poep de berm is trappen is een kleine moeite! en zelfs aan de kant van de weg trappen is beter dan midden op de weg laten liggen.

Jij komt vaak met opmerkingen zoals hierboven dikgedrukt, die óók voor veel mensen niet haalbaar zijn.. Dan nog over het VERKEERSmak maken gezwegen.. Dat doe je niet in het bos dat doe je in het VERKEER ;) Er zijn zat mensen die niet iemand hebben die constand meegaat om poepwegvegertje te spelen.. én er zijn zat mensen die gèèn trailer hebben en ook ZAT paarden die niet jong zijn maar gewoon rillerig...

Ik zeg; poepruimen als de situatie voor ruiter, paard én omstanders, veilig genoeg zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:56

Mylittlejoy, dat is inderdaad een veiligere oplossing als de poepzak. Zéker als je veilig op en af kan stappen met je paard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:56

mylittlejoy schreef:
Afbeelding
Zo'n soort zadeltas (ik heb er zelf eentje met aan twee kanten een vak). Hier kan je makkelijk een vuilniszak en schepje meenemen. Het ligt op de plek van het schabrak, dus geen gedoe met gevaarlijke poepzakken. Je schept de mest in een vuilniszak en de eerste beste vuilnisbak die je tegenkomt deponeer je de vuilniszak in.

Dit vindt ik best een oplossing :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:57

Daar komt ook nog is bij dat ik als oud ridderkerkse niet over een trailer beschik of over een auto met trekhaak

dus nee... geen optie om hier de hei op te gaan zoals je voorsteld wendyenbram...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:58

Share schreef:
wendyenbram schreef:
tja met een jong paard kun je ook de trailer pakken en richting bos/hei gaan. kun je het ook leren. en zodra je dan de straat op gaat kun je iemand meenemen om te helpen met poep wegschoppen.

ik heb al meerdere keren gezegd dat de poepzak maar een raar idee is en dat IK die ook niet bij mijn paard zou gebruiken. Maar poep de berm is trappen is een kleine moeite! en zelfs aan de kant van de weg trappen is beter dan midden op de weg laten liggen.

Jij komt vaak met opmerkingen zoals hierboven dikgedrukt, die óók voor veel mensen niet haalbaar zijn.. Dan nog over het VERKEERSmak maken gezwegen.. Dat doe je niet in het bos dat doe je in het VERKEER ;) Er zijn zat mensen die niet iemand hebben die constand meegaat om poepwegvegertje te spelen.. én er zijn zat mensen die gèèn trailer hebben en ook ZAT paarden die niet jong zijn maar gewoon rillerig...

JA EN!!!!
nogmaals waar een wil is is een weg!
en bij MIJ kom jij heel gemakzuchtig over, zo van ik wil paardrijden en wat een ander voor last ondervind aan mijn hobby is hun probleem. ik wil wat ik wil
en ja een paard poept nu eenmaal. En aangezien het jouw paard is moet JIJ zorg dragen voor de gevolgen.

Ik zeg; poepruimen als de situatie voor ruiter, paard én omstanders, veilig genoeg zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:00

wendyenbram schreef:
[naam] schreef:

Je zou beter neer kunnen zetten: geen poepzak, geen schep mee, niet KUNNEN afstappen..

kijk er zullen er altijd zijn die hier laconiek in zijn en idd geen zin hebben om hun poep te ruimen en dus hun kop in het zand steken.. Maar het betuigd in dit topic toch ook wel een beetje aan gebrek aan begrijpend lezen. Er zijn paarden die nog moeten leren. Er zijn plekken waar het gewoonweg niet veilig zijn om op en af te stappen. Wat niet wilt zeggen dat die mensen er geen rekening mee willen houden. Die zullen echt hun poep wel wegschuiven/opruimen als hun paard eenmaal wel braaf genoeg is óf als de verkeers situatie wél veilig genoeg is..

Maar dit is dan toch het probleem van diegene die die met een jong paard gaat rijden? neem dan eerst iemand mee zodat je het rustig kunt leren om op/af te stappen.
op een plek waar het echt gevaarlijk is op af te stappen zullen ook niet zo snel fietsers zijn, en wat doe je er dan als het zo gevaarlijk is....
waar een wil is is een weg, en het is jouw(of mijn) paard, dan heb ik maar te zorgen dat ik geen overlast bezorg aan mede weggebruikers. en of dat nou een oud paard is of een jong paard braaf of niet braaf, opgevoed of niet opgevoed. het blijfd poep!
kijk zit je in een rolstoel, kun je met aangepast zadel wel rijden, maar echt niet staan. dan is er een reden waarvan ik zeg jij KUNT niet afstappen.
probeer dan zoveel mogelijk te rijden op plaatsten waar een ander bijna geen last van de poep kan hebben. is er een vrijwilliger voor poep ruimen dan graag, Maar is deze niet voorhanden m dan zou IK er minder moeite mee hebben dat het een keer blijfd liggen.
Voor al die andere ruitrs geld.. eigen risico als jij wilt buitenrijden zul je af en toe wel eens stront moeten schuiven/opscheppen..
dat heet hobby en ook bij een hobby heb je minder leuke kanten.

en Ik lees wel, maar we hebben gewoon een verschillende kijk op niet KUNNEN. sommige kunnen al heel snel niet, terwijl anderen heel veel kunnen. maar tussen niet kunnen en niet kunnen zit een groot verschil

Met dit bericht komt het er eigenlijk op neer dat we er eigenlijk (bijna) hetzelfde over denken.. echter vind ik dat er net iets meer situaties zijn dan alleen niet kunnen afstappen door handicap waardoor je het een keer zou kunnen laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:01

Ik ben alles behalve gemakzuchtig.. Maar veiligheid gaat bij mij gewoon voor poepruimen, zo simpel is dat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:04

Share schreef:
Ik ben alles behalve gemakzuchtig.. Maar veiligheid gaat bij mij gewoon voor poepruimen, zo simpel is dat.
En dat is niet meer dan logisch. Dan kom je na het rijden even terug om op te ruimen. Lijkt mij ook een prima oplossing :).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:06

Pff nog even en ze zeggen in de Randstad dat je niet meer mag buitenrijden.
Vind de poepzak wel omstreden en gevaarlijk.
Hoe doet de bereden politie het dan :+
Gaan ze dan in de gemeente om elke zoveel meter een speciale container neer zetten zodat je de inhoud van het zakje kan lozen :D

En als je officieel op de weg moet rijden kan je niet even de poep in een gootje schoppen want ik denk dat je heel wat boze automobilisten op je dak krijgt.
Misschien naast de fietspad en de weg een speciale weg voor paarden door heel de stad heen :+

Het is gewoon zo dat een hoop stads mensen helemaal niks meer met dieren hebben...
Want die stinken...
Komen ze een een nieuwbouw wijk wonen die aan een paardenstal of boerderij grenst wordt er geklaagt over stank overlast.

Nederlanders zijn gewoon grote zeikerds en het is tegenwoordig alleen maar Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Je zou een soort demostratie kunnen houden voor het gemeente huis :+
Gebruik een paard die vrijheids dressuur kan.(hoeven hun niet te weten)
Bindt er zo poepzak aan en laat zien dat het levensgevaarlijk is :Y)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:09

mag ik vragen waarom iedereen een poepzak levensgevaarlijk vind. We leren paarden alles dus waarom niet iets aan de start te hangen?

En dit gata niet over het wel of niet poepzak maar waarom is het zo gevaarlijk?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:12

momo_lover schreef:
mag ik vragen waarom iedereen een poepzak levensgevaarlijk vind. We leren paarden alles dus waarom niet iets aan de start te hangen?

En dit gata niet over het wel of niet poepzak maar waarom is het zo gevaarlijk?

Als je weleens ziet hoe dicht een auto langskomt of achter je rijd.
Of je blijft achter een tak hangen.
Zo ding wordt toch ook top zwaar :+

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:15

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:26

Share schreef:

idd veiligheid boven alles.
dus geen paardenpoep op het fietspad kunnen er ook geen mensen uitglijden veiligheid voorop he?

of moeten fietsers maar iemand meenemen die vooruit loopt om onze troep op te ruimen ;-)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:26

mylittlejoy schreef:
Afbeelding

Excuseer maar dit zijn zadeltassen. Die hang je aan je zadel om je boterhammen, drinken, regenjassen en spullen voor onderweg mee te nemen op dagtochten. Geen plek voor zakken vol stront dus. En dan moet je nog maar hopen dat je snel een vuilbak tegenkomt want hier is dat wel een ramp!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:28

Dana82 schreef:
mylittlejoy schreef:
Afbeelding

Excuseer maar dit zijn zadeltassen. Die hang je aan je zadel om je boterhammen, drinken, regenjassen en spullen voor onderweg mee te nemen op dagtochten. Geen plek voor zakken vol stront dus. En dan moet je nog maar hopen dat je snel een vuilbak tegenkomt want hier is dat wel een ramp!

tja nogmaals jou probleem, Jij wilt paardrijden, dus jij zorgd voor een oplossing voor jouw paardenpoep. wilje het niet in een tas, zoek je maar wat anders.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:34

Ik zou liever een klein bedrag aan belasting betalen. Voor mij is het niet haalbaar om alles op te ruimen. Een gedeelte misschien.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:37

Ik nodig iedereen van het gemeentebestuur uit om even op mijn paard te komen zitten met poepzak om.
Dat word lachen. (Wel voor eigen risiko).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:38

Zou de gemeente dan ook gaan zeuren als je het in de eerste beste vuilnis bak propt zo zak met stront :+
Denk dat er niet veel zakken in passen :)
Misschien moet je dat met zijn allen gaan doen.
In zoveel mogelijk vuilnis bakken stront gooien.
Misschien dat ze dan eens achter de oren gaan krabben :+

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:38

hippo schreef:
Staat op pagina 2 vermeld onder mislukte uitvinding:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... olzak.html

1 -> schoon houden is een kleine bezigheid even wassen/natmaken en klaar
2 -> kan voor sommige paarden lastig zijn maar als hij leeg is kunnen ze denk ik nog gewoon zwaaien. (mijn paarden hun staarten zijn al zwaarder dan 500 gram en krijgen ze ook nog met veel kracht tegen mijn gezicht)
3 -> we leren ze veel meer dingen die ze niet leuk vinden lees Bit, Zadel, Tuig, Dus kwestie van trainen net als zadelmak maken.
4 -> Je hebt mooi en functioneel dus dat is geen argument

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:39

Nou sorry , maar ik vind zoon poep zak belachelijk , Ik weet zeker dat heel veel paarden dat eng zullen vinden als je dat achter hun kont hangt omdat het wappert .
Ook is het ook niet altijd mogelijk om van elk paard de mest op te ruimen om dat je er dan niet meer op komt .

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:40

wat ik daar strax bedoelde met vriendelijkheid en aaiende koters ; er zijn ook een heleboel mensen die het WEL ( ja, echt :j ) leuk vinden, een paard op straat.hier heb ik regelmatig fotograferende japanners, oudere mensen, die gelijk vertellen over vroeger, toen alles met paarden ging, en ouders met kinderen, die dat niet vaak van dichtbij zien, en dan ff aaien willen.maar dan word er hier in de gemeente geluisterd naar die enkele azijnpisser (ik weet wie het hier heeft doorgedrukt).ik zou weleens willen weten, hoeveel klachten er daadwerkelijk zijn.aangezien ik het in 13 jaar fietsen/wandelen nog nooit tegengekomen ben.
maar goed, zo krijg je een eenzijdig straatbeeld, met schetterende scooters en auto's (ook wel goed voor de gezondheid/ademhaling om daarachter te fietsen).
en dat profileert zich als landelijke gemeente..
maar als er nu eens wat wagens rondrijden, net als de poopscoop, voor paardenpoep. aangezien de gemeente nog steeds hondenbelasting heft, en we het zelf op moeten ruimen.ontvangen zij geld, voor iets waar ze geen kosten aan hebben, geld over zou ik zeggen, en dan gelijk 1 of 2 mensen aan werk helpen. scheelt ook weer in de WW of bijstand.iedereen tevree.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:41

Weetje mensen kunnen zich beter druk maken over hoeveel papier en rozooi der wel niet op de grond beland . Paardenpoep is naturrlijk en is binnen de kortste keren weg gerot :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:41

oh, en je mag hier geen paardenpoep in de gewone vuilnisbak, maar ook niet in de biobak gooien!