Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:45

Miracle_ schreef:
Ik vind dat er controleurs moeten komen voor mensen die hoog in de sport rijden, die ieder moment van de dag binnen kunnen komen vallen. Voldoe je niet aan wet, word je eruit geflikkerd :evaw:

Waarom alleen "hoog in de sport" ?[/quote]
Zie jij een B-ruiter dit al doen? :+
Bovendien zou het onmogelijk zijn om alle paardenhouders te controleren. Gezien de mensen in de hoge sport hier meer baat bij hebben, lijkt me dat een mooi begin..[/quote]

Ik ken ook een stal waar dit gedaan word.. en dat zijn gewoon B springen paardjes..Ik ken de mensen zelf niet , ik heb het alleen gehoord van een vriendin die daar werkt..

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:47

Jeetje mensen gaan steeds gekker doen! :(

Het liefst zou ik bij deze mensen ook even een touwtje door de mond willen doen en hun hoofd vast binden op hun borst. Kijken of ze dat ook 2 uur volhouden. Daarna krijgen ze een korte pauze en dan weer vast binden! Af en toe zijn mensen toch verschrikkelijke wezens!

Ik hoop dat deze mensen geen paarden meer in hun bezit mogen krijgen!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:51

Zinzi_jewel schreef:
soms staat er dat het als schokkend ervaren kan worden en dan valt het wel mee ...
Dit is wel te walgelijk voor woorden ..

Precies dat! :r

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:52

Gadver! Het is haast niet om aan te zien! Strotouwtjes? Come on... Als je je paarden niet kunt trainen op een normale manier, moet je maar helemaal geen paarden houden/ trainen.

Ruga

Re: Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:02

Hier iemand die zich wel ergert aan die sweat band. Ook bij 'onschuldig' gebruik. Je zal daar als paard maar altijd met een band om je nek een een gevoel van pfoe veel te warm moeten staan omdat de baas daar je vet weg wil schroeien, en dan nog alleen maar voor het mooie. Het heeft volstrekt geen nut, en het doet voor het paard NIETS, die wordt er niet beter van. Alleen de baas wordt er beter van, z'n rekening, z'n prijzenkast of wat mij betreft z'n misplaatste trots.
Valt bij mij onder paardenhouden zoals het niet moet. zoals iedere andere actie waarbij het belang van de baas voor gaat op het welzijn van het paard.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:06

Mijn god, toen ik de tekst las, dacht ik aan bit en een strakke bijzetteugel, wat al te gek voor woorden is, zeker voor uren achtereen, maar met strotouwtjes, hoe gestoord ben je dan :')

Ik hoop dat naar aanleiding van deze mishandeling ook andere sportstallen beter bekeken worden, want ik vrees dat dit geen op zichzelf staand incident is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:07

Echt verschrikkelijk... Alleen al zoiets bedenken zegt al dat er iets mis met je is.

Daarom ben ik blij dat bij ons op stal de deuren altijd open staan overdags, mensen mogen altijd mee kijken met trainingen en in de kantine gaan zitten. Mensen mogen altijd in stal kijken en op wedstrijd komen kijken. De stalhouder heeft de instelling zoals hij dit ooit in een artikel schreef op de vraag: Waarom de deuren altijd open? :
Citaat:
"Ik heb niets te verbergen. Mijn paarden zijn prachtig en de manier waarop ze gereden/aangespannen worden is evenals prachtig. Waarom zou ik zoiets verbergen voor de rest van de wereld als men hier alleen maar van kan leren? Ik ben trots op mijn werknemers die dagelijks hun best doen om mijn paarden top te verzorgen. "

KadySurkana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:15

gadver verschrikkelijk! die ogen van die paardjes-.-
je moet die eigenaren en de mensen die dat bedacht hebben zelf een zo vastbinden!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:18

Ik zeg, zoek de verschillen!!!!!!

Heerlijk die Nederlandse Dressuur!!!!! (ja mensen dit zijn gewoon onder TOPPERS!!!! v Grunsven en Gal!! Hoe bereik ik de wereldtop?? Door 'totale controle' (waarvan je paard de dupe is, uiteraard.....) en we doen gewoon gezellig mee, en waarom? Omdat het kan :) :) goed hoor Holland!)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-02-12 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:22

xmarliez schreef:
Tja... dit mag niet maar bijna heel Nederland rijdt hun paard zo iedere dag minimaal 1 uur en vaak nog wel meer dus ik zie niet in waarom al die mensen dit dan gruwelijk vinden???
(buiten het feit dat dit natuurlijk walgelijk is maarja dat is LDR/rollkur ook en mensen vinden het toch een 'juiste' manier van trainen...)

Je haalt me de woorden uit de mond :j

Natuurlijk is dit verschrikkelijk, en ja twee bitten snijden wat minder in de mond als een een touwtje, maar ja het is toch iets wat veel mensen niet willen inzien. Helaas. Iedere minuut in die houding is teveel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:24

ik voel een brok in me keel Y;(

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:27

Citaat:
Heerlijk die Nederlandse Dressuur!!!!! (ja mensen dit zijn gewoon onder TOPPERS!!!! v Grunsven en Gal!! Hoe bereik ik de wereldtop?? Door 'totale controle' (waarvan je paard de dupe is, uiteraard.....) en we doen gewoon gezellig mee, en waarom? Omdat het kan goed hoor Holland!)

Ik keur het van de toppers niet goed. Maar een touwtje is toch nog net wat barbaarser... En die pony;'s stonden 2 UUR lang zo, de paarden van de toppers niet.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:35

randie schreef:
Citaat:
Heerlijk die Nederlandse Dressuur!!!!! (ja mensen dit zijn gewoon onder TOPPERS!!!! v Grunsven en Gal!! Hoe bereik ik de wereldtop?? Door 'totale controle' (waarvan je paard de dupe is, uiteraard.....) en we doen gewoon gezellig mee, en waarom? Omdat het kan goed hoor Holland!)

Ik keur het van de toppers niet goed. Maar een touwtje is toch nog net wat barbaarser... En die pony;'s stonden 2 UUR lang zo, de paarden van de toppers niet.

Ik zou ook wel in sprookjes willen geloven, dan was mijn leven een stuk mooier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:36

xmarliez schreef:

:') Die foto van Totilas is vlak na het groeten genomen. Dan krult hij altijd uit zichzelf op.
Fijn altijd die momentopnames.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:37

Cayenne schreef:
xmarliez schreef:

:') Die foto van Totilas is vlak na het groeten genomen. Dan krult hij altijd uit zichzelf op.

Goed van achter naar voren gereden paard toch? Of moest rijden nou van voor naar achter? Als mijn paard zich zo toont in stilstand dan ga ik van het laatste uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:39

Maar goed, iedereen weet toch dat er zat dingen met (wedstrijd) paarden gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:40

stef schreef:
Maar goed, iedereen weet toch dat er zat dingen met (wedstrijd) paarden gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen?

Jazeker. Maar als dan zoiets boven water komt is dat nog wel schokkend.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:41

xmarliez schreef:
Cayenne schreef:

Goed van achter naar voren gereden paard toch? Of moest rijden nou van voor naar achter? Als mijn paard zich zo toont in stilstand dan ga ik van het laatste uit.

Het verschil zou zijn: doet het paard dit spontaan omdat hij stilstaat dan hangt de teugel in een boogje of de hand van de ruiter zou een stuk naar achteren gaan. Maarja ik ben natuurlijk geen "topper".

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:48

Vreselijk!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:50

Giolli schreef:
stef schreef:

Maar waarom dan? Ik weet walgelijke methodes die bij gangenpaarden toegepast worden. Ik heb er geen nieuwsbericht voor nodig om dat schokkend te vinden. Zonder nieuwsbericht gebeurt het nl ook.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:52

stef schreef:
Giolli schreef:

Maar waarom dan? Ik weet walgelijke methodes die bij gangenpaarden toegepast worden. Ik heb er geen nieuwsbericht voor nodig om dat schokkend te vinden. Zonder nieuwsbericht gebeurt het nl ook.

Begrijp jou punt wel, maar aangezien dit nu naar voren wordt gebracht, incl. foto's is dat ineens heel schokkend, Ik weet bijvoorbeeld best dat er nog meer gruwelijke dingen aan de hand zijn, maar zolang je er niet mee geconfronteerd word denk je daar niet over na. (Tenminste... In een gezonde vorm van).
Maar nu er ineens foto's opduiken, roept iedereen dat het zo erg is... Tja.. zo gaat dat... Op bokt, en in de werkelijkheid.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:54

Cayenne schreef:
xmarliez schreef:

Amen.

3 x mijn getypte stukje weggehaald omdat ik het niet goed onder woorden kan brengen maar ik vind het zo zielig dat de Nederlandse dressuurtop steeds weer door mensen op deze manier onderuitgehaald word.
Je kunt dit toch niet met elkaar vergelijken *zucht*
Laatst bijgewerkt door Ibalia op 24-02-12 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:55

Waarom wordt LDR hier nou weer aangehaald ? Ook geen manier , maar daar verschillen helaas de menigen nog over . Omdat LDR helaas goedgekeurd wordt , mag je ook n scherp pakkentouwtje in je paard zijn mond doen en vervolgens zo strak zetten dat zijn hele onderkaak beschadigd en littekens heeft ...
Die paarden uren vastbinden met een touwtje in hun mond is ZEER ZEKER geen manier , en daar gaat dit topic nu over !!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:01

Pfff...wat een kwellerij en het ergste is dat er nog mensen zijn die het gaan nadoen.
Daarom vind ik het eigenlijk heel onhandig dat er zo expliciet beeldmateriaal bij is.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:03

Kijk nou eens naar de foto's, zien jullie geen overeenkomst??
Een touwtje maakt littekens maar bitten die verkeerd gebruikt worden ook, alleen binnenmonds maar ach wat je niet ziet is er ook niet, toch???
Laten we vooral de feiten niet onder ogen komen......