Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:18

_San87_ schreef:
Doma_clasica schreef:
Zo te zien rijdt Rath alle paarden op de kop(te diep) en in een zijgang. Toch wel overal minimaal een schouderbinnenwaarts. Ik vind dat het er echt nog niet fijn uitziet.
ik gok zomaar dat wanneer hij een paard met het neusje voor de loodlijn en niet in een zijgang rijdt, hij er geen controle over heeft.
Ben er niet van gecharmeerd. :n

Wat moet er dan nog heel veel beter, volgens jou?

Bijvoorbeeld het paard recht gericht voor te stellen zonder dat het hoofd in de krul getrokken wordt. Ik zie dit bij Rath geen enkel moment gebeuren.
De paarden die hij rijdt worden allemaal met overdreven veel stellinggereden en in de krul voorgesteld.
Laatst bijgewerkt door Doma_clasica op 13-02-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:18

Een verbetering in één week - dat kan inderdaad niet, zeker als je de voorgeschiedenis in acht neemt.
Als MR daartoe in staat zou zijn, wat heeft hij dan het hele afgelopen jaar zitten klungelen?
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 13-02-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tweetyj

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:19

Vergeleken met vorige week is dit een verbetering, alles op zijn tijd zou ik zeggen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:22

Ik vind het geheel er eigenlijk veel relaxeder uitzien nu Totilas een iets normaler voorbeen toont en niet meer als een soort hackney door de baan gaat. Ik zou hem ook met iets meer ruimte van voren willen zien, maar dat is dat beest niet zo gewend, gok ik :D

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:23

Jannepauli schreef:
Een verbetering in één week - dat kan inderdaad niet, zeker als je de voorgeschiedenis in acht neemt.
Als MR daartoe in staat zou zijn, wat heeft hij dan het hele afgelopen jaar zitten klungelen?

Ik weet het niet hoor, maar je zou als je de reacties op dit forum leest haast denken dat mensen nooit op een paardenrug zitten.

Het gebeurd weleens dat een paard overfris is en dat je je proef naar de knoppen helpt. Dat gebeurd zelfs in de topsport. Kun je hem thuis super eraan hebben staan, maar door omstandigheden raak je de controle kwijt.

Lijkt mij dat iedere sportruiter dat soort dingen wel weet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:23

Doma_clasica schreef:
_San87_ schreef:

Wat moet er dan nog heel veel beter, volgens jou?

Bijvoorbeeld het paard recht gericht voor te stellen zonder dat het hoofd in de krul getrokken wordt. Ik zie dit bij Rath geen enkel moment gebeuren.
De paarden die hij rijdt worden allemaal met overdreven veel stellinggereden en in de krul voorgesteld.

Hij rijdt anders keurig netjes recht over de middenlijn, sowieso laat hij ook mooie rechte lijnen zien, dat SB is volgens mij vooral om de ontspanning en rust te behouden, dit doe ik ook met mijn paard als hij heet in de donder wordt. Toot loopt diep ja, maar imo niet naar het extreme. Dus als dat alles is...

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:25

_San87_ schreef:
Doma_clasica schreef:

Hij rijdt anders keurig netjes recht over de middenlijn, sowieso laat hij ook mooie rechte lijnen zien, dat SB is volgens mij vooral om de ontspanning en rust te behouden, dit doe ik ook met mijn paard als hij heet in de donder wordt. Toot loopt diep ja, maar imo niet naar het extreme. Dus als dat alles is...

Ik denk dat je nog niet weet wat rechtgerichtheid is. ;)

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:27

Super voor hem dat het beter ging!!! Hopelijk blijft het goed gaan en zien we ze snel in de ring!!
Het zou zonde zijn als we toot niet meer zien. Het blijft een mooi paard.

De druk ligt zo hoog voor hem, zijn familie, duitseland en vooral van NL. Het is denk ik een kwestie van tijd, toot was zo gewend aan gal en andersom. Als je zelf een nieuwe paard hebt moet je ook aan elkaar wennen.
Het is jammer dat toot verkocht is, maar zo gaat dat helaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:27

Doma_clasica schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk dat je nog niet weet wat rechtgerichtheid is. ;)

Nee, ik zal idd wel niet weten wat dat is.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:33

verography schreef:
Uhm de video doet het hier niet. Jammer, ben heel benieuwd naar het plaatje.

Edit: Filmpje gezien. Stukken beter. De spanning zie ik niet zo zeer meer in Totilas, maar nog wel in Rath. Maar het ziet er echt veel beter uit. Ik vind dat Totalis echt wel weer swung laat zien. Alsof het hem allemaal zo makkelijke afgaat. Nog wel vind ik Rath heel voorzichtig rijden. De uitgestrekte draf is nog niet echt uitgestrekt maar heel gecontroleerd meer een soort van versnelling. Ook vind ik Totilas echt nog te diep lopen. Zelfs in de stap bleef hij naar de grond kijken. Groot aandachtspunt denk ik zo.

Als Rath weer gaat durven denk ik dat het echt nog wel een mooi plaatje word.

Helemaal mee eens. Ik gun het die jongen wel, hij wil ook alleen maar het beste laten zien. Dat hij zo'n paard krijgt aangeboden door schokemole kan hij ook niks aan doen. Moet hij dan weigeren te lezen aan deze reacties?
Ik hoop dat hij er veel van kan leren en een mooie combinatie mag worden, we vergeten even dat Edward al ongeveer 4 jaar met Totilas reed. Rath moet nu zomaar wat kunnen laten zien en zijn ervaring is nou eenmaal nog niet grandioos.
Veel respect van mijn kant voor een jongen in dit plaatje!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:35

duidelijk beter voorbereid , rustiger en meer ontspannen dan de vorige keer.. :j
Maar ik blijf erbij dat deze combi niet bij elkaar past...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:37

He fijn dat het beter blijkt te gaan, kan het filmpje helaas nog niet zien.
(dat ga ik zekers vanavond doen)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:48

Ineke_Britt schreef:
En nog kan die jongen het niet goed doen, ben benieuwd wat half bokt doet als ze zo'n kans zouden krijgen (en dan nog maar afwachten of diegene wel een beetje kan sturen).

En daarbij zullen er maar weinig zijn die voor dat bedrag hun paard niet verkopen, oja dat bedrag word natuurlljk ook niet geboden.

Ik hoop voor Rath dat hij mooie prijzen mag winnen.

Ik denk als je half bokt op een paard als totilas zet, dat de ene helft er niet heel afkomt, laat staan dat ze hem op deze manier de baan rond krijgen.
Ik blijf het ook apart vinden hoe mensen negatief kunnen blijven hangen in een bepaald standpunt.
Ik vind dit niet slecht gereden en na alle kritiek doe ik hem dit niet na. Het zal een flinke boost voor zn zelfvertrouwen zijn dit. Dit zal ook wel niet echt een verbetering zijn, maar beter gezegd hun huidige niveau en vorige week ging het gewoon niet helemaal top, deels door spanning en enthousiasme, dat je je voor een heel publiek op die manier nog eens moet bewijzen, dat maakt het er niet beter op.

Ik ben wel benieuwd naar meer van dit duo.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:52

Ik ben het er absoluut mee eens dat dit optreden een stuk beter was dan het vorige optreden in Vechta,
Maar toch vind ik dat ook dit beeld nog een enorm verschil is met hoe hij liep onder Edward.
Alles leek toen gewoon vanzelf te gaan, vloeiend en niet te gespannen.
Hier wil hij toch ontploffen elke keer als mensen applaudiseren en ik vind het gehele beeld gewoon veel minder vloeiend.

Neemt niet weg dat ik het mooi vind dat dit optreden beter was, ik hoop dat deze combinatie nog meer gaat verbeteren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:53

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om met respect en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.
Bedankt alvast.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:01

Idd stukken beter als het vorige optreden!
Respect voor hem, ik zou het niet kunnen met zo'n mega druk na het vorige optreden een week later weer verschijnen.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:16

Nounou, Rath-aanhangers, de reacties over EG mogen ook wel een tikkie minder. Het is zonde als jullie je gaan verlagen tot het afkraak-niveau. >;)

Eindelijk een filmpje waarbij hij Totilas wél goed voor elkaar heeft. *\o/*

horseyfries

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:22

Ben het met Janne Pauli eens, het is apart dat de neergaande lijn nu ineens in één week opgelost zou zijn.
Vorige week had hij nog een groot tongprobleem, nu niet meer? Ik denk dan persoonlijk dat er een bepaalde mevrouw een pantykous zal missen.... ;)

Maar dit is in ieder geval een stuk prettiger om naar te kijken, het is geen twee-eenheid, maar je ziet bij vlagen, vooral in de tweede piaffe, hoe waanzinnig goed Totilas is, en dat maakt me als liefhebber dan toch weer een beetje blij. Blijf erbij dat het paard bij Edward een stuk relaxter was, als hij de teugels losgooide bij applaus ging Totilas niet op de loop....

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:22

Dit filmpje ziet er inderdaad al stukken beter uit. Maar wat ik nou zo raar vind is dat een paard met zoveel wedstrijdervaring schrikt van het kleine beetje applaus dat tussendoor klinkt. Je zou toch denken dat hij
daar zo langzamerhand aan gewend zou zijn.
Misschien ook nog maar eens een beetje aan schriktraining doen? Wie weet geeft dat zelfs meer ontspanning tijdens de hele proef, bij ruiter en paard.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:23

Het is BETER dan vorige week ja, maar om het nou een mooi plaatje te noemen...
Een paard met de kin op de borst die om de pas een flinke trap van de spoortjes krijgt. Niet mijn idee van prettig proefje rijden, niet voor de ruiter en niet voor het paard.
GTST kan een voorbeeld nemen aan deze drama soap.
Laat die beste man toch een ander paard kopen, dan is voor hem de stress eraf en zal het hem vast een stuk beter vergaan zonder continu de grond ingeboord te worden.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:25

manex schreef:
Dit filmpje ziet er inderdaad al stukken beter uit. Maar wat ik nou zo raar vind is dat een paard met zoveel wedstrijdervaring schrikt van het kleine beetje applaus dat tussendoor klinkt. Je zou toch denken dat hij
Misschien ook nog maar eens een beetje aan schriktraining doen? Wie weet geeft dat zelfs meer ontspanning tijdens de hele proef, bij ruiter en paard.

Dat hij schrikt van het applaus komt door de spanning, kijk maar eens naar filmpjes van Gal en Totilas, daar schrikt hij nooit, ook niet als hij lange teugel krijgt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:26

WM_ schreef:
Het is BETER dan vorige week ja, maar om het nou een mooi plaatje te noemen...
Een paard met de kin op de borst die om de pas een flinke trap van de spoortjes krijgt. Niet mijn idee van prettig proefje rijden, niet voor de ruiter en niet voor het paard.
GTST kan een voorbeeld nemen aan deze drama soap.
Laat die beste man toch een ander paard kopen, dan is voor hem de stress eraf en zal het hem vast een stuk beter vergaan zonder continu de grond ingeboord te worden.

Om de pas een flinke trap... MAR zijn benen zijn zo lang dat die spoor Toot niet eens raakt :+.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:27

Wanneer houdt het nu eens op met steeds de 2 ruiters met elkaar te vergelijken!!! Zo liep hij onder EG en nu loopt hij zo onder Rath!!!
Totilas en Rath moeten het nu met z`n tweeën doen.
Ziet er gelukkig al weer beter uit voor die 2.
Was al bang dat we totilas niet weer in de ring zouden zien.
Hoop dat het van nu af aan beter gaat met die 2.En dat we weer mogen genieten van dit mooie zwarte paard.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:29

maaike_lotte schreef:
manex schreef:

Dat hij schrikt van het applaus komt door de spanning, kijk maar eens naar filmpjes van Gal en Totilas, daar schrikt hij nooit, ook niet als hij lange teugel krijgt.

Ik zie hem hier toch echt schrikken hoor met Gal ;)

Niet dat het me wat uitmaakt of en bij wie 'ie schrikt, maar het is niet helemaal eerlijk om te zeggen dat 'ie bij Gal nooit schrok terwijl dat niet waar is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:31

Ik wil ook graag even een reactie geven op het optreden van MAR en fürst romancier. Ik denk dat dit wel een heel fijn paard is wat ook zéker goed kan lopen, maar wat mij betreft mogen de Duitsers (en dan bedoel ik vooral het volk wat op youtube e.d. reacties plaatst) nu écht wel ophouden met zeuren met de zogenaamde mishandelende trainingsmethode van de Nederlanders. Ik zie op sommige momenten namelijk dat Matthias ook aardig een handje heeft van geen gelul trek dat paard in de krul. Dan werkt hij hem met zijn hand erg terug en waar ik Totilas al achter de ll vond lopen, vind ik dat bij dit paard helemaal (heb het filmpje niet helemaal uitgekeken trouwens).

Om ontopic te blijven: fijn dat dit optreden beter was, maar dat heb ik al gezegd :D