Terugkomst show met duikende paarden *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:34

aan de ene kant denk ik van kennelijk heeft dat paard toch zo'n vertrouwen om in het diepe te springen, hij lijkt het ook niet eng of vervelenjd te vinden, maar nee, ik zou het geen goede zaak vinden als dit evenement terug komt. Het is wachten tot het een keer fout gaat.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:50

hoe kunnen ze dit die beesten aandoen..bizar voor woorden,

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:53

Toydoll schreef:
Apart gezicht, zo'n paard wat het water in 'duikt'...

Tja, ergens denk ik wel, dit kan ook wel alleen weer in Amerika :P

Maar dierenmishandeling? Denk je nu werkelijk dat een paard rijden, 'natuurlijk' is? Iedereen die op een paard zit dwingt zijn paard dagelijks om dingen te doen die hij liever niet doet. Weet je wel wat een pijn een bit veroorzaakt, zweep, sporen? Of wat een rugpijn veel paarden hebben zonder dat wij het weten en ze als ongehoorzaam worden aangemerkt?

Ik weet wel dat paarden, in het wild, in uiterste situatie in water springen, soms van hoogtes. Als je ze gewoon vertrouwt maakt met het springen, zullen ze er niet bang voor zijn en er dus eigenlijk ook helemaal geen vervelende ervaring van maken. Niet meer of minder dan dat ze over oxers moeten springen. En je hebt met springen ook paarden die er wel 'aanleg' voor hebben qua karakter en welke niet, dat zal hier ook wel gelden. Paard wat op zijn kant valt zullen ze niet meer inzetten, gevaarlijk ook voor de 'ruiter'.

Ik vind het geen fijn gezicht, van mij mag het verboden blijven, maar zie ook geen paard/pony die nou echt 'lijdt' en vind dat de meeste reacties erg overdreven zijn.

tja daar heb je ook wel een punt.. ik doe mijn paarden zelf de keus geven of ze hard willen werken of niet.. mijn merrie rijd ik op mijn pinken met lange teugels en loopt zelf aan de teugel sierlijk door de bak.. mijn ruin is eigenwijs en wil alleen maar rennen, prima toch dan ren je de hele tijd.. maar met dat water hm.. ik weet niet precies hoe ik erover moet denken.. wat er vaker gezegd is wat voor training zit hier achter?

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:54

jorretje schreef:
aan de ene kant denk ik van kennelijk heeft dat paard toch zo'n vertrouwen om in het diepe te springen, hij lijkt het ook niet eng of vervelenjd te vinden, maar nee, ik zou het geen goede zaak vinden als dit evenement terug komt. Het is wachten tot het een keer fout gaat.

hij kijkt niet vrolijk als die eindelijk op de kant staat..

Sneeuw88

Re: Terugkomst show met duikende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:32

Dit is toch absurd. Ik zit er met open mond naar te kijken, wie verzint in vredesnaam zoiets.

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:22

Ik zit met kippevel te kijken, wat erg zeg. Dat mensen dit zelf willen doen prima, maar doe dat dan zonder paard. Die vertrouwd op z'n "baasje" en in mijn optiek maakt de mens nu misbruik van het vertrouwen van een dier, voor eigen plezier. Misselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:28

Van waaruit is dit eigenlijk ontstaan?
Kan me niet voorstellen dat iemand op een dag dacht 'he leuk idee ik laat paard+mens in een bak water springen en ga er geld voor vragen :)* '

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:30

Kaus schreef:
Hier staat dat dus wat ik bedoelde met dat evenwicht.
http://www.goeievraag.nl/vraag/verdrinkt-paard.237928

Ik zie dat paard toch wel helemaal onderwater gaan ook met zijn oren.
Hoe kan ie er dan nog gewoon uitlopen?

Ik denk dat ze dan watjes of iets dergelijks in zijn oren hebben gestopt.

En als je naar het filmpje kjkt, lijkt het paard het eigenlijk wel leuk te vinden... hij stapt zo volijk het platform op enzo. Al blijf ik het een vreemd gezicht vinden, en ik vraag me echt af hoe ze ooit op dit idee gekomen zijn? 8)7 Bizar!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:31

Vreselijk en afschuwelijk, afschaffen die onzin.

Laat ze maar poppen lekker in t water vallen.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:35

Ik vind het geen bal aan, sorry. Buiten dat het misschien niet leuk vor het paard is. Paard zal er wel in getraind zijn...

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:55

Toydoll schreef:
Apart gezicht, zo'n paard wat het water in 'duikt'...

Tja, ergens denk ik wel, dit kan ook wel alleen weer in Amerika :P

Maar dierenmishandeling? Denk je nu werkelijk dat een paard rijden, 'natuurlijk' is? Iedereen die op een paard zit dwingt zijn paard dagelijks om dingen te doen die hij liever niet doet. Weet je wel wat een pijn een bit veroorzaakt, zweep, sporen? Of wat een rugpijn veel paarden hebben zonder dat wij het weten en ze als ongehoorzaam worden aangemerkt?

Ik weet wel dat paarden, in het wild, in uiterste situatie in water springen, soms van hoogtes. Als je ze gewoon vertrouwt maakt met het springen, zullen ze er niet bang voor zijn en er dus eigenlijk ook helemaal geen vervelende ervaring van maken. Niet meer of minder dan dat ze over oxers moeten springen. En je hebt met springen ook paarden die er wel 'aanleg' voor hebben qua karakter en welke niet, dat zal hier ook wel gelden. Paard wat op zijn kant valt zullen ze niet meer inzetten, gevaarlijk ook voor de 'ruiter'.

Ik vind het geen fijn gezicht, van mij mag het verboden blijven, maar zie ook geen paard/pony die nou echt 'lijdt' en vind dat de meeste reacties erg overdreven zijn.

Amen _/-\o_
Als ik over de middelen had beschikt om dit tot uitvoer te kunnen brengen, had ik absoluut geprobeerd of ik een paard dmv tricktraining (en langzaam opbouwen van de hoogte uiteraard) dit had kunnen laten doen. Pas dan weet je of een paard het echt vervelend vindt, pas als er bewijzen zijn dat dit zonder dwang tot uitvoer is gebracht en een paard zich doormiddel van beloning over laten halen.
Ik vind het paard er op het filmpje ook niet angstig of onrustig uitzien.. en er gebeuren heeeeel veel dingen onder dwang, dus ik vind het kortzichtig om dit daarop af te schrijven.. Ook van mij hoeft het niet.. als ik naar hoogte kijk krijg ik al kriebels, maar dat krijg ik ook als een mens die hoogte springt.
Daarnaast zijn er veel meer andere (geaccepteerde) onderdelen van de paardensport die ik ook liever niet zou zien :Y)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:37

vreselijk, mijn maag draait er van om

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:47

Moderatoropmerking:
Berichten over de petitie verwijderd, die zijn alleen toegestaan op het forum [LN] Links
Verder is het logisch dat dit topic emoties oproept maar ik wil jullie toch vragen om een beetje respectvol te blijven reageren.

samanthaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:47

ziek dit...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:13

Dit is een aantal jaar terug ook al eens op bokt geweest... nu weer! echt walgelijk.. Dit kan toch niet.. Mensen die dit toejuigen, dikke FOEI!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:42

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:16

Bravura schreef:
Kennelijk gebeurt het al weer, of nog steeds.... ziet er erg recent uit: http://www.thedivinghorse.com/about-horse-diving.html

Ziet er toch netjes uit, site en uitleg.

Ik vind de reacties ook wat overtrokken. Het zou kunnen dat het fout getraind wordt, maar dat is niet aan het paard te zien hier. Ik vind het een mooie stunt, zeker zoals die op bovenstaande site uitgelegd wordt :-) . Ik hoop maar dat het paard het ook wat vind. 12 meter vind ik wel erg veel, dat is misschien te. Veel meer risico op omklappen denk ik. Het moet maar een keer fout gaan van zo hoog. Maar lager vind ik wel spectaculair.
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=nNHPqutWDZc

Moest ook gelijk aan de film denken :-) .

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:49

Afschuwelijk ik ga hem ook tekenen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:09

Ik schrik ervan dat er Bokkers zijn die dit durven te vergelijken met gewoon paardrijden.
Daar draait mijn maag van om.

Ik zou zeggen Google er eens flink op!

Ik zou hier voor mijn opleiding een verslag over schrijven, maar de beelden en dingen die ik tegenkwam vond ik te schokkend en heb toen besloten een ander onderwerp te kiezen voor mijn presentatie. Echt walgelijk dit.

De paarden worden zeker weten wel gedwongen, net zo lang tot het routine is en ze het uit zichzelf doen.
Paard heeft er echt geen vrede mee maar doet wat van hem gevraagd word..
Terug kunnen ze niet, terug weg word iei afgesloten, en het platform bovenaan is te klein om te kunnen keren en weer de trap af te lopen.
Paarden willen niet springen, maar worden net zo lang over de zeik geholpen tot ze geen andere uitweg meer zien.

Er is er ook wel eens eentje naast gesprongen. Of tijdens de duik gaan tollen waardoor de smak ook niet overleefd werd.
En kan nog een paar hele nare voorbeelden noemen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:39

Kan me inderdaad wel voorstellen dat er vanop ferme hoogte flink wat kan misgaan. Maar zoals in dat filmpje dat ik hierboven postte, vind ik het wel nog kunnen en best indrukwekkend. 12 meter is wel zwaar overdreven, maar dat maag-omkeer-gevoel heb ik ook bij sommige ruiters dus wat dat betreft... Tè moet nooit gepromoot worden he, al helemaal niet voor de show ;-) .

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:49

WTF is dit? Valt bij mij niet onder sport of amusement, eerder mishandeling! Wat is het volgende, lange- afstand-gooien met katten? Tennissen met een hamster ipv een tennisbal? :n

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:53

Dat je een paard dit kan leren wil ik best geloven. Ik heb zelf immers een paard gehad wat zo gek op water was dat het wel een labrador leek. En dat je dan een keer voor een speciale gelegenheid dat laat zien. Daar kan ik ook nog wel mee leven. Het probleem met dit soort dingen is: als je zo'n gek hebt gevonden en "opgeleid" dan moet die elke dag een aantal keer naar beneden en dat vind ik dus helemaal niks.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:55

Ik word hier niet koud van, hoor..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:29