"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:12

dakpan schreef:
Amalarab schreef:
de DB/DP is dus rijkelijk laat eigenlijk?

Daar sta ik dus zo van te kijken. Lees hier verschillende berichten dat deze situatie al heel wat jaar aan de hand is en er is nooit ingegrepen? Ik heb altijd begrepen dat de DB echt wel bevoegd was/is om in te grijpen. Dat ze het niet binnen een week geregeld hebben, snap ik, maar zoals ik het nu lees hebben ze er 30 jr lang de tijd voor gehad.

dan zouden we dus wel blij moeten zijn met de dierenpolitie....die krijgt in een betrekkelijke korte tijd voor elkaar wat de dierenbescherming nog niet in 30 jaar is gelukt

Breghje

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:14

Ik ga zo even alles doorlezen, maar ik ken de betreffende situatie en daar had al jaaaaren geleden ingegrepen moeten worden. Echt echt echt niet onterecht dat daar nu eindelijk iets aan gedaan wordt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:24

Inoterry schreef:
turtlelito schreef:
Denk dat het een combinatie van onwetendheid en ouderdom is die de situatie van niet ideaal naar bijna onhoudbaar heeft laten opschuiven.......

Hij was 24 jaar geleden al een vaste klant van de DB, en heeft al diverse waarschuwingen gehad. Onwetendheid gaat er bij mij echt niet in :n .

Maar wel fijn om te lezen dat 2 van de paarden nu in goede handen zijn :)

Hij vondt het zelfs prima dat een oud stalgenootje van mij dat daar al jaaaren kwam om te redden wat er te redden viel de paarden zelf uit haar eigen zak voerde, scheelde hem weer geld.... Dus hoezoooo het beste met zijn paarden voor? Nee, daar mogen alle dieren van het erf af, met de mededeling dat ie nooit meer een dier mag hebben. Niks medelijden mee. Met de dieren ja, maar met hem? Neu echt niet.

Suze, super dat ze bij jullie opgevangen zijn, let je op dat ie ze niet stiekem terug komt halen?? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:29

Ik denk dat dat oud stalgenootje ons stalmeisje is diaan?
Vlgs mij is het de bedoeling dat 1 van de 2 paarden bij haar blijft.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:47

Zou zo maar eens kunnen dat het klopt wat je zegt Suu :D Zou wel heel erg lief van haar zijn als ze één van die paarden overneemt, ben zo maar benieuwd naar de naam van dat dier, mag via pb, maar begint met een A? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:55

Dat is correct :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:29

Wat geweldig voor haar!! Heef ze eíndelijk haar A!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:38

Breghje schreef:
Wat geweldig voor haar!! Heef ze eíndelijk haar A!

Leuk! Klinkt zelfs een beetje als een ouderwets Pennyverhaal... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:40

Dat is het ook best wel randalinpony :j

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:45

Absoluut Randalinpony, dit is echt een heel erg gelukkige afloop voor poown A.

"Meisje krijg na jarenlang vechten voor leven van poown hem eindelijk in haar bezit"

:D

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:22

Is dat de poown die in dat donkere stalletje stond? (ben niet nieuwsgierig hoor.. :o )
Maar fijn om te lezen dat ze daar weg zijn..

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:39

hoe komen mensen erbij dat de opgevangen paarden in een geheime opslag komen en daar verder verwaarloosd worden?
want ik lees nu al 2 berichten over dat de paardjes gewoon op pension/maneges worden opgevangen.
ik ben een beetje verbaasd over de negatieve houding tegenover de dierenpolitie.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:03

@plientjedres: de paarden die bij mijn paardje op stal staan zijn verplaatst door hun eigenaren (stonden op het land bij de man in kwestie). Daar wordt op dit moment dus gewoon pensiongeld voor betaald en dit is niet via de DB of dierenpolitie geregeld. Of de andere paarden voordat ze inbeslag zouden worden genomen verplaatst zijn weet ik niet..........

Denk ook dat deze twee niet de schrijnendste gevallen waren hoor, zelfs hun hoeven waren ok (ze stonden ook nog niet heel erg lang ter plekke).

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:05

Maar die waren dus ook niet van die man...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:09

geerke schreef:
dan zouden we dus wel blij moeten zijn met de dierenpolitie....die krijgt in een betrekkelijke korte tijd voor elkaar wat de dierenbescherming nog niet in 30 jaar is gelukt

Daar heb je helemaal gelijk in.
Zij hebben gewoon veel meer mogelijkheden.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:58

inderdaad bij ons is vandaag de dierenpolitie ook geweest (op asiel), ze zijn echt toppie en gingen zelfs nog even kijken hoe het met de honden was van een vorige zaak +:)+

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:02

geerke schreef:

Ben ik in ieder geval wel. Zeker voor deze gevallen. Ik vind het echt tijd geworden dat er in Nederland is wat pittiger word ingegrepen mbt dierenwelzijn. In ieder geval sneller; als ik in die uitzending hoor dat die inspecteur brabant, zeeland en nog een stuk van zuid-holland onder zijn hoede heeft.... dan mag er van mij op iedere straathoek dierenpolitie zijn.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:08

Misschien is er een heerlijk penny meisje, of meerdere die meneer kunnen helpen bij de verzorging van zijn paardjes?
Er moet toch een oplossing voor zijn, dit is erg droevig voor zowel de paarden en deze man.
Actie op touw zetten dmv Sbs6???

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:14

YSB, heb je het topic gelezen? er zijn meerdere meiden geweeest die voer uit eigen zak betaalden, Maar als deze man structureel bij zijn "ouderwetse" en "eigenwijze" houding niet veranderd.

Hij heeft de kans gehad om basis dingen te veranderen (rotzooi weg, paarden water en niet beschimmeld kuil neerleggen) dit heeft hij NIET gedaan. Hij had hier dus ruim een week de tijd voor. Hier gaan penny meisjes niet een verschil uit maken.
Dit speelt niet een paar maanden, dit speelt al jaaaaaren!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:28

Ik denk dat ze die man moeten helpen, in plaats van zn dieren afnemen! Hij houd wel degelijk van zn diertjes, waarom bieden ze hem niet gewoon hulp aan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:03

Stagediver schreef:
Ik denk dat ze die man moeten helpen, in plaats van zn dieren afnemen! Hij houd wel degelijk van zn diertjes, waarom bieden ze hem niet gewoon hulp aan.

Zou even heel het topic lezen. :) Iemand kan zeker geholpen worden, maar dan moeten ze ook zelf wíllen. En deze man wíl persé niet geholpen worden, die heeft alleen maar jarenlang geprofiteerd dat anderen uit hun eigen zak de dieren waar hij verantwoordelijk voor is hebben gevoerd en geholpen. Soms moet iemand gewoon geen dieren meer mogen houden uit bescherming voor diezelfde dieren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:46

Stagediver schreef:

hou toch op....lees inderdaad even voordat je lukraak wat opschrijft.
Het gaat daar al 30 jaar niet goed,en jij gaat even met een goed gesprek met een kopje thee hem uitleggen hoe het wel moet? :?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:30

Ik denk dat 'vertellen hoe het moet' niet werkt, maar ik heb het idee dat echt actief iets aanpakken en láten zien dat het écht een verbetering is (dus net zoiets als wat die tv programma's doen met die lui die alles verzamelen; intensief begeleiden en resultaten kunnen laten zien) wel kan werken.
Vaak weten ze ook niet waar ze moeten beginnen lijkt wel: "het gaat toch goed zo?"

Ik spreek uit eigen ervaring in die zin, dat ik soms ook het overzicht kwijtraak in situaties.

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:00

Tja heb het filpje net bekeken...
Volgens mij geeft die man wel echt om zijn dieren.
Maar kan hij het gewoon niet meer aan of heeft te weinig geld.
Ik heb medelijden met die man maar meer met zijn paarden...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:06

Pleunie schreef:
Tja heb het filpje net bekeken...
Volgens mij geeft die man wel echt om zijn dieren.
Maar kan hij het gewoon niet meer aan of heeft te weinig geld.
Ik heb medelijden met die man maar meer met zijn paarden...

het gaat al 30 jaar niet goed daar :z