Totilas' eerste publieke optreden na EK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:42

CaroLawson schreef:
Ik vraag me eigelijk wel af wat er achter de gesloten deuren is gebeurd.. :=

Ik denk dat ze hem aan de longe even uit hebben laten razen. Van meppen met de zweep wordt dat paard echt niet relaxter. Ze zijn niet achterlijk.

Featherlight

Ja, weet ik, was maar een grapje :P

Tweetyj

Edward kan er vrij weinig aan doen :n

Look_at_Me

Het eerste wat me te binnen schoot toen ik de eerste rondjes zag: Dit is Totilas?
Totilas is hier totaal niet de Totilas die hij altijd was. En je ziet het gewoon waar het door komt: MAR en Totilas zijn gewoon geen combinatie. Hoe Edward met Totilas al een echte eenheid op welk moment dan ook zich toonde, ja dat was echt een eenheid. De combinatie van Totilas en MAR is geen eenheid, en dat is gewoon hartstikke sneu voor die jongen. Maar als je kijkt hoe Totilas gewoon echt kon gaan showen op een hengstenshow met Edward, hierbij gooiden ze gewoon nog een schepje boven hun proeven op en iedereen zat met grote ogen te kijken. Hoe vaak je ze ook zag, je was altijd stil door dat paard. En je zag ze nog altijd groeien en groeien (verbeteren en verbeteren), ookal had je het idee dat het niet beter kon dan kwam er toch nog iets wat toch weer perfecter ging.
Dat hij verkocht is moest gewoon, je kan niet anders wanneer je zo'n bod krijgt. En het is een super kans geweest voor MAR, vandaar dat ik me ook altijd niet heb bemoeid met de discussie. Je moet hem tijd gunnen om te wennen aan zo'n paard, en als je het durft om Totilas te gaan rijden kan je bijna alleen maar heeel veel kritiek tegemoet zien doordat je het bijna niet beter kan gaan doen. Maar we zien ze nu eerder achteruit gaan als vooruit. Ik vind het echt heel jammer voor MAR, maar ik twijfel of het wel ooit een combinatie kan gaan worden.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:43

Cayenne schreef:
Zoals in dit artikel te lezen staat, is er een reden voor dat Totilas zo druk was, namelijk het korte voorbereidingsproces: http://www.dehoefslag.nl/2012/02/optred ... -commotie/

Sorry maar je weet van te voren toch hoelang je nodig hebt om los te rijden? Dan zorg je toch dat je alles optijd voor elkaar hebt om daar de tijd voor te nemen... Dit zijn toch optredens waar weer lang over wordt gepraat (in dit geval negatief) en voor zoiets wil je toch dat je alles goed voor elkaar hebt. Dan zou ik denken, dan wacht het publiek maar even zodat je wat langer kunt losrijden...Ze kunnen vast wel iets verzinnen om dit tijd even op te vullen... Maar misschien denk ik daar wel te makkelijk over...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:44

En waarom had hij dit soort momenten dan nooit met Edward?!
Die MAR rijdt normaal verdorie 2 uur!!!! los met dit paard (van een toeschouwer gehoord). Dit is gewoon géén combinatie en zal het ook nooit worden.

Dat die jongen nog steeds verdedigt wordt gaat er bij mij niet in, en al helemaaaal niet dat het hem 'gegunt' is, het komt hem allemaal maar aanwaaien, stiefmama koopt de paardjes waar hij wel even goud mee zal halen :r

Nee ik ben helemaal klaar met die hele Duitse paardensport.

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:44

@Look_at_My: Helemaal met je eens!!!

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:45

Ik heb het filmpje er ook afgezet.
Vond het zielig om te zien. Hij wordt in elkaar getrokken. Zijn mond is de hele tijd open en tong naar buiten.
Kijk nu niet naar een vrolijk, bewegend paard. Hij komt erg gestrest over.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:46

Wat een treurige beelden... ;(

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:47

OomaaikeoO schreef:
Cayenne schreef:
Zoals in dit artikel te lezen staat, is er een reden voor dat Totilas zo druk was, namelijk het korte voorbereidingsproces: http://www.dehoefslag.nl/2012/02/optred ... -commotie/

Sorry maar je weet van te voren toch hoelang je nodig hebt om los te rijden? Dan zorg je toch dat je alles optijd voor elkaar hebt om daar de tijd voor te nemen... Dit zijn toch optredens waar weer lang over wordt gepraat (in dit geval negatief) en voor zoiets wil je toch dat je alles goed voor elkaar hebt. Dan zou ik denken, dan wacht het publiek maar even zodat je wat langer kunt losrijden...Ze kunnen vast wel iets verzinnen om dit tijd even op te vullen... Maar misschien denk ik daar wel te makkelijk over...

Ach ze moeten toch iets verzinnen om zich eronderuit te kunnen praten,paard kan helaas geen weerwoord geven,maar denk dat de meeste op een enkeling na toch echt niet zo naief is,men blijft de smoesjes niet slikken natuurlijk!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:47

tsja dat ik het paard hem nou zo gun kan ik ook niet zeggen.. als ik zijn bio lees op de duitse wiki dan zie ik toch meer een carriere die bestaat uit; jongen wil rijden --> jongen krijgt het beste paard op een presenteerblaadje --> jongen wint de wedstrijd.

Daar wordt ik nou niet warm van van binnen. Maar het feit dat niet ieder paard zich daarbij neerlegt vind ik dan wel weer erg gaaf. Dat maakt Totilas voor mij wel sympathiek. Alsof dat paard zegt "ik bepaal nog altijd zelf wel wie er op me mag rijden". Dan kan de eigenaar altijd de verhaalrechten nog verkopen aan een hollywood producer als het paard zijn geld in de ring niet opbrengt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:48

Moderatoropmerking:
Alleen een smiley plaatsen of een oneliner is niet toegestaan, dit soort berichten worden dan ook verwijderd.
Verder hierbij het verzoek om je eventuele ongenoegen over het filmpje op een respectvolle manier kenbaar te maken, alvast bedankt.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:52

Ik heb ook bewust nog nooit op een bericht over Totilas gereageert, maar als ik dit zo zie.
De reden over het te kort losrijden vind ik onzin, ze weten ondertussen toch wel hoelang ie nodig heeft.
Ik heb met veel moeite het filmpje afgekeken maar een fijn beeld was het niet. Ik heb echt het idee dat dat paard op dit moment echt geen happy paard is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:53

Ik heb het filmpje afgekeken. Naar het einde toe komt er duidelijk meer ontspanning in de combinatie en kan Matthias Toot redelijk fijn door de baan sturen, de eners komen er best goed uit net als de wissels om de pas, hij krijgt ook wat meer ruimte in zijn lopen. Tevens probeert Matthias hem echt wel te kalmeren, hij beloont, probeert Toot ruimte te geven.

Toegegeven, het eerste wat ik zag was echt niet leuk om te zien. Maar nu ik het filmpje afgekeken heb, moet ik toch zeggen dat ik vind dat Matthias erg zijn best doet de energie van Totilas goed af te laten vloeien en dat hij daar ook momenten goed in slaagt. Het is pas wanneer het publiek gaat applaudisseren dat Toot weer spanning opbouwt en daar gaat Matthias imo ook goed mee om, hij gaat niet trekken voor zover ik kan zien maar rijdt hem terug op zijn zit en geeft hem daarna weer ruimte.

Nee, ik ben niet van mening dat dit echt compleet verschrikkelijk is om te zien :).

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:54

er stond een reactie bij van een duitser,hij zei dat hij dit wel verwacht had,bij de nederlanders werd hij met kappen gereden met gewichten erin,waardoor hij een overdreven gangen had,nu hij bij hun is word hij normaal getraint en daardoor loopt hij nu zo,bah bah,je ziet toch duidelijk dat de ruiter erg nerveus is en er niet genoeg aan durft te rijden,ik mag zeker niks zeggenkwa niveau,maar kappen de schuld geven kom op zeg.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:55

Het paard weet gewoon niet meer wat van hem gevraagd wordt. ;(

Totilas :(:)

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:56

sammy1 schreef:
er stond een reactie bij van een duitser,hij zei dat hij dit wel verwacht had,bij de nederlanders werd hij met kappen gereden met gewichten erin,waardoor hij een overdreven gangen had,nu hij bij hun is word hij normaal getraint en daardoor loopt hij nu zo,bah bah,je ziet toch duidelijk dat de ruiter erg nerveus is en er niet genoeg aan durft te rijden,ik mag zeker niks zeggenkwa niveau,maar kappen de schuld geven kom op zeg.

Ze weten niet beter en willen hun eigen land beschermen, maar dat zijn er maar weinigen, de meesten zien volgensmij ook in dat dit gewoon geen aanzien is.. :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:00

Mijn kippenvel momenten zijn helaas ver te zoeken als ik dit filmpje zie.. Ik vind het zo ontzettend jammer, dit paard kan zo veel meer!
Ik hoop zo dat hij ooit meer op Nederlandse bodem verschijnt, en dan niet onder een Duitse ruiter.. Maar die kans acht ik helaas zeer klein.. -O- Mijn hart breekt hier echt van..
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 06-02-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:02

Tweetyj schreef:
sammy1 schreef:

Ze weten niet beter en willen hun eigen land beschermen, maar dat zijn er maar weinigen, de meesten zien volgensmij ook in dat dit gewoon geen aanzien is.. :j

heb nu een discusie met die betreffende persoon,ze zegt het zijn geen gewichtkappen maar iets anders helaas kan ik dat niet vertalen,ze vraagd aan mij wat dan anders de rede is?

bertie

Ik heb me niet eerder met de dscussie rond Totilas bemoeid.
Maar nu..
ik heb wel het hele filmpje uitgekeken, maar wat doet dat een pijn.
Wat een blamage!
In de M krijgen paarden slechte punten voor wat Totilas hier laat zien.

Arm dier.
Arme Matthias.

En ik hoop dat Edward het voor elkaar krijgt om afstand te nemen, en hier NIET naar te kijken.

Maar vooral: arm, arm paard. Het kind van de (peperdure) rekening.

Mijn hart bloedt.

harmony12

ik vind dit echt zonde! dit is niet de totilas die we kende vind ik, erg jammer van zn goed paard!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:03

Je kan speculeren wat je wil, het plaatje voorheen was mooi, nu niet.

Je weet niet hoe hij hier in Nederland getraind werd, en hoe nu.
Misschien is hij in zijn jonge jaren al wel zo kapot getraind dat nu de gevolgen zichtbaar worden......

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:04

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:05

sammy1 schreef:

Tja er zijn die mensen hun nederlaag nooit toe willen geven en dan gaan ze maar onder de gordel,is alleen een teken van onmacht,maarja ik was al klaar met dat dressuurlandje en is eigenlijk zonde er zoveel woorden aan vuil te maken,ze krijgen wat ze verdienen dat is leuk!Chapeau voor Toot en ik denk dat Ed hem wat ingefluisterd heeft voor hij naar Duitsland moest vertrekken! :+ :=

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:07

Gerner schreef:
Misschien is hij in zijn jonge jaren al wel zo kapot getraind dat nu de gevolgen zichtbaar worden......

En misschien is dat wel niet zo. :+