Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:42

Juut schreef:
Sorry, maar dit vind ik toch echt humor; eerst de mond vol hebben over hoe zij duitsers dat paard wel even verbeteren met hun veel betere duitse klassieke rijstijl...en dan dé trainer van de o zo beroemde hollandse rollkur om begeleiding gaan vragen :')
Olympische spelen worden steeds interessanter zo :+

@ Zensation; gewoon even mailtje tikken daat sneller :j

Ook dat, en per mail, en per post, en aangetekend!!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:44

Cowgirl schreef:
Thomas schreef:
Misschien beter ook, en dan maar na de O.S. Ook met Totilas, dat paard moet gewoon net weer zo lopen als hij bij Edward deed. Dan maar voor duitsland, maar wat een paard. _/-\o_

Dat kun je wel op je buik schrijven. Ik denk dat dat paard zijn top tijd heeft gehad. Laat hem maar lekker veulentjes maken en blij zijn in de wei.

We'll see.. met de juiste training...

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:44

emma525 schreef:
Ik vind het belachelijk dat de KNHS zich er mee bemoeid! Ik vind dat Sjef dat zelf mag bepalen.

Niet als bondcoach tussen concurrerende landen...

Damian1597

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:47

Wel apart dat Sjef eerst ja zegt tegen Matthias en daarna toch maar in overleg met de KNHS besluit om het niet te doen.
Terecht van de KNHS dat ze het niet willen en zich er dan ook mee bemoeien.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:47

Hij moet gewoon onze ruiters gaan trainen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:52

Thomas schreef:
Cowgirl schreef:

Dat kun je wel op je buik schrijven. Ik denk dat dat paard zijn top tijd heeft gehad. Laat hem maar lekker veulentjes maken en blij zijn in de wei.

We'll see.. met de juiste training...

Ik wou net zeggen :oo
Een paard is pas rond zijn 14e/15e op zijn top hoor!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:53

youngster schreef:
Nou Sjefke is al terug gefloten door de KNHS lees ik net... dus iedereen kan weer rustig gaan slapen straks :+

Citaat:
Sjef Janssen geen trainer van Rath
31 januari 2012

ERMELO (KNHS) - Bondscoach Sjef Janssen heeft na overleg met de KNHS besloten om de Duitse dressuurruiter Mattias Alexander Rath tot en met de Olympische Spelen van 2012 niet te gaan trainen.

Jacob Melissen,
In opdracht van de KNHS

Duitse bond heeft ff gebeld met Nederlandse bond...
Schockemohle kan wel machtig zijn, maar in Cowboyland, voor ook wilde cowboys heersen tegenwoordig andere normen.. *\o/* :D

ceasario schreef:
Hoe men op een duitsforum reageert. :D

Citaat:
Watt !!!??

Citaat:
Der Inbegriff der "Rollkur" im Tempel der klassischen Ausbildung ??

Citaat:
Ich fasse es nicht. Damit ist die Glaubwürdigkeit des "deutschen Ausbildungsweges" endgültig dahin.

Citaat:
Es gehen doch nicht !Alle! zu ihm... bis jetzt doch nur MAR. Also bitte keine Panik

Citaat:
erst holländische pferde, dann ein holländischer trainer ... ich finde das konsequent

Citaat:
Meinst Du, er nimmt dann auch die holländische Staatsangehörigkeit an?
Wäre noch konsequenter...

Citaat:
Und der deutsche Bundestrainer hört nach London auf, jetzt kennen wir wenigstens den wahren Grund. Das steht doch jetzt schon fest, wer nach Olympia die deutschen trainiert.

Citaat:
Neee. Das glaub ich nicht. Niemalsnienicht.
Dieser Pferdevergewaltiger

Citaat:
das kann ich nun mal nicht fassen.
Armes Deutschland

Citaat:
Tiefer kann man jetzt wirklich nicht mehr sinken........ was soll das denn jetzt????
Langsam kommt es mir vor als spielen die eine Art versteckte Kamera mit uns...

Citaat:
So kann es gehen. Dann wird MAR jetzt endlich lernen modern zu reiten! (Ich muss das ja nicht gutheißen)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 31-01-12 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:54

Het is goed van MAR om deze stap te nemen.
En natuurlijk zal hij dingen die hij geleerd heeft bij Sjef ook bij Totilas gaan gebruiken, het is toch een les? Ik gebruik dingen die ik op mijn eigen paard leer ook bij andere paarden als het me goed bevalt. Dat is niet meer dan normaal.

Ik wens MAR in elk geval viel Glück und ich hoffe dass er viel lernt bei Sjef.
(Slecht Duits)

Thomas

Re: Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:58

Zoooo positief volk die duitsers :+

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:03

Thomas schreef:
Zoooo positief volk die duitsers :+

Willen ook nooit gelijk hebben :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:04

Tsjaa het doet toch wel een beetje pijn het toegeven dat wij gewoon beter zijn dan zij ;P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:04

Nee Thomas, de hollanders hier zijn lekker positief en vriendelijk tegenover MAR etc pfffffffffff.
Er zijn hier mensen die die mensen ook het licht in de ogen niet gunnen........ :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:08

Damian1597 schreef:
Wel apart dat Sjef eerst ja zegt tegen Matthias en daarna toch maar in overleg met de KNHS besluit om het niet te doen.

Ja inderdaad, redelijk beschamende update, als niemand er wat van gezegd had, had hij het natuurlijk wél gewoon gedaan.. 'sport' op zijn best.. :$ :$ :$

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:10

Sorry hoor, maar ik begrijp die duitsers wel!! Zij geloven dat hun wijze van scholing de juiste is, uiteindelijk heeft ze door de jaren heen ook haar deugdelijkheid bewezen,en dan zo maar een trainer van het andere kamp halen!! En jullie kunnen er zeker van zijn dat indien de mogelijkheid bestond een andere ruiter,die gewoon op de duitse wijze rijdt, Toot te laten rijden, hij dit alternatief zou gekozen hebben maar helaas is dit onmogelijk( zal een deel van de overeenkomst zijn met stiefmama). Nu lijkt het net alsof de "duitsers" met Toot niet kunnen rijden maar eigenlijk is het enkel MAR die er niet in slaagt . En dit is niet omdat hij niet "op zijn hollands" rijdt maar enkel omdat hij gewoon de capaciteiten niet heeft om op dit niveau te rijden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:13

Citaat:
Ik wou net zeggen
Een paard is pas rond zijn 14e/15e op zijn top hoor!

Idd heb je helemaal gelijk in. Maar dan wel met de juiste ruiter op zijn rug en die zit er nu gewoon niet op.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:15

ceasario schreef:
freeride schreef:
Is gelijk mijn respect voor MR ook weer een graadje gedaald, en hij hield nog zo goed vol om niet ook over te stappen op de nederlandsche grundlichheid...erg jammer, komt er nog zo'n systeemruiter bij.

Dit tijdperk zij we al ff voorbij. :D :+

http://www.vdwhorses.net78.net/presenta ... /gambo.jpg
Was ook een duitser

dat is dus de overopa van mijn merrie :D. Maar wat een gedoe zeg, dit hele verhaal. Scheelt dat ik half duits half nl ben, maakt voor mij dus geen verschil allemaal :P
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-01-12 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, geen foto's quoten aub.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:34

Vloeken in de kerk, tja dan is dan hier toch de negative kant van PS zijn hebberigheid.
Verander nooit een winnend team. Netjes van Sjef (of de KNHS heeft boos gekeken :Y)) dat hij wacht tot na de OS.
Maar ik hoop echt dat we Toot ooit nog op z'n oude, of mogelijk beter, mogen zien schitteren.
Want laten we eerlijk zijn er is maar één plaats waar dit paard thuis hoort en dat is in de ring op de eerste plaats!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:38

Cayenne schreef:
Update: Bondscoach Sjef Janssen heeft na overleg met de KNHS besloten om de Duitse dressuurruiter Mattias Alexander Rath tot en met de Olympische Spelen van 2012 niet te gaan trainen.

sorry maar kan ff niks anders op bedenken dan _O- _O- _O- _O- wat een grap en na de OS gaat sjef anky omdopen tot bondcoachs en daarna rath omdopen tot nederlander en voegt hem dan samen met toot toe in het nederlandse team :')

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:03

Citaat:
Sjef Janssen geen trainer van Rath
31 januari 2012

ERMELO (KNHS) - Bondscoach Sjef Janssen heeft na overleg met de KNHS besloten om de Duitse dressuurruiter Mattias Alexander Rath tot en met de Olympische Spelen van 2012 niet te gaan trainen.

Jacob Melissen,
In opdracht van de KNHS

Vader heeft hem nog niet alles verteld.

Sjef Janssen trainiert ab sofort meine Nachwuchspferde

Hallo liebe Fans,

Sjef Janssen wird ab sofort neben meinem Vater meine Nachwuchspferde trainieren. Ich freue mich, mit dem derzeit weltbesten Dressurtrainer einen zusätzlichen Trainer für meine Nachwuchspferde gewonnen zu haben. Es geht in erster Linie darum, meine eigene Entwicklung zu fördern und meinen Horizont zu erweitern.

Wenn man sich anschaut, was Sjef die letzten zehn Jahre geleistet hat und an Erfolgen erreicht hat, das ist beeindruckend ? und zwar mit verschiedenen Reiter- und Pferdetypen. Denken wir beispielweise an Bonfire, Salinero oder Parzival. Das sind alles Pferde unter seiner Trainerobhut, die lange gesund und erfolgreich im Sport sind oder waren.

Da Sjef noch bis zu den Olympischen Spielen einen Vertrag mit der holländischen Nationalmannschaft hat, kommt ein Training mit Totilas allerdings frühestens nach den Olympischen Spielen in Frage. Als holländischer Nationaltrainer darf und möchte Sjef nicht die direkte Konkurrenz trainieren und das wäre ich ja mit Totilas und das kann ich natürlich verstehen.

Wir können und werden viel von ihm lernen. Ich freue mich auf die gemeinsame Arbeit mit ihm.
Euer Matthias Rath

http://www.matthias-rath.de/de/aktuell.html

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:17

Vind ik mooi geschreven van Matthias. Is een eerlijk berichtje.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:19

Mat is jong en kan nog een hele hoop leren en ik denk
dat hij door Sjef nog een hele hoop kan bereiken
en dat gun ik hem. En wie weet krijgen we daar door totilas ook wel wat meer tezien

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:19

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:36

Misschien kan Edward Gal nu wel voor veel geld de nieuwe lesgever worden van Totilas!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:37

Ik vind het heel stoer van hem dat hij over zijn eigen schaduw heenstapt en iets anders durft te proberen. Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je hebt en wat MAR met Toot had was gewoon niet genoeg om in de echte top mee te draaien. En het is in Duitsland echt een hele grote stap om Sjef als trainer te nemen. Ik kan er alleen maar respect voor hebben dat hij deze stap durft te nemen en zichzelf op die manier verder wil ontwikkelen als ruiter.

En dat KNHS verhaal is natuurlijk de grootste onzin, iemand als Patrick Kittel is één van de kanshebbers voor een medaille en daar hoor je niemand over, dat hij bij Sjef traint, dus wat is dan het verschil?

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:46

Train de ruiter en hij traint ieder paard!!

Stom, stommer, stomst, Sjef...

Niks geen trots, die aan de kant gezet is door de Raths of door Schockemöle, maar dit is schaamteloze taktiek!

Nou ja, gelukkig is Math dit jaar nog geen tegenstander voor onze ruiters.