Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idefix4 schreef:Abacab: Ik kan wel lezen dat jij nog nooit aan den lijve hebt ondervonden hoe dat in zijn werk gaat? Hier is in 2009 zo'n bestemmingsplanwijziging in gang gezet. Daar kon je een zienswijze op indienen. Dat wordt altijd wel door iemand gedaan. Daar komt dan weer een vergadering over en er volgt weer een publicatie van en daar kan je weer een zienswijze op indienen. Inmiddels zitten we in ronde 3 en kan je nog 6 weken bezwaar maken. De mensen die dus met dat gebied te maken hebben, hebben al zo'n 3 jaar de tijd gehad om te reageren. Als je een zienswijze hebt ingediend en ze keuren het deels goed, dan komt er een principebesluit. Daarvan móeten ze degene die het land betreft informeren binnen 6 weken. Wij zijn al een jaar bezig om van ons perceeltje een woonbestemming te maken. Hopelijk is dat over 4 weken rond, mits niemand bezwaar maakt...
Als je een bestemmingsplan van een perceel wil wijzigen ben je daar echt een paar jaar mee kwijt hoor. De gemeente ook, want die moet dat goed onderbouwen bij de provinciale staten en die moet dat goedkeuren. Dat kan echt niet zo maar, óf er moet een zienswijze zijn ingediend. En dan is dat ook al langer bekend.Ze gaan dus echt nooit over één nacht ijs.
Arabesk schreef:schrikdraad schreef:Daar wil ik wel eens een foto van zien.
Dat is namelijk iets wat ik hier niet kan schieten.
dat is echt bokt weer he. Ik denk dat als jij ook maar één spat modder op de foto ziet dat je meteen moord en brand brult.
Abacab schreef:een lesje staatskunde dan maar:
japielover schreef:Ik ben toch wel nieuwschierig wat jullie over mijn landje en paarden zouden zeggen...
ben ik dan ook aan het mishandelen omdat ze in een nat land met modder stukken staan terwijl ze in de nacht naar binnen gaan in droge grote stallen?
japielover schreef:Ik ben toch wel nieuwschierig wat jullie over mijn landje en paarden zouden zeggen...
ben ik dan ook aan het mishandelen omdat ze in een nat land met modder stukken staan terwijl ze in de nacht naar binnen gaan in droge grote stallen?
Arabesk schreef:japielover schreef:Ik ben toch wel nieuwschierig wat jullie over mijn landje en paarden zouden zeggen...
Was er niet een bokker die trammalant had in een zelfde soort situatie?
Ninia schreef:japielover schreef:Ik ben toch wel nieuwschierig wat jullie over mijn landje en paarden zouden zeggen...
Ik neem aan dat je paarden ook droog kunnen staan overdag? Want zo hoort het. En het is niet heel moeilijk om dat te realiseren, toch? Stukje bestraten of draineren. Dat maakt het een stuk comfortabeler voor je paarden.
mika11 schreef:En wat doe je dan, als je een paar magere paarden met veel te lange hoeven, in de modder ziet staan?
Volgens mij gaat het artikel daar over.
Niet over gezonde paarden.
Natuurlijk zijn er genoeg 'leken' die bellen omdat ze iets zielig vinden.
Maar de dierenpolitie is ook niet gek natuurlijk.
Ze zijn verplicht te kijken na een melding, maar dat wil niet zeggen dat ze zelf geen conclusies kunnen trekken.
Utrolig schreef:Bij ons staan veel shires op een mega stuk land. Zonder bescherming tegen wind en regen. Ze zagen er ook mager uit, weinig bespiering, omdat hij soms gewoon een week geen hooi bracht en moesten ze het met wintergras doen.
Toen is er zoveel commentaar uit de buurt geweest en heeft hij containers in het land laten plaatsen, bij huis, 6 stuks. Paarden staan er uiteaard nooit in maar kunnen er wel in schuilen. De db wou ook niets doen. Nu si het gelukkig goed.
Ze kwamen wel hem te bekeuren omdat zijn geiten geen oornummers hadden!