Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Stel, de Dierenpolitie krijgt een melding, gaat kijken bij een weiland met jonge KWPN-ers, en besluit geheel op eigen houtje er even een paar op te laden en naar een VA te rijden om het chipnummer te achterhalen in de hoop dat hij de eigenaar zo kan opsporen (als paarden niet op naam staan vergeefse moeite.)
De jonge KWPN-ers verwonden zich tijdens deze dappere actie. Later blijkt dat het om kerngezonde dieren gaat, maar: ze stonden in een opfokweide en hoewel ze alle nodige zorg kregen, waren ze na groepspurt wat schraal en hadden ze links/rechts een knoop in de manen...
Wie betaalt dan de schade aan de paarden?
Ik vind het ronduit debiel dat een ambtenaar zo handelt, voordat uberhaupt duidelijk is wat er aan de hand is.
Pony aan de ketting, so what? Als je nog niet weet wat de leeftijd van het dier is, en of er geen andere geldige reden is dat ie wat mager is, dan ga je zon dier toch niet op eigen houtje vervoeren?
Wendie1992 schreef:wat de die agent tot ''lichte verwaarlozing '' in ziet, zien wij misschien wel erge mishandeling in als we dat beesje zien.
Wat de een erg vind vind de ander minder erg.
Maar zeg nou zelf, een agent waarvan het zijn beroep is weet dat toch wel beter te beoordelen dan mensen hier op bokt he![]()
Beter dat die agent optijdis, want dat kind zegt al dat ze er niet voor kan zorgen, dus als hij een jaar later was gaan kijken is dat beesje helemaal verwaarloost. Nu kan dat beesje nog een mooi leven krijgen als het nog te redden valt;)
Je zal het zelf maar eens zien. Een paard, of pony die verwaarloost is, zou ik ook gelijk 144 hebben gebeld hoor, hoe eerder dat beest geholpen kan worden hoe beter het voor dat beesje is. NIEMAND hier op bokt weet hoe dat beest er aan toe was, dus mensen op bokt kunnen zijken wat ze willen maar wees blij dat er word ingegrepen!
randalinpony schreef:Stel, de Dierenpolitie krijgt een melding, gaat kijken bij een weiland met jonge KWPN-ers, en besluit geheel op eigen houtje er even een paar op te laden en naar een VA te rijden om het chipnummer te achterhalen in de hoop dat hij de eigenaar zo kan opsporen (als paarden niet op naam staan vergeefse moeite.)
De jonge KWPN-ers verwonden zich tijdens deze dappere actie. Later blijkt dat het om kerngezonde dieren gaat, maar: ze stonden in een opfokweide en hoewel ze alle nodige zorg kregen, waren ze na groepspurt wat schraal en hadden ze links/rechts een knoop in de manen...
Ik vind het ronduit debiel dat een ambtenaar zo handelt, voordat uberhaupt duidelijk is wat er aan de hand is.
Pony aan de ketting, so what? Als je nog niet weet wat de leeftijd van het dier is, en of er geen andere geldige reden is dat ie wat mager is, dan ga je zon dier toch niet op eigen houtje vervoeren?
Hanna_Paard schreef:Er was geen sprake van dierenmishandeling, een paard drinkt in de natuur ook natuurwater.
Ik heb de jongen er vaak zat voor gewaarschuwd, voordat iedereen nu op mij komt.
geerke schreef:Hanna_Paard schreef:Er was geen sprake van dierenmishandeling, een paard drinkt in de natuur ook natuurwater.
Ik heb de jongen er vaak zat voor gewaarschuwd, voordat iedereen nu op mij komt.
Liet hij niet toe dat jij de pony verzorgde dan?
Als ik dit soort gevallen weet ga ik zo een dier voeren en ontwormen....(heb ervaring met verwaarloosde paarden en help ook vaak de franse dierenbescherming...voordat iedereen begint te schreeuwen dat ik een Penny ben en mij er niet mee moet bemoeien)
geerke schreef:randalinpony schreef:Stel, de Dierenpolitie krijgt een melding, gaat kijken bij een weiland met jonge KWPN-ers, en besluit geheel op eigen houtje er even een paar op te laden en naar een VA te rijden om het chipnummer te achterhalen in de hoop dat hij de eigenaar zo kan opsporen (als paarden niet op naam staan vergeefse moeite.)
Wat mager? En een ketting moet kunnen, stokken etend....ik geloof dat ik van mijn stoel val.
Brilletje schreef:Heel vaak heb ik op bokt gelezen dat mensen verontwaardig zijn omdat instanties niets doen aan dierenmishandeling/verwaarlozing.
En nu gebeurt het wel en kennelijk heel terecht wat de eigenaar geeft aan er niet voor te kunnen zorgen!
En dan zie ik hier reacties dat ze beter moeten worden opgeleid en niet mee mogen nemen enz.
Op die manier kan niemand wat goed doen. En vaak zullen ze onterecht ook niets doen, maar in dit geval is er ingegrepen en dus terrecht! Beter een zaak opgelost dan helemaal geen zaak opgelost!
Ben blij met de dierenpolitie
Spritz schreef:Voor 99% zeker weet ik dat het om deze shetlander gaat: