Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:39

BBtje schreef:
Mathias is nu Bretton Woods aan het verkloten. Vergelijk maar eens fimpjes van BW onder Emmelie Scholtens en M.A.R.
M.A.R. is gewoon een brave knoeier, maar is geen opleider met het diepere inzicht zoals Anky, Edward, HansPeter,Adelinde dat wel zijn. Is dat niet allemaal begonnen met Sjef Jansen en Anky? Bij clinics van bv. Edward, Adelinde of Anky klinkt alles ook zo logisch!

Heb al gezocht maar kan geen filmpjes vinden... Maar heb idd het idee dat hij netjes kan rijden, maar het opleiden, daar ontbreekt het wat aan. En tsja. Da's jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:41

@ M_H_D
Ik denk dat velen de kans hadden geweigerd en dat hebben enkele topruiters ook gedaan, die wilden hun handen er niet aan branden, dus menig bokker denk ik ook niet. Heeft niets met jaloezie te maken.

Ze wisten ze toen ze de sportrechten van dit specifieke paard kochten dat er een heisa van zou komen, hadden ze er niet aan moeten beginnen.
Moeten ze er geen merchandise lijn om heen breien, zoals ik begrepen heb en moet je niet met regelmaat de pers bij je over de vloer laten komen.
Kan hij het niets eens worden met het paard, breng het dier dan naar een ruiter die dat wel kan, maar omdat je zelf de schijnwerper niet kunt halen hoef je je paard dat niet te misgunnen.
Ik denk dat het allemaal niet zo vlot loopt en de kans groot is dat hij onder de maat presteert en dat daarom elke keer excuses worden gezocht.

Die jongen heeft al een jaar de kans en hij grijpt hem niet en vvind je het zo'n watje dat je hem tot de tand toe moet verdedigen? Begrijp me niet verkeerd, ik gun hem alle kansen met Totilas, maar dan moet je hem wel eens uitbrengen. Niet 2 weken geleden zeggen dat hiji volop in training staat en nu opeens dat hij al 4 weken kreupel loopt en alleen licht stapwerk doet.
Laat hem eerlijk zijn, dan struikelt de wereld een stuk minder over hem.

Iemand zei eerder dat je aan Edward Gal een voorbeeld kan nemen wat betreft sportiviteit over dit alles, vergeet daarmee niet dat zijn woorden in deze zaak ook in de pers breed worden uitgemeten als hij een negatieve uitspraak doet. Hij zal het misschien niet zeggen, maar wie zegt dat hij het niet denkt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-12 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:42

Ik denk dat dit paard niet op de OS verschijnt en zeker niet gaat winnen. In mijn optiek is Uthopia de nieuwe Totilas. Verder vind ik de hele PR rond Totilas zeer falende, dit gaat steeds meer op een slechte soap lijken. Jammer van zo'n goed paard en zijn sympathieke ruiter. Het lijkt onderhand wel een lijdensweg voor beiden te worden.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:43

Mathias heeft in elk geval het duurste recreatiepaard ter wereld.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:45

Thomas schreef:
Echt benieuwd of dat paard ooit nog in de ring komt,, ik vrees ervoor.... :n

Achja dan rijdt hij ook niet tegen de nederlandse ruiters nietwaar ;) Woon dicht aan de grens en gun het de duitsers niet dat ze winnen. Alle landen mogen van mij winnen maar duitsers tja.... :+ Dat we dan van ze verliezen met voetbal is al erg genoeg. Dan moeten we het al maanden aanhoren :P

Ik denk zelf dat Mathias gewoon niet goed genoeg is voor totilas. Hij kan best leuk rijden, anders was hij niet op dat niveau geweest, maar hij mist gewoon de ervaring en kan de druk niet aan. Vergeet niet dat Tot. een paard is van wereldklasse, maar is ook gewoon een beest dat eet, slaapt, poept en zijn nukken heeft net als elke huis tuin en keuken knol. Tot. heeft net als andere paarden een goede begeleiding nodig om te uitten wat erin zit. Ik denk dat matthias gewoon niet uit tot. kan halen wat erin zit.

Daarnaast ligt er erg veel druk op hem. Je moet er maar zin in hebben. is niet voor niks dat Isabel heeft bedankt om totilas te rijden.

De blessures hebben denk ik wel te maken met de manier van training...

Marjo

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:50

Hmmm... Weetje waar ik heel erg mee zit? Ik wíl Totilas niet onder iemand anders dan Edward zien. Ik zie dan sowieso fouten. Want daar ga je op letten. Terwijl Parzival misschien precies hetzelfde doet, is het bij Toti dan verkeerd.

En natuurlijk, zodra iemand als M.A.R. zo'n paard aangeboden krijgt, kan dat natuurlijk onwijs goed zijn voor zijn carriere, en hij moet dat dan ook zeker aanpakken.

Ik vind het alleen zo ontzettend jammer, dat sinds Toti verkocht is, we niet meer lekker van hem kunnen genieten. Paardje is kreupel hier, hoefzweer daar. Niet fit genoeg voor een wedstrijd (wat natuurlijk ook logisch is, een paard wat je net weer aan het lopen hebt ga je niet de halve wereld over reizen)... Het lijkt wel alsof er een vloek op deze combinatie ligt. Heel zweverig, alsof dit het lot is van de combinatie.

Onwijs jammer voor Totilas. En stiekem, hoop ik dat hij niet fit genoeg is voor de OS. Hoe l*llig ook voor M.A.R. Hem gun ik de OS wel, maar Dhr. Schockemohle en iedereen die achter de verkoop stond niet.

Gelukkig dat Engeland zo'n verassende opkomst heeft gemaakt vorig jaar, anders ben ik bang dat de OS "saai" waren geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:54

Vala schreef:
Ik denk dat dit paard niet op de OS verschijnt en zeker niet gaat winnen. In mijn optiek is Uthopia de nieuwe Totilas. Verder vind ik de hele PR rond Totilas zeer falende, dit gaat steeds meer op een slechte soap lijken. Jammer van zo'n goed paard en zijn sympathieke ruiter. Het lijkt onderhand wel een lijdensweg voor beiden te worden.

Nee, Uthopia is gewoon een heel getalenteerd paard waar we misschien nog veel van zullen zien. Maar voor zover ik weet heet hij gewoon Uthopia, en zal hij ook zo blijven heten.
Sorry, maar ik word er echt gek van dat het telkens is 'Mijn nieuwe Totilas', 'De nieuwe Totilas', 'Net zo goed als Totilas'. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:56

Bizzybijtje schreef:
Vala schreef:

Nee, Uthopia is gewoon een heel getalenteerd paard waar we misschien nog veel van zullen zien. Maar voor zover ik weet heet hij gewoon Uthopia, en zal hij ook zo blijven heten.
Sorry, maar ik word er echt gek van dat het telkens is 'Mijn nieuwe Totilas', 'De nieuwe Totilas', 'Net zo goed als Totilas'. :')

En Totilas is ook "gewoon" een heel getalenteerd paard. Dus ik zie zeker wel de vergelijkingen ;) Ik denk alleen niet dat Uthopia gauw de records zal verbreken ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:01

Gottegot, niet te letterlijk nemen hoor Bizzybijtje. En dat je gek wordt moet jezelf weten. Ik bedoel er uiteraard mee: net zo goed of als deze dalende lijn met Matthias en Totilas zo doorgaat zelfs beter. Pffff!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:02

Dat snap ik ook wel. Ik word enkel een beetje moe van dat dat beest overal bij betrokken moet worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:04

Bizzybijtje schreef:
Dat snap ik ook wel. Ik word enkel een beetje moe van dat dat beest overal bij betrokken moet worden.

Je weet dat dit een topic óver Toti is he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:07

Marjoow schreef:
Bizzybijtje schreef:

Afbeelding

Sorry kon het niet laten :')

Ach ja, laat maar. Het wordt allemaal weer verkeerd opgevat, wat ik bedoel is dat ik het jammer vind dat wanneer er een paard goed voor de dag komt, dat er gelijk vergelijkingen worden gedaan met Totilas. Dat is alles.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:09

M_D_H schreef:
het is ontzettend sneu!!
want weetje, jij had precies hetzelfde gedaan als jou die kans was geboden en weetje?
jij had ook graag gewild dat jou de kans werd geboden er wat van te maken...

Ik weet niet of je een beetje het nieuws hebt gevolgd, maar er zijn ZAT professionele ruiters geweest die het hebben afgewezen, zoals Isabel Werth! En NEE, echt niet iedereen zou zomaar denken dat ze Totilas naar nr. 1 zouden kunnen rijden en 'wel even verder rijden waar Edward was geeindigd'.

M_D_H schreef:
en daarbij komt, kijk naar zijn leeftijd, denk je echt dat hij tegen PS en zijn stiefmama op kan als het op zijn mening aan komt? dacht het niet hoor!!!!

Hij is potverdorie 27!!!!!!!!! Geen 12!!! Kom op zeg! Je doet net alsof hij een jong kleutertje is dat aan het handje vastgehouden moet worden bij het naar de wc gaan!

M_D_H schreef:
MAR heeft ontzettend veel moeite met dit dier en ja dit vind ik sneu en als ik dan lees dat hij zo wordt afgezeken door mensen die totaal geen achtergrond informatie weten etc, dat mensen gaan speculeren enz terwijl ze niet eens weten wat er aan de hand is...
dan schaam ik mij er voor dat ik dezelfde nationaliteit draag als deze zeikende door jalouzie verteerde mensen!!!!

Hoe kom je er nou steeds bij dat wanneer iemand een andere mening heeft, deze persoon meteen zeikend en/of jaloers is??? Dat slaat helemaal nergens op.

M_D_H schreef:
geef die jongen een kans...
een kans om te maken wat voor hem al kapot gemaakt is voor hij het dier uberhaubt onder zijn kont had...
geef totilas een kans, want hoe jullie ook zeuren en drammen hij komt nooit meer bij ons terug...
geef deze 2 als combinatie een kans... want ik denk, dat als de druk weg is... dat ze ons dan mischien wel kunnen verbazen...

Hoho, ze zijn ZELF begonnen met roepen dat ze het 'wel even zouden doen', er is megaveel merchandise naar buiten gebracht met 'Totilas nr. 1', dus nou moet je niet zeggen dat WIJ de druk leggen! Ze hebben zichzelf de druk opgelegd, dus dan moeten ze zelf ook op de blaren zitten als het niet lukt, en niet steeds met het vingertje wijzen naar 'die Nederlanders die het allemaal zo erg vonden dat Totilas was verkocht'.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:15

Bizzybijtje schreef:
Marjoow schreef:

[im g]http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/666/_57c8a1a431a592af806925e57258202f.png[/img]

Sorry kon het niet laten :')

Ach ja, laat maar. Het wordt allemaal weer verkeerd opgevat, wat ik bedoel is dat ik het jammer vind dat wanneer er een paard goed voor de dag komt, dat er gelijk vergelijkingen worden gedaan met Totilas. Dat is alles.

Haha _O- dat plaatje is geniaal :P

Nee ik snap je wel hoor ;) Maar ik begrijp wel dat mensen gaan vergelijken. Totilas is een wereldpaard, en geen enkel paard kan daar eigenlijk mee vergeleken worden. Maar Totilas kan ook als een begrip worden gebruikt ;) Zoals "Dat paard word een echte Totilas" ofzo. Daar hoeven ze dan niet mee te bedoelen dat die transformeert, maar wel zoveel talent heeft en dat je er mooie proeven mee kan rijden :)

Misschien leuk voor mensen hier?
[PP] Wie zie jij graag de OS winnen dit jaar? Een poll, wie moet er winnen?

LoveMyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:17

het klinkt miss lullig voor Mathias maar ik vind Edward Gall en Totilas toch beter in de oren klinken dan Mathias en Totilas...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:19

LoveMyBoy schreef:
het klinkt miss lullig voor Mathias maar ik vind Edward Gall en Totilas toch beter in de oren klinken dan Mathias en Totilas...

Komt gewoon omdat je dat gewend bent. Als ik jou een andere achternaam geef dan klinkt dat ook voor geen meter ;)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:20

Gun dat fabeldiertje nou een rustperiode,
ik ben juist blij dat zij zo zuinig op hem zijn!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:21

purkie schreef:
Gun dat fabeldiertje nou een rustperiode,
ik ben juist blij dat zij zo zuinig op hem zijn!

En Edward was er niet zuinig op? :=

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:23

Ninia schreef:
Mathias heeft in elk geval het duurste recreatiepaard ter wereld.

:P hahaha dat is 1 ding dat zeker is!!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:30

Ben eigenlijk ook heel benieuwd wat Edward hier nou van zou vinden/denken.. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:30

Laux schreef:
Ben eigenlijk ook heel benieuwd wat Edward hier nou van zou vinden/denken.. :=

Idd, ik ook wel eigenlijk :P

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:40

wat een verrassing... :+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:43

Ik heb nog lang niet alle reactie's gelezen, maar ik vond het destijds niet tof dat Toot verkocht werd, en eigenlijk al helemaal niet dat hij naar de duitsers ging.
Echter gun ik iedereen een fijn paard, en Toot is een paard van wereldklasse!
Wat wel jammer is, is het feit dat toen Toot net bij MAR kwam, MAR zo'n grote mond had dat hij "verder zou gaan waar Edward gebleven was met Toot".
Voor mij was dat echt een uitspraak waar mijn nekharen van overeind gingen staan, en ik denk dat dit hele gedoe rond Toot voort komt uit het feit dat MAR Edward simpelweg niet kan evenaren.
Zeker, hij is jonger en minder ervaren, en Edward heeft Toot opgeleid en wist alle knopjes te vinden, maar na een jaar "combinatie vormen" is het toch weleens tid dat er word geschitterd met die zwarte parel?
Het is opvallend dat Toot ineens om de haverklap geblesseerd is, dan weer in training is en gaat starten, om vervolgens weer af te haken, wat niet de eerste keer is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:44

svdijk schreef:
Ik heb nog lang niet alle reactie's gelezen, maar ik vond het destijds niet tof dat Toot verkocht werd, en eigenlijk al helemaal niet dat hij naar de duitsers ging.
Echter gun ik iedereen een fijn paard, en Toot is een paard van wereldklasse!
Wat wel jammer is, is het feit dat toen Toot net bij MAR kwam, MAR zo'n grote mond had dat hij "verder zou gaan waar Edward gebleven was met Toot".
Voor mij was dat echt een uitspraak waar mijn nekharen van overeind gingen staan, en ik denk dat dit hele gedoe rond Toot voort komt uit het feit dat MAR Edward simpelweg niet kan evenaren.
Zeker, hij is jonger en minder ervaren, en Edward heeft Toot opgeleid en wist alle knopjes te vinden, maar na een jaar "combinatie vormen" is het toch weleens tid dat er word geschitterd met die zwarte parel?
Het is opvallend dat Toot ineens om de haverklap geblesseerd is, dan weer in training is en gaat starten, om vervolgens weer af te haken, wat niet de eerste keer is.

_/-\o_
You say what I mean :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:44

Iedereen heeft het maar over de Spelen, maar moeten die Duitsers zich niet nog voor het team kwalificeren?? Als Rath zich niet laat zien de komende tijd, kan dat toch ook niet? Of zijn de goede Duitse combinaties zo dun gezaaid dat hij al helemaal zeker is van een startbewijs? Hier in NL is toch ook nog niet duidelijk wie er daadwerkelijk naar Engeland zullen gaan..