Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:33

Janine1990 schreef:
Wat betreft Totilas als leerpaard wat ik hier las, vind ik best wel denigrerend klinken. Matthias heeft al met meerdere paarden Grand Prix gereden, die jongen kan het best. Dan is het rijden van een reeds GP opgeleid paard bepaald niet makkelijk.

Het is niet denigrerend bedoeld hoor. Ook al rijd iemand Grand Prix, ik hoop toch dat het nooit zover komt dat je niets meer hoeft te leren van je paard. Juist omdat het niet makkelijk is, is het een heel leerzame ervaring lijkt me. Rath kan er alleen maar beter van worden.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:42

Het feit dat Totilas opnieuw wordt teruggetrokken (Florida) draagt niet bij aan een positief gevoel over Rath i.c.m. Totilas. Mogelijk klikken die twee niet, mogelijk rijdt Rath te anders en kan Totilas dat nog steeds niet verwerken. En dat zegt nog altijd niets over de capaciteiten van Rath als ruiter. Maar paarden zijn nu eenmaal , en ruiters ook. En het moet samen wel werken.

Ik weet nog trouwens dat de combi Ludger Beerbaum en Ratina in het begin ook niet zo lekker ging. Maar Beerbaum had toch wel het vermogen om zich aan te passen aan Ratina en slaagde later alsnog met haar. Maar met dressuur ligt dit misschien toch lastiger dan met springen.
In het springen kan een paard toch net iets dichter bij zichzelf blijven dan in de dressuur.

Tendance

Re: Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:58

Misschien moeten we ze gewoon nog wat tijd geven.
We moeten niet vergeten, dat Edward zijn manier had om ervoor te zorgen, dat de hengst naar hem luisterde en geen fratsen uithaalde.
Nu moet Matthias met hem verder, maar als de manier van doorpakken van Edward niet zijn manier is, dan heeft dat echt wel veel tijd nodig hoor. Om aan elkaar en elkaars handelen te wennen. Meer nog, dan als je het paard zelf hebt opgeleid.

Langcara

Re: Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:59

Ja maar Totilas mankeert íedere keer iets, en dat was eerst niet.
Dat zou best een gevolg kunnen zijn van niet lekker in zijn vel zitten. Kan Totilas wel wennen daar?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:18

Cayenne schreef:
De rest van het wedstrijdschema voor Matthias en Totilas zal nog onder de loep worden genomen, maar het is nu al zeker dat ze aan start komen tijdens de Meggle Cup Finale in Dortmund (maart) en nog een andere grote wintercompetitie om de Olympische versie van de Grand Prix Special te kunnen rijden en te werken aan hun kur op muziek.

Ik zie (KNHS) dat Anky ook aan de start verschijnt in Dortmund. Spannend.