Nieuw in 2011: De Bokt Markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:00

Wat een verbetering t.o.v. het oude systeem zeg! Misschien nog een beetje meer MP-achtig? Dat je, bijvoorbeeld als je een paard zoekt, wat meer filters kan ingeven (van-t/m leeftijd, prijs en schofthoogte o.a.). Nu staan er nog maar enkele advertenties op, maar wat als er dadelijk weer 500 pagina's met paarden te koop staan? Dan kan ik alleen maar 'ruin' ingeven als filter, want als ik meer ingeef sluit ik teveel uit, maar doordat ik alleen maar 'ruin' als filter ingeef moet ik wéér honderden advertenties doorspitten. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Nieuw in 2011: De Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:07

Je kan links al leeftijd, prijs, schofthoogte, geslacht, kleur, discipline en stamboekpapier ingeven. Gewoon naar de categorie paarden en pony's gaan, dan komen de filters aan de linkerkant te staan.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:19

In diepe schaamte buig ik mijn hoofd! Sorry! Eerst (goed) kijken, dan zeiken... :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:20

Helemaal goed hoor.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:48

Ik vind het er goed uit zien. Maar wanneer gaat eenmaal-andermaal er nu uit? Want nu moet je eigenlijk je advertentie dubbel plaatsen. Veel mensen weten volgens mij nog niet van de Markt want bij eenmaal-andermaal worden nu ook nog wel advertenties geplaatst. Misschien handig een blokkade daar neer te zetten waarbij mensen die een advertentie willen plaatsen naar de Markt worden verwezen.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:39

Het nu toch aan het proefdraaien zeg maar? Zodat mensen aan kunnen geven als iets niet werk of als ze iets graag anders zien. En om suggestie en aanvullingen aan te geven. Ik hoop toch dat er nog een plekje voor commercieel bij komt zodat er ook wat meer uitgebreide advertenties geplaatst kunnen worden.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:43

Weten de mensen die een advertentie plaatsen wanneer er gereageerd wordt op hun advertentie? Ik heb bij twee advertenties een vraag gesteld maar op beide geen reactie gehad.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:23

Toch nog even een opmerking. Voor zover ik het kan zien (en ik kijk nog wel eens met mijn neus :D) hoeft er niet betaald te worden voor het plaatsen van een verkoop-advertentie voor iets waarvan de waarde hoger ligt dan * vul maar in*. Zijn jullie niet bang dat Bokt dan een uitermate goedkope manier voor o.a. handelaren wordt om hun verkoopwaar goedkoop (lees: gratis) aan de man/vrouw te brengen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:28

Op dit moment is de Bokt Markt nog helemaal gratis, dit gaat op termijn veranderen voor een aantal groepen (b.v. commerciele aanbieders) en voor extra mogelijkheden (b.v. het weer naar boven halen van je advertentie). Maar eerst kijken of alles goed loopt, zorgen dat we alles af hebben dat we af willen hebben voor deze eerste versie en kijken hoe het systeem gebruikt gaat worden.

@Mahitri; dat is inderdaad een van de punten die nog open staan.
@Paan; het plan is dat morgen Eenmaal Andermaal gesloten wordt voor nieuwe advertenties, iig als alles volgens plan loopt :)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:34

BartVB schreef:
Op dit moment is de Bokt Markt nog helemaal gratis, dit gaat op termijn veranderen voor een aantal groepen (b.v. commerciele aanbieders) en voor extra mogelijkheden (b.v. het weer naar boven halen van je advertentie). Maar eerst kijken of alles goed loopt, zorgen dat we alles af hebben dat we af willen hebben voor deze eerste versie en kijken hoe het systeem gebruikt gaat worden.

@Mahitri; dat is inderdaad een van de punten die nog open staan.
@Paan; het plan is dat morgen Eenmaal Andermaal gesloten wordt voor nieuwe advertenties, iig als alles volgens plan loopt :)

Op b.v. Marktplaats kun je toch ook gewoon gratis ruitersportartikelen te koop aan bieden.
Hoelaat wordt Eenmaal Andermaal gesloten? Ik heb namelijk een advertentie gemaakt die ik morgen wilde plaatsen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:39

@Elfje; Klopt, het idee is ook dat we flink wat gratis willen houden.
Nog niet bekend hoe laat EA dicht gaat voor nieuwe advertenties. Ik het 's ochtends een aantal afspraken, daarna moeten er nog een aantal technische zaken geregeld worden. Ga dus maar uit van ergens na 17.00.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:31

Net even een kijkje genomen op Boktmarkt. Ziet er goed uit!

Alleen.. Waarom staat 'western' niet bij de disciplines ingegeven? :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:31

Ik zie mijn advertenties niet terug in de lijst van mijn berichten. Komt dat straks wel of niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:20

Even een vraag, ik vind de markt lastig te bereiken, kan onder de kop van ea niet gewoon de boktmarkt komen?

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:51

Het is zo inderdaad een stuk overzichtelijker!

Wel zou ik graag onder diensten een kopje; Training en cursussen of iets in die trend zien. Of overige.
Want ik moet nu paardgerelateerde cursussen en diensten onder niet paard gerelateerde advertenties plaatsen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 21:33

@Laurahi; er is een 'Overige diensten' categorie?
@Snackie; rechtsboven staat een link naar de Markt, sinds gisteren ook op diverse plaatsen op EA. Maar inderdaad, heel goed bereikbaar is het op het moment niet. Wordt aan gewerkt maar daarvoor moeten we de navigatie van de site aanpassen en dat heeft nogal wat voeten in de aarde.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:21

Heb niet alles doorgelezen, maar wat ik een minpuntje vind aan dit nieuwe systeem is dat je nu voor elk product wat je wil verkopen een aparte advertentie moet maken, daar gaat erg veel tijd in zitten! Aan de andere kant ook erg duidelijk dat je kan zoeken per product en niet meer alle advertenties af hoeft om te zoeken of er wat tussen staat...alhoewel ik dat rondsnuffelen altijd wel leuk vond...

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:27

ik heb nogmaals kritisch naar de bokt markt gekeken... er zijn nog wel gemakkelijk te veranderen dingetjes die ik 'mis' die het gebruiksgemak sterk zullen verbeteren!! uiteraard wil ik er wel bij vermelden dat het nu niet goed is maar er zijn ALTIJD dingetjes die beter kunnen, ook al is het BIJNA perfect... bijna blijft bijna :D

dat zijn dingen als bijvoorbeeld:
- meer specificaties over maten/kleuren/materiaal (net als bij zadels maar dan bij hoofdstellen/halsters ook) etc. (kan ik per categorie een kant en klaar lijstje voor je van maken indien gewenst)

- bij ruiterkleding een selectiemogelijkheid tussen rijbroeken/jassen/etc. ik heb van jassen bijvoorbeeld andere maten dan broeken... dus als je bijvoorbeeld kan zoeken op Broek -> S/36 en daarna in een nieuwe zoekbeurt naar M/38 jassen of whatever...

- graag zou ik naast NIEUW en GEBRUIKT ook iets zien als ZO GOED ALS NIEUW (staat voor mij voor: weinig gebruikt en in nieuwstaat maar dus wel gebruikt!!)

- toch zoals eerder vermeld een categorie commercieel... je wilde hiervoor laten betalen, wellicht is het handig om hier een extra functie bij te doen voor de commerciele groep waardoor het aantrekkelijk wordt?! zoals bijvoorbeeld een link naar de website met daarboven het logo?? je zou deze dus naar mijn idee wel extra uit moeten lichten zou ik ervoor willen betalen, maar dat is persoonlijk...

- het invoeren van de woonplaats verplicht maken bij het starten van een ad en deze ook bij de naam van de ts vermelden bij het overzicht

- zoeken op merken zou ik ook graag zien... koop graag dingen van bepaalde merken en deze functie zou het makkelijker maken... (bijv. Eurostar, Eskadron, Harry's Horse, Horze, Pikeur, enz enz enz en voor alles wat niet in zo een rijtje thuis hoort OVERIG ;) )

- zoals eerder vermeld ook een subcategorie bij paarden/ponys met de selectie A pony B pony C pony D pony E pony Paard

- verder zou ik duidelijke criteria zien voor gezocht/aangeboden bij bijvoorbeeld verzorgers/vacatures... er wordt hier anders over gedacht... zoek je als ruiter een verzorgpaard (gezocht) of bied je jezelf aan als verzorger (aangeboden) persoonlijk zou ik gaan voor het uitgangspunt vanuit de persoon zoek je een verzorgpaard bied je je aan als verzorger... heb je een paard en zoek je een verzorger dan is het gezocht... dit zorgt voor makkelijker zoeken!!

*edit:
- een biedfunctie!! ik weet niet of dit mogelijk is? dat de reactiemogelijkheid die er nu staat voor vragen is en dat er een los iets komt net als op marktplaats waar je kunt bieden...

en verder pff kan zo 1 2 3 even niks bedenken, het is verder een super systeem!! dit hierboven zijn puntjes die wellicht anders kunnen om het 'zoekcomfort' te verhogen met naar mijn idee bij de meeste puntjes gemakkelijke kleine dingetjes die niet extreem veel werk kosten...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:48

Nog even een kleine aanvulling :o
(kon geen ander topic over de bokt markt vinden, vandaar hier).

Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als het aantal 'views' van je advertentie er bij komt te staan, dat je kan zien hoe vaak de advertentie (of alleen jouw eigen) bekeken is.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:14

Bart, ben het met bovenstaande eens, erg prettig te weten of je advertentie uberhaubt bekeken wordt. En kan je ook een pb sturen naar degene die op je advertentie heeft gereageerd. Zodat ik niet mijn tegenreactie onder het bericht hoef te plaatsen, want nu kan iedereen meelezen wat ik met de evt koper bespreek.... Misschien heb ik eroverheen gekeken, maar zag alleen een knopje om mezelf een privebericht te sturen.....

Nog een ander idee, om verkoop van paarden en pony's te splitsen, nu staat alles door elkaar....