Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
setteke schreef:Nagenoeg geen enkel medicijn is toegestaan op wedstrijd. Voor verwerkig tot hondevoer zal het niet zoveel uitmaken (moet je nagaan).

welshfan97 schreef:setteke schreef:Nagenoeg geen enkel medicijn is toegestaan op wedstrijd. Voor verwerkig tot hondevoer zal het niet zoveel uitmaken (moet je nagaan).
ik denk wel dat het wat uit maakt. stel je voert je hond dat voor en je hond is bijv. allergisch voor dat medicijn dan staat dat niet op de verpakking vermeld. zou wat zijn als we zomaar van alles in het voedsel gooien en dan verbaast zijn dat dieren van het voedsel ziek worden.
ik vind het wel een beetje een heel vreemd verhaal.
tweety_be schreef:Wat ik me vooral afvraag is: hoe weet men dat het paard gestorven is aan een gesprongen aorta als er geen autopsie is kunnen gebeuren??? Omdat het leek op wat er met Hickstead is gebeurd, wil het nog niet zeggen dat het hetzelfde is, lijkt me.
Als het echter klopt, dan vind ik het wel erg verontrustend dat er de laatste tijd zoveel (bekende sport)paarden zijn gestorven aan een gesprongen aorta... Of ben ik de enige die er zo over denkt?
Beetje vaag verhaal, maar als het idd blijkt te kloppen, dan vind ik het echt een grove fout van de organisatie. Ik wens de eigenaar en allen die het paard hebben gekend dan ook veel sterkte toe!
OneFellSwoop schreef:volgens mij is het helemaal niet zo gek dat het al telaat was. Ik kan me voorstellen dat zo'n fabriek dan toevallig dichtbij het wedstrijd terein ligt en het paard al in teveel hoeken gesneden is dat een laatste blik niet meer mogelijk is. Tuurlijk zat het paard nog niet in blik. haha, dat slaat nergens op.
Kijk, het is wel gek dat het allemaal maar zomaar kan. Zowiezo dat iemand uit het niets maar de beslissing maakt het paard daar naartoe te sturen, zónder aan de ruiter te vragen of ie voor de laatste keer komt kijken..
_Esther_87_ schreef:OneFellSwoop schreef:volgens mij is het helemaal niet zo gek dat het al telaat was. Ik kan me voorstellen dat zo'n fabriek dan toevallig dichtbij het wedstrijd terein ligt en het paard al in teveel hoeken gesneden is dat een laatste blik niet meer mogelijk is. Tuurlijk zat het paard nog niet in blik. haha, dat slaat nergens op.
Kijk, het is wel gek dat het allemaal maar zomaar kan. Zowiezo dat iemand uit het niets maar de beslissing maakt het paard daar naartoe te sturen, zónder aan de ruiter te vragen of ie voor de laatste keer komt kijken..
Dan nog is het raar, want je denkt toch niet echt dat er op het wedstrijdterrein even autopsie is gepleegd? Daarvoor moet het paard eerst naar een erkende kliniek worden vervoerd, daar word de autopsie gepleegd en daarna pas word het paard weer vrijgegeven aan de eigenaar zodat hij kan bepalen wat hij ermee wil doen.
setteke schreef:tweety_be schreef:hoe weet men dat het paard gestorven is aan een gesprongen aorta als er geen autopsie is kunnen gebeuren???
Staat in de OP. Dus om dat vast te stellen, lijkt me een autopsie nodig.