Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mamendt schreef:Frats schreef:Afgezien wat de doodsoorzaak is van dit paard. Volgens mij is topsport voor een paard niet gezond. Mensen kunnen aangeven wat er wel en niet goed gaat. Een paard kan dat niet. Niemand kan precies zeggen wat een paard wel en niet nodig heeft. Dit is voor een recreatie ruiter al moeilijk. Wat dan met zo'n extreme prestaties van topsport paarden?
Wat een onzin zeg...een paard en al helemaal een paard wat hoog getraind wordt geeft echt wel aan wanneer het teveel wordt...sterker nog als je een goede eigenaar/ruiter/trainer bent zie je vaak in een oogopslag als het paard niet fit is...of dat er teveel gevraagd wordt...dat merk je echt wel aan je paard.. daarbij worden de paarden op hoog niveau nauwkeurig begeleid......Ik denk dat als je iedere dag bezig bent met je paard...hem verzorgt hem rijd en traint je echt wel merkt wanneer hij niet lekker in z'n vel zit.......en waar de amateur ruiter(met alle respect) zegt ach..alleen een bosritje kan geen kwaad zegt de proffesional....even wat rust in de zaak......want alleen een fit paard wat happy is in z'n lijf en tussen de oren kan presteren!! Da's mijn mening!