Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GamblersCup schreef:Ik ben het ook met Kuggur eens. Je kunt niet van andere weggebruikers verwachten dat ze maar rekening houden met jou op je "vluchtdier". De voorbeelden van HC vind ik dan ook goed.
Huertecilla schreef:Kinderen en verkeer horen niet samen.
Daar zijn woonerven voor ingesteld.
Kleine kinderen langs een drukke weg? Beter aan de lijn ja. Daar zijn tuigjes voor.
NatasjavE schreef:Ik gelukkig nietWe leven in een klein landje met velen bij elkaar.
NatasjavE schreef:De ruiters zijn vast allemaal verkeersmakDus waarom geen rekening houden met ruiters(ik ga ervan uit dat deze verkeersmak zijn)
NatasjavE schreef:Hier wordt net zoveel afgeremd voor een paard als voor een fietser, meestal. Maar zelfs dán kan een paard nog schrikken en aan de kletter gaan.Waarom wel afremmen voor een fietser en niet voor een paard. Klinkt heel onlogisch.
NatasjavE schreef:Is ook heel makkelijk. Als je het niet voor elkaar krijgt, prima. Maar ga dan de weg niet op om anderen in gevaar te brengen omdat JIJ je paard niet onder controle kunt houden.En o wat is het makkelijk om maar te roepen dat iemand z'n paard maar onder controle moet houden.
NatasjavE schreef:Daar gaat iedereen denk ik ook van uit?In de OP staat dat de chauffeur de fout inging. Nou dan zullen we maar aannemen dat dat ook het geval is.
eenitraM schreef:Kuggur schreef:Gewoon geen paarden meer toelaten in het openbare verkeer, probleem opgelost.
Eens
De paarden staan nu zo hoog in het bloed dat ze van het minste of geringste op de achterpoten staan.
Danique_G schreef:Misschien niet alleen voor de ruiters een ruiterbewijs maar voor de paarden ook, dat ze braaf genoeg zijn om in het verkeer deel te nemen. Paarden staan meer in het bloed, en (over het algemeen) zijn bijvoorbeeld KWPN'ers wat heter als ik zeg maar wat, het ouderwetse type hafliger/fjord. Hoewel paarden natuurlijk ook maar dieren zijn en het geen garantie geeft, maar zo kan je bijvoorbeeld wel de enorm hete of schrikkerige paarden uit het verkeer houden.En een paard dat verkeersmak word gemaakt mee laten gaan met een paard en ruiter die zoveel jaar hun bewijs hebben oid. Een kapotte auto laat je immers ook niet in het verkeer.
En ook een betere voorlichting, de meeste mensen grappig te zijn door te toeteren of wat dan ook maar realiseren zich niet wat voor een situaties dat allemaal niet kan opwekken. Cursussen voor zowel ruiter&paard als medeweg gebruikers organiseren.
NatasjavE schreef:Maar goed jij stelde dat je vind dat automobilisten geen rekening hoeven te houden met een paard op de weg
Je moet als automobilist gewoon rekening houden met anderen vind ik. Fred_Kroket schreef:Vroeger reed ik alleen naar de ponyclub toen ik 10 jaar was. Nu ben ik 27 en vind het doodeng, mensen remmen niet meer af maar scheuren net zo hard door zonder uberhaput naar je te kijken.
eenitraM schreef:Kuggur schreef:Gewoon geen paarden meer toelaten in het openbare verkeer, probleem opgelost.
Eens
De paarden staan nu zo hoog in het bloed dat ze van het minste of geringste op de achterpoten staan.
Anoniem schreef:eenitraM schreef:
Eens
Wat een onzin![]()
Ik heb koudbloeden![]()
Vroeger zat niemand te zeiken over paarden op de weg, toen was dat iets heel normaals. Niet alle vooruitgang betekent verbetering
.
Wat je daar dan mee moet? mebianca schreef:sorry als je ik je niet helemaal begrijp; Maar ik met mijn hond of ander dier aan een lijn langs de weg loop en het dier rukt zich los van een ketting en er komt een auto aan met Huertecilla als bestuurder dan kan ik ervan uitgaan dat jij er volgas over heen rijdt aangezien jij ervan uit gaat dat dit niet mag/kan gebeuren en jij niet van plan bent om af te remmen of te stoppen??