Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:49

Jeetje... schokkend!
Moet met hoge snelheid en ongelukkig gegaan zijn gezien de dood van beide dieren. Die mensen hebben gelijk een trauma op meerdere vlakken..

Eerste wat in me opkomt, WEER een vrachtwagen bij betrokken... :(

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:49

jeetje wat een verschrikkelijk triest ongeluk ;(

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:57

oh die foto! Die paarden zijn echt gelanceerd :oo

Nikita98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:16

Nu zie je hoe snel een trailer kapot gaat in vergelijking met een auto ;(

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:56

Gulpje schreef:
waarom kijk ik naar die foto waarom kijk ik naar die foto....;(

Dat dacht ik nou ook... Bleef ook echt vol ongeloof kijken. Lijkt er echt op dat ze neergesmeten zijn. Brrr..
Wel een geluk dat de meeste betrokkenen bij het ongeluk er redelijk aan toe zijn, dat zou je niet verwachten als je al dat verwrongen staal ziet. Vreselijk!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:25

Vreselijk, dat is echt een nachtmerrie voor iedereen.
Pff had beter die foto denk ik niet kunnen kijken, ;( (kan slecht tegen zulke dingen)
Als ik naar de foto kijk is het al een wonder dat de betrokkenen er veder redelijk goed vanaf gekomen zijn.
:j
Nee dit is ook echt mijn nachtmerrie als ik met de trailer op pad ga.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 06:33

Ook mijn grootste nachtmerrie zo'n ongeluk. Wat afschuwelijk.
Je bent echt heel kwetsbaar met een trailer achter je.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 06:48

Wat een drama zeg, dit hoop ik nooit mee te maken.
Het is heel triest dat de paarden het moesten bekopen met hun leven, maar als de trailer er niet achter had gehangen was het voor die mensen waarschijnlijk ook slechter afgelopen.
Ik denk dat de dood van de paarden het leven van die mensen heeft gered.

Heel veel sterkte aan alle betrokkenen :(:)

DeMaJai

Re: Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:13

verschrikkelijk, dit wil je nooit zelf meemaken
kom je er nooit overheen

heel veel sterkte aan alle betrokkenen

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:16

Wat een drama!

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:40

Wat vreselijk.....
Maar zie steeds weer terug komen hoe de trailer eruit ziet en dat die van licht materiaal is gemaakt maar kijk is naar de auto die ziet er ook helemaal niet uit.
Dat is echt wel een degelijke auto,dus de klap is gewoon behoorlijk geweest.

Wat die chauffeur betreft ik hou er niet van om te gissen wat er gebeurd is,ik vind het voor alle partijen vreselijk.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:48

Vrachtwagens zijn nu eenmaal erg zwaar en zorgen voor veel ravage als er iets mee gebeurt. Maar er zijn geen betere bestuurders als die van een vrachtwagen. Het is vreselijk wat er gebeurt is, maar de bestuurder van de vrachtauto is ook voor zijn leven getekent, die durft straks nooit de weg weer op... Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje, die bestuurder van de vrachtwagen deed het ook niet express.

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:22

ben het inderdaad met CK88 eens, rij zelf ook vrachtwagen, maar dan met paarden erop.
snap dat het in dit geval een beetje apart is dat hij zomaar achterin de trailer reedt (als ik het goed lees), maar een vrachtwagen is echt heel moeilijk te remmen met veel gewicht.
sterkte voor de betrokkenen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:24

Je grootste nachtmerrie: je geliefde paard(en) verliezen door een ongeluk onderweg. Door toedoen van een ander....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:44

_Summerly_ schreef:
Wat een vreselijk ongeluk voor alle betrokkenen. Triest om je paarden zo te moeten verliezen.

onley schreef:
pfff gegarandeerd dat die chaffaur lag te slapen en zijn cruise control aan had
moeten ze direkt afschaffen die onzin zoiets kun je toch niet overzien als je niet ligt te slapen in je vrachtwagen??
die arme paardan wat die nog hebben doorgemaakt op hun laatste levende miuten en maar te zwijgen over die mensen in die auto..
of die ooit nog op pad durven te gaan met auto en trailer...
Ik vind dat wel een erg voorbarige conclusie, voor hetzelfde geld was de chauffeur het bewustzijn verloren en kon hij er helemaal niets aan doen.

Uhu geloof je het zelf :') dan zou dat denk ik wel ook vermeld zijn in het verhaaltje als hij zijn bewust zijn was verloren
die zal wel niet hebben opgelet zijn zat chauffeurs die op zo een autobahn hun cruise control aan zetten en laat maar gaan met die banaan.
en ja ik weet heus wel dat een zo een combi zwaar is en moeilijk af te remmen (vriend is ook chaffeur geweest)
dat neemt niet weg dta dat een slap excus mag zijn aangezien je toch wel op klaarlichte dag een auto/ trailer combi niet over het hoofd kunt zien en zeerk zeker niet als je al 2 x hoger zit dan als ik een normale auto.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:47

tranen in mijn ogen hoe is dit in godsnaam mogelijk bij daglicht

flugelkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:50

Zit hier gewoon te huilen...pff, verschrikkelijk. Krijg hier nachtmerries van.

flugelkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:52

En dan nog een ding...we hebben het over de paarden maar wat heeft de moeder (en oma) een doodangsten uitgestaat met de baby. Ben zelf 6 weken geleden bevallen, dit moet je echt niet gebeuren...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:20

Waarom altijd de vrachtwagenchauffeur de schuld geven? Misschien moest de auto met trailer wel plots voor iets remmen en is dat de oorzaak? Hoe dan ook voor beide partijen een nachtmerrie.
Wat een klap moet dat zijn geweest, gezien die paarden zover van de trailer liggen. Hopelijk waren ze meteen dood en genezen de inzittenden snel

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:45

Vreselijk zo'n ongeluk daar wil je echt niet aan denken.
De bestuurster en bijrijder van de auto raken dit beeld niet meer kwijt, ze hadden zelf ook veel ernstiger gewond kunnen zijn.

Ik rij regelmatig met de trailer en iedere keer erger ik me vreselijk aan veel vrachtwagen chauffeurs, ze rijden bijna altijd veel te dicht op de voorganger en als ik dus moet remmen dan zit de vrachtwagen al bijna in mijn trailer.
Leren ze dan niet van al die ongelukken die zeer regelmatig gebeuren met vrachtwagens?
Even voor de duidelijkheid ze zijn niet allemaal zo dat ze erg dicht op je rijden maar op 80% kom je wel.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:35

Wat een ontzettend triest ongeluk.
De moeder met de baby en de andere inzittende gelukkig alleen licht gewond (hoe is dat mogelijk he, wat een wonder). Heel traumatisch om je paarden zo te verliezen.
Vind op snelweg rijden met trailer ook niet fijn, maar autobahn is nog weer even wat anders. Hier zie je ze in je spiegel, denk je oh, dat duurt nog wel even... en dan zijn ze er al bijna!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:06

nadita schreef:
Je grootste nachtmerrie: je geliefde paard(en) verliezen door een ongeluk onderweg. Door toedoen van een ander....

Hoe weet je nou door dit eenzijdige verhaal dat het de schuld van de vrachtwagenchauffeur is??
Misschien zou iedereen die zn rijbewijs probeert te halen eens verplicht 3x in een vrachtwagen rijden...
dan zien mensen hopelijk eindelijk eens in dat het echt ook wel kan liggen aan de autobestuurders...

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:15

Onley, ik vind het jammer dat je meteen een conclusie trekt wat betreft de vrachtwagenchauffeur. En dat je jezelf daarna zo moet verdedigen. Ieder heeft zijn eigen mening en ook jij mag dat zeker hebben maar misschien is de man wel een prima chauffeur en jij trekt de conclusie dat die 'toch maar zijn cruise control aan had staan'. Mijn eigen vader is vrachtwagenchauffeur en al zijn collega's zijn betere bestuurders dan mensen met bijv. 40 jaar ervaring op de weg in een personenauto. Daarnaast kun je geen conclusie trekken als je niet weet hoe het echte verhaal in elkaar steekt. Nu roept iedereen maar wat bij elkaar.

Nu wil ik het niet goed praten voor de vrachtwagenchauffeur (mocht het zijn schuld zijn) maar laten we geen conclusies trekken als we alleen maar weten dat de vrachtwagen de trailer aan de achterkant geraakt heeft. Des al niet te min: heel erg voor de personen die met de trailer reden, moet er niet aan denken en zeker ook niet met een baby aan boord!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:27

ElineThera schreef:
Onley, ik vind het jammer dat je meteen een conclusie trekt wat betreft de vrachtwagenchauffeur. En dat je jezelf daarna zo moet verdedigen. Ieder heeft zijn eigen mening en ook jij mag dat zeker hebben maar misschien is de man wel een prima chauffeur en jij trekt de conclusie dat die 'toch maar zijn cruise control aan had staan'. Mijn eigen vader is vrachtwagenchauffeur en al zijn collega's zijn betere bestuurders dan mensen met bijv. 40 jaar ervaring op de weg in een personenauto. Daarnaast kun je geen conclusie trekken als je niet weet hoe het echte verhaal in elkaar steekt. Nu roept iedereen maar wat bij elkaar.

Nu wil ik het niet goed praten voor de vrachtwagenchauffeur (mocht het zijn schuld zijn) maar laten we geen conclusies trekken als we alleen maar weten dat de vrachtwagen de trailer aan de achterkant geraakt heeft. Des al niet te min: heel erg voor de personen die met de trailer reden, moet er niet aan denken en zeker ook niet met een baby aan boord!

_/-\o_

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:02

Natuurlijk weet je de achtergrond niet en hoe het gebeurd is, maar feit is gewoon dat als ik op me heen kijk 9 van de 10 vrachtwagenchauffeurs boven op trailers zitten met minimale afstand en dat ze ook nog eens met allerlei dingen bezig zijn behalve het verkeer.