hier heb ik maar één woord voor : GATVERDAMME!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

maura schreef:pinuts schreef:tsja hoe ver mag je gaan met een dood dier? Ik vind het zelf ook natuurlijk hardstikke smerig. Maar het gegeven dat het aanzet tot denken wat wij mogen met dode dieren zegt hier wel iets. Wij maken zelf kleding van dode dieren, eten ze zelfs op. Maar als iemand zich ermee insmeert zonder dat het eerst verwerkt is in een mooie witte zalf, of het rauw opeet ipv een burger in de supermarkt te kopen.. ( wat totaal niet meer lijkt op een beest) is het vreselijk, en worden ze met de dood bedreigd. Natuurlijk moet er iets niet kloppen als je dit doet.. maar wat doen wij dan allemaal? Is dat wel fris?
Goed opgemerkt! En een interessante gedachte dat wat wij als normaal beschouwen in het gebruik van dieren staat of valt met de vraag of het dier in kwestie netjes volgens de regels is bewerkt. Een ziek oud paard doden is niet zo'n punt geloof ik, en dat het in Amerika is toegestaan om dat zelf te doen lijkt evenmin problematisch. In een geprepareerd paard gaan zitten als kunstuiting mag ook, maar in een zelf gedood, niet bewerkt karkas gaan zitten is absoluut onacceptabel. Rauw vlees eten is geen punt als het om filet americain gaat, maar als je geen bosjesman bent en een orgaan eet dat je zelf uit een dier gesneden hebt ben je een barbaar? 't Is een gekke wereld.

), ze kijkt echt alsof ze de tv heeft uitgevonden, goed voorbeeld van dóm blond. 
Met je haar los in het bloed nogwel! Iel
Anoli schreef:Ik denk dat de meeste mensen struikelen over het feit dat ze daar gelukzalig glimlachend op de foto staat...
Als je daar doorheen kijkt is het ergens best interessant hoor om zo'n dier open te snijden en te bekijken
Anoli schreef:tsja hoe ver mag je gaan met een dood dier? Ik vind het zelf ook natuurlijk hardstikke smerig. Maar het gegeven dat het aanzet tot denken wat wij mogen met dode dieren zegt hier wel iets. Wij maken zelf kleding van dode dieren, eten ze zelfs op. Maar als iemand zich ermee insmeert zonder dat het eerst verwerkt is in een mooie witte zalf, of het rauw opeet ipv een burger in de supermarkt te kopen.. ( wat totaal niet meer lijkt op een beest) is het vreselijk, en worden ze met de dood bedreigd. Natuurlijk moet er iets niet kloppen als je dit doet.. maar wat doen wij dan allemaal? Is dat wel fris?
Goed opgemerkt! En een interessante gedachte dat wat wij als normaal beschouwen in het gebruik van dieren staat of valt met de vraag of het dier in kwestie netjes volgens de regels is bewerkt. Een ziek oud paard doden is niet zo'n punt geloof ik, en dat het in Amerika is toegestaan om dat zelf te doen lijkt evenmin problematisch. In een geprepareerd paard gaan zitten als kunstuiting mag ook, maar in een zelf gedood, niet bewerkt karkas gaan zitten is absoluut onacceptabel. Rauw vlees eten is geen punt als het om filet americain gaat, maar als je geen bosjesman bent en een orgaan eet dat je zelf uit een dier gesneden hebt ben je een barbaar? 't Is een gekke wereld.
Jullie hebben alle twee idd een punt waar ik het me eens ben. Die hamburger in de winkel komt uit de fabriek, dat vinden mensen een fijnere gedachte dan het idee dat daar een dier voor dood is gegaan
Ik denk dat de meeste mensen struikelen over het feit dat ze daar gelukzalig glimlachend op de foto staat...
Als je daar doorheen kijkt is het ergens best interessant hoor om zo'n dier open te snijden en te bekijken
Koblenz schreef:[Overigens mag je in Nederland je eigen dieren ook zelf doden hoor. Als dit maar snel gebeurt en zonder dat het dier lijdt.
Pippaa schreef:Op de tweede en derde foto hebben ze gelukkig wel handschoenen aan. Wel zo hygiënisch o:)
Waarom kijkt ze inderdaad zo blij? Van de geur en het hele aanzicht zou je toch kotsmisselijk worden? En ze gaat er gewoon in met een bigsmile ! OMG. Waar gaat dat heen met de mensheid.
Lang leve de vegetariërs. Nu ik dit zie snap ik helemaal niet dat mensen vlees eten... Bah.
Ik hoop niet dat dit stel ervoor heeft gezorgd dat er nog veel meer van dit soort dingen gaan gebeuren...