is wel heel bijzonder.... voor dat geld..... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
is wel heel bijzonder.... voor dat geld.....
JustLizz schreef:Ik heb de KNHS van de week gemaild over die gelimiteerde startpas.
Ik kreeg een mailtje terug dat het voor 4 proeven is..
Als je dus wedstrijden hebt waarbij het gewoon is om 2 proeven per wedstrijd te rijden kun je maar 2 wedstrijden rijden als je bij die wedstrijden de beide proeven rijdt..
Ik vind dat wel erg weinig voor dat geld en heb nu dus gekozen om een normale startpas aan te vragen (ik start in januari voor het eerst wedstrijden)
De startpas is in dat opzicht dus helemaal niet duurder maar juist goedkoper. Netje schreef:IVIV: de volgende quote vind ik wel wat ver gaan:
Zoals ik al vaker gemerkt heb stuurt de KNHS steeds meer aan op de profs en/of welgestelden onder ons. Men verliest uit het oog dat de KNHS nooit bestaansrecht had gehad als er geen hobby ruiters aan de basis stonden. De jeugd heeft de toekomst, maar ik vraag me serieus af hoe ik de ouders van de jeugd nog kan overtuigen een startpas aan te vragen en wedstrijden te gaan rijden met dit soort drastisch stijgende kosten…
Als je een paard of pony hebt en je zou geen startkaart meer kunnen aanvragen vanwegen de 'verhoging' (en dat is voor sommige mensen maar relatief) van een paar tientjes, dan moet je héél snel je hobby opgeven, want het is nou eenmaal een dure sport. Ik hoor hier niets over verenigingen die hun startgeld telkens omhoog schroeven (hier in NH variert het van €7,50 tot €12,50 per proef in de lagere klasses geloof ik) om uit de kosten te komen, maar wel dat ze nu veel meer kosten gaan maken voor een paar printjes (wat de meeste verenigingen toch al doen), etc. Allés wordt duurder, en wellicht had het systeem nog iets beter doordacht kunnen zijn, maar laten we nu eens blij zijn om van alle rompslomp van het bestellen van coupons, het versturen van coupons na inschrijving (en de paniek als de coupons ineens op bleken te zijn) etc. af zijn. Daarnaast is het van belang dat het KNHS blijft luisteren naar zijn leden in de toekomst: waarom moet je nog steeds lid zijn van een vereniging bijv. (veel mensen zijn alleen papieren-lid omdat het nou eenmaal moet, maar dit voegt niks toe)? Waarom nog steeds het verplichte lidmaatschap voor paard & sport? Hef het blad gewoon op en maak een electronische versie op de site, etc. etc.
Kortom: laten we nou eens blij zijn dat er in ieder geval iets gaat verbeteren en i.p.v. alleen maar mekkeren gewoon eens proberen positief te blijven en met gerichte vragen/verzoeken naar het KNHS duidelijk maken wat er evt. nog verbeterd kan worden... Via een klaagcultuur wordt - naar mijn mening - niemand beter !

Dus voor mijn eigen portemonnee (betaal alles zelf) zal het zeker beter worden
. Vind wel dat de KNHS 4 keer starten voor een beperkte startkaart aan de lage kant heeft gezet, daar kunnen ze nog aan werken maar voor de menige wedstrijdruiter ben ik van mening dat het zeker een vooruitgang is. Lante schreef:Nou charly, sommige mensen moeten heel hard werken en veel laten om die 2-3 eigen paarden te kunnen houden. Je kunt nooit in andermans beurs kijken en hierover oordelen.