De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:14

Dat is wel héél beperkt :\ is wel heel bijzonder.... voor dat geld.....

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:22

Jeetje wat een regel zeg..

Klopt het dat je 16 coupons kreeg voor 18 euro?
Ik heb met deze coupons een jaar gedaan en dus 8x gestart --> 18 euro kwijt

En gelimiteerde startpas is te weinig dus zou ik 75 euro moeten betalen! Terwijl dat eerder maar 18 euro (correct me if i'm wrong) was..

Jammer dit .. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:23

volgens mij is lezen heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:25

Ja, geloof het ook....... Je zou eens 6 bladzijdes lezen :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:28

Nou sorry, had toch echt de eerste 3 bladzijdes gelezen en lees nu op de 5e pagina dat de startkaart daar ook bij in zit..

Als ik de startkaart er ook bij op tel dan is die startpas dus alsnog duurder..
Of valt het lidmaatschap/paardensport ook nog allemaal onder de startpas? Vind ik niet duidelijk naar voren komen..

Anyway, dit maakt mij wel aan het twijfelen of ik nog wel door ga..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:32

Sorry hoor, maar als je de OP eens zorgvuldig doorleest krijg je alle antwoorden op je vragen :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:36

Sorry dat sommige mensen niet alles direct snappen en daarom ook in hun post vraagtekens en 'correct me if i'm wrong' zeggen?

Nja, het komt er gewoon op neer dat ik het geen geweldige verandering vindt..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:04

JustLizz schreef:
Ik heb de KNHS van de week gemaild over die gelimiteerde startpas.

Ik kreeg een mailtje terug dat het voor 4 proeven is..

Als je dus wedstrijden hebt waarbij het gewoon is om 2 proeven per wedstrijd te rijden kun je maar 2 wedstrijden rijden als je bij die wedstrijden de beide proeven rijdt..

Ik vind dat wel erg weinig voor dat geld en heb nu dus gekozen om een normale startpas aan te vragen (ik start in januari voor het eerst wedstrijden)

Daar was ik al 'bang' voor... ondanks dit toch maar een gelimiteerde startpas aangevraagd voor mijn twee drachtige merrie's.
Mocht ik die uiteindelijk willen omzetten kost dit 'slechts' 5 euro extra bovenop de normale prijs.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:29

Lees even pagina 5 door... dan zie je een hele mooie berekening dat als je 16 proeven per jaar rijdt, je er per wedstrijd 10 cent op vooruit gaat :) De startpas is in dat opzicht dus helemaal niet duurder maar juist goedkoper.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:01

Netje schreef:
IVIV: de volgende quote vind ik wel wat ver gaan:

Zoals ik al vaker gemerkt heb stuurt de KNHS steeds meer aan op de profs en/of welgestelden onder ons. Men verliest uit het oog dat de KNHS nooit bestaansrecht had gehad als er geen hobby ruiters aan de basis stonden. De jeugd heeft de toekomst, maar ik vraag me serieus af hoe ik de ouders van de jeugd nog kan overtuigen een startpas aan te vragen en wedstrijden te gaan rijden met dit soort drastisch stijgende kosten…

Als je een paard of pony hebt en je zou geen startkaart meer kunnen aanvragen vanwegen de 'verhoging' (en dat is voor sommige mensen maar relatief) van een paar tientjes, dan moet je héél snel je hobby opgeven, want het is nou eenmaal een dure sport. Ik hoor hier niets over verenigingen die hun startgeld telkens omhoog schroeven (hier in NH variert het van €7,50 tot €12,50 per proef in de lagere klasses geloof ik) om uit de kosten te komen, maar wel dat ze nu veel meer kosten gaan maken voor een paar printjes (wat de meeste verenigingen toch al doen), etc. Allés wordt duurder, en wellicht had het systeem nog iets beter doordacht kunnen zijn, maar laten we nu eens blij zijn om van alle rompslomp van het bestellen van coupons, het versturen van coupons na inschrijving (en de paniek als de coupons ineens op bleken te zijn) etc. af zijn. Daarnaast is het van belang dat het KNHS blijft luisteren naar zijn leden in de toekomst: waarom moet je nog steeds lid zijn van een vereniging bijv. (veel mensen zijn alleen papieren-lid omdat het nou eenmaal moet, maar dit voegt niks toe)? Waarom nog steeds het verplichte lidmaatschap voor paard & sport? Hef het blad gewoon op en maak een electronische versie op de site, etc. etc.

Kortom: laten we nou eens blij zijn dat er in ieder geval iets gaat verbeteren en i.p.v. alleen maar mekkeren gewoon eens proberen positief te blijven en met gerichte vragen/verzoeken naar het KNHS duidelijk maken wat er evt. nog verbeterd kan worden... Via een klaagcultuur wordt - naar mijn mening - niemand beter !

Netje, ik denk hetzelfde als jij. De klaagcultuur is losgebarsten hier op Bokt. Soms kijk ik eens in het profiel van de klager en zie ik 2 soms 3 eigen paarden staan! En dan zeuren over die paar tientjes???? Ik heb er weinig begrip voor, triest gemekker vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:50

Weet iemand al per wanneer je in kunt schrijven via de KNHS site?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:24

Nou charly, sommige mensen moeten heel hard werken en veel laten om die 2-3 eigen paarden te kunnen houden. Je kunt nooit in andermans beurs kijken en hierover oordelen. ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:27

Ik vind het nog wel meevallen. Schrok er eerst een beetje van maar toen ik het even goed narekende kwam ik erop uit dat ik nog maar een tientje meer moet betalen. Nou volgens mij kan iedereen met een paard wel een extra tientje per jaar kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:42

De enige die er echt 'nadeel' van ondervinden zijn degene die maar enkele proefjes per jaar starten. Degene die iedere maand meerdere proeven starten komen aan het eind voordeliger uit

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:29

Ik vind het heel fijn! :D
Het zal wel even zoeken worden in het begin, maar geen gezijk meer met coupons opsturen (daar zitten ook verzendkosten bij), geen coupons meer bestellen voor dat ene springwedstrijdje in het jaar en als in een keer endurance (oid) wil starten kan dat ook gewoon :D
Ik rijd nu iedere maand 2 wedstrijden, soms 3, en ik vind het een hele verbetering!
Heb een paar paginas gelezen en vind 4 x starten ook heel weinig.. Doe dan 10 x of zo, dan kunnen die mensen ook wat vaker starten en geen berg geld kwijt zijn..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:35

Ik denk dat het er, na wat opstart problemen, veel duidelijker en makkelijker op gaat worden. Een overgang naar een ander systeem geeft altijd problemen. Op zich valt het me nog mee wat het gaat kosten per jaar. Moet zeggen dat ze in mijn ogen een aardig gemiddelde genomen hebben.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:03

Ik begin dan na een jaar niet gestart te hebben omdat ik vorig jaar 18 geworden ben met een schone lei in januari 2012 aan de sportpas en zal het voor mij geen omschakeling meer zijn. Heb geen coupons meer gehad afgelopen jaar, geen officiële wedstrijden meer gereden en kan dus straks met de sportpas beginnen. Als ik het lees zitten er voordelen aan en heb ik een onbeperkte startkaart nodig, want 4 keer per jaar ga ik zoiezo over heen met mijn dressuur-, spring-, en SGWwedstrijden. Heb dit jaar aan BB wedstrijdjes al 10 keer meegedaan als ik even snel reken. :) Dus voor mijn eigen portemonnee (betaal alles zelf) zal het zeker beter worden :j . Vind wel dat de KNHS 4 keer starten voor een beperkte startkaart aan de lage kant heeft gezet, daar kunnen ze nog aan werken maar voor de menige wedstrijdruiter ben ik van mening dat het zeker een vooruitgang is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:30

Lante schreef:
Nou charly, sommige mensen moeten heel hard werken en veel laten om die 2-3 eigen paarden te kunnen houden. Je kunt nooit in andermans beurs kijken en hierover oordelen. ;)

2-3 paarden is je eigen keus, als je er alles voor moet laten is ook eigen keus want dan hou je het bij 2 of 1. Zoals ik al eerder gezegd heb, paardensport bedrijven kost geld. En van alle kosten is de startpas ongeveer het laagste. Bovendien vergeten velen hier dat ze elk jaar hun startkaart ook betalen, hoe vaak of weinig ze starten. De extra kosten zullen als je eerlijk rekent( kosten startpas vergelijken met je kosten startkaart+de benodigde startcoupons die je gebruikt heus te overzien zijn.
We hebben het hier niet over gigantische bedragen.
Maar goed, alle nieuwe dingen veroorzaken wat rumoer onder het Boktvolkje, of het nu een reglementswijziging is of deze zaak. Het hoort bij de charme van het forum.

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:23

Wat een gezeur allemaal!
De startpas is een vervanging van de startkaart. En je hoeft na 1 januari geen startcoupons meer te gebruiken. Beter gezegd, je kan ze na 1 januari niet meer gebruiken.
De P&S Moet je gewoon nog betalen.

De kosten die je dus volgend jaar gaat krijgen zijn:
Je startpas 75 of 55 euro
En de P&S 35 euro.
(En je lidmaatschap van de KNHS 16,30 ; dit staat op de tarieven lijst ik neem aan dat je dit gewoon moet betalen??)
Als je dit bij elkaar opteld is dat...
75+35+16.30= 126.30
Dus je bent op jaar basis 126.30 euro kwijt als je een onbeperkte startpas neemt voor de paarden.
Voor de pony's wordt dat 106.30 euro.
Rij je 12 wedstrijden per jaar (dus elke maand 1 ) ben je 10.53 euro per wedstrijd kwijt als je bij de paarden rijd en bij de pony's wordt dit 8.86. euro.

Of zit ik er nu helemaal naast? :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:27

En naast die 10.53 moet je ook nog het normale startgeld aan de vereniging betalen.

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:54

Ja dat klopt. Maar dat is per vereniging verschillend. Dus dat kan je van te voren niet uitrekenen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:07

de inschrijfformulieren voor het mennen staan er nu ook op

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:17

Hoe zit het met de inschrijfformulieren? Is dat voor verenigingen of voor mij als persoon? Want dat gedeelte begrijp ik niet helemaal.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:56

ElineThera schreef:
Hoe zit het met de inschrijfformulieren? Is dat voor verenigingen of voor mij als persoon? Want dat gedeelte begrijp ik niet helemaal.

Voor jou als persoon.

kun je downloaden en invullen en dan mailen naar de organiserende vereniging.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:59

En dat is dus je inschrijving ipv de coupon?