Grote verrassing voor Edward Gal tijdens clinic in Oslo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Grote verrassing voor Edward Gal tijdens clinic in Oslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:58

Ik kijk er trouwens raar van op dat iedereen hier er vanuit gaat dat het een stalruiter is? Kijk ik ergens overheen ofzo :=
Kan net zo goed zijn dochter oid zijn ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:07

Originele manier om een nieuw paard aan een ruiter te presenteren :j Erg leuk voor Edward, vooral als hij er niks vanaf wist. Dat geloof ik eerlijk gezegd wel, paardeneigenaar hoeft alleen met Nicole te bellen om het af te spreken, die zal daar wel aan meewerken neem ik aan.
Paard is prachtig, ben erg benieuwd naar beelden, en duimen natuurlijk dat het een topper in de dop is voor Nederlandse bodem.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:08

Hoe gaaf is dit? Super voor Edward!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:26

Wat een leuk nieuws voor edward :j

Geloof dat die glimlach van oor tot oor op de 2de foto in de link genoeg zegt :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:32

Kijk, dat is nou nog eens een leuke verrassing! :D
Vind het wel een enorm leuk dier om te zien. En zo te zien is Edward er behoorlijk content mee.
Ben ook erg benieuwd hoe deze combinatie zich in de toekomst gaat ontwikkelen.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:17

Silviabol schreef:
en stiekem wel een beetje sneu voor de dame die alle leerpunten van de clinic thuis niet kan gebruiken om verder te trainen en Ralph Lauren verliest :(:)

Dat is nou eigenlijk ook het eerste wat ik dacht..

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:04

@ IngridM en Lobke..jammer, dat het niet wordt begrepen. In mijn reacties lees je nergens dat ik het niet vind kunnen dat een stalruiter zijn/haar paard kwijt raakt....

Ik zal het nog EEN keer uitleggen...het gaat mij erom dat, mocht het echt zo spontaan gegaan zijn (wat me dus ook onwaarschijnlijk lijkt, maar goed) het erg lomp van de eigenaar naar de amazone is.
Dat is het enige waar ik commentaar op heb.
Nogmaals wil ik benadrukken dat ik dit GEEN normale manier vind om met medemensen om te gaan....en vind het dan een gebrek aan emotionele intelligentie van die eigenaar
Het is "maar" personeel?....want deze indruk krijg ik van velen....

Ik verwijs dan ook naar mijn vorige posts lees die aub goed!

Maar ja:
Ik behandel geen mensen zoals ik zelf ook niet behandeld wil worden.
waarschijnlijk ben ik dan de laatste der Mohikanen??????

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:18

Komt wel goed Nebraska.. :(:) (Zijn altijd hooligans die de boel proberen op te jutten, niet op reageren wij zijn paardenvolk, geen voetballers. ;)

Ik dacht eerst van oh, goh.. en idd toen begon ik ook na te denken, spontaan? Ben benieuwd naar hoe dit verder zal gaan. Edward kan natuurlijk niet voor de lol er een paardje bij nemen, zal wel even over moeten worden vergaderd wie wat allemaal betaald e.d.

Iemand zei het al eerder, tijd zal 't leren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:28

Wie zegt dat het paard al een vaste amazone heeft voor maanden? Dat ze al een ontzettend hechte band hebben? Daar is toch helemaal niets over bekend? En wie zegt dat ze er überhaupt problemen mee heeft?
Dat zijn toch allemaal aannames? De een kan wat beter relativeren als de ander.

Ik vind die grijns op zn kop helemaal geweldig. :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:41

Iris82 schreef:
Wie zegt dat het paard al een vaste amazone heeft voor maanden? Dat ze al een ontzettend hechte band hebben? Daar is toch helemaal niets over bekend? En wie zegt dat ze er überhaupt problemen mee heeft?
Dat zijn toch allemaal aannames? De een kan wat beter relativeren als de ander.

Ik vind die grijns op zn kop helemaal geweldig. :D

En wie zegt er dat het niet zo is... Kunnen wij helaas/gelukkig niet in kijken

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:06

Tja je kunt er over blijven speculeren en natuurlijk over gaan vallen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat een paard opleiden tot grand prix en er zo'n 8 jaar ? (weet het niet precies) mee bezig zijn geweest hetzelfde is als een 3 jarige onder het zadel hebben. Tuurlijk kan de amazone eventueel gehecht zijn aan het paard, maar ze had vast nog niet zo'n band als Totilas en Gal hadden

Dus ik begrijp de mensen hier wel dat ze liever blij zijn voor Gal, dan dat ze gaan treuren om de amazone. Begrijp me niet verkeerd, het zal vast heel vervelend zijn, maar het zijn 2 niet vergelijkbare situaties die aangehaald worden als ik heel eerlijk ben.

Zie niet waarom het hypocriet zou zijn dat mensen meeleven met iemand als Gal die ze 'kennen', die rijdt voor ons land en niet met een amazone die ze niet 'kennen' ?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:44

wat geweldig voor hem,ik gun het hem echt van harte
trouwens mooie vos ook

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:45

Cheytjuh schreef:
Tja je kunt er over blijven speculeren en natuurlijk over gaan vallen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat een paard opleiden tot grand prix en er zo'n 8 jaar ? (weet het niet precies) mee bezig zijn geweest hetzelfde is als een 3 jarige onder het zadel hebben. Tuurlijk kan de amazone eventueel gehecht zijn aan het paard, maar ze had vast nog niet zo'n band als Totilas en Gal hadden
Dus ik begrijp de mensen hier wel dat ze liever blij zijn voor Gal, dan dat ze gaan treuren om de amazone. Begrijp me niet verkeerd, het zal vast heel vervelend zijn, maar het zijn 2 niet vergelijkbare situaties die aangehaald worden als ik heel eerlijk ben.

Zie niet waarom het hypocriet zou zijn dat mensen meeleven met iemand als Gal die ze 'kennen', die rijdt voor ons land en niet met een amazone die ze niet 'kennen' ?

Sorry maar dat vind ik echt onzin... stel je nou voor dat ze de hengst als veulentje geboren heeft zien worden en op heeft zien groeien. Hem elke dag heeft staan poetsen en verzorgen.. Toot en Ed hebben heel wat prestaties neergezet tuurlijk dat is zo en ze zullen inderdaad een van de sterkste banden gehad hebben. Maar die band kan er echt wel zijn tussen een gewoon paard en mens.. ook zonder zulke sportprestaties!

Ik ben hartstikke blij voor Edward maar als het inderdaad op die dag een beslissing is van de eigenaar en die amazone was zijn vaste amazone dan zou ik dat wel een beetje respectloos vinden van mijn baas.
Ik heb het als meisje een keer meegemaakt dat de pony waarmee ik de keuring zou rijden onder mijn kont vandaan gewoon verkocht werd terwijl ik landelijke keuring mee mocht rijden! Nou dan breekt je hart toch wel even hoor.
Krijg je tijdens de clinic van een top ruiter te horen dat je paard leuk is en geweldig en lekker loopt .. ben je helemaal blij met de punten van aandacht dat je daar aan kan werken. Gaat hij op transport mee naar nederland.

Tuurlijk is het gissen naar wat er gebeurt is en of het afgesproken is. Maar als het zo als ik hierboven staat dan vind ik het van de eigenaar nogal slecht en ik zou mezelf dan afvragen of ik wel bij z'n baas zou willen werken.

Maar voor Ed is het inderdaad een mooie kans. Hoop nog veel van hem te horen.. (het paard dan ;) Edward zal wel meevallen.. hij heeft nou wel weer een paar lekkere paarden volgens mij!)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 01:07

@ Susy : Ik heb nergens gezegd dat er geen band kan zijn hoor zonder sportprestaties. Sorry maar ik ga niet meer reageren want mijn post is duidelijk niet goed gelezen :D

je kunt door blijven speculeren over of ze wel niet het paard op heeft zien groeien, daar is niets over bekend. Dus ik ga me daar ook niet over uitlaten.

Toch hoop ik niet dat ze hem elke dag heeft staan poetsen en kroelen en knuffelen, hopelijk heeft hij lekker kunnen opgroeien en ravotten met andere hengsten 8-)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:25

Silviabol schreef:
en stiekem wel een beetje sneu voor de dame die alle leerpunten van de clinic thuis niet kan gebruiken om verder te trainen en Ralph Lauren verliest :(:)

Ik zou het juist enorm leuk vinden als Edward Gal "mijn" paard goed genoeg zou vinden om te trainen!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:00

knabbelgirl schreef:
Ik kijk er trouwens raar van op dat iedereen hier er vanuit gaat dat het een stalruiter is? Kijk ik ergens overheen ofzo :=
Kan net zo goed zijn dochter oid zijn ;)

Als je op de site kijkt van Tejr Pedersen of Tailormade Horses zal je zien dat ze ook lancelot van hem rijdt. Dus is ze niet paardloos en heeft dus genoeg paarden om te rijden.

Beetje vreemde discussie aan het worden. Toot had toch eerst ook een andere ruiter voordat Edward hem ging rijden. In Toot zijn geval is het zo dat Duitsland met de veren van een ander wil pronken en een idioot hoog bedrag daar voor wil betalen. Dit paard is 3 jaar en kan nog niets.

Kan makkelijk zijn dat Edward het paard moet opleiden en dat er straks een andere ruiter weer van gaat profiteren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:34

s0173957 schreef:
Hij heeft zelfs al de bijpassende vest en cap... superspontaan... ik geloof er geen snars van!

Beter opletten, het was voor pinkribbon, iedere ruiter heeft de zelfde cap, het zelfde vest, het zelfde dek... ieder paard de zelfde roze bandages en frontriem. Totilas, ralph lauren én de andere paarden! Toch toeval dus :)

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:53

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:26

geweldig fimpje *\o/* _O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:44

Woooow hoe gaaf :D HEt zal je maar overkomen..

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:02

Ontzettend tof voor Edward!
geloof wel dat het nog niet bekend was voor Edward die big smile zegt genoeg toch?!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:23

_Judith schreef:
Wat leuk! En een mooi paard ook nog zo te zien! (moest alleen wel een beetje lachen om wat hij aan heeft op de foto's :o )

Ik moest ook wel even gniffelen :')

Wel dubbel. Mooie reclame voor de eigenaar & hengst, lullig voor het meisje dat hem rijdt, mooie kansen voor de hengst, blijdschap voor Edward. Ach, gaat mij ook helemaal niets aan. Vind het uit die ene foto een machtig paard, leuk dat Edward de mogelijkheid krijgt om hem te rijden. Is wel een unieke manier waarop het aangeboden wordt :P

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:27

Meestal moet je toch betalen als je paard bij Edward Gal laat trainen?
Edward krijgt wel een heel jong paard dat voorlopig nog geen grand prix kan lopen.
De eigenaar daarintegen krijgt een topruiter die zijn misschien toekomstige dekhengst wel laat trainen
Edward een goed paard;(en betaald) de eigenaar misschien een goedgekeurde dekhengst in de grand prix.

Er gaat heus niets voor niets hoor! dus hoe spontaan ook lijkt te zijn gegaan

Pink ribbon vind ik geweldig :) : Ik heb kort geleden mijn moeder aan Borstkanker verloren |( en het is erg belangrijk!!! hoe vaker hoe beter

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:42

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:14

Prachtig die smile op zijn gezicht. Heerlijk om te zien dat zon top ruiter ook nog steeds kan genieten van een jong talentvol paard. Leuk!