Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:09

Horseyfries: ik bedoel puur dat de reacties dan minder fel waren geweest, omdat paarden nou eenmaal een grote hobby is van de gemiddelde bezoeker/bezoekster hier. Tuurlijk heeft 'ie het niet slecht, dat heeft haast niemand het in Nederland, maar dat is hier ook niet aan de orde denk ik.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:14

Gezien de reacties vinden sommige mensen toch echt wel dat het heel zielig is voor deze jongen dat hij mee moet helpen op een bedrijf terwijl hij het niet echt leuk vind. Vandaar mijn reactie, eigenlijk is het toch lachwekkend dat we ons met zijn allen over dit soort dingen druk maken. Leg dat maar eens uit aan een derde wereld kind ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:41

Precies :')

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:43

Tja, als je moeder en vader hun geld er mee verdienen en één van de beste van de wereld zijn en hun ook wel eens naar het buitenland gaan, moet je er echt mee omgaan. Pubertijd??

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:47

Ik weet toevallig dat Bill een aantal aquariums heeft met fikse slangen en dat Rieky daar ook niet zo van gecharmeerd is.Kwestie van geven en nemen zoals in ieder gezin. ( hoewel die van mij echt niet met een slang thuis hoeven te komen)Daarnaast hoeft Bill naar mijn weten maar 1 ochtend in de week wat te vegen op stal en misschien in de vakanties wat meer.Hij is echt geen slaafje van zijn ouders en hoeft ook niet ieder weekend mee op wedstrijd.Verder zullen we eerst maar eens zien wat het programma te melden heeft voordat er aannames gedaan worden.
Verder vind ik dat een kind rustig mee mag helpen.Mijn kids ruimen hun kamer op,helpen 1x in de week mee met het huishouden ,verzorgen hun eigen dier etc. ik ga echt niet zoals mijn zus een half uur eerder op staan omdat ze voor haar man en zoons ( 13,17) nog brood moet smeren.Voor mij is dat een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandigheid meegeven,stukje opvoeding dus.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:33

Ik ga toch even het programma bekijken aanstaande maandag. :) ik denk ook zeker dat hij af en toe vindt dat hij teveel mee moet en zeker als je niks hebt met de sport van, in dit geval, je moeder. Aan de ander kant zoals genoemd; geven en nemen in een gezin is ontzettend belangrijk en dat merk ik in ons huis al.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:46

Sjonge snap best dat hij dat vervelend vind zeg... Logisch dat hij afentoe moet helpen, ik moet thuis ook regelmatig klusjes doen, maar altijd helpen en verplicht mee op wedstrijd terwijl hij dat helemaal niet wil vind ik ook niet kunnen... Dan zoeken ze imo maar een extra stalhulp.
Ik heb heel lang verplicht op schaatsen en pianospelen gezeten, nou ik vond het vreselijk.

Ik heb dan vakantie dus ga wel kijken!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:49

catalyst1 schreef:
Ik weet toevallig dat Bill een aantal aquariums heeft met fikse slangen en dat Rieky daar ook niet zo van gecharmeerd is.Kwestie van geven en nemen zoals in ieder gezin. ( hoewel die van mij echt niet met een slang thuis hoeven te komen)Daarnaast hoeft Bill naar mijn weten maar 1 ochtend in de week wat te vegen op stal en misschien in de vakanties wat meer.Hij is echt geen slaafje van zijn ouders en hoeft ook niet ieder weekend mee op wedstrijd.Verder zullen we eerst maar eens zien wat het programma te melden heeft voordat er aannames gedaan worden.
Verder vind ik dat een kind rustig mee mag helpen.Mijn kids ruimen hun kamer op,helpen 1x in de week mee met het huishouden ,verzorgen hun eigen dier etc. ik ga echt niet zoals mijn zus een half uur eerder op staan omdat ze voor haar man en zoons ( 13,17) nog brood moet smeren.Voor mij is dat een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandigheid meegeven,stukje opvoeding dus.

driewerf hoera

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:50

Nou, ik heb Bill in de laatste 4 jaar in totaal 2 keer op wedstrijden gezien en 1 van die keren was toen henk-jan smits kwam filmen.
Ik weet zeker dat Rieky haar zoons niet 5 dagen in de week stallen laat mesten.
Laten we eerst het programma eens kijken voordat er geroepen wordt dat het oo zo zielig is voor die jongen.
Misschien komt daar wel uit dat hij op zaterdagochtend 2 stallen moet mesten en 1 keer per jaar mee moet op wedstrijd als het echt niet anders kan.

Als ik iets wilde hebben van mijn ouders moest ik daar wel eens wat klusjes voor doen.
Dat is toch niet meer dan normaal?

@ catalyst1
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:47

Nou misschien gaat het niet alleen maar over dat hij moet meewerken (veel of weinig laat ik even tussenwegen) Ik kan me zo voorstellen dat er in de thuissituatie behoorlijk wat over paarden gesproken word ook (is toch een way of life :D) en als je dat de hele dag moet aanhoren. Ik zou er ook gek van worden. :o

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:33

Ach dat kunnen wij/ik ook niet weten toch, dat het eigenlijk niet waar is en hij alleen afentoe moet helpen. Kamer opruimen, eigen dier verzorgen en boterhammen smeren vind ik trouwens een kromme vergelijking eerlijk gezegd. Daar zou imo niet eens over gesproken hoeven worden en is heel anders als altijd mee op wedstrijd moeten en stallen uitmesten :+ Maar alles zal vast wel flink uitgerekt worden. Ik ben iig benieuwd :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:35

Ik ga ook zeker kijken.. Ik ken Bill ook als klein manneke toen ik stage liep bij Rieky en Dave.. Toen was ie ook al niet zo'n fan om mee te helpen met dingetjes.. :))

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:45

horseyfries schreef:
Gezien de reacties vinden sommige mensen toch echt wel dat het heel zielig is voor deze jongen dat hij mee moet helpen op een bedrijf terwijl hij het niet echt leuk vind. Vandaar mijn reactie, eigenlijk is het toch lachwekkend dat we ons met zijn allen over dit soort dingen druk maken. Leg dat maar eens uit aan een derde wereld kind ;)

Sorry hoor maar ik vind dit geen vergelijking. Moet ik, jij en iedereen die een dure hobby (paarden) heeft zich gaan verantwoorden aan mensen die dood hongeren? Al het geld dat wij uitgeven aan paarden kunnen heel veel mensen in derde wereld landen van in leven gehouden worden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:56

Die vergelijking trek ik volgens mij niet..... beetje beter lezen aub.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:05

cissy schreef:
Wellicht heet Bill wel naar zn vader..... ik weet niet meer of hij nou net voor of net na het overlijden van zijn vader geboren is. Dus niet zo oneerbiedig graag.

Dit klopt dat hij naar zn vader genoemd is en heb een hele tijd met hem zitten praten, en vreselijk gelachen. Tis een leuk aardig joch.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:13

Bellarose schreef:
Ik denk een typisch 16-jaar-en-hekel-aan-alles-wat-ouders-doen-en-laten-gevalletje. Er zijn ongetwijfeld kinderen zat die het slechter hebben. Maar ik ga toch even kijken maandag! :)

misschien is tie wel gevraagd , dat kan ook he... gebeurd ook regelmatig.

Donsveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:17

Ik snap het héél goed; Wat als mijn ouders enorme voetbalfanaten waren en dat ik elk weekend met hun mee moest. Of ik dan 10, 12, 16 of 22 ben, maakt niet zoveel uit, ik blijf een hekel aan voetbal hebben. (Thank god dat ze ook een hekel aan voetbal hebben.)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:49

Hier krijg ik ook regelmatig het verwijt dat alles om de paarden draait....klopt zeg ik dan, ik probeer ze al jaren te leren om zelf hun eten uit de voerton te halen is me nog steeds niet gelukt.. :+

Ben blij dat mijn dochtertje wel rijdt, ben ik niet de enige die alle tijd en geld opmaakt aan de paarden.

Helaas zijn mijn man en zoontje ook nog eens zwaar allergisch voor de paarden waardoor ik me soms wel eens schuldig voel hoor als mijn zoontje weer eens een astma aanval heeft... ;(

En mijn moeder roept altijd: je stal ziet er netter uit dan je huis....... -:(-

Dus kan me van die jongen er wel iets bij voorstellen hoor, alleen is het wel hun bedrijf/inkomsten en bij mij alleen hobby. Daar is toch ook een programma van? O:)

Overigens leek het erop dat mijn dochtertje niks met paarden had; kwam dr ooit een keer van school halen met mijn aanspanning en het enige wat zij deed was heel hard huilen en riep: Kun je niet net zoals als alle andere moeders gewoon met de fiets komen....... :7 :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:50

volgens mij heet zn vader echt willem en niet bill.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:53

Willem werd door zijn Amerikaanse en Canadese vrienden Bill genoemd ;)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:32

Ben benieuwd vanavond :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:35

horseyfries schreef:
Ja, ook dan had hij het niet slecht gehad. Hij had namelijk geen honger, geen dorst, en ouders die van hem hielden. Dan mag je al niet klagen. Het zou goed zijn als kinderen dat eens wat meer gingen beseffen. Ik ben net terug van werkvakantie in Zuid Afrika, als je in sommige townships ziet hoe kinderen daar moeten leven, dan mag Billy zijn handjes héél stijf dichtknijpen en hopen dat mama hem niet inruilt tegen een kind dat wél waardeert wat hij heeft.

Omdat ze het in Afrika moeilijker hebben mag niemand hier klagen? Kom op zeg wat een redenering..

Ik snap die jongen wel. Je zou maar elk weekend mee gesleept worden en elke dag in de stallen moeten werken als het je geen ruk interessseerd. Waarom kunnen ouders hun kroost niet gewoon laten leven ipv ze te dwingen hun leven over te nemen. Of ze haar geld er mee verdient of niet, mijn moeder poetst. Die zou me ook niet elke keer mee moeten slepen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:19

Je hoeft niet te klagen als je ouders geld verdienen voor jou en je hobby's te onderhouden en je moet dan af en toe eens meehelpen nee. En als jij het normaal vind dat jouw moeder alles voor jou betaald maar jij daar niets voor terug hoeft te doen dan ben jij geen haar beter.
Ik ging vroeger 's avonds met mijn moeder mee naar avonddiensten, luiers verschonen van geestelijk gehandicapten, en hielp mijn vader mee koeien melken. En daar ben ik niet slechter van geworden. Integendeel, ik leerde meer te waarderen wat mijn ouders allemaal moesten doen om ons te onderhouden.
Dat dit wezenlijke onderdeel van opvoeding in ons land nu bijna niet meer lijkt te bestaan is bepaald niet de zogenaamde vooruitgang die men denkt te hebben bereikt. Integendeel, het werkt een generatie van luilakken, onverantwoordelijken en beroepswerklozen in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:22

Weet iemand of je het ook ergens op het net kan bekijken? :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:26

catalyst1 schreef:

:j en dan nog: het is gemaakt door een commerciële zender. Bij commerciële zenders worden zaken zo interessant/spannend mogelijk naar voren gebracht, dus dan mag je je nog afvragen of het allemaal naar waarheid getoond wordt en dat je daar aan kunt ophangen hoe een gezin draait. Ik denk dus van niet. Zie Bill vaak genoeg plezier maken buiten met zijn vrienden ipv dat ik hem stallen heb zien uitmesten.
Mijn mening is dat niemand een oordeel zal kunnen en mogen vellen, ook niet ná de uitzending, want je kunt niet daadwerkelijk achter de voordeur kijken.
Misschien moeten ze Bill over 15 jaar nog maar eens gaan filmen, eens kijken wat hij dan zegt...