Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik denk ook zeker dat hij af en toe vindt dat hij teveel mee moet en zeker als je niks hebt met de sport van, in dit geval, je moeder. Aan de ander kant zoals genoemd; geven en nemen in een gezin is ontzettend belangrijk en dat merk ik in ons huis al. catalyst1 schreef:Ik weet toevallig dat Bill een aantal aquariums heeft met fikse slangen en dat Rieky daar ook niet zo van gecharmeerd is.Kwestie van geven en nemen zoals in ieder gezin. ( hoewel die van mij echt niet met een slang thuis hoeven te komen)Daarnaast hoeft Bill naar mijn weten maar 1 ochtend in de week wat te vegen op stal en misschien in de vakanties wat meer.Hij is echt geen slaafje van zijn ouders en hoeft ook niet ieder weekend mee op wedstrijd.Verder zullen we eerst maar eens zien wat het programma te melden heeft voordat er aannames gedaan worden.
Verder vind ik dat een kind rustig mee mag helpen.Mijn kids ruimen hun kamer op,helpen 1x in de week mee met het huishouden ,verzorgen hun eigen dier etc. ik ga echt niet zoals mijn zus een half uur eerder op staan omdat ze voor haar man en zoons ( 13,17) nog brood moet smeren.Voor mij is dat een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandigheid meegeven,stukje opvoeding dus.
) en als je dat de hele dag moet aanhoren. Ik zou er ook gek van worden.
Maar alles zal vast wel flink uitgerekt worden. Ik ben iig benieuwd
horseyfries schreef:Gezien de reacties vinden sommige mensen toch echt wel dat het heel zielig is voor deze jongen dat hij mee moet helpen op een bedrijf terwijl hij het niet echt leuk vind. Vandaar mijn reactie, eigenlijk is het toch lachwekkend dat we ons met zijn allen over dit soort dingen druk maken. Leg dat maar eens uit aan een derde wereld kind
cissy schreef:Wellicht heet Bill wel naar zn vader..... ik weet niet meer of hij nou net voor of net na het overlijden van zijn vader geboren is. Dus niet zo oneerbiedig graag.

horseyfries schreef:Ja, ook dan had hij het niet slecht gehad. Hij had namelijk geen honger, geen dorst, en ouders die van hem hielden. Dan mag je al niet klagen. Het zou goed zijn als kinderen dat eens wat meer gingen beseffen. Ik ben net terug van werkvakantie in Zuid Afrika, als je in sommige townships ziet hoe kinderen daar moeten leven, dan mag Billy zijn handjes héél stijf dichtknijpen en hopen dat mama hem niet inruilt tegen een kind dat wél waardeert wat hij heeft.
catalyst1 schreef:Ik weet toevallig dat Bill een aantal aquariums heeft met fikse slangen en dat Rieky daar ook niet zo van gecharmeerd is.Kwestie van geven en nemen zoals in ieder gezin. ( hoewel die van mij echt niet met een slang thuis hoeven te komen)Daarnaast hoeft Bill naar mijn weten maar 1 ochtend in de week wat te vegen op stal en misschien in de vakanties wat meer.Hij is echt geen slaafje van zijn ouders en hoeft ook niet ieder weekend mee op wedstrijd.Verder zullen we eerst maar eens zien wat het programma te melden heeft voordat er aannames gedaan worden.
Verder vind ik dat een kind rustig mee mag helpen.Mijn kids ruimen hun kamer op,helpen 1x in de week mee met het huishouden ,verzorgen hun eigen dier etc. ik ga echt niet zoals mijn zus een half uur eerder op staan omdat ze voor haar man en zoons ( 13,17) nog brood moet smeren.Voor mij is dat een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandigheid meegeven,stukje opvoeding dus.
en dan nog: het is gemaakt door een commerciële zender. Bij commerciële zenders worden zaken zo interessant/spannend mogelijk naar voren gebracht, dus dan mag je je nog afvragen of het allemaal naar waarheid getoond wordt en dat je daar aan kunt ophangen hoe een gezin draait. Ik denk dus van niet. Zie Bill vaak genoeg plezier maken buiten met zijn vrienden ipv dat ik hem stallen heb zien uitmesten.