Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vienna2007 schreef:Vienna2007 schreef:Hoe oud begint de training van een draver gemiddeld, in tegenstelling tot de leeftijd waarin een paard volgroeit is?
Nieuwsgierig...
Malkesta schreef:Ik betwijfel of jij het vraagt uit nieuwsgierigheid, maar meer om nog meer te rellen..
WendyBZ schreef:werkt deze link? http://twitter.com/#!/DerekBuitenzorg
maura schreef:Ik vraag me serieus af hoe een handelaar op een jaarling inst kan maken als hij die voor 100 euro koopt en naar de slager brengt? Een volwassen paard van 600 kilo doet bij de slager iets van 300 euro, dan leg je op een jaarling toch geld bij als die geslacht wordt?
Om het overschot aan paarden in Nederland en de markt te saneren kan ik maar 1 oplossing bedenken: massaal paardenvlees gaan eten. En dan opletten waar het vandaan komt, dus niet de kiloknallers die als slachtpaard op transport gaan naar Italië en als salami terugkoment, maar een echte paardenbiefstuk van een dier dat niet dagenlang in een vrachtwagen heeft gestaan maar 'lokaal' is geslacht. Misschien moet daar een keurmerk voor komen, Hollandse paardenbiefstuk van Hollandse, goedverzorgde paarden die hier zijn geslacht.
uiltje001 schreef:franka75 schreef:Ja mensen die zomaar een veulen fokken mogen van mij dan liever guppen gaan fokken.
Haha, waar breng jij je guppen dan heen? Heb er nog wel een paar over. Zit ook geen Händel in en de slager wil ze niet.