Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Coby schreef:tiffenyntje schreef:om alle speculaties ten einde te doen, deze man doet al jaren mee en dat paard zonder hoofdstel ook. bij dit paard hadden ze niet het hoofdstel vast gevlochten bij het jonge paard wel . het word nu ook verplicht in de volgende jaren het hoofdstel vast te vlechten. het hoofdstel was afgegleden het paard stond wel wat te stuiteren , maar omdat het publiek helemaal in paniek raakte , de paarden dus helemaal en daar gingen ze ze kwamen tot stil stand door te haken in de wielen van de andere wagen en een snelle toeschouwer het paard in bedwang hield
het lijkt allemaal erger dan het is , en men mag graag alleen de dingen schrijven filmen in dit geval die mis gaan. het zijn en blijven dieren maar daar word weinig rekening mee gehouden door de omstanders .
door samenloop van het bovenstaande liep het zo daar kun je maar weinig aan doen.
ook ik doe mijn hele leven al zowat mee vind hinder als ik 'smorgens naar het start punt moet rijden , mensen die aan komen gescheurd omdat ze bang zijn dat ze wat missen en mij zowat onderste boven rijden met paard en al .
Mijn staleigenaar heeft de paarden nog tot stilstand kunnen brengen. Feit was wel dat de eigenaar van de paarden zelf verteld heeft dat 1 van de paarden al meerdere maanden in het land stond en niet voor de wagen was geweest. Ook zat het hoofdstel niet goed vast.
PussInBoots schreef:Jolliegirl schreef:Jemig.. hoe kan een hoofdstel afschieten!?
tegenwoordig zijn dit soort dingen veel in trek.. maar men kan het niet doen zoals vroeger..
vroeger was die drukte er niet... vroeger waren de paarden niets anders gewent dan rustig voor de kar sjokken..
Vroeger was er geen asvalt/klinkers waar ze op konden uitglijden...
Wat zonde dat dit gebeurt is zeg!
Respect voor de koetsier met de tuiger.. dat toont echt gehoorzaamheid en kennis van zaken!
En vroeger kon een hoofdstel niet afglijden? Vroeger waren er geen oogstfeesten ed?
Vroeger waren er alléén maar klinkers in de dorpen. En vroeger gebeurden er ook ongelukken. Alleen was er vroeger géén internet om te lezen wat er was gebeurd en was het nieuws van op hol geslagen paarden geen landelijk nieuws........
AmyII schreef:Ik deed (doe) altijd een L maken van mijn handen met de nagels naar boven, dan is je linkerhand de Lmaar vanaf een andere kant is het voor mij een ramp. Okee, nu weer ontopic.
uryanne schreef:Ik kan me niet voorstellen dat op zo'n oude boerenwagen een rem zit. Dat zou de eerste zijn (en ik heb er vele gezien). In ieder geval is dat niet authentiek. Mijn idee is dat het een paard met een koel hoofd, kundige menner en flink gewicht wat niet meer netjes meerolt is geweest wat er voor heeft gezorgd dat het paard niet op hol geslagen is.
darwin schreef:Wat een naar ongeluk zeg, en idd knap van die menner met die tuiger, alleen snap ik niet dat er niemand uit het publiek die tuiger vastpakt om te kalmeren, iedereeen rent meteen naar die mensen toe.
We zijn in ieder geval weer even met ons neus op de feiten gedrukt, en toen wij gisteren ons supermakke tweespan weer inspande , hebben we toch maar even de keel en neusriem aan elkaar geknoopt, ondanks dat er nog nooit iets gebeurt is, ga ik nu toch proberen om dat zo te houden.
Rocket3 schreef:tiffenyntje schreef:
om alle speculaties ten einde te doen, deze man doet al jaren mee en dat paard zonder hoofdstel ook. bij dit paard hadden ze niet het hoofdstel vast gevlochten bij het jonge paard wel . het word nu ook verplicht in de volgende jaren het hoofdstel vast te vlechten. het hoofdstel was afgegleden het paard stond wel wat te stuiteren , maar omdat het publiek helemaal in paniek raakte , de paarden dus helemaal en daar gingen ze ze kwamen tot stil stand door te haken in de wielen van de andere wagen en een snelle toeschouwer het paard in bedwang hield
het lijkt allemaal erger dan het is , en men mag graag alleen de dingen schrijven filmen in dit geval die mis gaan. het zijn en blijven dieren maar daar word weinig rekening mee gehouden door de omstanders .
door samenloop van het bovenstaande liep het zo daar kun je maar weinig aan doen.
ook ik doe mijn hele leven al zowat mee vind hinder als ik 'smorgens naar het start punt moet rijden , mensen die aan komen gescheurd omdat ze bang zijn dat ze wat missen en mij zowat onderste boven rijden met paard en al .
Mijn staleigenaar heeft de paarden nog tot stilstand kunnen brengen. Feit was wel dat de eigenaar van de paarden zelf verteld heeft dat 1 van de paarden al meerdere maanden in het land stond en niet voor de wagen was geweest. Ook zat het hoofdstel niet goed vast.
Citaat:Die man achter de friezen zat ook even flink klem....
Serkte voor iedereen.
Kreeg wel echt de kriebels want de fries met hoofdstel had een zeer angstige blik...
darwin schreef:Wat een naar ongeluk zeg, en idd knap van die menner met die tuiger, alleen snap ik niet dat er niemand uit het publiek die tuiger vastpakt om te kalmeren, iedereeen rent meteen naar die mensen toe.
We zijn in ieder geval weer even met ons neus op de feiten gedrukt, en toen wij gisteren ons supermakke tweespan weer inspande , hebben we toch maar even de keel en neusriem aan elkaar geknoopt, ondanks dat er nog nooit iets gebeurt is, ga ik nu toch proberen om dat zo te houden.
charmedxlove schreef:pff wat erg ongeluk in een klein hoekje het blijven beesten dus je moet er altijd bij uitkijken.
voor die man met die tuiger petje af geweldig onder controle gehouden vond ik volgens het filmpje als ik het zo zie echt heel knap.
sterkte voor alle betrokkenen