'Streng optreden tegen paardenmest op straat in Hulst'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: 'Streng optreden tegen paardenmest op straat in Hulst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:25

Jaja misschien zie je wel ergens een klein stukje van een drol wat perongeluk niet is opgeruimd. Elke fietser en persoon op scooter zou dit niet met het blote oog kunnen zien waardoor ze dus massaal uitglijden met alle gevolgen van dien :wow:

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:31

xxMaxx schreef:
Jaja misschien zie je wel ergens een klein stukje van een drol wat perongeluk niet is opgeruimd. Elke fietser en persoon op scooter zou dit niet met het blote oog kunnen zien waardoor ze dus massaal uitglijden met alle gevolgen van dien :wow:
de sarcasme is nergens voor nodig ik ben hier regelmatig geslipt door niet te ontwijken drollen in een bocht. Makkelijk praten als je er zelf nog geen hinder van hebt gehad vergeet dat niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:42

Douce schreef:
xxMaxx schreef:
de sarcasme is nergens voor nodig ik ben hier regelmatig geslipt door niet te ontwijken drollen in een bocht. Makkelijk praten als je er zelf nog geen hinder van hebt gehad vergeet dat niet.

Ik heb inderdaad makkelijk praten... Nooit meegemaakt, heb er altijd makkelijk omheen gefietst :o

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:59

Ik vind het trouwens gek dat veel mensen het schijnbaar niet heel kwalijk vinden om het buiten de bebouwde om niet op te ruimen (doen wij ook niet altijd trouwens) maar dan wel motorrijders/brommerijders als hoofdreden noemen om het wel op te ruimen. Die rijden en glijden toch juist veel harder buiten de bebouwde komt??

Wij ruimen alleen binnen de bebouwde kom op met mennen. Nemen gewoon een schep mee en gooien de mest ergens in de berm/put. Maar wij gaan altijd met twee of meer mensen mennen, een menner kan soms net zo goed niet altijd afstappen als hij/zij alleen is. Die mestzakken zijn trouwens vrij duur en volgens mij valt het daar echt makkelijk langs en sta je dan als nog te vegen??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:29

snap echt die kinderlijke excuusjes en sarcastische opmerkingen van sommigen hier niet, juist door mensen met zo'n houding lijdt iedereen onder het feit dat paarden mensen uiteindelijk met een scheef hoofd worden aangekeken.

afval gooi je toch ook niet op straat?! dus waarom andere dingen dan wel >;)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:39

Met de uitlating van sommigen hier gaat het niet lang duren of we mogen niet meer buiten komen te paard en het is voor ons door allerlei toestanden al steeds moeilijker om nog leuke buitenritten te doen, ik vraag me af of dat wel (wandel)ruiters zijn of dat ze liever met een fiets of motor rijden of de rijbak niet (durven) verlaten. De langzame ruiters die kunnen misschien afstappen maar ik rij met een trainingsprogramma en ben niet van plan om dat telkens te gaan onderbreken om mijn paard ineens even stil te laten staan om wat mest te ruimen. Als er een poepzak bestaat die mijn paard geen letsel bezorgd zou ik er wel aan denken om dat eventueel aan te schaffen. En wat met al die wilde dieren die mesten ook waar het hen uitkomt, hier zitten honderden ganzen met de trek en de zwaluwen poepen zelfs in mijn schuur maar ik geniet daarom niet minder van hun dolle vluchten. En als een motorrijder of fietser niet langs een drol kan rijden dan zal die ook geen egel die de weg oversteekt ontwijken wat meer zegt over hun rijgedrag, vind ik.
Hondenpoep ruim ik wel op als dat op plaatsen ligt waar het niet hoort te liggen maar daar zit dan ook een kotsmisselijk geurtje aan.
Er is altijd wel iets of iemand om op te kankeren, misschien moeten we de weinig verdraagzaamheid van de mensen eerst eens bekijken. Ik vind het zelfs best leuk om mijn trainingsgebied te delen met andere gebruikers vele uren alleen trainen is soms wel saai als je dan anderen tegenkomt om eens voor uit te wijken, vertragen of gewoon een goededag te zeggen breekt dat de eentonigheid.
En zo zie ik ook oudere mensen of kinderen in hun tuin of achter het raam glunderend kijken naar dat mooie paard dat voorbij loopt. Het is meestal maar een enkeling die klaagt en anderen mee voor hun kar spannen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:55

het zullen ook niet de oudere mensen zijn die klagen die geboren zijn op het platteland of in rustige plattelandsdorpen. Degene die klagen zijn normaal degene die vanuit de stad naar de buiten verhuizen en dan niet tegen de geur en andere bijkomende dingen van het platteland kunnen. Het is net zoiets als klagen tegen de boer dat de koeien s'ochtends om 5 u zitten te loeien en dit wei en dat willen ze niet. :+ Ik heb ook een tante hoewel ze op de buiten is opgegroeid steen en been klaagt over de mindere dingen van de natuur en de dieren. Tja als je tussen de boeren gaat wonen moet je het er maar bij nemen dat er 2x per jaar een paar weken eens een plattelandsparfumtje hangt in de lucht of dat ze naast je slaapkamer raam s'avonds laat, s'nachts of s'morgens vroeg in het weekend hun oogsten binnenhalen. :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:59

En toch ben ik van mening dat wij als ruiters niet boven de rest van het land staan en dus ook gewoon onze rotzooi moeten opruimen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:11

Uiteraard vind ik ook dat iedereen z'n eigen troep moet opruimen en vooral op/in openbare gebieden. Maar kom op mensen; paardenmest stinkt niet, tenzij je er in gaat rommelen (door het in de berm te schuiven met je voeten biijvoorbeeld) dan gaat het stinken. Bovendien is het met 1 regenbui weggespoeld.
In een stad of in de hoofdstraat van het dorp of midden in een woonwijk kan ik me voorstellen dat mensen het vervelend vinden als er steeds paardenpoep ligt, maar nou zou ik daaar zelf ook niet gaan rijden... en op alle andere wegen; tja, das het leven op het plattelaaand...

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:24

En hoe willen ze dat controleren van wie de mest is?

Ik woon in de Belgische Klinge en ik ruim ook altijd de drollen op maar er zijn er altijd wel bij die dat dus niet doen. Zo ben ik al eens aangesproken door de politie dat ik me stront op moest ruimen! Ik zo euh dat is niet van mijn paarden hoor. Ik ga hiermee niet op buitenrit. Hij bleef maar bezig....

Ik zeg nou kom dan maar eens mee om te drollen van die van mij te bekijken hij mee de wei. Ik zeg kijk van de 2 hengsten zijn ze te klein en van de Merens zijn ze te groot. Jah die wist niet meer wat ie moest zeggen hoor..... :+

Ik vind het wel een goede regel, maar met hondendrollen is het al niet bij te houden laat staan met paarden

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:33

LynnS_ schreef:
Nog zoiets.. In de wetgeving wordt een paard als 'voertuig' aanzien.
Dus als we dit omzetten in praktijk: Een auto mag uitstoten tot en met, wat uiterst schadelijk is voor ons milieu.. Maar een paard zijn poep, die tevens organisch is en binnen de week verdwenen is, mag dan niet op de wegen?

Amen!

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:29

ghehe, als mijn pony toevallig moet poepen in de bebouwdekom, (en tja, als je dan net verder vanhuis bent,zo'n uurtje ofso,) dan stap ik af, en schop het de berm in +) [moet dan wel drna mijn laarzen afvegen in het gras+)] maar als het gwn in de buurt is, ga ik na het beëindigen van mijn rit altyd ff op de fiets trug, met een emmertje en een oude veger en blik, en ruim ik het op, maar idd, 'kvind dat koetsiers idd wel iets moeten meenmen, zodat ze het gwn op kunnen ruimen, zo'n grote moeite is het toch niet? mja, ik heb meer last van de hondenstront OP de stoep, dan de paardenmest op de weg...

@LynnS_ HAHA toen ik dít las moest ik toch wel lachen, entja, ik kan er niets teginbrengen hoor! hahaha, op dat punt heb je wel gelijk vind ik ahah :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:53

petraaken schreef:
het zullen ook niet de oudere mensen zijn die klagen die geboren zijn op het platteland of in rustige plattelandsdorpen. Degene die klagen zijn normaal degene die vanuit de stad naar de buiten verhuizen en dan niet tegen de geur en andere bijkomende dingen van het platteland kunnen. Het is net zoiets als klagen tegen de boer dat de koeien s'ochtends om 5 u zitten te loeien en dit wei en dat willen ze niet. :+ Ik heb ook een tante hoewel ze op de buiten is opgegroeid steen en been klaagt over de mindere dingen van de natuur en de dieren. Tja als je tussen de boeren gaat wonen moet je het er maar bij nemen dat er 2x per jaar een paar weken eens een plattelandsparfumtje hangt in de lucht of dat ze naast je slaapkamer raam s'avonds laat, s'nachts of s'morgens vroeg in het weekend hun oogsten binnenhalen. :)

Het probleem is dat alles in gemeente Hulst gewoon een boerengat is.
Dus echte stadsmensen zijn hier gewoon niet _O-

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:31

De gemeente kan ook gewoon zeggen dat paarden niet meer in die straat mogen komen.. Jan steen straat ofzo? Hebben ze bij ons ook gedaan. Bepaalde mensen hadden er last van omdat de manegepaarden er zo vaak langs reden. Toen mochten we niet meer in die straat rijden. Alleen in die straat niet meer.

Ik verdom het gewoon om zoveel moeite te doen terwijl een ander dat ook niet doet. Één voor allen en allen voor één, toch?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:26

Leppie schreef:
Ik verdom het gewoon om zoveel moeite te doen terwijl een ander dat ook niet doet. Één voor allen en allen voor één, toch?

Als jij dat om die reden niet doet, doet een ander het om dezelfde reden namelijk omdat jij het niet doet. Je houd de spiraal van 'maar hij doet het ook niet' zo wel in stand :)

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:21

Haha Telpeva daar heb je een punt.. Het probleem is echter dat als ik wel de stront zou opruimen een ander het ook niet doet. ( ja dat kan ik zeggen uit ervaring ) De mens is gewoon best heel egoïstisch aangelegd.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:39

Leppie schreef:
De gemeente kan ook gewoon zeggen dat paarden niet meer in die straat mogen komen.. Jan steen straat ofzo? Hebben ze bij ons ook gedaan. Bepaalde mensen hadden er last van omdat de manegepaarden er zo vaak langs reden. Toen mochten we niet meer in die straat rijden. Alleen in die straat niet meer.

Sint Jansteen is een geheel dorp :')
En daarnaast bevindt zich een kleine 2-3 km verderop in Heikant een grote manege. Dus dan zijn paarden daar dan ook niet meer welkom op de weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:43

Die manege ligt niet echt in het dorp he...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:18

Leppie schreef:
Haha Telpeva daar heb je een punt.. Het probleem is echter dat als ik wel de stront zou opruimen een ander het ook niet doet. ( ja dat kan ik zeggen uit ervaring ) De mens is gewoon best heel egoïstisch aangelegd.

tsja en toch doen wij dat wel, niet als we n hoop zien liggen , we weteen natuurlijk alelmaal zelf waar we hebebn gelopen en waar onze 4 voeters iets achter hebben gelaten, maar hadden laatts ook n boze meneer bij wie r n hoop pal bij de ingang voor zijn netjes bijgehouden tuintje lag, die sprak ons boos aan, heb m netjes netjes beantwoord dat het niet van ons is en ben het later toch weg gaan halen, is kleine moeite en daarnaast weet die meneer nu zelf ook dat wij het niet waren maar het toch opruimen, zo houden we iedereen happy, we wonen in een klein dorp waar een ieder elkaar kent, dan kan je beter het goede voorbeeld geevn dan dat je hele discussies aangaat.

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:55

Tsjah.. bij ons gaat het er niet zo aan toe als bij jullie Caroline.