Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:45

Citaat:
De hengst heeft alleen een aantal jaren niet tot nauwlijks gedekt. Nu sinds 2jr staat en dekt hij bij Brouwer. Nu komen de nieuwe lichting veulens die mits goede inzet bij goede moeders de dressuur en foklijnen kunnen verbeteren. Alleen wanneer een nakomeling van een hengst zich ITP rijd, jah dan word het bekend en word er gedacht daar kunnen we misschien ook mee fokken.

Als een hengst zich zelf ook niet meer ITP kan rijden door blessure, dan waait de intresse weg van de fokker, komt er dan een giga goede nakomeling, dan waait het weer op.

Dan begrijp ik het beter nu, thanx Newt... :)
Laatst bijgewerkt door gummie op 24-08-11 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

gootje12

Re: Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:45

Zijn we allemaal vergeten dat PS jaren lang een zeeer succesvol springruiter was ? En zijn broer Alwin een begenadigd ruiter was ,van het kaliber van een Winkler.
Pas na zijn carrière is hij zich hoofdzakelijk op de handel gaan concentreren.
Ook heeft hij vele evenementen georganiseerd.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:46

BrankaZ schreef:
ukje schreef:
Misschien was Toot een emotionele koop. Maar dat betekent toch niet gelijk dat alle paarden die hij nu koopt uit emotioneel oogpunt moet worden bekeken.

Ik heb het idee dat Totilas meer een emotionele verkoop was dan in plaats van emotionele koop. Denk dat PS daar heel zakelijk in is geweest. Deel geld heeft ie al terug door de verkoopt van de sportrechten.
Vooral voor de Nederlandse fans van de combi Gal/Totilas blijkt de verkoop nog steeds emoties op te roepen.

Bedoelde ook deels verkoop en deels koop. Had het er even duidelijk bij moeten zetten. Maar de emotie bij zakenmensen(handelaren) is zoiezo anders dan bij de gemiddelde burger. En daar bedoel ik mee meer afstandelijker. Over het laatste heb je idd gelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:47

Sonja schreef:
Wat is er mis met zijn aankopen? Of gunnen we een ander z'n (commerciële) successen gewoon niet?
Is dit de kift van Bokt?

:j

Al schijt de heer Schockemöhle goud is het nog niet goed

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:49

gootje12 schreef:
Zijn we allemaal vergeten dat PS jaren lang een zeeer succesvol springruiter was ? En zijn broer Alwin een begenadigd ruiter was ,van het kaliber van een Winkler.
Pas na zijn carrière is hij zich hoofdzakelijk op de handel gaan concentreren.
Ook heeft hij vele evenementen georganiseerd.

En dat is dus wat ik continu probeer te zeggen. PS is de laatste tijd ITP gekomen, maar heeft al zo'n lange geschiedenis, waar heel veel mensen zich niet in verdiept hebben of geen weet van hebben.

Ik vind PS een hele slimme, hardwerkende man.
Dat zou ik ook graag bij Sjef terug zien.
Als coach er alles aan doen om de echt goede paarden hier te houden. Dat zie ik niet terug.
Iemand trouwens vergeten, dat Adelinde ook reserve heeft gestaan bij Sjef, tot hij er niet meer omheen kon...
Ze was toen ze reserve stond al beter, dan de mensen, die dit niet stonden.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:50

Ik denk dat Brettonwoods het niet gaat maken en Toot ook niet.
PS is een goeie handelaar altijd al geweest!
Sjef mijn inziens een fantastische trainer en niet de persoon die verantwoordelijk is om de 80% ers hier in Nederland te houden, dat zijn namelijk de eigenaren of de ruiters als die deze paarden willen blijven rijden, moeten ze op tijd zorgen dat dit op contract komt, iedereen weet wat het risico is van paarden van derde rijden!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:50

Sorry, ben gewoon geen Sjef fan...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:51

Scandicnr1 schreef:
Ik denk dat Brettonwoods het niet gaat maken en Toot ook niet.
PS is een goeie handelaar altijd al geweest!
Sjef mijn inziens een fantastische trainer en niet de persoon die verantwoordelijk is om de 80% ers hier in Nederland te houden, dat zijn namelijk de eigenaren of de ruiters als die deze paarden willen blijven rijden, moeten ze op tijd zorgen dat dit op contract komt, iedereen weet wat het risico is van paarden van derde rijden!

Hij is wel coach en zou contracten kunnen sluiten. Misschien moet de topsport wat dat betreft wel iets meer voetbal worden.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:51

Herstel Toot zal het wel kunnen maken maar niet met deze ruiter!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:52

Ik zie persoonlijk meer in Bretton Woods dan in Toot, maar dat zal smaak zijn denk ik.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:53

Dat is toch niet Sjef zijn verantwoordelijkheid? Daarnaast weet je wel wat een topsport paard kost? Niet alle paarden eigenaren zijn zo goed bedeeld als die van Toot en ook daar moet brood op de plank!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:55

Scandicnr1 schreef:
Dat is toch niet Sjef zijn verantwoordelijkheid? Daarnaast weet je wel wat een topsport paard kost? Niet alle paarden eigenaren zijn zo goed bedeeld als die van Toot en ook daar moet brood op de plank!

Dus zeg ik. Misschien moeten we meer de voetbalkant op.
Daar is de coach behoorlijk verantwoordelijk. Hij zou sponsors kunnen zoeken voor het paard, die een contract aangaan met de eigenaar, waardoor de eigenaar verdient, het paard in Nederland kan blijven voor een bepaalde tijd en de sponsor geld verdient aan de reclame die het paard/combi maakt tijdens de evenementen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:56

Scandicnr1 schreef:

Ik deel e mening, en zeker ook wat Ed-Toot betreft. Je kan wel iets willen kopen, maar als je daardoor de eerste drie maanden niet kan eten, heeft het ook geen zin. (sorry dit is een beetje erg overdreven.)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:00

Tjah.. This natuurlijk jammer voor Nederland maar in mijn beleving is PS gewoon een slimme zaken man en als je een paard verkoopt dan kan dat indd naar het buitenland gaan. De verkopers zijn blij met het geld en de koper is blij met zijn aankoop. Wij hebben daar verder weinig mee te maken. Natuurlijk blijft het jammer maar het zegt toch ook wel wat dat hij 600 tot 700 veulens per jaar fokt waarvan trouwens maar een klein percentage dressuur paarden zijn en dan nog zoveel aankoopt? Heb nog niet vaak bij een echt beroemde hengst gehoord gefokt door Paul S.... Ik zie het meer als een compliment voor de nederlandse fokkerij.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:03

Maar miljoenen gaat een sponsor niet geven voor een paard dat missch de volgende dag wel zijn been breekt.... Ik ga even mijn Metall en Scandic doen :D succes met de discussie, lees vanavond ff bij...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:06

Sponsor zijn is altijd onzeker, dat is in alle sporten het geval.
Helaas rijdt de paardensport zich nog steeds niet zo in de kijker als dat de voetbalsport zich in de kijker schopt, want daar is het geld er wel en de toekomst ook onzeker.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:07

Schockemöhle heeft de smaak te pakken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:07

Mayasfrenk schreef:
Tjah.. This natuurlijk jammer voor Nederland

WIE kan mij nou uitleggen WAT er nou jammer is voor Nederland dat PS en Van Uytert dat beest hebben gekocht???

Ik snap het écht niet :o?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:08

kleinvosje schreef:
Ik word een beetje moe van de hebzucht van meneer Schockemöhle. Alles wat een beetje presteert, of potentie heeft, vertrekt naar zijn stal. In dit geval zal Metall misschien niet helemaal verhuizen, maar toch...

Waarom moe? Het is juist slim wat hij doet, Nederland mocht willen dat ze zo kapitaalkrachtig zijn ;-)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:13

Wildgirl schreef:
kleinvosje schreef:
Ik word een beetje moe van de hebzucht van meneer Schockemöhle. Alles wat een beetje presteert, of potentie heeft, vertrekt naar zijn stal. In dit geval zal Metall misschien niet helemaal verhuizen, maar toch...

Waarom moe? Het is juist slim wat hij doet, Nederland mocht willen dat ze zo kapitaalkrachtig zijn ;-)

Ja inderdaad, waarom moe? Je had hem vast ook zelf wel mogen kopen....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:15

Tendance schreef:
Hij is wel coach en zou contracten kunnen sluiten. Misschien moet de topsport wat dat betreft wel iets meer voetbal worden.

Dan gaan we de ruiters verkopen? }:) Dat gedoe met die voetballers vind ik altijd iets van moderne slavenhandel hebben.

Ik vind het niet de taak van Sjef als (bonds)coach om die contracten te sluiten. Daar is zoveel juridische kennis voor nodig, dat kun je niet van een trainer verwachten. Er ligt daar wel een taak voor de KNHS, en die zijn zich daar ook al van bewust. Maar soms worden er zulke waanzinnige bedragen geboden voor een paard dat het niet meer verantwoord is het dier aan te houden.

Ik vind deze aankoop van PS eigenlijk best verrassend. Ik vind i.h.a. de nafok van Métall mooie langelijnde paarden met een mooi front die goed kunnen bewegen. Ze ogen vaak veelbelovend. Desalniettemin is zijn fokwaarde "maar" 124 (vergelijk Jazz: 190; Ferro: 140; Uphill: 178). Dat wijst toch niet echt op bovengemiddelde prestaties van de nakomelingen terwijl PS hem kennelijk daar wel voor gekocht heeft :? .
Ja, Uthopia is een geweldig dier, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:18

Leuk toch? Dan hoor je nog weer eens wat van zo´n hengst!

Zou Métall nu ook zo´n super luxe stal krijgen als Totilas?
Lijkt me niet slecht voor zo´n hengst op zn `oude` dag :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:23

Ps heeft echt nog wel meer toppertjes staan hoor dan totilas en deze nieuwe aankoop. Ik kan alleen maar bewondering hebben voor een zakenman die in deze moeilijke tijden toch het vertrouwen en de cash heeft om zulke aankopen te doen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:31

Nou vraag ik me af, komt hij bij Joop te staan, of gaat hij naar Duitsland?

Waarschijnlijk is het economisch gezien een goede beslissing,naar verwachting wil iedereen nu ook een Uthopia gaan fokken natuurlijk. Speel daar op in door hem te kopen, dekgeld omhoog te gooien en hoppa! Cold hard cash! Voor veel mensen zal de factor van het dekgeld mee gaan spelen ten opzichte van Totilas. Over de merriekeuze heb ik het alleen niet :x

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:31

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:
Ben benieuwd onder welke voorwaarden Metall nu ter dekking gaat komen. Vast niet meer de leuke voorwaarden die er dit jaar waren.

Ik las in een ander topic dat het dekgeld van 800 dit jaar naar de 2500 gaat.
Of dit klopt weet ik natuurlijk nog niet.

Ik kan jullie vertellen dat dit niet klopt. Metall zal ongeveer duizend euro gaan doen. Net vernomen uit zeer betrouwbare bron. Namen hoeven hierin niet genoemd te worden. Eindelijk erkenning voor een ondergewaardeerde hengst, met dank aan de gebroeders Brouwer die hem goed hebben weten te verkopen.