Maatregelen na slaan van paard tijdens Paarden4Daagse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Re: Maatregelen na slaan van paard tijdens Paarden4Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:50

als je blijft staan is het probleem groter,
en mijn ervaring is dat ze er niet heel gemakkelijk door heen galloperen

viskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:18

haha dat filmpje blijft leuk

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:41

wat een ophef

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:32

Sjors493 bedankt voor filmpje!
Ik vind inderdaad beetje belachelijk dat ze dat doet... en dat de ruiter niet veel zegt... die trekt gewoon t paard aan t bit en ziet wel dat t geslagen word... beetje apart

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:22

Ik kijk hier (helaas) niet echt van op.... Denk zelfs dat die vrouw die de tikken uitdeelt serieus meent dat ze de amazone op een goede manier aan het helpen is. Ik kom op een gemiddelde wedstrijd ergere voorvallen tegen, en daar hoor ik dan (wederom helaas) bijna niemand over, omdat het dan gebeurt in het kader van "training en africhting". Vind het een moeilijke discussie, omdat men nu eenmaal van mening verschilt over wat toegestaan en nodig is, en wat dierenmishandeling is.
Vanuit de ene visie is paardrijden een kwestie van samenwerking, vanuit de andere visie is paardrijden een kwestie van gehoorzaamheid en "afdwingen". En zo zijn er nog wel tis visies. Ik ben zelf zo'n softie dat ik al gauw vind dat de zweep, die hulpmiddel dient, te vaak wordt gebruikt als straf- en afranselmiddel. Ik begrijp echter ook wel het argument dat paarden onderling, in een kudde, veel hardere klappen krijgen.... en dat is dan de natuur.

Maar wat je er ook van vindt, over 1 ding zullen de meesten het toch wel eens zijn: WAAR BEMOEIT DIE VROUW ZICH MEE!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:45

Er zijn idd veel mensen die te snel een zweep pakken. Op concours vaak te vinden bij het trailer laden. Als ze even zien dat je paard aarzelt staan ze al in de startblokken. Je moet als eigenaar dan gelijk de mond lostrekken. Ik wimpelde ze altijd af met de kreet: Bedankt voor het aanbod maar als ik je hulp nodig heb vraag ik het wel. Ze gaan dan op een afstandje geamuseerd staan kijken... Maarja, het amusement is van korte duur want ik heb mijn eigen methode om simpel zonder een boel gedoe een onervaren paard de trailer in te krijgen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:42

ach ja, soms moet je even een dier de waarheid zeggen
maar zoals het hier geschetst wordt krijg ik ook het idee dat het zwaar debiel was wat die vrouw deed
ik zag nl. ook een rennende vrouw zo uit de bosjes komen met een hele dikke tak los gaan op een paard wat ze niet kende etc.
maar goed, we waren er niet bij en kenden de situatie niet (of die ruiter moet zich hier op bokt melden..!)

jammer idd dat dat dier niets terug doet
bij de filmpjes eerder kwam ik deze tegen :')

heerlijk! en dan maar zeggen dat kinderen onschuldig zijn :n

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:48

edit! ik zie de beelden nu en idd wat een gestoord wijf! ze loopt ook echt te krijsen alsof het oorlog is! snap wel dat dat meisje hier ook even stil van is... niet iedereen is zo alert om direct te reageren
ik zou het ook wel weten en zeggen dat dat wijf onmiddelijk moet opdonderen omdat, als ze mijn dier met nog 1 vinger aan zou raken, ik haar zelf helemaal verrot zou slaan...
snap die organisatie wel, dat ze daar van balen en snap die ruiter ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:27

Ze had d'r paard ipv naar voren te trekken even naar achteren moeten duwen toen dat mens zo begon te slaan, dan had het paard het zelf kunnen oplossen en waren die trappen naar achteren wel raak geweest }>

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:22

Ben ik dan de enige die denkt dat de vrouw aan de voorkant net zo goed ineens de voorhoeven van dat paard in haar gezicht had kunnen krijgen, door dat gemep aan de achterkant?
Paard kan niet naar voren, paard wordt gemept... ik ken paarden die dan steigeren en kappen met de voorbenen en dat gaat sneller dan je "paard" kunt zeggen. Ook merries kunnen dat doen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:34

Raar mens idd...
Gezien het feit dat de eigenaar geen toestemming gaf, en het paard echt bang is, vind ik dit inderdaad erover gaan.

Zelf durf ik bij 1 van de paardjes hier wel eens een tik uit te delen, wel meer dan een. :o Meneer kan namelijk het ene moment vrolijk in het water staan spelen, en het moment daarop zijn middelvinger opsteken en zeggen doe het zelf maar. Ja doei, had je maar geen paard moeten worden. :+