Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:21

Ja, daar is iets mis mee ja. Misschien dat hij zichzelf de schuld moet geven, om deze overhaaste beslissing te maken, om gelijk na 9 maanden al te starten op en EK.

En buiten dat, het is wel héél gemakkelijk om de schuld zo af te schuiven op Toot. Want já ik vind nog steeds dat PS Toot de schuld hiervan geeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:22

zipje71 schreef:
CharleyT schreef:
@ zipje
Ja, en??? Een kampioenschap wordt verreden over een aantal proeven. Wat je daar laat zien bepaald de uitslag. Al die andere informatie is van geen enkel belang. En tellen niet mee in de waardering voor de proef. Allemaal ballast en publieks emotie.
Zodra het een wedstrijd Beste ruiter/trainer zou zijn, wordt het een ander verhaal

Nou dan maakt het dus ook geen reet uit dat het een jonge combi is want daar houdt de jury ook geen rekening mee.
Als ze nog niet klaar zijn, moet ie gewoon niet starten en de eer aan zichzelf houden.

Dan moeten de Gal fans ook niet zeiken dat hij naar beneden gehaald wordt om Sister, als Sister er niet klaar voor is, moet ie de eer aan zichzelf houden en gewoon niet starten :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:23

Marjoow schreef:
Ja, daar is iets mis mee ja. Misschien dat hij zichzelf de schuld moet geven, om deze overhaaste beslissing te maken, om gelijk na 9 maanden al te starten op en EK.

En buiten dat, het is wel héél gemakkelijk om de schuld zo af te schuiven op Toot. Want já ik vind nog steeds dat PS Toot de schuld hiervan geeft.

PS heeft de wedstrijdrechten verkocht, dus daar niets over te zeggen!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:23

Volgens mij wilde Totilas meer, maar was de ruiter (nog) niet in staat deze energie in goede banen te leiden.

Het was misschien verstandiger geweest hem uit de sport te houden, zodat zijn geweldige scores nu nog steeds de hoogste zouden zijn, en iedereen hem nog op het netvlies had toen E.G. hem nog reed.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:26

linky schreef:
Volgens mij wilde Totilas meer, maar was de ruiter (nog) niet in staat deze energie in goede banen te leiden.

Het was misschien verstandiger geweest hem uit de sport te houden, zodat zijn geweldige scores nu nog steeds de hoogste zouden zijn, en iedereen hem nog op het netvlies had toen E.G. hem nog reed.

Idd, hier sta ik volledig achter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:27

Dan had ie ook gezeik gehad. Ze waren nu al aan't zeuren dat het zo lang duurde.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:28

dat de combinatie nog steeds naar elkaar moet toegroeien geloof ik wel maar ik krijg het gevoel dat er geen klik is tussen die twee
edward en toot waren 2 handen op één buik, dat is ook wat dat kippenvel gevoel gaf
matthias toont in ieder geval weinig gevoel richting toot en ik denk dat die klik wel heel hard nodig is om een paard als toot voor je te laten werken
ik ben eerlijk gezegd bang dat het eerder minder gaat worden als beter
als je na 9 maanden nog steeds zoekende bent en je paard je niet begrijpt kom je gauw in een negatieve spiraal

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:28

Ayasha schreef:
zipje71 schreef:
Nou dan maakt het dus ook geen reet uit dat het een jonge combi is want daar houdt de jury ook geen rekening mee.
Als ze nog niet klaar zijn, moet ie gewoon niet starten en de eer aan zichzelf houden.

Dan moeten de Gal fans ook niet zeiken dat hij naar beneden gehaald wordt om Sister, als Sister er niet klaar voor is, moet ie de eer aan zichzelf houden en gewoon niet starten :+

Hoor je mij iets over sisther zeggen en ik heb niemand Edward naar beneden horen halen. Hij krijgt zelfs complimenten over de manier waarop hij met Sisther omgaat.
Snap trouwens niet waarom edward en sisther in dit topic worden aanngehaald. Sisther is nooit een wereldtopper a la toot geweest en zal dit misschien nooit worden ook. edward moet haar wel starten om haar hopelijk ooit eens rustiger te krijgen

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:30

Ayasha schreef:
Dan had ie ook gezeik gehad. Ze waren nu al aan't zeuren dat het zo lang duurde.

En dus maar starten omdat anderen dat willen? Wat een onzin

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:33

zipje71 schreef:
Ayasha schreef:

Dat vind ik dus ook. Neem de tijd om je paard te leren kennen, heb de ballen om de media te laten wachten, trek je eigen plan en verras de wereld als je er klaar voor bent met een monsterscore.

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:34

In mijn ogen mist Rath de flair en het plezier in het zadel met Totilas , die zal hij ook nooit
zo krijgen als Edje had. Edje straalde plezier en vooral trots uit als hij met Totilas reed en hij had
ook alle recht om trots te zijn op zo'n geweldig paard .
Heb filmpjes gezien van Rath met zijn andere paarden ...... :Z zo saai...
Dat is dat gouden draadje tussen ruiter en paard zoals Adelinde heeft met Parzival dat straalt
er in mijn ogen ook vanaf trots van wat ze samen bereikt hebben en DAT maakt een paard/combinatie zo bijzonder.
en geeft het publiek kippevel!
Helaas voor Rath maar hij straalt die trots niet uit ondanks dat hij in het zadel zit
van zo'n prachtig paard .....

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:38

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:47

zipje71 schreef:
Ayasha schreef:

Weet je wat het is he Rath zal het nooit goed doen. Nu niet, morgen niet, nooit niet. Als ik die jongen was zouden jullie allemaal een dikke f*ck you van me krijgen in de pers. :D
Echt, dan zeggen ze "nuchtere hollanders". _O-

En Sisther heeft wel degelijk kwaliteit. Maar goed, waar doe ik eigenlijk nog moeite voor :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:49

Wie gelijk krijgt, zal volgend jaar blijken. Tot die tijd blijft het koffidik kijken.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:49

Ayasha schreef:

Weet je wat het is he Rath zal het nooit goed doen. Nu niet, morgen niet, nooit niet. Als ik die jongen was zouden jullie allemaal een dikke f*ck you van me krijgen in de pers. :D
Echt, dan zeggen ze "nuchtere hollanders". _O-

hier ben ik het mee eens...
jullie hebben hem nog eens geen kans gegeven... Hij werd direct afgeschreven en zou totilas verpesten...
Hij wordt nu wel 5de in een EK he, das toch helemaal nie slecht _/-\o_

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:52

zeg ook niet dat sisther geen kwaliteit heeft, maar als het tussen de oren niet goed zit houdt het gewoon op. edward heeft genoeg andere leuke paarden op stal.
En wat betreft dat rath het niet goed kan doen in onze ogen, dat is jouw mening. Ik heb hem op jumping amsterdam zien rijden en daar kon hij wel sympathiek naar zijn paard doen (eerst belonen, dan pas afgroeten).
mijn mening is gewoon dat hij eerst lekker in alle anonimiteit had moeten gaan trainen. De druk heeft hij zichzelf opgelegd door een topper te gaan rijden als Totilas, niets meer niets minder
Laatst bijgewerkt door zipje71 op 22-08-11 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:54

ik heb niks tegen matthias en had liever gezien dat ze al een leuke combinatie waren om naar te kijken, misschien nog met wat foutjes en nog geen super goede scores maar wel met lol met elkaar, maar dat is wat ik mis
dat is gewoon ontzettend jammer en nog wel het meeste voor matthias

Nickyyyy

En toch zie ik liever Edward gal, toitilas loopt een stuk ontspannender onder Edward. Ik vond het een fijne combinatie om te zien!

Rath wil ik verder niet afkraken, het heeft tijd nodig. Met de tijd zal het met de goede begeleiding goed komen. Of hij ooit dezelfde punten als Gal gaat rijden zal de toekomst ons leren. Ik wens hem iniedergeval succes en hopelijk is het volgend jaar een stuk fijner om naar te kijken. Dan kunnen we zien of hij vooruit is gegaan.

AnneSophie12

Wat Ayasha zegt klopt inderdaad ook, Rath en Totilas zullen het nooit goed doen. Als zij een monsterscore rijden, dan is dat 'normaal' en wordt de eer toegekend aan Toot en als hij slecht rijdt dan doet je het ook niet goed.

Ergens is het gewoon sneu voor Rath aangezien een 5e plaats op een EK juist heel mooi zou moeten zijn..maar niet als de verwachtingen zo hoog gespannen zijn. Hij maakt niet de rit van zijn leven, ondanks dat hij op zo'n fantastisch paard zit. Er valt weinig eer te behalen voor hem op deze wijze!

Conclusie: Edward en Totilas waren gewoon een topteam wat je niet 123 weer kan vormen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:55

zipje71 schreef:
zeg ook niet dat sisther geen kwaliteit heeft, maar als het tussen de oren niet goed zit houdt het gewoon op. edward heeft genoeg andere leuke paarden op stal.
En wat betreft dat rath het niet goed kan doen in onze ogen, dat is jouw mening. Ik heb hem op jumping amsterdam zien rijden en daar kon hij wel sympathiek naar zijn paard doen (eerst belonen, dan pas afgroeten).
mijn mening is gewoon dat hij eerst lekker in alle anonimiteit had moeten gaan trainen. De druk heeft hij zichzelf opgelegd door een topper te gaan rijden als Totilas, niets meer niets minder

Edward zelf denkt er toch anders over kennelijk. ;)
Hoe had je je dat voor gesteld, anoniem trainen met Totilas, er een bonte van maken?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-08-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:55

zipje71 schreef:

Amen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:58

Totilas had geen zin om wat te laten zien? Dat paard stond toch juist bekend om het feit dat hij juist wilde werken en showen of niet? Het irriteert me dat meteen gezegd wordt dat het paard niet wilde. Als je ziet wat dit paard kan met Edward, ligt het in dit geval toch echt aan de ruiter die er nu op gezet wordt dan aan Totilas.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:00

Weet je, ik vind dat Paul S een beetje zeurt.
Ze zijn vijfde geworden, een hele goede prestatie voor een combinatie die nog niet lang samen is. Ik denk dat door zo'n bericht de druk alleen maar groter wordt.
Paul S laat immers weten dat hij er niet blij mee is, hierdoor zal Rath waarschijnlijk meer druk voelen.

Natuurlijk, het ging nog niet perfect, maar wat verwacht je ook?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:01

Ik denk dat die jongen zich al 20x af gevraagd waar ie in hemelsnaam aan begonnen is eigenlijk. :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:07

Ayasha schreef:
Ik denk dat die jongen zich al 20x af gevraagd waar ie in hemelsnaam aan begonnen is eigenlijk. :D

dat denk ik dus ook en wat betreft anoniem trainen, gewoon lekker op zijn eigen stal.