Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:45

Ik vind het wel erg leuk dat Engeland "off the radar" twee goede Nederlands gefokte paarden in het team heeft. Ook nog zelf opgeleid.
Iedereen is zich al meer dan een jaar druk aan het maken over Totilas en Engeland gaat er straks vandoor met het goud.
Ik gun het het Carl van harte. :)
Ik volg Valegro al even dus zag dit wel aankomen.

ArabicQueen

Re: Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:58

Wie t kleine niet deert ist grote nie weerd

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:59

Maakt het voor volgend jaar gewoon allemaal super spannend en de Britten zijn gebrand om goede prestatie neer te zetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:36

Die Britten hebben idd een 2e Totilas

En misschien mag ik het niet zeggen maar die Utopia is misschien nog wel gaver vind ik. Af en toe iets minder spectaculair, maar die uitgestrekte draf en het hele galopgedeelte :+:

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:41

Dat de Britten zo'n ontzettend hoge score hebben neergezet zou mij alleen maar motiveren om m'n allerbest te doen daar nog overheen te kunnen komen. Krijg een beetje het idee dat het Duitse team snel op de kast gejaagd is..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:27

reacties dat sommige bokkers op dit topic onsportief zijn , het topic gaat juist over het onsympatieke en onsportieve gedrag van de duitse ruiter(s) wil niet zeggen dat het geen goed team is.

Spannende dag vandaag.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:50

Het is en blijft een momentopname. Dat Duitsland "talent" koopt om titels te winnen is een veelgehoord statement. Wat ook wel weer wordt bevestigd met deze tussentijdse situatie... Ook met allemaal Totilasjes wil het niet altijd lukken om je doel waar te maken!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:23

Caesar schreef:
Het is en blijft een momentopname. Dat Duitsland "talent" koopt om titels te winnen is een veelgehoord statement. Wat ook wel weer wordt bevestigd met deze tussentijdse situatie...

Ze hebben hem natuurlijk niet gekocht omdat hij zo mooi bij hun vlag kleurt. :)
jus schreef:
reacties dat sommige bokkers op dit topic onsportief zijn , het topic gaat juist over het onsympatieke en onsportieve gedrag van de duitse ruiter(s) wil niet zeggen dat het geen goed team is.

Spannende dag vandaag.

Ik zie niet waar de Duitsers onsportief zijn en onsympathiek. Ze zijn teleurgesteld, dat wel. Mag blijkbaar ook niet.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:46

Ik zeg al twee jaar dat de Engelse zeer goed en rustig bezig zijn om zich voor te bereiden op de Olympische spelen. Hester heeft een aantal toppers staan. Je ziet toch dat de Engelse al tijden goed presteren. Ik zei dat tegen een vriendin van mij een half jaar geleden en die kon dat niet geloven. Na een aantal wedstrijden te hebben bekeken gaf ze me gelijk. Het verbaast me wel dat dit nu al tot uiting komt zo snel had ik dat niet verwacht maar ik vind het TOP. De Duitsers kampen met een kwaliteitsprobleem van ruiters. Nederland met een kwaliteitsprobleem van paarden want die verkopen hun toppers. Rath rijd niet op Toot omdat die de beste is maar omdat die een stiefmoeder heeft met teveel geld en dat is ergerlijk. Ik wil niks afdoen aan Rath want die jongen kan daar niks aan doen. Toot komt eigenlijk te vroeg voor hem want ik vind hem daar net iets te groen voor. Het zijn de finesses die tellen Hij kan prima eerste worden met Toot maar haalt er niet uit wat Gal eruit kan halen. Complimenten aan Gal wat dat betreft dat is een wereld topper. Ik hoop voor hem dat die er zelf eentje kan kopen die niet onder zijn kont wordt weggekocht.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:47

[quote="dejavu] Ik zie niet waar de Duitsers onsportief zijn en onsympathiek. Ze zijn teleurgesteld, dat wel. Mag blijkbaar ook niet.[/quote]

Ze mogen zeker teleurgesteld zijn en ik begrijp ook dat MAR de pers niet te woord stond ik denk dat hij gewoon even niet wist hoe dat te verwoorden. Het is voor hem de eerste keer dat hij op echt voor goud gaat en dat er van hem verwacht wordt dat hij voor zijn team goud binnen haald. Dat is niet niks.

Maar.............. als iedereen wist hoe sterk engeland op het moment is en wat voor goede combinaties dan vind ik het een beetje naïef van Dld dat zij dat niet gezien hebben

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:48

Sorry, maar ik moet hier toch stiekum om lachen :x ......
Duitsland dacht gewoon binnen te zijn met wunderpferd Totilas en nu blijkt dat ze er gewoon hard voor moeten knokken net als elk ander land.

Wel veelzeggend over Rath dat hij ineens de pers niet meer te woord wil staan.
Ben benieuwd of hij de druk aan kan tijdens zijn rit....we wachten af..

enne...moge de beste winnen, ongeacht welk land dan ook ;)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:02

tja zo blijkt maar weer dat ervaring voorrang heeft boven talent en dat je de winst dus niet kunt kopen. Maar vlak de Duitsers niet uit hoor! Volgend jaar hebben zij die ervaring weer wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:05

Geweldig dit, ik moet ook even gniffelen.
Jammer Duitsland, maar goud is niet te koop, heel onsportief idd van Rath om dan maar meteen geen commentaar meer te willen geven. Geweldig dat ze in gedachten hun gouden medailla al aan de muur hadden hangen en nu op hun neus kijken, go GB!!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:10

RM94 schreef:
dejavu schreef:
Ik zie niet waar de Duitsers onsportief zijn en onsympathiek. Ze zijn teleurgesteld, dat wel. Mag blijkbaar ook niet.

Ze mogen zeker teleurgesteld zijn en ik begrijp ook dat MAR de pers niet te woord stond ik denk dat hij gewoon even niet wist hoe dat te verwoorden. Het is voor hem de eerste keer dat hij op echt voor goud gaat en dat er van hem verwacht wordt dat hij voor zijn team goud binnen haald. Dat is niet niks.

Je zult maar met zo'n druk om moeten gaan en ondertussen uitgekotst worden door de halve paardenwereld.
Citaat:
Maar.............. als iedereen wist hoe sterk engeland op het moment is en wat voor goede combinaties dan vind ik het een beetje naïef van Dld dat zij dat niet gezien hebben
Daar heb je wel een punt, maar dan nog is het toch gewoon geen reden om massaal het Duitse team af te zeiken.
RoMaReToFel schreef:
Sorry, maar ik moet hier toch stiekum om lachen :x ......
Duitsland dacht gewoon binnen te zijn met wunderpferd Totilas en nu blijkt dat ze er gewoon hard voor moeten knokken net als elk ander land.

Ja, dat is me een partijtje lachen, hè? :x :? Lijkt me niet dat Duitsland dacht 'er al te zijn' na de aankoop van Totilas. Zij snappen zelf heus wel dat ze ervoor moeten knokken.
Citaat:
Wel veelzeggend over Rath dat hij ineens de pers niet meer te woord wil staan.

Hoezo veelzeggend? Als goud buiten bereikt komt, mag er dan naast gepaste teleurstelling niet even een moment voor jezelf ingelast worden?
Citaat:
enne...moge de beste winnen, ongeacht welk land dan ook ;)

Mee eens. +:)+
Mas schreef:
Geweldig dit, ik moet ook even gniffelen.
Jammer Duitsland, maar goud is niet te koop, heel onsportief idd van Rath om dan maar meteen geen commentaar meer te willen geven.
Poeh, nou, wat is die Rath onsportief... Zaten er maar meer Bokkers in de topsport, want wat ik hier zo lees duidt enkel op sportiviteit. :7

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:21

t is ook onsportief hoe ze doen, als Nederland slecht presteert geven Edward en Anky wel gewoon interviews, dat hoort er gewoon bij, dat is professioneel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:21

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:
Het kan aan mijn nuchtere Belg zijn liggen, maar ligt het aan mij of is dit artikel belachelijk partijdig geschreven? :+
Heb het nu voor de 2e keer gelezen met een paar uur tussen maar ik blijf bij die mening dat het wel lijkt alsof het artikel bedoelt is om de Duitsers te kakken te zetten. :+

Het artikel komt van een Duits blad, dus uh tja :+ in wezen kraken ze zichzelf af?
Ik ben benieuwd naar vandaag. Het zal wel erg spannend worden :)

Van mijn part kwam het van de turken. Doet niks af aan het artikel.

En jezus wat een onsportief geroep hier, en dat eigent zich dan het recht toe om commentaar te geven op de Duitsers. Ik kan er enkel medelijden mee hebben :(:)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:24

Ayasha schreef:
Van mijn part kwam het van de turken. Doet niks af aan het artikel.

En jezus wat een onsportief geroep hier, en dat eigent zich dan het recht toe om commentaar te geven op de Duitsers. Ik kan er enkel medelijden mee hebben :(:)

Waar heb je medelijden mee, dat je na al die maanden geen gelijk krijgt???

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:25

@ Dejavu ik vind dat je mijn post wel erg uit zijn verband trekt zeg.

Ik geef aan dat ik begrijp dat het moeilijk is voor MAR en jij doet net of ik het zijn eigen schuld vind.
Ik zeg dat ik Dld naïf vond en jij zegt dat ik ze afzeik

??????????????????????????????????? thanks

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:25

Nee dat zo iets knulligs niet losgelaten kan worden.

Enneh, geen gelijk?
Bij mijn weten heeft Rath al genoeg gewonnen toch? Of heb ik andere uitslagen gezien?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:26

Ayasha schreef:

Enneh, geen gelijk?
Bij mijn weten heeft Rath al genoeg gewonnen toch? Of heb ik andere uitslagen gezien?

Maar niet verdient hij wordt echt overgepunt en NEE ik heb er geen probleem mee dat Totilas niet meer in Nl is

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:27

Ayasha schreef:

Enneh, geen gelijk?

In Duitsland ja, daar hebben ze hem heel wat foutjes vergeven, dat zal hier niet gebeuren
Ik zie Carl er dit weekend nog een keer overheen lopen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:31

RM94 schreef:
Ayasha schreef:

Enneh, geen gelijk?

Maar niet verdient hij wordt echt overgepunt en NEE ik heb er geen probleem mee dat Totilas niet meer in Nl is

Dat werd Gal ook. :+

Ja sarabande, want in Aken zaten enkel Duitse juryleden :j
Het is een complot, ik ben er zeker van :j

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:33

Ayasha schreef:
RM94 schreef:

Enneh, geen gelijk?

Dat werd Gal ook. :+

Ja sarabande, want in Aken zaten enkel Duitse juryleden :j
Het is een complot, ik ben er zeker van :j

Klopt toen kreeg hij ook te veel punten maar toen was er in ieder geval nog dat speciale die glans en sparkle die heeft hij nu niet meer en ............. ik heb alle proeven gezien die MAR gereden heeft met Totilas en allemaal met fouten in de wissels soms in de appuyementen in galop en bijna geen piaffe meer te vinden dus..............

ik hoop dat hij hard getraind heeft de laatste weken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:38

en dát is dus "in the eye of the beholder" :)
(niet de fouten, die Gal ook maakte met hem, de sparkle)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:39

Ayasha schreef:
en dát is dus "in the eye of the beholder" :)
(niet de fouten, die Gal ook maakte met hem, de sparkle)

zucht zoek je weer een rel Ayasha nou sorry niet met mij laten we het er maar op houden dat we van mening verschillen dat lijkt me prima