Doe mee aan de Bokt.nl fotowedstrijd!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:58

Dilan1993 schreef:
HeleneDas schreef:
Leuk dat cadeau van pixum!

Ja, alleen moest ik toch nog wel 6 euro betalen voor de poster. Met de code ging er namelijk korting vanaf, terwijl er stond dat 't alleen de verzendkosten zou kosten.

Er gaat inderdaad korting af: zoveel als de poster kost.
In totaal kom je uit op €3,98 wat je moet betalen.

Anoniem

Re: Doe mee aan de Bokt.nl fotowedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:11

Wat ik me nog afvroeg hè, is deze wedstrijd gewoon "voor de leuk" (en op de HE-stand wat aan te kleden natuurlijk :D) of worden de foto's uiteindelijk ook nog ergens voor gebruikt?

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:05

Bij mij liep de site vast en kon ik helemaal geen cadeau bestellen. Nu is de code ook verdwenen. Iemand dit ook mee gemaakt? Vond het namelijk een leuk initiatief van Pixam. Zou ook graag wat willen bestellen...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:07

Staat je code niet gewoon nog op de fotopagina?

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:14

heb ik nog niet geprobeerd, ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip

edit: gevonden!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:56

Even een stipje.. dan ga ik thuis eens tussen mijn foto's kijken..
Wie niet waagt... ;) haha

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:04

Zijn de inzendingen van alle bokkers ook nog ergens terug te vinden? Een verzameltoppic oid?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:06

Nope die houd het team lekker voor zich zodat de bokkers kunnen stemmen tijdens HE op de door hun gemaakte selectie :P
Kan je trouwens ook online stemmen als je niet naar HE gaat? Want ik ben bang dat ik niet kan gaan ;(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:35

Oeh leuk...ga eens tussen mijn materiaal zoeken :D

aponyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:32

Ik doe mee! maar even een vraag, hoe kom je erachter of je genomineerd bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:39

hahaha heb ene hele flauwe ingestuurd

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:01

Anoli schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de rechten zoals die in de voorwaarden staan

Bokt.nl is niet aansprakelijk als blijkt dat jij als inzender niet over alle rechten op de ingezonden foto beschikt: jij vrijwaart Bokt.nl van alle claims van derden met betrekking tot het materiaal
Ik heb bijvoorbeeld zelf foto's gemaakt tijdens de open dag van mn werk, daar kwam een bekende menner een demo geven...

Mag ik die foto dan wel opgeven voor de wedstrijd?

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:26

Het portretrecht op die foto is van de menner.
Maar als het niet een in voor de menner in opdracht gemaakte foto is, dan zijn de rechten van het portretrecht heel beperkt. En kan hij alleen bezwaar maken als er sprake is van redelijk belang. Bijvoorbeeld als zijn imago geschaad wordt door het gebruik van de foto.

Het zou voor het Boktteam wel verstandig zijn om wat meer openheid te geven over wat ze uiteindelijk gaan doen met de foto's. Dan kan de fotograaf die een foto instuurt daar ook rekening mee houden en een beter inschatting maken over eventuele problemen het portretrechten.
Stel dat ze de foto van de menner bij een artikel over slecht mennen plaatsen, dan zou het inderdaad het imago van de menner schenden en is er sprake van redelijk belang.

Zo'n regel over vrijspraak van claims is dus best mogelijk om in de reglementen op te nemen, maar het zou aan de andere kant dan óók verstandig zijn om te vertellen wat er met de foto's zal gaan gebeuren.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:59

Hoop vragen weer, en ook al een hoop inzendingen binnen hoorde ik van Bart, super!

Nouks en ook Femke: De wedstrijd is in principe voor Horse Event, maar als je meedoet behouden ons het recht voor om de foto's te gebruiken zoals we in de startpost hebben beschreven. Een foto van een menner plaatsen bij slecht mennen heeft niets te maken met de wedstrijd en ook geen promotionele waarde voor Bokt, dus valt buiten die toestemming.

Daarmee kan ik ook de vraag van Axeltje en Anoli beantwoorden: Ja, zo'n foto kan je insturen, de officiële reden daarvoor geeft Femke hierboven al.

Lifaya: Nee, het stemmen gebeurt echt alleen op Horse Event.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:01

Krijgen we alle nominaties na HE ook hier op bokt nog te zien?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 23:02

Ah, die vraag was ik nog vergeten: De nominaties maken we voor Horse Event bekend hier op de nieuwspagina, en aponyfreak: we zullen de mensen die genomineerd zijn ook een pbtje sturen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:09

Leuk idee! Zal van de week eens kijken of ik wat leuks heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:10

Bedankt voor de toelichting Eline.
Toch vind ik de voorwaarden zoals ze op de deelname pagina beschreven zijn nog wat te vaag.
Als fotograaf heb je nog steeds geen idee wat er precies met de foto gaat gebeuren. Dat is voor mij al een reden om niet mee te willen doen.

Want zelfs als een foto niet in de prijzen valt, kan hij dus wel commercieel ingezet worden door bokt. Daar staat voor mij in ieder geval te weinig tegenover om m'n recht van spreken over de foto zomaar op te geven, zonder dat ik weet waar de foto voor gebruikt kan/gaat worden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:11

Ik heb twee fotos ingestuurd.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:13

Femke schreef:
Bedankt voor de toelichting Eline.
Toch vind ik de voorwaarden zoals ze op de deelname pagina beschreven zijn nog wat te vaag.
Als fotograaf heb je nog steeds geen idee wat er precies met de foto gaat gebeuren. Dat is voor mij al een reden om niet mee te willen doen.

Want zelfs als een foto niet in de prijzen valt, kan hij dus wel commercieel ingezet worden door bokt. Daar staat voor mij in ieder geval te weinig tegenover om m'n recht van spreken over de foto zomaar op te geven, zonder dat ik weet waar de foto voor gebruikt kan/gaat worden.

Mee eens!
Is het niet mogelijk om de 'eigenaar' van de foto in te lichten waarvoor de foto gebruikt gaat worden?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:13

Nouja je hoeft natuurlijk niet mee te doen, ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die het heel tof zouden vinden als hun foto gebruikt zou worden.. Da's een afweging die ieder voor zich moet maken lijkt me..

Ik ga zeker even kijken of ik nog wat kan vinden :) Leuke wedstrijd!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:16

heb al een foto bij bokt en horses at work verstuurd, nu nog een leuke itp foto :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:18

Klopt imd, ik HOEF niet mee te doen, maar als maker van de foto heb je er wel recht op om te horen te krijgen wat er exact met de foto gedaan kan gaan worden. Je hebt immers de auteursrechten over de foto.
Dus het is niet meer dan logisch dat je te horen krijgt waar je precies mee instemt ;)

Dat ik kritisch ben over waar mijn foto's precies wel of niet voor bepaalde doeleinden gebruikt worden, betekend toch niet dat ik "dan maar niet mee moet doen" ?
Een afweging kun je namelijk pas maken als je weet wat er met de foto gaat gebeuren. Dat is nu onbekend, dus het is voor mij onmogelijk om op voorhand te beslissen of ik het daar wel of niet mee eens ben.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:21

imd schreef:
Nouja je hoeft natuurlijk niet mee te doen, ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die het heel tof zouden vinden als hun foto gebruikt zou worden.. Da's een afweging die ieder voor zich moet maken lijkt me..

Het ligt eraan waarvoor die foto gebruikt gaat worden of dat 'heel tof' is...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:24

"Door het meedoen aan deze wedstrijd verleen je Bokt.nl het recht je foto te reproduceren en weer te geven in het kader van deze wedstrijd en voor promotionele doeleinden op Bokt zelf en daarbuiten."

Nouja, dat is voor mij genoeg info, ik geloof dat de meeste fotowedstrijden zoiets in de voorwaarden hebben staan. Ik weet niet hoe het nog duidelijker moet? Ik denk niet dat ze nu al weten waar de foto precies voor wordt gebruikt natuurlijk. Kun je eens een voorbeeld laten zien van wat jij duidelijker voorwaarden vindt, Femke? :)

Paulusjuh schreef:
imd schreef:

Het ligt eraan waarvoor die foto gebruikt gaat worden of dat 'heel tof' is...

Wanneer zou het niet 'heel tof' zijn dan? Kan me nou niet echt iets bij voorstellen eigenlijk..