Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:06

KungFu schreef:
s0173957 schreef:
Ik denk zelfs dat de meeste hengstenhouders veel minder Nederlandse hengsten hebben dan Schockemöhle...

Enkele random gekozen voorbeeldjes:
- Sprehe: 52 hengsten in de cataloog, 50 Duits, 1 Belgisch en 1 Engelse volbloed.
- Lodbergen: 13 hengsten, 10 Duitse, 3 Nederlanders (Apache, een Valdez en een Vivaldi)
- Sosath: 33 hengsten, 2 KWPN
- Böckmann: 18 hengsten, allemaal Duits

Dus om nu te beweren dat ze zo heel veel Nederlandse hengsten kopen...

PS heeft er onlangs 2 gekocht, net als Blue Hors, is dat dan zo veel?

Het geeft wel duidelijk aan dat de Nederlandse fokkerij en de trainings (ausbildung) opbouw plotseling HOT zijn in Duitsland. En dit terwijl er jarenlang tegenaan geschopt is.

Ik wil niet moeilijk doen, maar denk dat ze gewoon een paard hebben gekocht. Want als puntje bij paaltje komt, kopen ze gewoon Duits bloed terug.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:08

Welja, nog maar eentje erbij.. -O-
Blijft niks meer over voor NL zo!

Dat dressuurpaarden fonds (oid :+ ) lijkt me een goed idee! Inderdaad gelijk Parzival veilig stellen (hoewel ik dacht dat Adeline een deel eigenaar is van hem, toch?). En Voice van Edward ook! Dat zou wel eens de nieuwe Totilas kunnen worden :j

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:09

sarabande schreef:
Als de volle broers en zus van Totilas maar een beetje op Totilas zouden lijken had de heer Schuil ze allang niet meer in de wei staan.
Maar ik dacht dat dit topic over BW ging

Verder zie ik posts van iemand uit België die zich bij het vertrek van BW afvraagt waarom Nederlandse fokker niet net zo makkelijk naar Duitsland gaan
Vanuit een Belgisch standpunt een redelijke vraag, immers of je nu naar Nederland of Duitsland gaat als de eigen dressuurfokkerij nog in de kinderschoenen staat is dat om het even
Maar voor Nederlandse fokkers in de weg naar Duitsland veel onzekerder en omslachtiger plus dat zon beetje al het topbloed van Duitsland binnen Nederland aanwezig is in de Nederlandse hengstenstapel die voor het grote deel aan de Nederlandse normen voldoet

Ik vraag me af waarom er dan, als het toch interessante KWPN hengsten zijn die naar het buitenland vertrekken, ze niet gewoon nog in Nederlandgebruikt worden?
Een telefoontje is snel gedaan, kan op net dezelfde manier als naar een Nederlandse hengstenhouder, buiten dan mss in Duits of Engels, en het sperma wordt zo bezorgd op elk adres dat je wilt.
Dat mag geen probleem zijn vind ik. En dan heb ik het echt over hengsten die vanuit NL geëxporteerd worden è.

sarabande

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:13

è??????

Ik had het over hengsten die vanuit Duitsland geëxporteerd worden

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:18

Wel, mijn eerste opmerking over het naar Duitsland gaan kwam er na een reactie dat BW nu verloren was voor de Nederlandse fokkerij omdat hengsten die vanuit NL naar het buitenland geëxporteerd worden minder worden gebruikt.
Dat vind ik niet logisch en daar was m'n reactie op.
Dus Nederlandse hengsten die in het buitenland staan worden minder gebruikt: waarom?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:22

Omdat het omslachtiger en vaak kwalitatief minder is dan in Nederland en de service ook niet altijd is zoals de Nederlandse fokker gewend is

Dat kan je allemaal wel tegen gaan spreken,maar het zijn de ervaringen van mensen die daadwerkelijk met Duitse HH zaken gedaan hebben (of geprobeerd hebben te doen)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:22

sarabande schreef:
Goed zo, weg met die OCD hengsten, we hebben genoeg gezonde hengsten over

Eens.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:25

anneliesdj schreef:
sarabande schreef:
Goed zo, weg met die OCD hengsten, we hebben genoeg gezonde hengsten over

Eens.

Voor de sport zie het toch echt wel als verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:45

Balen zeg, hij heeft echt veel talent.
Nu vind ik dat 'ie er wel genoeg weggekocht heeft hoor. :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:47

easygoing schreef:
anneliesdj schreef:

Eens.

Voor de sport wel maar imo had hij dan beter ruin kunnen zijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:51

anneliesdj schreef:

Voor de sport wel maar imo had hij dan beter ruin kunnen zijn.[/quote]

Eens maar goed feit blijft dat het hoe dan ook een verlies is.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:53

Aranel schreef:
Welja, nog maar eentje erbij.. -O-
Blijft niks meer over voor NL zo!

Dat dressuurpaarden fonds (oid :+ ) lijkt me een goed idee! Inderdaad gelijk Parzival veilig stellen (hoewel ik dacht dat Adeline een deel eigenaar is van hem, toch?). En Voice van Edward ook! Dat zou wel eens de nieuwe Totilas kunnen worden :j

Ik denk dat we voice verborgen moeten houden voor schockemohle! Anders trekt hij straks als Ed er hoog mee loopt zijn portemonnee ook voor deze!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:58

anneliesdj schreef:

Voor de sport wel maar imo had hij dan beter ruin kunnen zijn.[/quote]
Oneens dat testosteron maakt ze spectaculairder.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:59

Ja maar nu betalen ze er tenminste voor :D :D

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:01

Ik weet niet of we heel rouwig moeten zijn om Bretton Woods. Ik vind hem eerder vergelijkbaar met Sandro Hit dan met Totilas. :x

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:21

sarabande schreef:
Omdat het omslachtiger en vaak kwalitatief minder is dan in Nederland en de service ook niet altijd is zoals de Nederlandse fokker gewend is

Dat kan je allemaal wel tegen gaan spreken,maar het zijn de ervaringen van mensen die daadwerkelijk met Duitse HH zaken gedaan hebben (of geprobeerd hebben te doen)

Wij werken meestal samen met Belgische verdelers, dus tegenspreken kan ik dat niet aaangezien zij met de hengstenhouders werken.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:27

Aan wie als ik vragen mag, zat vorig jaar een beetje in te dutten tijdens de prinsenstad dressuur en toen kwam deze zwarte parel binnen. Geweldig paard.
Die is al verkocht. Maar blijft wel in Nederland.[/quote]

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:28

Ik snap niet waar jullie je druk over maken dat BW verkocht gaat worden. Dat is toch alleen maar goed voor de handel.
Een Dressuurpaarden fonds gaat niet werken omdat onder dressuurruiters veel meer haat en nijd zit onderling dan bij de springruiters.
Dat PS het in de fokkerij in een andere richting gaat zoeken omdat hij ieder dressuurdier van hem met 2 gaatjes onder de staart heeft gedekt bij Sandro Shit. Hij heeft net iets teveel op de verkeerde kaart gegokt. Nu moet hij wel radicaal omdraaien omdat half dressuur fokkerij Duitsland besmet is met SH en Weltmeijer en Lauries Crusador . met andere worden ze hebben fris bloed nodig

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:30

Nou dan kunnen we er nog één gedag zeggen.
Jammer...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:32

Ach laten "we" (mij interesseert het niets, maar jullie natuurlijk wel) trots zijn dat ze van Hollandse bodem komen. Blijkbaar hebben de Duitsers er zelf wat meer moeite mee? :D

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:12

Het is jammer voor witte, maarja ik gok dat ze een zeer goed bod hebben gekregen en het is dan onverantwoordelijk om zn beest te houden, een (Blesure) zit in een klein hoekje ;) en vooral voor deze tijd is dit goed, laat het geld maar rolle! en zij Witte hebben ze genoeg ZEER goede paarden voor de toekomst.
het is altijd jammer maarja handel is handel en anders hoef je niet op dit nivo in de paarden te zitten hun moeten er ook van leven.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:20

chico_lama schreef:
Het is jammer voor witte, maarja ik gok dat ze een zeer goed bod hebben gekregen en het is dan onverantwoordelijk om zn beest te houden, een (Blesure) zit in een klein hoekje ;) en vooral voor deze tijd is dit goed, laat het geld maar rolle! en zij Witte hebben ze genoeg ZEER goede paarden voor de toekomst.
het is altijd jammer maarja handel is handel en anders hoef je niet op dit nivo in de paarden te zitten hun moeten er ook van leven.

Jammer voor Witte? Die zit nu met een grijns geld te tellen! (en een vakantie te boeken... :+ )

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:48

gekvanfleur schreef:
hij wil nederland voorgoed uitschakelen.. :D
voorlopig fokken wij de beste peerden en we hebben zo weer een nieuwe topper, kunnen ze weer hun billen bij elkaar knijpen bij de oosterburen. ;)

De moeder van Bretton Woods hebben nederlanders in Duitsland gekocht dus..................

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:50

Active schreef:
gekvanfleur schreef:
hij wil nederland voorgoed uitschakelen.. :D
voorlopig fokken wij de beste peerden en we hebben zo weer een nieuwe topper, kunnen ze weer hun billen bij elkaar knijpen bij de oosterburen. ;)

De moeder van Bretton Woods hebben nederlanders in Duitsland gekocht dus..................

Dus.......................................?????????????????????????

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:52

s0173957 schreef:
sarabande schreef:
Als de volle broers en zus van Totilas maar een beetje op Totilas zouden lijken had de heer Schuil ze allang niet meer in de wei staan.
Maar ik dacht dat dit topic over BW ging

Verder zie ik posts van iemand uit België die zich bij het vertrek van BW afvraagt waarom Nederlandse fokker niet net zo makkelijk naar Duitsland gaan
Vanuit een Belgisch standpunt een redelijke vraag, immers of je nu naar Nederland of Duitsland gaat als de eigen dressuurfokkerij nog in de kinderschoenen staat is dat om het even
Maar voor Nederlandse fokkers in de weg naar Duitsland veel onzekerder en omslachtiger plus dat zon beetje al het topbloed van Duitsland binnen Nederland aanwezig is in de Nederlandse hengstenstapel die voor het grote deel aan de Nederlandse normen voldoet

Ik vraag me af waarom er dan, als het toch interessante KWPN hengsten zijn die naar het buitenland vertrekken, ze niet gewoon nog in Nederlandgebruikt worden?
Een telefoontje is snel gedaan, kan op net dezelfde manier als naar een Nederlandse hengstenhouder, buiten dan mss in Duits of Engels, en het sperma wordt zo bezorgd op elk adres dat je wilt.
Dat mag geen probleem zijn vind ik. En dan heb ik het echt over hengsten die vanuit NL geëxporteerd worden è.

Afbeelding

DA-check..over het straatje.