tjoppie schreef:Tja, en juist daarom zal je ander emanieren moeten verzinnen om geen last te hebben van een paardenbak 2 meter van je voorpui vandaan.
Dat kan: zoals goed in de gaten houden welke bestemmingsplannen worden opgesteld. Je hebt daar namelijk gewoon inspraak in.
Of als je ergens nieuw gaat wonen, je van te voren verdiepen in alle eisen en regels. Dat zijn zaken die prima werken (en legaal zijn).
Nogmaals: ik blijf van mening dat 'terugpakken', 'ruziemaken' of erger (gifheggen?!) geen oplossing is.
Een normale omgang met elkaar, goed communiceren en eventueel een normale bezwaarprocedure in dit geval wel.
Citaat:Dat jij en ik weten hoe dat soort dingen werken dat is ons voordeel. Ik kan je vertellen dat 70% van de Nederlanders geen flauw idee heeft hoe dat allemaal in elkaar steekt.
Tja, dat is dan hun verantwoordelijkheid, niet dan van een ander. Plus wat is er mis met hulp vragen als je iets (een procedure bijvoorbeeld) niet begrijpt?
En nee; dan bedoel ik echt geen advocaat, er zijn zat mensen die wel weten hoe het werkt.
Je kunt bijvoorbeeld de gemeente even bellen
Sterker nog, bij de publicaties in de krant staat zelfs vermeld HOE je bezwaar moet aantekenen.Stel je voor dat iemand niet weet dat je niet door rood mag rijden, dan krijgt diegene toch een boete (en bezwaar maken helpt dan niet
)Voor de duidelijkheid: zelf kies ik in dit verhaal geen kant ofzo.
Ik maak me alleen een beetje zorgen over de 'agressiviteit' van reacties.
Overigens niet alleen in dit topic hoor, de hele samenleving lijkt wel te vergeten wat normaal communiceren is.
Maar voor nu: ik ga er vandoor, lekker een hapje eten en naar mijn paard
klinkt stom maar zo is het wel 
. Net zo vervelend terug doen werkt frustraties alleen maar in de hand de eigenlijke situatie word niet beter en je bent nog extra bezig met het "pakken" van je buurman en je nog meer ergeren aan de dingen die hij doet om je weer terug te pakken.
??? .
Brengen eten langs als je net bevallen bent, passen op ons huis, kopje koffie en praatje en gewoon zo lief! En natuurlijk deze diensten terug van ons naar hen! Geldt overigens voor de hele rij hier. Moest er niet aan denken om vervelende buren te hebben.