Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:18

tjoppie schreef:
Tja, en juist daarom zal je ander emanieren moeten verzinnen om geen last te hebben van een paardenbak 2 meter van je voorpui vandaan.

Dat kan: zoals goed in de gaten houden welke bestemmingsplannen worden opgesteld. Je hebt daar namelijk gewoon inspraak in.
Of als je ergens nieuw gaat wonen, je van te voren verdiepen in alle eisen en regels. Dat zijn zaken die prima werken (en legaal zijn).
Nogmaals: ik blijf van mening dat 'terugpakken', 'ruziemaken' of erger (gifheggen?!) geen oplossing is.
Een normale omgang met elkaar, goed communiceren en eventueel een normale bezwaarprocedure in dit geval wel.

Citaat:
Dat jij en ik weten hoe dat soort dingen werken dat is ons voordeel. Ik kan je vertellen dat 70% van de Nederlanders geen flauw idee heeft hoe dat allemaal in elkaar steekt.

Tja, dat is dan hun verantwoordelijkheid, niet dan van een ander. Plus wat is er mis met hulp vragen als je iets (een procedure bijvoorbeeld) niet begrijpt?
En nee; dan bedoel ik echt geen advocaat, er zijn zat mensen die wel weten hoe het werkt.
Je kunt bijvoorbeeld de gemeente even bellen ;) Sterker nog, bij de publicaties in de krant staat zelfs vermeld HOE je bezwaar moet aantekenen.
Stel je voor dat iemand niet weet dat je niet door rood mag rijden, dan krijgt diegene toch een boete (en bezwaar maken helpt dan niet :D )

Voor de duidelijkheid: zelf kies ik in dit verhaal geen kant ofzo.
Ik maak me alleen een beetje zorgen over de 'agressiviteit' van reacties.
Overigens niet alleen in dit topic hoor, de hele samenleving lijkt wel te vergeten wat normaal communiceren is.

Maar voor nu: ik ga er vandoor, lekker een hapje eten en naar mijn paard :wave:
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 12-08-11 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:18

AaronYve schreef:
Haha dus het gaat om de waarde van haar huis. Oke dus de paarden zijn het probleem helemaal niet.
Grappig. Dus gaat die vlieger van woongenot helemaal niet op.

tjoppie: welke link wil je?

Je wordt wel geacht de wet te kennen :) klinkt stom maar zo is het wel
je kunt overal info uithalen als je wilt.

een link waar ik kan zien hoe de situatie is.

natuurlijk hoort iedereen de wet te kennen. Geloof me, jij kent hem ook niet helemaal.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:20

Rumpleteaser schreef:
Tja, dat is dan hun verantwoordelijkheid, niet dan van een ander. Plus wat is er mis met hulp vragen als je iets (een procedure bijvoorbeeld) niet begrijpt?
En nee; dan bedoel ik echt geen advocaat, er zijn zat mensen die wel weten hoe het werkt.
Je kunt bijvoorbeeld de gemeente even bellen ;) Sterker nog, bij de publicaties in de krant staat zelfs vermeld HOE je bezwaar moet aantekenen.
Stel je voor dat iemand niet weet dat je niet door rood mag rijden, dan krijgt diegene toch een boete (en bezwaar maken helpt dan niet :D )

Voor de duidelijkheid: zelf kies ik in dit verhaal geen kant ofzo.
Ik maak me alleen een beetje zorgen over de 'agressiviteit' van reacties.
Overigens niet alleen in dit topic hoor, de hele samenleving lijkt wel te vergeten wat normaal communiceren is.

Maar voor nu: ik ga er vandoor, lekker een hapje eten en naar mijn paard :wave:

Als je niet eens weet dat je bezwaar kan maken (en echt daar lopen er heel veel van rond) of je weet niet hoe dat moet dan ben je toch gruwelijk in de aap gelogeerd. Normaliter houd een gemeente zelf wel rekening met dit soort dingen zodat deze vormen van overlast (of dat nou fisiek of financieel is) tegen gehouden worden, in dit geval is dat niet gebeurd. Misschien is de vrouw van de paardenbak wel vriendjes met een gemeenteraadslid, zou me niks verbazen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:21

Is toch alleen maar aardig dat ze het in eerste instantie goed vond en nog heel vol vertrouwen zat dat het op een nette manier zou gebeuren ? De volgende keer wordt zo iemand dus gedwongen om bij voorbaat al "nee" te zeggen omdat deze mensen er misbruik van gemaakt hebben door die bak bijna bij haar binnen te zetten :P

En nu hebben heel veel mensen dit verhaal weer gehoord en zullen voortaan ook al bij voorbaat "nee" zeggen om dergelijk gedonder te voorkomen....

Knap hoor dat ze rekening houden met de planten van de buurvrouw !
Volgens mij is dat vanzelfsprekend dat je niet de planten uit andermans tuin laat trekken , maar goed :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-08-11 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:21

pmarena schreef:
Lekker is dat , dan staat die heg weer voor het raam want echt veel ruimte is er niet volgens mij :P

Maar daarom : ik mag in mijn tuin planten wat ik wil , ik word gedwongen om een heg neer te zetten en als ik dan toch op kosten en werk wordt gejaagd dan zou ik dus de giftigste heg plaatsen die ik maar kan vinden , zodat ze die bak over de hele lengte een paar meter af moeten zetten. Geen rekening houden met mij en er niet over willen praten , dan ga ik ook mijn best niet doen en vind ik ineens die hele giftige heg toch wel het allermooiste , heb ik nog een beetje het idee dat ik niet als een sukkel alles maar over me heen laat komen :P

Het hoekhuis met de bak heeft duidelijk meer grond dan de huizen ernaast , dat zijn maar smalle tuintjes.

Bijzonder deze gedachte. Criminele gedachte dan, giftige heg? Jij eentje die gaat wachten tot buuf thuis komt en doodpaard vind, jij lol?? Raar hoor, snappen we toch allemaal wel hoe het in Nederland gaat? De een gunt de ander helemaal niets. De ene zijn paard niet aan huis, de ander gaat er giftige heggen neer zetten......bijzonder........het is zo simpel opgelost.....en het had van te voren al geregeld kunnen worden, als deze lieve mensen niet eerst hadden gewacht tot de buren al hun geld in de verbouwing hadden gestopt en dan eisen dat alles wordt afgebroken, iets wat ze al wisten toen ze alleen nog maar geïnteresseerde kopers waren...
Top punt van asociaal gedrag. Wachten tot je half op het bruggetje staat en dan vertellen dat hij niet zal dragen.... ;)

tjoppie

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:24

Precies Russel, Wijze les voor iedereen. ALTIJD bezwaar maken als je buren alleen al denken aan verbouwen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:24

russel schreef:
pmarena schreef:
Lekker is dat , dan staat die heg weer voor het raam want echt veel ruimte is er niet volgens mij :P

Maar daarom : ik mag in mijn tuin planten wat ik wil , ik word gedwongen om een heg neer te zetten en als ik dan toch op kosten en werk wordt gejaagd dan zou ik dus de giftigste heg plaatsen die ik maar kan vinden , zodat ze die bak over de hele lengte een paar meter af moeten zetten. Geen rekening houden met mij en er niet over willen praten , dan ga ik ook mijn best niet doen en vind ik ineens die hele giftige heg toch wel het allermooiste , heb ik nog een beetje het idee dat ik niet als een sukkel alles maar over me heen laat komen :P

Het hoekhuis met de bak heeft duidelijk meer grond dan de huizen ernaast , dat zijn maar smalle tuintjes.

Bijzonder deze gedachte. Criminele gedachte dan, giftige heg? Jij eentje die gaat wachten tot buuf thuis komt en doodpaard vind, jij lol?? Raar hoor, snappen we toch allemaal wel hoe het in Nederland gaat? De een gunt de ander helemaal niets. De ene zijn paard niet aan huis, de ander gaat er giftige heggen neer zetten......bijzonder........het is zo simpel opgelost.....en het had van te voren al geregeld kunnen worden, als deze lieve mensen niet eerst hadden gewacht tot de buren al hun geld in de verbouwing hadden gestopt en dan eisen dat alles wordt afgebroken, iets wat ze al wisten toen ze alleen nog maar geïnteresseerde kopers waren...
Top punt van asociaal gedrag. Wachten tot je half op het bruggetje staat en dan vertellen dat hij niet zal dragen.... ;)

Nope , gewoon een doodsimpele heg in een doodsimpele achtertuin , die doodsimpele mensen ook volledig onbewust daar neer kunnen zetten....en wat dus 1 van de doodsimpele redenen is dat je geen paardenzandbak langs de tuin van je buren propt als je een beetje fatsoen hebt :P

Uiteraard meldt je het wel even dat de heg giftig is , maar als ik een heg plant in mijn tuin dan doe ik niks raars hoor , het is pas raar als andermans paarden in mijn tuin kunnen gaan staan vreten :P

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:32

tjoppie schreef:
AaronYve schreef:
Haha dus het gaat om de waarde van haar huis. Oke dus de paarden zijn het probleem helemaal niet.
Grappig. Dus gaat die vlieger van woongenot helemaal niet op.

tjoppie: welke link wil je?

Je wordt wel geacht de wet te kennen :) klinkt stom maar zo is het wel
je kunt overal info uithalen als je wilt.

een link waar ik kan zien hoe de situatie is.

natuurlijk hoort iedereen de wet te kennen. Geloof me, jij kent hem ook niet helemaal.

Daar hoef ik jou niet in te geloven, dat weet ik :)
Maar zoals eerder omschreven, je wordt geacht de wet te kennen. Daarbij kun je op allelei manieren hulp inschakelen.

Als je op naar google maps gaat dan vul je daar de puttenseweg is, kun je er direct bij uit.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:37

Bij mij wil die dan naar de putseweg in woensdrecht, iets zegt me dat dit niet juist is. :+

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:38

Wacht ik zal je die link wel pbe.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:39

russel schreef:
pmarena schreef:
Russel , het gaat hier wel om rijtjeshuizen met een smal tuintje , waar bij deze buren dus langs de hele tuin die zandbak met knollen grenst....vanaf hun raam !!!

Daar is gewoon geen ontsnappen meer aan.

Als je een beetje fatsoen in je donder hebt dan doe je dat je buren niet aan.

Dat je er zelf voor kiest om je paarden in zo'n zandbak te houden dat moet je zelf weten , is het nou aan de zijkant van je huis langs een akker ofzo dan is dat heel anders dan dat het zo enorm op de lip van de buren staat.

Dat je er toestemming van de gemeente voor krijgt betekent nog niet dat je eigen fatsoen / rekening houden met je buren dan niet belangrijker is.....

Ik kan het deze mensen ook niet kwalijk nemen als ze flink vuurwerk af gaan steken , dat is immers normaal dat mensen dat kunnen doen , dat heb je bij rijtjeshuizen. Paarden in de tuin achter een rijtjeshuis is NIET normaal en ook niet wenselijk.

Uiteraard moeten ze vanuit hun goede fatsoen dan wel weer even doorgeven dat ze flink vuurwerk af gaan steken zodat die mensen de dieren elders onder kunnen brengen.

,
Wat ik op dat plaatje zie, is een tuin, planten dan een bak. Ik zou dus als ik er last van heb, een mooie hoge heg laten groeien die eeuwig groen blijft, mijn buurman heeft die, dat zijn van die grote dikke gifgroene bladen, nog mooi ook, en groeit als kool. Dan zie je niets en dan heb je privacy.

Mijn buren hebben ook een bak vlak bij mijn raam, het enige wat irritant is dat ze heel de tijd haar nek verrekt...maar een goede in-between doet wonderen.....zij ziet niets meer en ik wel. :D

Even kijken, buren hebben ook bak, ik denk 3 meter van hele zijkant huis en studeerkamer/werkkamer...als ik daar ben, dan zie ik pas hoe zij heel de tijd alles hier observeren en hoe zij als ze op haar peerd zit te stuiteren steeds naar binnen kijkt. Zit feitelijk in zelfde situatie....hebben nu in zomer lekker alles vol laten groeien, hebben helaas geen kans op zo een mooie heg als ik noemde, want die is ook nog dicht in winter...wij hebben water er tussen..........

vraagje tussendoor; weet je zeker dat je buren naar binnen kijken of kunnen ze gebuik maken van de weerspiegeling van je ramen als spiegel???

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:40

AaronYve schreef:
Wacht ik zal je die link wel pbe.

Dank je!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:41

van die giftige heg: Waarom zou je in hemelsnaam op een onderhandse manier proberen om je buren te pakken door hen de bak af te laten zetten op het moment dat de paarden er los in staan. Het probleem lijkt mij meer met rijden en dan kan die afzetting gewoon weg want kan het paard toch niet over het randje eten. Wie heb je dan dus de buren of alleen hun paard.

Ik snap sowieso niet waarom je het op zo'n manier wil aanpakken. Ik denk dat mijn woongenot meer aangestast zou worden door een burenruzie dan door wat herrie of een lelijk uitzicht!! Je moet er meestal nog best een tijd naast wonen, vooral als je in een rij met koophuizen woont. Als je buren zich aan de wet houden en het niet doen om je te pesten vind ik het eigenlijk veel asocialer dingen te doen om ze "terug" te pakken. Ik wil in mijn huis ook gewoon kunnen doen wat ik wil dus mogen mijn buren dat ook. Ik vind onze zeiksnor van een buurman irritanter dan de gene met blaffende honden en schreeuwende mensen in zijn tuin aan de andere kant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:55

Omdat er door hun een heg moet komen , en ze best ook mogen ervaren hoe vervelend het is als mensen geen rekening met elkaar houden. Waarom zou ik een suffe heg neerzetten terwijl een heg met kleurige bloemetjes en besjes veel mooier is ?

Als zij geen rekening met mij hoeven te houden met het inrichten van hun tuin en er geen goed overleg mogelijk is om er samen uit te komen , ga ik ook geen rekening met hun houden hoor , dat krijg je dan :)

Zij mij overlast geven , dan kunnen ze wat terug krijgen zodat ik niet de enige met "het probleem" ben.

Willen ze die heg niet dan ben ik de eerste die bereid is om het anders aan te pakken zodat ze geen last van mijn tuin hebben , MITS zij dat dan ook gaan doen :)

Wie niet horen wil.... vaak beseffen mensen pas hoe vervelend zulke dingen zijn als ze er zelf last van hebben , dus als ze alleen die optie over laten om er iets aan te doen , dan is dat hun eigen schuld :)

Zal ik me een beetje in allerlei bochten moeten wringen zeker voor hun knollen / rijgenot terwijl ze scheit hebben aan mij , gekker moet het niet worden :P

Maargoed ik begrijp dat je zelf alles maar gewoon zou laten gebeuren ?

Voor je het weet wordt het dan steeds gekker en gekker want de buren zijn toch te scheiterig om te protesteren , krijg je dan :P

Actief terugpakken is een beetje zielig , maar normale rijtjeshuizen dingen doen ? Dan heb je wat mij betreft groot gelijk :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:42

Ja, en jou genot blijft ook k*t dus iedereen heeft het k*t en dat is een uiters productieve probleem oplossingsstrategie :') . Net zo vervelend terug doen werkt frustraties alleen maar in de hand de eigenlijke situatie word niet beter en je bent nog extra bezig met het "pakken" van je buurman en je nog meer ergeren aan de dingen die hij doet om je weer terug te pakken.

Wij hebben een buurman die niet zo heel veel rekening houd met ons. Vooral kwa geluidsniveau maar ook andere kleine dingen zoals dat zijn bezoek je inparkeerd etc. Wij en de andere directe buurman denken soms "zucht" en laten het van ons af glijden. Een man die 3 huizen verderop woont ergerd zich helemaal suf en is laatst binnen het bestek van 1a 2 weken bijna iedere dag aan de deur geweest om te klagen, het resultaat van zijn moeite: een gratis blauw oog en de muziek staat nog steeds aan. Wie van ons heeft er nu meer woongenot :)* :Y)??? .

Ik denk gewoon dat er maar heel weinig dingen zijn die je woongenot zo verpesten als een echt vervelende, zure, zanikkende buurman of zoals in ons geval dus zelfs aggressieve buurman. Ik denk dat je gewoon heel hard moet nadenken of dat het waard is als je te stellen hebt met buren die vervelend doen om er een buren ruzie over te krijgen. Ik vind dat mensen heel snel voorstellen om maar even iets terug te doen dat escaleerd vaak en dan heb je pas echt weinig woongenot meer. Als je een heg wilt zetten in een giftige soort en je buurman heeft een huisdier mag dat imo best maar je moet het niet doen omdat hij een huisdier heeft, als je elkaar gaat pesten is het einde zoek.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:50

je kunt wel zien dat hier veel dieren liefde zit nou niet dus.
andere dieren wat toe doen met giftige planten dan ben je niet goed wijs.
en diegene die dat voorstellen snap ik niet wat ze met een paard moeten als je hier al zo over denkt.
wat er ook gebeurd wat het probleem ook is je pakt er niet een dier mee die kunnen er niks aan doen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:59

Ik ben toch zooooooooo gelukkig met de allerliefste en leuke buren ever!! <3 Brengen eten langs als je net bevallen bent, passen op ons huis, kopje koffie en praatje en gewoon zo lief! En natuurlijk deze diensten terug van ons naar hen! Geldt overigens voor de hele rij hier. Moest er niet aan denken om vervelende buren te hebben.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:05

zimbabwe schreef:
Ik ben toch zooooooooo gelukkig met de allerliefste en leuke buren ever!! <3 Brengen eten langs als je net bevallen bent, passen op ons huis, kopje koffie en praatje en gewoon zo lief! En natuurlijk deze diensten terug van ons naar hen! Geldt overigens voor de hele rij hier. Moest er niet aan denken om vervelende buren te hebben.

EN, niet te vergeten. Ze bouwen geen bak 2 meter van je voordeur af! Erg prettig, wees er heel blij mee met zulke buren en koester ze. Doe ik ook, ik heb ook zulke fijne buren gelukkig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:40

Ik heb ook nooit problemen met buren gehad of gegeven , ben bereid heel veel rekening met anderen te houden en me heel ver weg te cijferen , maar als mensen daar misbruik van maken dan is het bij mij ook over en zal ik zelf wel wat ruimte terugwinnen. Ik zal er niet mijn levenswerk van maken of al te veel energie in steken , maar als er dan toevallig iets langskomt waarbij ik een keuze moet maken tussen het wel of niet fijn voor die buren aanpakken , houdt ook niks me tegen om het op de niet-fijne manier te doen , eigen schuld , ze mogen best merken dat hun gedrag consequenties heeft :)

Misschien is het juist wel dierenliefde als je die mensen probeert te laten inzien dat paarden niet in een tuintje gehouden horen te worden , laat ze die dieren lekker bij andere paarden ergens op een wei zetten waar ze de ruimte hebben om de benen te strekken en niet in andermans BBQ-lucht hoeven te staan :P

Maar dan zijn het zeker weer net die 2 op een miljoen paarden die zogezegd bij het eerste sprietje gras dood neervallen :P

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:55

Nice! Welkom.

Ik ben blij dat ik het helemaal met pmarna eens ben. Zeker als ik zo een post lees, dan weet ik ineens weer waarom ik nooit problemen heb met mijn buren. Zou dat komen omdat mijn buren rekening houden met mij, en ik met mijn buren, en ik mijn hobbie niet opdring bij mijn buren en vice versa?

hasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:57

ik wou eigenlijk niet erageren hier overal op maar omdat iedereen maar zo een menig heeft en helemaal niet weet waar het omgaat zal ik 1x uitleggen hoe het hier zit verder reageer ik niet meer .
de familie heeft deze plek 2,5 jaar geleden gekocht , toen ze van plan waren de woning te kopen hebben ze de buurvrouw al ingelicht dat er een paardenbak zou komen .
die vond het zonde van de mooie aangelegde tuin , waarop de toekomstige bewoner zij als de koop doorgaat mag u alle planten uit mijn tuin halen die u mooi vind .
maar voordat de koop rond was was de tuin al leeg ! over asociaal gesproken .
de familie heeft geprobeert alles zo netjes en met min mogelijk overlast hun hobby uit te voeren .
nooit hebben ze enig klagen gehad , het zand stoof niet want ze hebben een sproeiinstalatie , de mest word direct verwijdert en afgevoert .
weiland is der wel degelijk maar niet direct naast het huis, dus de paarden komen niks tekort !
ook had de buurvrouw last van spelende kinderen , nouja spelene kinderen dat waren de kinderen van de zorgboerderij die zo nu en dan gebruik maakten van de bak omdat dit veiliger voor ze is en ze niet over de weg hoefden .
dit gebeurde hooguit 1 a 2x per week en dan 1 uurtje , wat erg he?
de familie vind dit wel heel erg want de kinderen van de zorgboerderij hebben ze sinds het stukje in de krant van de buurvrouw niet meer gezien .
en even over de privacy voor de buurvrouw de bak staat dus niet onder haar raam , en vannuit de bak kun je ook niet bij haar naar binnen kijken (dit moet je overigens ook niet willen )!
de mensen in kwestie hebben aan de buurvrouw gevraagt waar ze last van heeft omdat ze nu naar 2,5 jaar pas klaagt .
en hebben dus gevraagt of ze er iets aan kunnen doen en wat nu precies het probleem is omdat de buurvrouw alleen comuniceert via de krant en geen 1x bij de familie is gekomen om te klagen .
het probleem is het volgende de paarden en de zogenaamde mest & vliegen & kinderen is het probleem niet .
dat snapte ik ook al niet want op het andere hoekje hebben de mensen al jaren paarden .
het probleem van de buurvrouw is dat zij zegt dat haar huis 40,000 euro minder waard is geworden doordat ze samen met haar andere naaste buren tussen 2 paardenbakken in zit, en nu dus naar 2,5 jaar geld wil zien .
en klagen over over haar doet de familie maar niet maar daar kunnen ze wel een boek over schrijven .

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:04

Ik vind een schadevergoeding zeker terecht. Als jouw huis, jouw investering keldert in waarde door de hobbie van je buren is het niet meer dan normaal dat je dan de schade vergoed.

Maar als al die mensen die het opnemen voor de bakbezitter nou eerst eens met elkaar om de tafel gaan zitten welke versie jullie naar buiten brengen dan is het geheel wat makkelijker te begrijpen. Jullie spreken elkaar nogal tegen vind ik.

Moet je eens kijken hoe hard alle voorstanders gaan piepen als ze ineens 40.000 euro in zn achteruit gezet worden door de hobbie van de buren.
Laatst bijgewerkt door tjoppie op 13-08-11 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:13

Lieve schat van een kitty , ook al neem je niet eens de moeite om m'n forum-naam goed te schrijven neem ik aan dat je mij bedoelt ? :(:)

Je hebt geen idee waar je het over hebt , lees mijn posts nog maar eens goed terug , dan zie je dat ik niet oordeel over deze exacte situatie en er meerdere keren bij zeg dat ik niet weet hoe het in deze situatie precies zit.
Maarja de sufferdjes onder ons nemen niet de moeite om goed te lezen helaas maar pikken er iets uit en springen direct naar conclusies....even lekker hakken op een ander , leuk hè :)

Ook leg ik vrij duidelijk uit dat ik het niet gek vindt als mensen als reactie op een dergelijke belachelijke actie als een bak onder het raam van je buurvrouw plaatsen (!!) , nu niet bepaald gestimuleerd worden om rekening met elkaar te houden. Je brengt gewoon zelf je paarden in gevaar door ze zo dicht bij je buren te laten lopen. Niet omdat de buren mafkezen zijn , maar omdat de buren ook maar gewoon mensen zijn en die paarden door de strot geduwt krijgen dus de kans groot is dat ze er al snel een hekel aan krijgen.

Als jij geen rekening met je buren houdt waarom zouden de buren dan rekening met jou houden als ze een heg gaan plaatsen of oud en nieuw vieren ? Dat zijn gewoon dingen die je kunt verwachten in een rijtjeshuis , dat mensen dingen doen die niet zo handig zijn i.v.m. paarden , daarom zet je daar ook geen paarden neer , paarden horen niet in tuinen van rijtjeshuizen want die omgeving is in principe niet zo geschikt.

Ik zal het er nogmaals bij zetten voor de suffies onder ons : ik weet NIET hoe de zaken daar in Putten precies zijn , maar vind het echt van de gekken dat veel mensen het blijkbaar maar heel normaal vinden om op een dergelijke plek een bak te plaatsen. Hoe leuk en lief en aardig de betreffende mensen misschien ook zijn , dat is gewoon vragen om gedonder en problemen omdat het niet netjes is om zoiets neer te zetten onder het raam en langs de hele tuin van je buren. Als je niet het fatsoen hebt om dat niet te doen vanwege je buren , denk dan i.i.g. aan je paarden want DIE zijn er de dupe van als de buren ze liever zien gaan dan komen , als de buren niet hun hele leven in willen richten naar jouw paarden of misschien zelfs kwaad willen omdat ze er last van hebben , ze kunnen er veels te makkelijk bij !!

En als de buren gaan klagen dan moeten je paarden wellicht uiteindelijk weg , en waar laat je ze dan ?

JUIST als dierenliefhebber begin je hier niet aan i.m.o. . Maargoed , als je toch alleen maar de stukjes wilt lezen die je het mooist vindt om op te reageren zonder het hele verhaal er omheen , dan zit ik toch voor niks te typen dus tja :P

Ik vind het oprecht rot voor je dat je zo'n verwrongen beeld van de werkelijkheid hebt dat je zulke voorbarige en onzinnige conclusies trekt en het nodig vindt om mij voor van alles en nog wat uit te maken , je doet precies waar je mij (onterecht) van beschuldigt , stoer hoor :P

Maargoed , al met al is het iedereen hoop ik wel duidelijk dat een bak op een dergelijke plaats plaatsen misschien niet zo'n goed idee is ? Jezelf achter vergunningen verschuilen is een beetje kinderachtig , je kunt je toch zelf ook wel voorstellen dat veel andere mensen niet zitten te wachten op een bak onder hun raam.....wees dan een goede buur en doe dat ook niet.

Paardenmensen staan vaak toch al bekend als "asociaal" , en zulke acties maken het er voor ons allemaal niet beter op.... zit ik mijn best te doen om het allemaal netjes te regelen en niemand tot last te zijn , maar een ander laat zijn paard bijkans de drollen onder het raam van de buurvrouw leggen :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:47

Moderatoropmerking:
Eerder in dit topic staat een moderatorwaarschuwing waarin gevraagd wordt om met respect voor de ander te reageren. Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd die niet erg respectvol waren. Nogmaals het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:09

HaHa...als ze zo respectvol zijn....waarom haal je ze dan weg ,ThePast03